إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه32🌸

الحلقة    32

فى الجامعة

على بيذاكر مع خالد قدم المدرج وبتروح عليهم بنت
البنت / لو سمحتو فين كلية فنون

خالد / انتى جديدة ولا اية

البنت / لو سمحت ممكن تدلنى عليهاا

على / انتى قدمها شوفى هنااك

والبنت بتبص ورها وبتشوف كلية فنون
خالد / العتب على النظر

و البنت بتبصلهم بغضب وبتمشى
خالد / هى ملهاا دى متعصبة لية كدة

على / سيبك منهاا هاا دى اخر الاوراق عندى

خالد / والله يا ابنى من غيرك مش عارف كنت عملت اية

على / كنت اترميت برة الجامعة طبعاا

خالد / ياساتر عليك

و على بيضحك
خالد / اة مبرووك لضحى انا لما عرفت فرحت اوى

على / مبرووك

خالد / اة الفيس كلو مبيتكلمش غير عنهم هاا حددو الفرح امتى

على / فرح اية لسة بدرى

خالد / ايوة معنى كدة انك مش هتعزمنى على الفرح يعنى ماشى يا عم

احناا مش قد المقام
على / خالد

خالد / يلاا يلاا نكمل كلامناا فى الكفترية انا جعاان

وبيروحو على الكفترية  وبيقاعدو مع بعض وخالد و على بيشوفو الاخباار مع بعض

على / دول كانو بيجيب حاجات اية مش ضحى بس انت عارف الصحافة

وبيشوفو البنت تانى وهى دخلة الكفترية وفى شاب بيخبط فيهاا

البنت / اية الغبااء دة اووف

الشاب / اسف

البنت / اعمل ايه باسف دى يعنى انت لازم تشوف قدمك كويس يالله اووف

والشاب بيمشى بخجل والبنت بتقاعد
خالد / هى ملهاا دى مجنونة

على / سيبك منهاا

وخالد بيبص للبنت اوى

و البنت بتبص لخالد بعصبية
البنت / اية مالك بتبصلى انت كمان لية بص قدمك احسنلك

خالد / انتى مجنونة

والبنت بتتعصب وبتروح عليهم
البنت / انت بتقولى انا مجنونة

ولسة البنت بترفع اديهاا علشان تضرب خالد و على بيمسك اديها

على / لو مكنتيش بنت كانت اديكى دى مكسورة دلوقتى متعصبة يباة تروحى تطلعى عصبيتك على حد تانى انتى فهمة

والبنت بتبعد على عنهاا وبتاخد شنطتها وبتمشى
خالد / مش فاهم فى اية

على/ عادى هنقابل من النوع دة كتيير

ضحى فى البيت و اية ببتروحلها الاوضة
اية / ضحى انتى هتخرجى امتى

اية /  نص ساعة واروح اجهز

اية / شوفى دة هيكون مظبوط عليكى

ضحى / نعم مش دة الفستان الى كنتى هتموتى علية وخلتينا نلف الاماكن كلهاا لحد ما جبناة

اية / مش عرفة بعد ما جربتو معجبنيش

ضحى / لا ياشيخة

اية / يلاا خدى شوفية

ضحى / اية خدى فستانك وروحى من هناا يلاا

اية / بقولك مش عجبنى وكمان قصير عليا اوى ومستحيل يوسف يخلينى البسو

ضحى / اية انا عندى فساتين كتيير مش محتاجاة ماشى

اية  / طب اعتبرية هدية منى بلييز ياضحى مرة وحدة فى حياتك تقبلى منى حاجة علشان خاطرى بليييييز

ضحى / بس يا حببتى هو عجبك اوى

اية / انا شيفاكى انتى فية يلاا عوزة اشوفو عليكى

و ضحى بتحضن اية اوى
ضحى / لو كان عندى اخت مكنتش عملت معايا كدة ابدا

اية / لية هو اناا مش اختك

ضحى / واغلاا كمان

و انس بيدخل اوضة  امير وبيشوف امير  على مكتبو وسرحان

انس / بتفكر فى اية

امير / رجعت امتى

انس / يعنى من ساعة كدة انت هناا بتعمل اية

امير / يعنى هعمل اية زى ما انت شايف رجلى

انس / كلهاا كام يوم وتفك رجلك وترجع زى الاول

امير / بعد ما تكون المسابقة انتهت

انس / ااة المسابقة انت مدايق علشان كدة

امير / يعنى مش اوى بس انا مخنوق يا انس

انس / فى اية مالك

امير / تفتكر لية بابا بيعاملنى المعاملة دى هاا لية بيعاملك انت

و انس بيحط ايدو على كتف امير
انس / امير بلاش تفكر بالطريقة دى عاوز تعرف بابا بيحبك قد اية  كنت شوفو لما عرف انك عملت حادث كان هيتجنن
ويشوفك بس كان قالب المستشفى كلهاا من فوق لتحت

امير / ولية مبحسش بكدة لية بحس ان انت ابوياا مش هو

و كريمة بتدخل
كريمة / وهو دة الى هو عوزة ان يكون انس هو سندك من بعدو وبيجهزك لكدة من دلوقتى يمكن الطريقة قاسية شوية
بس هو دة والدكو

و انس بيلعب فى شعر امير و امير بيبتسم

كريمة / يلاا انا عملتلكو الشوكولا السخنة الى بتحبهاا

انس / انت عاوز دلع اكتر من كدة لية بس يااة اتاخرت لازم اروح اجهز نفسى

ضحى بتجهز وبتخرج من الاوضة و  محمد و على بيلعبو شطرنك ومعاهم اية و ضحى لبسة فستان قصير نصفو ذهبى من غير اكمام ونصفو ابيض لفوق الركبة وفردة شعرهاا على ضهرهاا وحطة ميكاب هادى

ضحى / اية رايكو

اية / تحفة طبعاا متاكدة انك هتكونى احلا وحدة فى الحفلة

على / مش قصير شوية

محمد / قصير بس هو فين الفستان اصلاا

ضحى / هى دى الموضة وموديل الفستان كدة كمان

محمد / بلا موديل بلا بتاع روحى غيري البتاع دة

ضحى / بس هو

اية / بس لو جبنا شال هناا هيكون حلو

و اية بتجرى على اوضة ضحى وبتجيب شال وبتحطو على كتفهاا

ضحى / حلو كدة

و محمد بيشاورلهاا على رجليهاا
ضحى / لا كدة كتيير

وموبيل ضحى بيرن وبيكون انس

ضحى / انس وصل تحت اكيد مش هلحق اغيرو

محمد / متتاخريش

على / لما توصلى كلمينى

ضحى / حاضر حااضر

محمد / موبيلك يكون متاح طول الوقت

اية / خلو البنت تخرج باة

و اية بتدفع ضحى برة الشقة ومبسوطة اوى وبتروح تبص عليها من البلكونة وبتشوف انس واقف قدم العربية بتعتو وبيلعب فى الموبيل و ضحى بتنزل وبتقف و انس مش حاسس بيهاا

ضحى / احم احم

و انس بيبص عليهاا من رجليها لحد شعرهاا والموبيل بتاعو بيقع من ايدو

ضحى / اسفة اتاخرت عليك

انس / انتى هتروحى الحفلة كدة

ضحى / هنتاخر

و ضحى بتتجاهل كلامو وبتدخل العربية وبتقاعد و  انس بيقاعد  جمبهاا وبيبصلهاا

انس / مش ملاحظة ان الفستان عريان اوى ولا اية

ضحى / ملكش دعوة دة شئ يخصنى اناا

انس / ازاى يعنى انتى عرفة الحفلة دى مليانا رجاال اعمال كتير  وانتى بالشكل دة يعنى

ضحى / يعنى اية

انس / انتى حرة

و انس بيشغل العربيية وبيمشى و اية وقفة فى البلكونة وبتدعى

انس و ضحى بيوصلو الحفلة والامن بيبعد الصحاافة
و انس بيفتح الباب لضحى وبيمسك اديها و ضحى بتبصلو اوى وبتنزل و انس بيسحب الشال من اديهاا وبيحطو على كتفهاا و ضحى بتبصلو اوى و انس بيبصلهاا برفع حاجب
وبيلف دراعو حولين خصرهاا وبيدخلو الحفلة مع بعض

صالح / احمد بية البش مهندسة ضحى وصلت

واحمد بيشوف ضحى و انس بيدخلو الفيلاا وبيبص لضحى اوى و احمد بيروح عليهم وبيسلم عليهم

احمد / اهلا وسهلا نورتو الحفلة اتفضلو

وبيروحو يقاعدو  مع بعض و ضحى مش مرتاحة ابدا من جود احمد قريب منهم

ضحى / هروح اجيب حاجة اشربها بعد ازنكو

انس / حببتى انا اجبلك

و انس بيسبهاا مع احمد وبيروح هو
احمد / اية رايك فى الفيلاا

و ضحى بتتجاهل كلامو معاها
احمد / دى كلهاا عملتهاا علشانك انتى و على ايه رايك تيجى
معايا افرجك عليهاا من جوة

و انس بيروح عليهم و ضحى بتاخد منو العصير
احمد / خلينى افرجوك على الفيلا هتعجبكو

ضحى / لا انا مرتاحة كدة

و انس بيبص لضحى
ضحى / اوكى

انس بيمسك اديهاا وبيروحو مع احمد وبيتفرجو على الفيلاا بتعتو و ضحى بتتصدم انها زى ما كانت بتتخيلهاا بالضبط
وبيخدهم على اوضة كبيرة بالون السماوى فى ابيض كل حاجة  فيهاا بالون الابيض والسماوى حتى المفارش و ضحى بتتصدم ودموعها بتنزل واحمد بيبصلهاا اوى

ضحى / دى

احمد / دى اوضة  بنتى انا عملتهاا زى ما هى بتحب بالضبط

انس / حضرتك عندك اولاد

احمد / عندى والد وبنت بس للاسف هم بعاد عنى بس متاكد
ان هيرجعولى فى يوم من الايام لازم كل حاجة تكون جهزة

ضحى / انا اتخنقت انا هخرج اشم هوى

و ضحى بتخرج بسرعة انس و بيستغرب منها اوى وبيروح ورها وبيشوفها  وقفة بعيد وبتعيط و  انس بيروح عليها

انس / ضحى انتى كويسة

و ضحى بتعيط
ضحى / انا تعبت انا

انس / انا اسف انا عارف انى بضغط عليكى كتيير بس
انا حابب تكونى قريبة منى وبس ضحى ارجوكى مقدرش اشوف دموعك دى انا عارف ان الدموع دى بسببى خلاص الى انتى عوزاة هو الى هيحصل بس ارجوكى متبكيش

و انس بيحط ايدو على خدهاا و بيمسح دموعهاا و ضحى بتبصلو اوى وفجاة بيسمعو صوت سالى بتغنى

ضحى / عرفت لية انت كنت مصر اننا نيجى الحفلة وانا اجى معااك  برافو عليك انت بتلعبهاا صح جداا

و ضحى لسة هتبعد عنو و انس بيمسكهاا من اديهاا وبيلفهاا وبتخبط فى حضنو

انس / بحبك والله العظيم بحبك

ضحى / كداب

و انس بيبسهاا من شفايفهاا و ضحى وبتبصلو ااوى و بترفع اديهاا علشان تضربو بالقلم و انس بيمسك اديهاا

انس / لو عوزة تضربينى انا موافق انا مش ندماان ابدا

و انس بيسيب اديهاا و ضحى بتبصلو اوى ومش عرفة تعمل اية و انس بيمسك اديهاا وبيسحبهاا للحفلة وسالى بتشفهم والمايك بيقع منهاا و انس بياخد المايك وماسك ايد ضحى بقوة

انس / اسف هاخد من وقتكو دقايق فى اعتراف لازم كلكو تعرفو

ضحى / انت هتعمل اية

انس / اثبات حبى ليكى

و انس بيعلن عن الاتفااق الى حصل بينو وبين ضحى وان خطوبتهم كانت خدعة علشان ينقزو الشركة من الضياع
والكل بيدايق اوى من الى سمعووة

وسالى بتقرب من انس و ضحى عيونهاا على الارض وبتحاول تهرب و انس بيمسك اديهاا تانى

انس / انا كنت واحد اناانى ومغروور انتى الوحيدة الى قدرتى تغيرينى وخلتينى انسان تاانى ضحى انا بحبك بحبك

ضحى / سيب ايدى انت مش عارف عملت اية دلوقتى

انس / انا مستعد لاى حااجة حتى لو هخصر الشركة ميهمنيش الى يهمنى انتى وبس انتى يا ضحى مش مستعد اخصرك ابداا

انس بينزل على ركبتو قدمها وبيطلع خاتم الماس بحجر ازرق
انس / تقبلى تتجوزينى

و ضحى بتبص للناس والصحافة ومش عرفة تعمل اية وبتجرى بعيد  والشال بتعهاا بيقع منهاا وبتخرج برة الفيلاا والصحافة  ورها وبتركب تاكسى وبتمشى وانس واقف مكانو على المسرح

احمد / صالح تعالة ورايااا

واحمد بيروح على الفيلاا والكل بيبدا يمشى وسالى بتقرب من انس ومننهارة من العياط ولسة هتلمسو وطارق بيمسك  سالى وسالى بتبص لطارق وبتبكى وطارق بيضمهاا وبيخدهاا وبيروح

ضحى بترجع البيت وبتمسح دموعها قبل ما بتدخل
ولما بتدخل الشقة بتشوف محمد و على و اية وقفين قدمها

محمد / اية يلاا

اية / بس يا محمد

محمد / قولتلك اتحركى

و اية بتبص لضحى بحزن و محمد لسة هيخرج  و ضحى بتمسك ايدو

ضحى / ممكن تسمعنى

و محمد بيبعد اديهاا عنو وبيخرج بسرعة و اية بتروح وره
و ضحى بتعيط و  على بيبصلها اوى وبيروح على اوضته وبيقفل الباب بقوة و ضحى منهارة من العيااط وبتقاعد على الارض

انس قاعد  فى عربيتو ومدايق اوى وموبيلو بيرن طول الوقت  من الصحفيين ومن امير و عبد الرحمن و بيتعصب وبيمسك الموبيل وبيحدفو من الشبااك بعنف بغضب
وبيتعصب اوى وبيضرب العربية بايدو بقوة

ضحى بتخبط على باب اوضة  على و على مبيردش عليها
ضحى / على طب انت اسمعنى  ارجووك اسمعنى

على قاعد على السرير ومدايق اوى ومش بيرد عليهاا و و ضحى بتعيط و بتروح اوضتها وبتعيط وجرز الباب بيرن

ضحى / اية

و ضحى بتجرى تفتح الباب وبيكون انس وانس بيشوف الحالة الا ضحى فيهاا بيتصدم اوى

انس / ضحى

ضحى / هى حاجة وحدة الى هقولهالك ارجوك روح من هنااا

انس / ضحى انا عاوز ابدا حياتى معاكى من جديد من غير اتفقات  من غير اى حااجة تانية انا عوزك انتى وبس

ضحى / رووح من هنااا

ليست هناك تعليقات