إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 25🌸

الحلقة    25

ضحى فى الشركة وكنزة قاعدة سرحانة
ضحى / كنزة انتى كويسة

كنزة / انا اة بس منتمتش كويس

ضحى / مش انتى بس الظاهر ان النوم مخاصمناا كلنا اليومين دول

كنزة / تقصدى اية

ضحى / لا مفيش عندى شغل كتير لازم اخصلو قبل الاجتماع

ضحى بتروح على مكتبهاا وبتدخل وبتبص على مكتب انس وبتتنهد وبتفتكر لما انس بسهاا من شفايفها و ضحى بتحط اديها على شفايفهاا بتوتر

وبتسمع دق بسيط على الباب الزجاجى الى بين مكتبها ومكتب انس وبتشوف انس قدمها وبيشاورلهاا انهاا ترحلو و انس بيروح يقاعد  على مكتبو و ضحى متعصبة وبتروح علية بعصبية

ضحى / افندم

انس / دادة كريمة قالتلى ان انتى الى جبتينى الفيلاا يعنى
انتى ازااى وصلتيلى انا مش فاكر اى حااجة

ضحى / يعنى انت مش فاكر اى حااجة خالص

انس / لاا انتى ازااى وصلتيلى يعنى انا اتصلت بيكى

و ضحى بتحكيلو عن مدير البار الى ساعدهم من الصحفيين

و انس بيمسك دماغو وبيتنهد اوى
انس / انتى مكنش لازم تيجى وتساعدينى

ضحى / فعلا عندك حق

و انس بيبصلها برفع حاجب وكنزة بتدخل المكتب

كنزة/ فى برة الاستاذ حمدى منصور دة الكارت بتاعو عاوز يقابل حضرتك

ضحى / حمدى منصور دة صاحب البار

كنزة / البار

انس. / خلية يدخل بسرعة

وبيدخل حمدى المكتب وبيسلم على انس و ضحى

انس / انا مش عارف اشكرك ازااى على الى عملتو معاياا

حمدى \ بس فى طريقة

و انس بيبص لضحى
ضحى/ يعنى دة ابتزاز

حمدى / لا ابدا انا ممكن اروح دلوقتى ومش هتشفونى تانى يعنى  ممكن تسموة طلب

انس / ممكن اسمعو الاول

حمدى/ انا حفيدتى عندها فندق صغير و مطعم صغيير على البحر فى الاسكندرية

ضحى/ مش فاهمة يعنى احناا ممكن نساعدك فى اية

انس / خلية يكمل واحناا نعرف

حمدى / ابنى اخد حفيدتى من وهى صغيرة وبعدهاا عنى يعنى بما انى  فاتح باار و انى مش صالح اكون جد ليهاا ومنعنى انى اشفها ولا اكلمهاا

ضحى / يعنى عوزنا نقنعو انو يخليك تقابلهاا

انس / ممكن تسكتى خلينا نفهم

و ضحى بتبص لانس بغضب وبتسكت

حمدى / انا عرفت انهاا بتحبكو اوى يعنى مؤمنة بقصة حبكو
وان حلمهاا انكو تكونو ضيوفهاا فى المطعم يعنى كدعاية للمطعم

انس / ولو رفضناا

حمدى / هخرج من هناا وكان ولا اى حاجة حصلت

وانس بيبص لضحى
حمدى / خلينى اروح وانتو فكرو

وحمدى بيمشى
ضحى / خلينى احضر للاجتماع احسن بعد اذنك

انس / جهزى نفسك هنسافر الاسكندرية النهاردة

ضحى / نعم

انس / والله الراجل ساعدناا ولازم نرد الجميل دة

ضحى / والله ساعدك انت وانا مليش دعوة انت حر اعمل الى انت عوزو

انس / الجو برد فى الاسكندرية جهزى حاجات تقيلة

و ضحى بتمشى ومبتردش علية وبتدخل مكتبها و انس بيشوف سالى بتتصل بية وبيتعصب اوى وبيرمى الموبيل فى السلة وبيروح لضحى المكتب وبيمسك اديهاا وبيسحبهاا من اديها

ضحى / ااة ايدى انت بتعمل اية

انس / هتيجى معايا اسكندرية

و ضحى بتبعد اديهاا عنو
ضحى / لا مش هروح معاك اى مكاان انت فااهم

انس / يعنى هتكونى سبب ان حفيدة متعرفش جدهاا

ضحى / لا ياشيخ

انس / فكرى يعنى بوجودنا هنااك نقدر نقربهم من بعض ونخليهم  يتقبلو ويتكلمو ويقدر يحضن حفيدتو

و ضحى بتبص لانس اوى
ضحى / والله مكنتش اعرف انك حساس اوى كدة

و انس بيضغط على اسنانو بغضب وبيقرب عليهاا
انس / هتساعدينى ولا لاا

ضحى / اووف اوووف موفقة موفقة

انس / قدمك ساعة وتكونى جهزة

ضحى / اى اوامر تاانى

انس / لحد دلوقتى لاا

ضحى / ضربة فى قلبك.

انس / بتقولى اية

ضحى / مفيش بقول هروح البيت اغير هدومى الاول بعد اذنك

و بتخرج من المكتب.

فى الليل

انس فى العربية و ضحى معاة وعلى طريق اسكندرية
و  نايمة على  الكرسى جمب اانس و بتتفزع لما بيمر من جمبهم عربية كبيرة وبتطلع صوت جامد

و بتظبط هدومه وشعرها
ضحى / لسة بدرى

انس / خلاص قربناا تقريبا هو هناا

و انس بينزل من العربية و ضحى بتنزل معااة
انس / هنسيب العربية هناا وهنمشى شوية يلاا

و ضحى بتاخد شنطتهاا وبتروح مع انس وبيمشو على الرمل و ضحى بتتلفت حوليهاا بخوف من الضلمة وانس بيبصلهاا وبيشفهاا باين عليهاا الخوف

انس / انتى خايفة

ضحى / نعم انا لاا ابدا

انس / خلى بالك المنطقة دى مليانا ذئاب وتعابين

ضحى / انا عرفة انك بتحاول تخوفنى صح

و ضحى بتسمع صوت حوليهاا من الهواء وبتتخض وبتمسك فى انس بقوة

انس / ههههههة جبانة ده الهواء

ضحى / اووف اوف فين الفندق دة انا مش فاهمة فى حد يفتح فندق فى  المكان دة

انس/ اكيد عندها اسباب اهو اكيد الى هنااك دة

وبيروحو على ضوء فى اللوحة كبيرة باسم الفندق والمطعم
وبيروحو على الفندق

انس / احنا هناا صدفة زى ما اتفقناا ماشى

ضحى / ماشى خلينا ندخل هموت من البرد

انس و ضحى بيدخلو الفندق وبيشوفو بنت حوالى ٢٠ سنة فى الاستقبال

البنت / اهلا وسهلا اتفضلو

ضحى / اكيد انتى سارة 😊

و انس بيبص لضحى اوى  😓😓

سارة / عرفتينى ازااى

انس / احنا سمعناا عن الفندق هناا كتير وعن حسن الضيافة

سارة / انتو ضحى و انس مش كدة انا انا مش مصدقة نفسى

ضحى / انتى عرفتيناا كمان

سارة / انا انا معجبة جدا بيكو انتو الاتنين حتى شوفو

و ضحى و انس بيشوفو صورة ليهم هم الاتنين كبيرة وانس
شايل ضحى  و انس بيبص لضحى اوى و ضحى بتبص لانس بخجل

سارة / انا كمان قررت انى مش هتجوز غير عن حب زيكو انتو الاتنين

و انس بيحط ايدو على كتف ضحى و ضحى بتشيل ايد انس من غير ما سارة تاخد بلهاا

انس / ممكن باة تحجزلنا اوضتين احسن حببتى تعبانة من الطريق  و لاازم ترتااح

و ضحى بتبص لانس و انس بيبصلهاا برفع حاجب

سارة / اة طبعاا اتفضلو معاياا

انس و ضحى بيروحو مع سارة
انس / هو مفيش حد غيرك هناا ولا اية

سارة / للاسف المكان هناا مش معروف اوى يعنى قليل لما بيجى زوار المكان

ضحى / المكان رئع اكيد هيكون احسن مكان فى اسكندرية

سارة / انا كنت بحبك بس دلوقتى بحبك اوى

و ضحى بتحضنهاا اوى

اية بتتكلم مع يوسف فى التلفون
اية / يعنى ايه انت تكون فى مكان وانا فى مكان

يوسف / حببتى انتى عارفة ان شغلى هناا

اية / يباة انا كمان هكون هناا

يوسف / اية كانت امنية ابوياا وامى انى اعيش معاهم فى نفس البيت بس هيكون عندك شقة خاصة بيناا وكمان اخر كل اسبوع هكون عندك

اية / لا بجد والله وانا عوزنى اروح مكان تانى بعيد عن اهلى
وكمان انت مش معاايا

يوسف / اية مستحيل كدة بجد مفيش اى حاجة بتعجبك ابدا  بحاول ارضيكى باى طريقة وانتى مصرة

اية / يوسف انا تعبانة وعوزة انام تصبح على خير

و اية بتقفل التلفون
يوسف / اية الوو

و يوسف فى المستشفى وقاعد فى مكتبو ومتعصب اوى
وبتدخل علية ممرضة

الممرضة / دكتور يوسف مريض غرفة ١٤٢ جتلو الازمة

يوسف / هو دة الى نااقص

و يوسف بيخرج  بسرعة

اية بتخرج من اوضتها وبتمسح دموعهاا لما بتشوف محمد 
اية / انت لسة منتمتش لحد دلوقتى

محمد / انتى بتعيطى

اية / لا ابدا بس فى حاجة دخلت فى عيونى

محمد / اية انا اخر واحد تكدبى علية

و اية بتروح على محمد وبتحضنو اوى وبتحكيلو على الخلاف الى بينو  وبين يوسف

انس بيخرج البلكونة بتطل على البحر وبيبص على بلكونة  اوضة ضحى وبيشوف النور مطفى وبيبص اوى على البلكونة بتعتهاا وبيحاول يشوف اى حاجة و ضحى بتخرج البلكونة و انس بيتخض

انس / احم احم

و ضحى بتبصلو اوى باستغراب و انس بيبصلهاا و ضحى لبسة فستان بسيط كتاان ابيض لتحت الركبة بحملات رفيعة

انس / انا قولت انك نايمة يعنى واحناا فى الطريق كنتى بتنامى يعنى

ضحى / مش متعودة انى انام غير فى سريرى

انس / الجو حلو

ضحى / اة فعلاا بس برد اوى

و انس بيخلع الجاكيد بتاعو وبيمد ايدو بالجاكيد لضحى

ضحى / لا انا هدخل اجيب شاال

انس / انا مش بردان

و ضحى بتاخد الجاكيد بتاع انس وبتحطو على كتفهاا

انس / لو مش جيلك نوم خلينا ننزل نتمشى شوية

ضحى / اوكى

وبيخرجو من الاوض هم الاتنين
ضحى / الجاكيد بتاعك

و انس بياخد منها الجاكيد و ضحى بتلف كتفهاا بشال تريكوة علية نجوم  الوان كتيير

انس / حلو الشال دة

و ضحى بتضحك
ضحى / اية هى الى عملتهولى

وبيخرجو هم الاتنين من الفندق وبيروحو على الشاطئ
وبيتمشو هم الاتنين

ضحى / ممكن اسالك سؤال

انس / ممكن

ضحى/ يعنى الحالة الى انت كنت فيهاا

انس / انا سحبتهاا مش عوزك تسالينى

ضحى / يعنى مش عاوز تتكلم فى الموضوع دة

انس / اكيد

ضحى / اوكى

انس / اوكى

و بيضحكو اوى وهم بيتمشو بيسمعو اغنية

حلف القمر يمين وقللي
يا حلوه ساعة ما شافك

و انس بيبص لضحى اوى و ضحى بتتحرج وبتنزل عيونها على الارض

انس / الصوت دة من المطعم

وبيروحو على المطعم هم الاتنين وبيشوفو سارة بتنضف المطعم و سارة بتحس بحركة ورها و بتتخض

ضحى / اسفين خضناكى

سارة / لا ابدا تعالو ادخلو انا لسة عملة شوربة اجبلكو منهاا

انس / لا احنا مش جيين نعطلك بس الصوت شدناا يعنى اغنية حلوة

و سارة بتعلى الصوت وبتروح على المطبخ

انس و ضحى بيشربو شوربة فى مطعم سارة وبيدخل عليهم صحفيين بيصوروهم فجاة و ضحى بتتخض وبتوقع الشوربة على رجليهاا وانس بيخد مناديل وبيمسحلهاا هدومها بسرعة

انس / حصلك حااجة

ضحى / لاا

انس / لو سمحتو كفااية كدة كان ممكن تستاذنو الاول

ضحى/ انس خلاص بلاش نعمل معاهم مشكلة

الصحفى / يعنى نفهم من كدة انكو اخترتو المكان دة يكون مكان الفرح

و انس و ضحى بيبصو لبعض
انس / فعلا احنا بنفكر فى كدة المكان هناا جميل اوى وهادى للاى عرسان جداد او حفلات ومناسبات واحنا حبينا المكان هناا جدا

و انس بيمسك ايد ضحى وبيروحو على الفندق
انس / اظن ان كدة تميناا المهمة جدا بكرة الصبح هنروح

و ضحى بتهز رسهاا بنعم
انس / انتى متاكدة رجلك محصلهاش حاجة

ضحى / لا عادى حاجة بسيطة الشوربة مكنتش سخنة اوى

انس / تصبحى على خيير

ضحى / وانت كمان تصبح على خيير

انس / لو احتجتى حااجة دى اوضتى 

و ضحى بتضحك
ضحى / انا عارفة ان دى اوضتك طبعاا

انس / ههههة تصبحى على خير

وكل واحد بيدخل اوضته وضحى بترمى بجسمهاا على السرير ومبسوطة اوى وبتفتكر لهفة انس عليهاا لما الشوربة وقعت عليهاا وبتمسك المخدة وبتضرب دمغهاا بيهاا ومبسوطة اوى و انس بيقاعد  بيفكر وموبيلو بيرن وبتكون سالى ومبيردش عليها

ليست هناك تعليقات