إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقة 28

الحلقة ال  ٢٨


ماهر / مش حاسة انك اتسرعتى شوية

لؤلؤة /كدة احسن بس مش عوزاك تكون مدايق منى

ماهر/ انا عمرى ما بدايق منك ابدا بس خايف تكونى بتظلمى نفسك

لؤلؤة / لا انا هكون مبسوطة صدقنى

ماهر بيحضن لؤلؤة اوى

ماهر / بتمنى تكونى مبسوطة فعلا

لؤلؤة بتخبى دموعها

***********************.              

لؤلؤة فى الشركة عند محمد بتتفرج على تصميمات كتيير

محمد / انا حاسس ان مش عجبك اى حاجة

لؤلؤة / لا بس انا كان فى دماغى فستان بسيط

محمد بيقرب عليها وبيمسك اديها بحنية

محمد / انا حاسس انك متوترة اوى زيادة شوية اية رايك نخرج نتمشى انا وانتى شوية

السكرتيرة بتدخل ومعاها ورق

السكرتيرة / دى التصميمات الى حضرتك طلبتها

محمد بياخد منها التصميمات

محمد / طيب يا حببتى شوفى دة كدة

لؤلؤة بتشوفو وبيعجبها اوى

لؤلؤة / هو دة الى انا بدور علية

محمد / يباة خلاص بكرة هيكون عندك

لؤلؤة / بالسرعة دى

محمد / انا هوقف الشغل فى الشركة لحد ما فستانك يجهز

لؤلؤة / شكرا يا محمد

محمد / حببتى انا كمان يوميين هكون جوزك وكلمة شكرا دى ملهاش مكان بينا

محمد بيبوس ايد لؤلؤة

لؤلؤة / انا لزم امشى هتاخر على شهد فى حاجات كتيير نقصانا ولزم نخلصها النهاردة

محمد /  انتى مشربتيش حاجة

لؤلؤة / لااا لااا مفيش وقت باااى

محمد مبسوط اوى وبيقف بيبص عليها لحد ما بتخرج
و بيرجع للتصميمات بتعتو وبيتفرج على فستان لؤلؤة وسعيد اوى

*********************.             

معاذ فى المستشفى عند بسمة و بسمة وقفة مع الدكتور وبيتطمن على معاذ

بسمة / ها يا دكتور معاذ عامل اية

الدكتور / كل حاجة تمام ولو علشان الصداع دى حاجة عادية
وهكتبلو على مسكنات علشان يقدر ينام

معاذ / قولتلك انا كويس

بسمة بتساعد معاذ انو يقف وبتلبسو الجاكيد بتاعو

بسمة / يعنى مفيش اى خطر علية صح

الدكتور / المفروض انك دكتورة ولزم تكونى اهدى من كدة

معاذ / شكرا يا دكتور تعبناك معانا

وبيخرجو برة

بسمة / هتعمل اية دلوقتى

معاذ / هروح على الفيلا يعنى الى زى بيعمل اية يعنى

بسمة / ممكن بعد ازنك تيجى معايا محتاجة شوية حاجات ومش هتاخر

معاذ / وانتى عوزة واحد زى معاكى يعمل اية انا

بسمة / معاذ ممكن تحس بيا شوية انت

معاذ / بس خلاص اسف يلا بينا

بسمة بتبوسو من خدو وبتمسك دراعو اوى ومبسوطة

***********************.             

ومعاذ بسمة فى مول كبير و بسمة بيعجبها شنطة جميلة

بسمة / شوف دى يا معاذ رووعة اوى

معاذ بيبتسم

معاذ / يااااة وااااو مظيعة اوى بس بيتهيقلى لونها باهت شوية

بسمة بتبصلو اوى وبتضحك اوى وبتحضنو

معاذ / يلا باة انا تعبت من المشى مش كفاية الى جبتية

بسمة / خلاص هى الشنطة دى وبس هدخل اجبها وخلاص ونمشى على طول بس عوزة من اخويا حبيبى سلفة صغيرة

معاذ / انا عرفت انتى جبتينى هنا معاكى لية علشان تستغلينى

بسمة / اعمل اية المرتب بتاعى خلص والشنطة عجبانى اوى

معاذ بيطلع بطاقة المصرفية بتعتو

معاذ / بسرعة لو اتاخرتى اكيد مش همشى

بسمة بتضحك وبتدخل وبتتصدم اول ما بتدخل بتشوف لؤلؤة و شهد و ايات فى المحل جوة وبتسلم عليهم

لؤلؤة / انا كلمتك اكتر من مرة بس مبترديش على الموبيل

بسمة / اة اصل اليوميين دوول كنت مشغولة شوية كان عندى مناوبات فى المستشفى

لؤلؤة بتطلع كرت دعوة من شنطتها و بسمة بتفتحو وبتتفاجا اوى

بسمة / مبرووك يا لؤلؤة

لؤلؤة / انتى عرفة انى كان لزم اعمل كدة

بسمة / انا متاخرة لزم امشى

لؤلؤة / بسمة بسمة استنى

بسمة بتمشى بسرعة وبتروح على معاذ

بسمة / معاذ يلا خلينا نروح من هنا

معاذ بيستغرب اوى من طريقة كلمها وبيبعدو بعيد

معاذ / فى اية مالك فى حد

بسمة / لؤلؤة فى المحل

معاذ بيقف مكانو

بسمة/ كانت هى و شهد و ايات

معاذ / خلينا نروح من هنا بسرعة

بسمة / هى مش فرقة معاها وجودك من عدمو لؤلؤة كانت بتعزمنى على فرحها

معاذ بيسكت مبيتكلمش

بسمة / طبعا هتفضل ساكت هتسيب لؤلؤة تتجوز وانا شايفة قد اية انت بتحبها

معاذ / علشان بحبها لزم اعمل كدة

بسمة / بس انت

معاذ / بسمة انا تعبان خلينا نمشى

ايات بتكون وقفة وره معاذ

ايات / معاذ انت مسفرتش

معاذ بيحاول يكون طبيعى

معاذ / ايات لو سمحتى انا مش عاوز حد يعرف بوجودى

ايات / للدرجة دى يعنى حبك كان مجرد خدعة زى لؤلؤة ما قالت

معاذ / اة كانت خدعة

ايات / انت متعرفش لؤلؤة كانت بتتالم قد اية من غيرك
انا الى كنت حاسة بيها وهى بتتعزب وكان نفسها بس تشوفك حتى من بعيد

بسمة / ايات

معاذ بيقاطع بسمة

معاذ / ايات انا معنديش وقت للكلام دة خلاص انا شفت طريقى ومشيت فية و لؤلؤة كمان ليها طرقها الى هتمشى فية وطريقى وطرقها بعيد عن بعض

معاذ/ بسمة خلينا نمشى

بسمة بتحاول تفهم ايات على حالة معاذ و بسمة بتحط الشنط قدم معاذ ولسة معاذ بيمسك ايد بسمة علشان يمشو عادى من غير ما ايات تاخد بلها و معاذ بيتكعبل فى الشنط وبيقع على الارض

معاذ / بسمة بسمة

معاذ بيمد ايدو فى كل الجهات علشان بسمة تاخد ايدو
و ايات بتتفاجا وبتتصدم و ايات بتمد اديها و معاذ بيقف

ايات / معاذ انت

معاذ دموعو بتنزل

ايات / لا مستحيل لااا انت انت

بسمة / اة معاذ هو الى كانت المتبرع للؤلؤة ضحى بكل حاجة علشنها

معاذ / لااا ايات مش لزم لؤلؤة تعرف اى حاجة ايات انا انا هسافر بعيد هبعد لؤلؤة لزم تعيش حيتها وتكون سعيدة
مستحيل لؤلؤة تكون سعيدة مع واحد كفييف زى ايات ارجوكى

و ايات بتعيط

ايات / انت

معاذ / اوعدينى ان لؤلؤة متعرفش اى حاجة يامة دة هيكون اخر يوم فى حياتى

بسمة / معاذ انت بتقول اية

معاذ / انا عارف انا بقول اية كويس وانتى عرفة انى اقدر اعملها

ايات / انت مش معقول تكون انسان ابدا

معاذ / انا لزم اروح من هنا بسرعة اوعدينى يا ايات وحيات علاء

ايات / اوعدك ان لؤلؤة متعرفش حاجة

معاذ / لزم اروح من هنا بسرعة

بسمة بتاخد الشنط بتاعتها وبتاخد معاذ وبيخرجو وبيروحو على العربية

معاذ / امشى من هنا بسرعة

بسمة بتمشى بالعربية

***********************.              

ايات بتروح لشهد و لؤلؤة الكفترية

لؤلؤة / اية اتاخرتى اوى لية كدة

ايات / اصل الحاجة الى كنت بدور عليها مش موجودة يلا بينا نروح من هنا

لؤلؤة / ايات فى اية مالك انتى كويسة

ايات / لاا مفيش بس مديقة شوية اصل كانت عجبانى حاجة
ورحت اجبها ملقتهاش

لؤلؤة / عادى ودى تخليكى مديقة كدة

شهد / قوليلى هى اية واخلى ماهر يدورلك عليها

ايات / لا مش مهم يلا بينا

لؤلؤة مش متطمنة لايات وحاسة انها فيها حاجة و لؤلؤة بتبص كل شوية ورها بقلق

********************.                  

يوم فرح لؤلؤة

لؤلؤة فى الاوضة جاهزة وقاعدة لوحدها سرحانة و ايات بتدخل عليها و لؤلؤة مبتحسش بيها انها دخلت و ايات بتروح جمبها

ايات / مش هو دة الى انتى عوزة

لؤلؤة بتبص لايات اوى ودموعها بتنزل

لؤلؤة / ايات ملوش لزوم الكلام دة دلوقتى وكمان انتى اتاخرتى لية

شهد بتدخل عليهم

شهد / يا بنات العريس وصل تحت وربع ساعة وهيجى ياخد احلا عروسة

لؤلؤة / ياااة انا حاسة انى متوترة اوى

ايات وقفة بعيد وبتبص للؤلؤة اوى و شهد بتظبتلها الميكاب

شهد / انا هنزل اسال ماهر المازون وصل ولا لسة

شهد بتخرج و لؤلؤة بتبص لايات

لؤلؤة / ايات كفاية باة المفروض انك تقفى جمبى فى يوم زى دة مش توترينى

ايات / الى اقدر اقلهولك الف مبرووك يا لؤلؤة بس كنت تمنى ان عقلك يسمع لقلبك هو عاوز يقول اية

لؤلؤة / قلبى هو فيين قلبى الى انتى بتتكلمى علية قلبى اتكسر من زمان وانتى اكتر وحدة عرفة معاذ انو

ايات / معاذ مش زى ما انتى عرفة انى لزم تعرفى

لؤلؤة / لا مش عوزة اعرف اى حاجة عنو خلاص انا طلعتو من قلبى ومن حياتى وهبدا حياة جديدة مع شخص فعلا بيحبنى مش مجرد وهم

لؤلؤة دموعها بتنزل

ايات / لسة عيونك بتدمع لما تسمعى اسمو

لؤلؤة / عيونى بتدمع من الالم الى هو سببهولى

ولسة ايات هتتكلم

لؤلؤة بصوت عالى

لؤلؤة / ايات لااااا كفااااية باة

ماهر و علاء و شهد بيدخلو على صوت لؤلؤةو لؤلؤة بتعيط و ماهر بيجرى عليها وبيحضنها و لؤلؤة بتعيط

شهد / فى اية مالك ايات الى الى حصل

ايات / كلكو هنتدمو على الى بتعملة دة انتو متعرفوش معاذ

لؤلؤة / مش عوزة اسمع اسمو كفاية باة

علاء / ايات تعالى معايا يلا

ايات / لا يا علاء انا

شهد / ايات روحى مع علاء غيرى جو شوية الناس تحت
ودقايق و محمد هيطلع

علاء / ايات خلينا ننزل

علاء بياخد ايات وبيخرجو و ماهر بيحاول يهدى لؤلؤة هو و شهد و ايات بتنزل فى الجنينة ومتعصبة اوى

***********************.             

علاء / ممكن تهدى شوية اول مرة اشوفك منفعلة كدة على لؤلؤة

ايات / غبية

علاء / ايات ممكن تفهمينى اية الى حصل

ايات / ادينى تلفونك بسرعة

وبتاخد تلفون علاء وبتتصل بمعاذ و معاذ فى العربية مع بسمة

بسمة / الموبيل بتاعك بيرن

معاذ مبيردش عليها ومغمض عيونو وباين علية الحزن
و بسمة بتقف على جمب بالعربية

بسمة / معاذ لسة فى وقت

معاذ / بسمة خدينى على المطار

وموبيل معاذ بيرن كتير

معاذ / الو

ايات / معاذ انت لزم تيجى هنا بسرعة

معاذ/ ايات انا فى طريقى للمطار لؤلؤة دلوقتى لزم تبدا حيتها وتكون سعيدة

ايات / معاذ انا عوزة اشوفك حالا لو مجتش دلوقتى انا هروح اقول للؤلؤة على كل حاجة وهوقف كل حاجة سلام

معاذ / ايات ايات استنى

علاء / ايات انتى بتعملى اية

ايات / بعمل الصح

علاء / ايات انتى مش هتتحركى من هنا غير لما تقوليلى فى اية

ايات بتحكى لعلاء على كل حاجة عملها معاذ

معاذ اتاخر و ايات وقفة برة هى و علاء

علاء / متقلقيش كل حاجة هتكون تمام انا جهزت كل حاجة

ايات / بس اتاخر اوى خايفة احسن يفوت الاوان

لؤلؤة قاعد قدم محمد علشان يكتبو الكتاب و ماهر و شهد وخالها وكلهم موجوديين والكل مبسوط و لؤلؤة خايفة وباين عليها القلق والخوف

ليست هناك تعليقات