إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي 🌸 الحلقه 27🌸

الحلقة   27

انس بيخبط على اوضة  ضحى
ضحى / ادخل

انس / سارة عملتلك شوية شوربة اماا اية جناان

و ضحى يتبتسم اوى لانس و بيقرب منها وبيشربهاا الشوربة بايدو و ضحى بتبصلو اوى

انس / هتبصيلى كدة كتيير

ضحى / حاسة انك انسان مختلف عن الى اعرفو

انس / ممكن تخلصى الشوربة علشان تاخدى الادوية بتعتك

و سارة بتدخل 
سارة / والله وشك رجع ينور تاانى

ضحى / شكرا يا سارة

سارة / والله الشكر للبش مهندس مش لياا انا

وبيسمعو صوت عربيات عالية اوى وسارة بتروح البلكونة تشوف الصوت

سارة / باين كدة ان اخير فى زباين انا هنزل بسرعة

و سارة بتنزل ومتحمسة اوى وبعد دقايق بتطلع تانى
ضحى / طلع فعلا زباين

سارة / بس للاسف اجانب وانا اللغة عندى يعنى ممكن يابش مهندس بس تساعدنى

انس / بس ضحى

ضحى / انا كويسة خليك معها

و انس بينزل مع سارة وبيترجملهاا كلامهم وبيساعدهاا توزع عليهم اوض  وسارة و انس بيرجعو لضحى الاوضة

ضحى / هااا خلاص استقرو

سارة / الحمد لله دة كلو بسب المطر اتطرو انهم يعدو عليناا هناا  كل شئ خير الحمد لله لازم اروح اجهزلهم العشااء

ضحى / استنى انا جاية معاكى

انس / هتروحى فيين

ضحى / انا كويسة وكمان مش بحب نومة السرير دة

انس / انا هساعدهاا انتى خليكى

ضحى / خلونى اجى معااكو مش حبة اكون لوحدى بلييز

و انس بيحط على كتفهاا الشال بتعهاا وبيخدهاا وبيروحو المطعم لسارة

سارة / هم ٥ افراد طلبين مشاوى

انس / هجهز الشواية اناا

وسارة بتحضر اللحووم
ضحى / خلينى اعمل السلطة

سارة / ضحى ممنوع انتى هتقاعدى هناا زى الشطورة وانا هملك  ينسون سخن ماشى

وبيسمعو خبط و ضحى وسارة بيخرجو من المطبخ وبيشوفو انس  بينضف الشواية ووشو فى هباب من الفحم والتراب
و ضحى وسارة بيضحكو اوى علية

انس / والله كويس اوى انتو اضحكو وانا متبهدل مااشى

ضحى / مش بتتتنضف كدة خلينى اساعدك

و ضحى بتعلم انس ينضف الشواية و انس بيتفرج عليهاا وهى بتنضف الشواية

ضحى \شوف واتعلم

و انس بيبصلهاا برفع حااجب و ضحى بتشغل الشواية وفجاة بيطير تراب عليهاا و انس بيضحك اوى

ضحى / ااووف

و انس بيقرب منهاا وبيمسحلهاا التراب من على مناخيرها و ضحى بتبصلو اوى فى عيونو و انس بيبصلهاا وبيلمس خدهاا

سارة / دة كلو بتشغلو الشواية

و انس بيرتبك
انس / محتاجين فحم زيادة هناا

سارة / احم احم اة الفحم هنااك

و انس بيروح يجيب الفحم و ضحى بتبص لسارة بخجل وسارة بتغمزلها و ضحى بتتكسف وبتروح المطبخ وبعد شوية الاجانب بينزلو المطعم وبيبدا انس و ضحى وسارة
يقدملهم العشااء و انس بيقرب من ضحى

انس / ضحى كفاية انتى كدة هتتعبى روحى اقاعدى  يلااا

ضحى / انا بخير انا مليت اووف نامى اصحى روحى تعالى كلى اشربى  اووف اوف ملييت مليت دة انا لو طفلة صغيرة مش هتعملونى كدة وكمان  انا مش متعودة على الراحة

انس / بس كفااية اية دة كلو طب خدى نفسك انا كدة اتاكد
ان صحتك رجعتلك

و ضحى بتضحك اوى  والاجانب بيطلبو يسمعو موسيقى وسارة بتحاول تشغل المسجل و مش عاوز يشتغل و انس بيحاول يصلحو  والاجانب بيبان عليهم الملل

و ضحى  بتروح تقف على درجة المسرح الصغيرة وبتحط فيشة الميك و سارة بتخبط على كتف انس وبتشاورلو على ضحى و انس بيشاور لضحى بايدو بمعنى هتعملى اية
و ضحى بتشغل الميك وبتبص لانس اوى

ضحى / في جوه في قلبي مكان مفتحتوش يوم غير ليك
وحاجات حصلتلي معاك ومحصلتليش قبليك مبقتش بخاف ولا عاملة حبيبي لبكرة حساب وان خفت في لحظة بيبقى الخوف يا حبيبي عليك

والاجانب بيقفو وبيرقصو ومبسوطيين اوى من صوت ضحى
و انس بيسحب كرسى وبيقاعد و يبص لضحى اوى وهى بتغنى

و ضحى بتخلص والكل مبسووط اوى وبينسحبو وبيروحو على اوضهم و سارة كانت ريحة تشيل السفرة وبتبص لانس و ضحى وهم عيونهم فى عيون بعض بس مفيش حد فيهم بيتحرك من مكانو و سارة بتتحرك

سارة / انا تعبانة الوقت اتاخر هباة اظبط المكان بكرة الصبح
تصبحو على خيير

وسارة بتنسحب و انس بيروح لضحى وبيبصلهاا اوى
انس / انتى ميين

ضحى / انا ضحى

انس / وانا انس

ضحى / يعنى

و ضحى بتبص للارض بخجل و انس بيسحبهاا من اديها
انس / ممكن ترقصى الرقصة دى معاياا

ضحى / بس مفيش موسيقى

و انس بيشاورلهاا على البحر و ضحى بتبتسم اوى وبيرقصو مع بعض  على صوت امواج البحر والهوى و ضحى بتغمض عنيهاا ومبسوطة اوى وحسة كانهاا مشية فوق الامواج
وفجاة بتفتكر كلام سارة لما كانت بتقول

ان انس كان فى البار وكان بيهلوس ان حببتو خانتو وكلامو معاها ان كلهم زى بعض خينين وضحى بتبعد عن انس

انس / فى اية انتى كويسة

ضحى / انا بس تعبت شوية انا لازم اروح ارتااح تصبح على خيير

و ضحى بتهرب من قدمه بسرعة و انس بيبصلهاا اوى وهى بتبعد بحزن

امير ماسك ازازة وسكى فى ايدو ومتعصب اوى وبيرمى الازازة على الارض بقوة وبيصرخ وبيفتكر كلام ابوة

ان لو محتاج اى حااجة يطلبهاا من انس لما يرجع وانو لازم
ياخد ازن انس فى اى حاجة وانو ملوش اى راى فى اى حااجة و امير بيركب عربيتو وبيسوق بجنون

امير / انا كمان ابنك اناا انااا ابنك اااااااة

وفجاة العربية بتتقلب على الطريق السريع وامير بيحاول ياخد نفسو وبيفتح عنية بهدوء ومش قادر يشوف كويس من  الدم الى  نزل من جبينو و بيحاول يخرج من العربية ورجلو متعلقة فى العربية وبيصرخ

وبيشوف ناار خرجة من  العربية وبيصرخ بقوة وبيحاول
يخرج رجلو بسرعة ومش قادر  وبيقف تاكسى قريب منو وبينزل منو شابين بيجرو  بسرعة علية

امير / رجلى رجلى

وبيحولو يخرجو امير باسرع ما يمكن و امير بيصرخ من الالم
وبيخرجوة من العربية وبيبعدو بسرعة وفجاة العربية بتنفجر

انس فى اوضته ومش عارف ينام ومش عارف لية ضحى هربت منو لما كانو بيرقصو مع بعض ومتعصب اوى و موبيله  بيرن وبيكون رقم غريب

انس / ايوة انا انس عبد الرحمن

و انس بيجيلو خبر حادث امير والاتصال بيفصل
انس / الوو الووو الووو

و ضحى بتروح على  انس بسرعة لما بتسمعو بيصرخ
ضحى / انس انت كويس

انس / غيري هدومك هننزل القاهرة حالاا

ضحى / بس لية فى الوقت دة

انس / يلااا بسرعة

و ضحى بتتخض وبتخاف اوى وبتروح على اوضتها بسرعة وبتغير هدومها و انس بيقف على باب الاوضة

انس / يلاا بسرعة

ضحى / حاضر حااضر

و ضحى بتاخد شنطتهاا وبتسحب الشال فى اديهاا وبينزلو بسرعة و قبل ما يخرجو انس بيقف و بيبص لضحى وبياخد من اديها الشال وبيلفو حولين كتفها وبيغطى رقبتهاا

ضحى / فهمنى فية ايه انت بتخوفنى

انس / امير عمل حاادثة

و ضحى بتتصدم و انس بيمسك اديهاا وبيخدهاا بسرعة وبيلف دراعو حولين كتفهاا وبيمشو مسافة على الشاطئ لحد ما بيوصلو للعربية

عبد الرحمن فى المسشفى واقف قدم العمليات
خليل / عبد الرحمن اقاعد شوية انت تعبان

عبد الرحمن / فين انس

خليل/ انس تانى يا عبد الرحمن تاانى

و عبد الرحمن بيبعد عنو وبيروح يقاعد على اقرب كرسى وباين علية التعب

انس و ضحى فى العربية و انس بيسوق بسرعة اوى
ضحى بتغمض عنيهاا وبتمسك فى حزام العربية بقوة وبخوف و انس كانو هيطيير بالعربية وبعد ساعتين بيوصلو القاهرة

عبد الرحمن / هنزلك هناا تركبى تاكسى

ضحى / لا انا هاجى معاك

انس / لاا انتى هتروحى على بيتك

ضحى / قولتلك هروح معاك

و انس بيتعصب وبيكمل طريقو للمستشفى بسرعة وبيروح هوو  ضحى  المستشفى وبيسال على امير

الممرضة / اوضة  رقم ١٢٢

و انس بيجرى بسرعة و ضحى وره وبيدخل الاوضة  بسرعة
انس / امير

و انس بيشوف والدو وخليل قاعدين  مع امير فى الاوضة 
و انس بيروح على امير بسرعة وبيملس على شعرو بحنية
و امير بيبص فى الاتجاة التانى

انس / انت كويس

امير / انا تعبان وعاوز ارتااح

ضحى / حمدالله على سلمتك

امير / الله يسلمك يا ضحى

عبد الرحمن / انس خليك مع اخوك تعال يا خليل نخرج نشرب قهوة

و ضحى بتخرج معاهم و انس بيقاعد  جمب امير
و  بيبص على رجل امير بحزن

انس / انا اسف انا لو كنت جمبك مكنش حاجة زى دى هتحصل

امير / يعنى كنت هتعمل اية هاا كنت هتعمل اية بلاش تعملونى انى طفل

انس / كنت اعمل اية كنت رميت نفسى بدالك علشان مفيش
شعرة منك تتصاب

و امير بيبص فى الاتجاة التانى
انس / امير انت كويس الدكتور قال اية هاا

امير / قال سبوة لوحدو يرتااح احسن

و انس بيقف وبيبعد خطوة عنو
انس / انت ازاى تكلمنى بالطريقة دى

امير / اة معلشى انا نسيت انك الملك انت المتحكم فى الكون  بالنسبة لباباا طبعاا اة معلش انا اتنفست من غير
ما اخد اذن منك

و انس بيبصلو اوى
امير / ممكن تسبنى لوحدى مش عاوز اشوفك ولا اشوف حد

و انس بيتعصب وبيمسكو من هدومه

انس / لو مكنش الظروف الى انت فيهاا كان زمانى عرفت اتصرف معاك كويس على اسلوبك دة

انس / انت عارف اناا ميين ولا الحادثة اثر على دمااغك

امير / اة انت انت

انس بغضب / اناا اخووك عارف يعنى اية اخووك

ليست هناك تعليقات