إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه25

الحلقة  ال   ٢٥

سعاد قاعدة فى الرسبشن و معاذ نايم على رجليها وبتلمس على شعرو بحنية

معاذ / اقولك حاجة يا امى

سعاد / قول يا حبيبى

معاذ / بحمد ربنا انك معايا بتهونى عليا الايام

وسعاد بتعيط وبتحضنو اوى

سعاد / يعنى هى تستاهل انك تديها ضى عيونك يا ابنى

معاذ بياخد نفس عميق

معاذ / تستاهل تستاهل يا امى وتستاهل انى اديها روحى كمان

********************.            

لؤلؤة فى المطبخ بتعمل قهوة لماهر و ماهر قاعد فى البلكونة وبيتكلم فى التلفون

ماهر / شهد انتى عرفة الظروف الى مرت بيها لؤلؤة حولى تستحملى شوية

شهد / يا ماهر احنا معندناش غير عمر واحد انا مستعدة استنك العمر كلو بس بابا انت عرفو بيضغط عليا كتيير

ماهر / انا عارف يا حببتى بس كلها يوميين كمان تكون لؤلؤة نفسيتها ارتاحت اكتر وسعتها هاجى واطلب ايدك من والدك ومفيش حاجة هتبعدنا عن بعض ابدا بس لزم احاول احافظ على مشاعر لؤلؤة

شهد مديقة اوى

شهد / ماشى يا ماهر بابا بينادى عليا سلام دلوقتى

ماهر / استنى شهد  شهد

شهد بتقفل التلفون و ماهر مدايق اوى وبيبص جمبو بيشوف لؤلؤة

ماهر / لؤلؤة لية بتتعبى نفسك تعالى اقاعدي جمبى الجو حلو اوى النهاردة

لؤلؤة / لا انت يلا البس عندنا مشوار مهم

ماهر / استنى مشوار اية

لؤلؤة / هنروح نطلب ايد شهد ونحدد الفرح كمان

ماهر / لااا يا لؤلؤة احنا مش جهزيين حاليا لسة شوية

لؤلؤة / اوكى خلاص خليك انت انا هروح لوحدى

لؤلؤة بتمشى وبتسيبو

لؤلؤة / استنى يا مجنونة ريحة فيين

******************.             

بعد شهرين

معاذ فى اوضة المكتب قاعد ومعاة ماكس و وائل بيدخل علية

وائل / خالو خالو

معاذ بيبص فى اتجاهو وائل بيجرى علية بسرعة

معاذ / عامل اية يا بطل

وائل / شوف بسمة جبتلى اية

معاذ بيحس بالضيق

معاذ / اة جميل اوى

وائل / بس انت مش شفتو

بسمة / وائل يلا تعالة احمد برة مستنيك علشان تلعبو مع بعض

وائل بيجرى على برة

بسمة بتروح على معاذ

بسمة / انت كويس

معاذ مبيردش عليها

بسمة / لؤلؤة كلمتنى النهاردة

معاذ / لؤلؤة هى هى كويسة

شهد / كانت بتعزمنى على فرح ماهر و شهد و ايات و علاء

معاذ / كان من المفرووض ان انا و لؤلؤة يكون فرحنا معاهم

بسمة بتطبطب على كتفو وبتخرج وبتسيبو لوحدو

************************.             

لؤلؤة مع ايات و شهد بيختارو فستان الفرح

ايات / لاا انا مش حبة ولا واحد فى دول

شهد / انا كمان خلينا نشوف فى مكان تانى

وهم مشيين فى واحد بيخبط لؤلؤة جامد

الشاب / اسف يا انسة انتى كويسة

ايات / انت مبتشفش قدمك ولا اية

الشاب / انا قلت اسف

لؤلؤة / ايات خلاص محصلش حاجة

ايات / يعنى لو حصلها حاجة كلمت اسف دى تعمل اية يعنى

شهد / محمد

والشاب بيبص على شهد

محمد / شهد

شهد مبسوطة اوى وبتجرى علية وبتسلم علية

شهد / انت فيين من اليوم الى اتخرحنا فية وانت اختفيت

محمد / سافرت على فرنسا ولسة راجع اجازة من اسبوع بس

ايات / يعنى طلعتو تعرفو بعض

شهد / اعرفك ايات لؤلؤة

محمد / والله دى صدفة حلوة جدا واسف مرة تانية

لؤلؤة / لا محصلش حاجة

محمد / ممكن اعزمكو على حاجة دة لو سمحتو

وبيروحو على كافية قريب

محمد / الف مبرووك يعنى كنتى هتتجوزى من غير ما اعرف كمان

شهد / هو كان فى حد يعرف انت فيين

محمد / والله الشغل اخد كل وقتى انا دلوقتى ماسك تقريبا كل شغل والدى

شهد / والبنات مفيش حاجة فى حياتك

شهد / انتى عرفة انى مليش فى موضوع البنات دة

ايات / يعنى عاوز تفهمنا ان شاب زيك وسيم ملوش فى البنات

شهد / والله دى حقيقة

محمد عيونو على لؤلؤة الى  قاعدة ومبتتكلمش

شهد / هو مختار كدة كل بنات الجامعة كانو هيموتو علية وهو ولا معبرهم

محمد / شكل الانسة لؤلؤة مديقة منى لسة

ايات / لؤلؤة

محمد / لسة زعلانة ولا اية

لؤلؤة / لا ابدا بس الوقت اتاخر وفى حاجات كتير نقصانا

شهد / يااة انا تعبت ومفيش حاجة عجبانا هنا ابدا حاسة ان كل الفستايين تقليدية جدا

محمد / مش عييب ان يكون معاكى صاحب اكبر شركة
ازياء وتكونى مديقة كدة

شهد / يااااة ازاى نسيت ان والدك عندو شركة ازياء

ايات / يباة انت الى هتحللنا المشكلة دى

محمد  / بكرة ممكن تيجو الشركة ونشوف مع بعض وتختارو الى انتو عوزينو وفى خلال يوميين يكون كل حاجة جهزة

***********************.             

لؤلؤة فى البيت قاعدة بتسمع اغاني فى البلكونة و ماهر بيدخل عليها

ماهر / عملة اية النهاردة

لؤلؤة بتطفى الاغاني

لؤلؤة / مفيش عادى كان يوم حلو

ماهر / شهد قالتلى انكو قابلتو واحد زملها اسمو اسمو

لؤلؤة / اة اسمو محمد

ماهر بيبتسم اوى

ماهر / ايوة اسمو محمد باين علية شاب كويس صح

لؤلؤة بتبص لماهر اوى وفهمت هو عاوز اية

لؤلؤة / ماهر انا عرفة انت عاوز اية

ماهر / انا لا عادى بنتكلم يعنى اصلو كان بيكلم شهد دلوقتى وسال عنك

لؤلؤة / ماهر انا تعبانة وعوزة ارتاح تصبح على خير

لؤلؤة بتمشى وبتسيبو ومتعصبة اوى

ماهر / طيب انتى اتعصبتى لية بس كنا بنتكلم

لؤلؤة بتروح على اوضتها وبتعيط وبتروح على شنطتها وبتطلع صورة معاذ وبتبصلو اوى

لؤلؤة / رحت فيين وسبتنى لوحدى انا بكرهك بكرهك

لؤلؤة بتقطع الصورة وبترميها من الشباااك

**********************.           

فى فيلا معاذ سعاد صوتها عالى اوى و معاذ بيخرج على صوتها

سعاد / لا مش هتخرج يا احمد وعوزة اشوف كلمتى هتتسمع ولا لا

احمد / انا مش عيل صغير انا كبير كفاية انى اعمل الى انا عوزو

معاذ / احمد وطى صوتك وانت بتكلم والدتك

احمد / متتدخلش انت بينا

سعاد بتروح على احمد وبتضربو بالقلم

احمد / انتى بتضربينى

سعاد / اة بضربك علشان انا معرفتش اربيك

معاذ بيروح على سعاد وبيقف قدمها

معاذ / ماما احمد مش صغير علشان تضربية

احمد / قولتلك ملكش دعوة بينا مبقاش غيرك انت يا اعمي الى هتدافع عنى

والكلمة دى جرحت معاذ اوى و بسمة بتدخل من الباب وبتسمع احمد وبتروح علية

بسمة / احمد اية الى انت بتقولو دة

احمد / خلاص كلكو عليا دلوقتى وانتى يا امى نسيتى قد اية كنتى كل يوم تعيطي علشان نفسك تشوفية وهو ولا كان سال فيكى

سعاد / معاذ يا ابنى انت

معاذ / انا رايح على ارضتي عاوز انام تصبحو على خير

بسمة / مكنتش عرفة انك حقيير للدرجة دى

احمد / انا بكرة الصبح هرجع بيتنا القديم والى عاوز يجى معايا اهلا والى عاوز يفضل هنا يخلية هنا مش بيتى

سعاد بتعيط و معاذ بيروح على اوضته وماكس بيجرى وره
و بسمة بتروح لمعاذ

بسمة / معاذ احمد ميقصدش انت عرفو هو

معاذ / عندو حق احنا منقدرش نجبرو انو يعيش فى مكان هو مش حابب يعيش فية

بسمة / معاذ انت

معاذ / بسمة انتى وماما هتروحو مع احمد وهتخدى معاكى وائل كمان وانا هكون بخير هنا

بسمة / معاذ ازاى عاوزنا نسيبك لوحدك

معاذ / انا كدة هكون مرتاح اكتر لو سمحتى نفذى الى بقول علية تصبحى على خيير

*****************.               
فى الصباح

ماهر بيوصل لؤلؤة و ايات و شهد على شركة محمد

ماهر / هاجى اخدكو كمان ساعتيين

شهد / ماشى يا حبيبى

وبيطلعو  على الشركة والامن بيوقفهم

شهد / عندنا معاد مع استاذ محمد

وبيجى واحد من الامن تانى

الامن / اة الانسة شهد اتفضلى الباشا مدينا خبر اتفضلى

وبيطلعو على اوضة محمد والسكرتيرة بتدخل معاهم

محمد / اهلا وسهلا نورتو الشركة كلها

شهد / واااو الشركة روووعة

محمد / تحبو تشربو اية

شهد/ ممكن عصير برتقال

ايات / وانا كمان

محمد/ وانتى يا انسة لؤلؤة

لؤلؤة / لا ولا حاجة شكرا

محمد بيطلب العصير

شهد / ها فيين باة التصميمات الى وعدتنى بيها

محمد /الاول اختارو القماش وبعديبن نحدد الموديل

محمد بيكلم السكرتيرة

محمد /خدى الانسة شهد والانسة ايات على المشغل تحت يتفرجو على القماش

شهد و ايات بينزلو و لؤلؤة قاعدة مع محمد فى المكتب

محمد / انا حاسس انك مديقة تحبى نروح معاهم لو مش مرتاحة

لؤلؤة / لاا ابدا خليهم هم يختارو براحتهم

محمد / وانتى مش حبة تشوفى تصميمات فى اكتر من موديل عندى هيعجبك جدا

لؤلؤة / اوكى معنديش مانع

محمد بيجيب الاب توب بتاعو وبيقاعد قريب من لؤلؤة وبيفرجها على التصميمات الى هو مصممها

لؤلؤة / بصراحة انت شغلك مميز جدا

محمد / مش للدرجة دى بصراحة انتى الى مميزة علشان كدة انتى مش لزم تلبسى اى حاجة لزم تكون مميزة كمان

لؤلؤة / اعتبر ان دى معاكسة

محمد / بصراحة اااة

لؤلؤة بتضحك هى وَ محمد

لؤلؤة / انا مبسوطة انى اتعرفت عليك انت شاب محترم وموهوب

محمد / اعتبر ان دى معاكسة

لؤلؤة /اااااة

محمد / ااااااة

وبتدخل شهد و ايات

شهد / ايوة انتو سيبنا نلف فى المشغل تحت وانتو هنا بتضحكو

ايات بتروح على لؤلؤة

ايات / ايية الواد زى القمر وعندو غمزات كمان

لؤلؤة / ايات

ايات / خلاص هو انا اتكلمت

*********************.              

احمد قاعد فى العربية مستني  بسمة وامو و وائل

سعاد / يا ابنى خلينى معاك

معاذ / ماما لو سمحتى خلينى برحتى انا كدة هكون مرتاح اكتر

وسعاد بتحضنو اوى وبتمشى هى وبسمة بيروحو على العربية ومعاهم وائل وماكس بيجرى وره العربية وبيهوهو عليهم وكانو بيقلهم ارجعوووو ارجعوووو

معاذ / ماااااكس مااكس تعالة هنا يلا

وماكس بيجرى على معاذ و معاذ بيدخل وبيقفل الباب

معاذ / تعالة يا صحبى معايا انا دلوقتى مليش غيرك انت

معاذ بيروح على اوضته و بيقاعد  جمب الدفاية هو وماكس
وبيفتكر اللحظات الى مرت علية هو و لؤلؤة

ليست هناك تعليقات