رواية النمر🤔الحلقه 29
الحلقة ال ٢٩
علاء / ايات انتى بتعملى اية
ايات / بعمل الصح
علاء / ايات انتى مش هتتحركى من هنا غير لما تقوليلى فى اية
ايات بتحكى لعلاء على كل حاجة عملها معاذ
معاذ اتاخر و ايات وقفة برة هى و علاء
علاء / متقلقيش كل حاجة هتكون تمام انا جهزت كل حاجة
ايات / بس اتاخر اوى خايفة احسن يفوت الاوان
لؤلؤة قاعد قدم محمد علشان يكتبو الكتاب و ماهر و شهد وخالها وكلهم موجوديين والكل مبسوط و لؤلؤة خايفة وباين عليها القلق والخوف
***********************.
ايات بتشوف بسمة و معاذ بيوصلو بالعربية ولسة ايات هتجرى عليهم علاء بيمسك اديها
علاء / لا متتحركيش انتى من هنا
ايات بتبصلو اوى بقلق و بسمة بتمسك ايد معاذ وبيروحو على ايات و علاء
ايات / كنت متاكدة انك هتيجى
الكل فى القاعة جوة ومبسوطيين وبيبدا كتب الكتاب وشاشة العرض فجاة تشتغل والكل متفاجا من الى شيفينو
معاذ / ايات انتى وعدتينى ان لؤلؤة مش هتعرف اى حاجة
وكمان خلاص انتى عوزة اية لؤلؤة دلوقتى عندها حياتها وانا كمان مسافر وهتكون ليا حياتى
ايات / يااة بالبساطة دى تتخلا عن حبك
معاذ / ايات انا لزم اروح بسمة خلينا نمشى من هنا مفيش وقت
ايات / انت لزم تدخل جوة وتوقف كل حاجة وتاخد لؤلؤة
معاذ / انتى فكرة الحكاية لعبة بصى يا ايات انا عارف انك
بتحبى لؤلؤة جدا ونفسك تكون سعيدة محمد هو الى هيدى لؤلؤة كل السعادة الى هى بتتمناها
ايات / بس انت السعادة الى لؤلؤة بتتمناها
معاذ بصوت عالى ودموعو بتنزل
معاذ / لااااا لاااااااا لؤلؤة عمرها ما هتشوف السعادة مع واحد اعمى
ايات / انا كنت حاسة لما كنا فى المستشفى لؤلؤة كانت محتاجة متبرع علشان يتبرعلها وسعتها بسمة قالت مفيش متبرعيين وفجاة بسمة قالت فجاة ان فى متبرع وكنت حاسة انو انت
علشان كدة حاولت تكره لؤلؤة فيك انت ضحيت بكل حاجة علشنها ضحيت بنور عيونك علشان هى تشوف وضحيت بالسعادة علشان هى تكون سعيدة بس انت متعرفش انك انت سعااادته
معاذ / لاااا
بسمة / معاذ كفاية باة خلاص
معاذ / خلاص اية انتو وعدتونى
ايات / اسفة انى خلفت وعدك
معاذ / يعنى اية انتى
معاذ بيحاول يسمع حولية وبيحس ان فى ناس كتيير حولية بيهمسو وبيلف وبيبص فى اتجاة معين و لؤلؤة وقفة قدمه بالفستان الابيض وبتعيط
معاذ / لؤلؤة
لؤلؤة بتنزل بركبها على الارض ومنهارة من العياط و معاذ مش قادر يستوعب فى اية حولية كويس ومخضوض اوى
معاذ / لؤلؤة لؤلؤة
وبيمشى فى الاتجاة الى لؤلؤة فية ومش شايف حاجة طبعا بس حاسس بيها وبيوصل عندها ودموعو بتنزل وكل المعزييم حوليهم وبيلف بايدو فى الهواء و لؤلؤة بتبص علية وبتعيط اوى وبيسمع صوتها وبينزل لمستواها على الارض وبيرفع ايدو وبيلمسها
معاذ / لؤلؤة انتى
لؤلؤة بتترمى علية وبتنهار من العياط وبتحضنو اوى و معاذ مبيقدرش يسيطر على نفسو وبينهار من العياط وبيحضنهاا اوى و معاذ بيبعدها عن حضنو وبيحط ايدو على خدها وبيحاول يمسحلها دموعها
معاذ / لاااا لااا لؤلؤة انا مستعد اضحى باى حاجة علشان مشفش دموعك ابدا انتى بداتى حياة جديدة انتى لزم تكونى سعيدة
لؤلؤة بتعيط اوى وبتترمى فى حضنو تانى وبتعيط
لؤلؤة / اسفة مش هقدر احققلك الى انت بتتمناة
معاذ / لؤلؤة
لؤلؤة بتمسح دموعو معاذ و معاذ بيقف وبيوقف لؤلؤة
و محمد بيروح عليهم وبيحط ايدو على كتف معاذ
محمد / انا عمرى فى حياتى مشفت قصة حب زى دى
معاذ بيمسك ايد لؤلؤة وبياخد ايد محمد وبيحط ايد لؤلؤة وايد محمد على بعض
معاذ / هى دى هتكون النهاية
معاذ بيمشى و بسمة بتجرى علية وبتخدو وبيمشو والكل واقف مصدوم
بسمة / على المطار
معاذ / مبقاش ينفع رجعينى على الفيلا تانى
بسمة بتوصل معاذ
بسمة / تحب افضل معاك النهاردة
معاذ / لا روحى انتى الوقت اتاخر
معاذ بيروح على اوضته ومدايق اوى
******************.
فى الصباح
معاذ بيسمع صوت فى الفيلا تحت و بيخرج من الاوضة بسرعة
معاذ / بسمة بسمة ميين هنااا
لؤلؤة / مش معقول الكسل الى انت فية دة فى حد يفضل نايم لحد دلوقتى يلا الفطار جاهز
معاذ واقف مزهول
لؤلؤة / انت هتفضل واقف كدة
معاذ / لؤلؤة انتى انتى اية الى جابك هنا انتى
لؤلؤة / معاذ انت بتتكلم كتيىر لية يلا عندنا شغل كتير النهاردة
معاذ بيتعصب
معاذ / لؤلؤة انا مبقاش ينفع انتى لزم تروحى من هنا
لؤلؤة / غبى
معاذ / نعم
لؤلؤة / غبى
لؤلؤة بتروح علية وبتمسكو من هدومه بقوة
لؤلؤة / انت مش بس غبى انت معندكش احساس للدرجة دى
انا بالنسبالك ولا حاجة انت كنت فاكر انى من غيرك هقدر اكون سعيدة انت مش فاهم انك انت السعادة بالنسبالى
انت مش فاهم انك كل حاجة انا كنت عايشة من غير روحى
معاذ / طيب ممكن تهدى شوية
لؤلؤة بتعيط باانهيار
لؤلؤة / اكتر حاجة وجعانى انك اتنازلت عنى لحد تانى بالسهولة دى
معاذ / انتى مش فاهمة حاجة انتى عمرك ما هتشوفى السعادة معايا انا
لؤلؤة / انا ازاى الغضب يعمى قلبى للدرجة دى وانت كنت بتتالم وانا انا
معاذ / محمد بيحبك وصدقينى هيقدر يسعدك انتى لزم انا اديتك نور عيونى ومستعد انى اديكى روحى كمان علشان تكونى سعيدة بس وانا متاكد انك مش هتكونى سعيدة معايا
لؤلؤة / انا الحياة بالنسبالى هى انت ولو انت مش فىها يباة ملهاش لزمة الحياة دى
لؤلؤة بتمشى وبتعيط اوى
معاذ / لؤلؤة لؤلؤة استنى لؤلؤة
لؤلؤة بتجرى وبتخرج من الفيلا وبتعيط و معاذ بيصرخ باسمها والامن بيروح على معاذ بسرعة
الامن / فى حاجة يا باشا
معاذ / هات العربية بسرعة
والامن بيجيب العربية لمعاذ و معاذ بيركب معاه وبيروح على بيت لؤلؤة وبيطلع على شقة لؤلؤة وبيخبط بسرعة ومحمود بيفتح الباب
محمود / معاذ تعالة يا ابنى ادخل
معاذ / لؤلؤة لؤلؤة موجودة
محمود / هى خرجت من الصبح ومرجعتش
معاذ قلقان عليها اوى وبيفتكر كلمات لؤلؤة
(( لؤلؤة /انا الحياة بالنسبالى هى انت ولو انت مش فيها يباة ملهاش لزمة الحياة دى ))
محمود / معاذ فى اية طمنى يا ابنى خلينى اساعدك
محمود بيقلق اوى وبيروح على شقة ماهر وماهر بيخرج
محمود / ماهر يا ابنى معاذ
ماهر بيبص لمعاذ وبيروح علية
ماهر / معاذ فى اية انت كويس انت جييت هنا لوحدك انت جاى تشوف لؤلؤة
محمود / لؤلؤة مش هنا خرجت من الصبح
معاذ / ماهر لؤلؤة
ماهر / لؤلؤة فى اية لؤلؤة فيين يا معاذ اتكلم
معاذ بيحكيلو على الى حصل والكلام الى لؤلؤة قالتو وهى بتعيط
ماهر / معاذ تعالة معايا خالى احنا هنروح نشوف لؤلؤة
محمود / اباة طمنونى يا ولاد
ماهر بياخد معاذ وبيروحو على العربية
ماهر / تفتكر هى ممكن تكون راحت فيين
معاذ / مش عارف هى مجنونة انا مش عارف
ماهر / انتو الاتنين اجن من بعض وانت كمان مستنى اية اطلع بالعربية بسرعة
معاذ / اول مرة من اليوم الى راح النور من عينى انى اتمنى اني اقدر اشوف دلوقتى
ماهر / انا مش عارف احنا هندور عليها فيين
معاذ / المقطم
ماهر / نعم
معاذ / اة انا كنت لما بدايق كنت بروح على المقطم ودى باة العادة بتاعتنا انا وهى يلا بسرعة
وبيطلعو على المقطم بسرعة و لؤلؤة قاعدة على صخرة بتعيط وبيوصلو على نفس المكان الى فية لؤلؤة من وصف معاذ و ماهر و معاذ بينزلو
معاذ / ماهر اكيد هى هنا
ماهر / فعلا العربية بتاعتها هناك اهى
ماهر بيشوف لؤلؤة قاعدة قدمه
ماهر/ اة هى هنا قاعدة بتعيط هناك
ماهر / لؤلؤة
لؤلؤة بتتخض وبتبص ورها وبتشوف معاذ و ماهر
ماهر / انا همشى اكيد فى كلام لسة عوزيين تتكلمو يعنى
ماهر بيشور للسواق انو يركب ويمشو
لؤلؤة وقفة بعيد قدم معاذ و ماهر بيمشى وبيسبهم
لؤلؤة / جيت هنا لية
معاذ بيمشى على صوتها وبيوصل لعندها وبيقف قدمها
لؤلؤة / اية لسة فى كلام تانى عاوز تقولو قبل ما اموت
معاذ بيروح عليها بسرعة وبيحضنها اوى و لؤلؤة بتضمو اوى وبتعيط
***********************.
بعد يومين معاذ ووالدتو و بسمة عند لؤلؤة فى البيت
ماهر / بيتهيقلى ملوش لزوم المقدمات
سعاد / المهم انهم بيحبو بعض وحبين يكملو حيتهم مع بعض
لؤلؤة بتخرج ومعاها بسمة و ايات و لؤلؤة مسكة العصير وبتقدمو لوالدت معاذ
سعاد / ماشاء الله عليكى يا بنتى
لؤلؤة بتتكسف وبتحط العصير وبتاخد كوبية وبتروح على لمعاذ وبتمسك ايدو وبتديلو العصير
معاذ / شكرا
لؤلؤة مبسوطة اوى
سعاد / اية رايكو بكرة نكتب الكتاب وبلاش رسميات كفاية
الى حصلهم
معاذ / وكل حاجة جهزة بس دة لومفيش اى مانع
لؤلؤة / وانا موافقة
والكل بيبص للؤلؤة اوى و لؤلؤة بتتكسف
معاذ / مجنونة
والكل بيضحك عليها اوى
***********************.
فى الليل لؤلؤة بتكلم معاذ
معاذ / وحشتينى
لؤلؤة / انا كنت مستنية انك تكلمنى بس انت
معاذ / حبيت انى اسيبك شوية ترتاحى من بكرة مفيش راحة
لؤلؤة / لية هو فى حاجة بكرة
معاذ / لية انتى متعرفيش انا جبت عروسة لماكس
لؤلؤة / لا ياشيخ
معاذ / ومن ساعتها وماكس مبسوط اوى
لؤلؤة / على فكرة انت رخم اوى
معاذ / انتى ارخم
لؤلؤة / بس بحبك
معاذ / المفروض انك تكونى تقيلة شوية مش كدة
لؤلؤة / انت تقصد اية انى مدلوقة عليك يعنى
معاذ / بيتهيقلى كدة وبصراحة محتاج افكر شوية
لؤلؤة / معاذ متعصبنيش
معاذ / بس خلاص خلاص كنت بهزر معاكى
لؤلؤة / يلا باة قولى كلام حلو قبل ما انام
معاذ / اية البنت المجنونة دى
لؤلؤة / انا مجنونة ماشى سلام بكرة انا هوريك الجنان على حق سلام
لؤلؤة بتقفل التلفون
معاذ / الووو الوووو لؤلؤة
معاذ بيضحك اوى
*******************.
فى الصباح
ايات و شهد بيدخلو اوضة لؤلؤة براحة على طرطيف صوابعهم
شهد / ايات حرام دى نايمة لسة
ايات / يباة لزم تصحى مفيش وقت
شهد و ايات بيقربو على لؤلؤة براحة و شهد بتجيب كوبية مياة كبيرة وبيدلقوها على لؤلؤة وهى نايمة و لؤلؤة بتصحى و بتصرخ و ايات و شهد بيضحكو اوى عليها
ايات / هو فى عروسة تنام لحد دلوقتى
لؤلؤة / والله هقتلكو انتو الاتنين
شهد و ايات بيجرو على برة و ماهر و علاء ومحمود بيركبو الزينة والكل برة مشغوول
شهد /ماهر ماهر الحقنى لؤلؤة هتقتلنى
ايات / علاء الحقنى لؤلؤة اتجننت
الكل بيبص للؤلؤة وبيضحكو علي منظرها
لؤلؤة / انتو كمان معاهم
ماهر / اية الى انتى عملة فى نفسك دة
شهد ايات / خلاص اسفيين بنهزر معاكى والله خلاص
ماهر بيروح على لؤلؤة بهدوء
ماهر / ميين الى بيدايق اختى حببتى فى يوم زى دة
لؤلؤة / اسال مراتك
ماهر بيضحك و لؤلؤة بتخبط الارض برجليها وبتروح على اوضتها وموبيل لؤلؤة بيرن وبتكون بسمة
لؤلؤة / الو بسمة
بسمة / لؤلؤة ها كل حاجة جاهزة
لؤلؤة / مش عرفة
بسمة / فى اية يا عروسة مالك مديقة لية
لؤلؤة/ مفيش ايات و شهد عصبونى شوية بس انتى فيين دلوقتى
بسمة / انا فى الطريق انا وماما ريحيين لمعاذ
لؤلؤة / اوكى وانا كمان هروح اخد دوش واجهز
لؤلؤة بتبص لفسها فى المرايا
لؤلؤة / انا اخدت دوش خلاص
لؤلؤة بتقفل التلفون مع بسمة و ايات و شهد بيدخلو عليها
شهد / لؤلؤة الفستان جاهز
وبيروحو على لؤلؤة وبيحضنوها اوى وبيضحكو
لؤلؤة / مجنين
التعليقات على الموضوع