إبحث عن موضوع

حكايتنا ❤الحلقه 39❤

❤️    الحلقة  39    وقبل الاخيرة   ❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

رقية فى البيت وجرز الباب بيرن وبتروح تفتح و بتشوف مى

رقية / انتى

مى / اسفة انى جيت من غير معاد انا ممكن ادخل

رقية /اتفضلى

ومى بتدخل وبتقاعد ومعاها ابنها

مى / انا سمعت الى حصل لاخوكى من الاخبار

و رقية بتبص لمى

رقية/ وانتى جاية تشمتي يعني

مى / لا ابدا والله انا بصراحة قولت انتهزها فرصة واجى
اعتزر عن كل حااجة عملتها معاكى انتى و باسم واترجاكى انك تسمحينى على كل الى عملتو انا غلطت لما فكرت انى اهدم حياتك علشان اعيش حياتى انا كنت مفكرة ان بكدة هعيش مبسوطة مع ابنى

ومى دموعها بتنزل

مى / انا غيرت اسم ابنى بقي اسمو محمود على اسم ابوة الحقيقى

و رقية مش عارفة تقول لمى اية

مى / الفلوس دى باسم كان بيبعتهالى طول الفترة الى فاتت
قليلو ان خلاص هو مش مجبر انو يساعدنى انا وابنى كفااية الى عملو معانا لحد كدة جمايلو كترت اوى علينا

رقية / بس دة من حقك

مى / لا انا كنت مفكرة دة حقى بس لااا انا عايشة علشان اربى ابنى وبس وكمان انا كان عندى مشروع صغير هرجع واشغلو من تانى وهقف على رجلى

رقية / انا مش عارفة اقولك اية

مى / قوليلى انك سمحتينى بس

وباسم بيدخل الشقة و رقية بتبصلو ومى بتشوفو بتنزل
رسها للارض

مى / انا لازم امشى

باسم / مى انتى اية الى جابك هناا

رقية / حبيبى اهدى مى جاية تعتزر على الى عملتو فى حقنا

مى / سمحونى انا غلطت فى حقك انت و رقية و حتى محمود الله يرحمو

باسم / اتفضلى اقاعدى

مى / انا لازم امشى

و باسم بيروح على الوالد وبيخدو منهاا

مى / انا غيرت اسمو سميتو محمود

باسم / محمود

و رقية بتروح على باسم وبتلاعب محمود وبيضحك

مى / انا رجعت فتحت محل الاكسسوارات بتاعى من تانى
وقريب جدا انا هشوف شقة تانية وهنقل فيها

باسم / لااا الشقة دى بتعتك انتى ومحمود انا من بكرة هكتبها  باسمك انتى وهو

و باسم بيبص لرقية و رقية بتبتسم ليه

مى / شكرا

باسم / دى حااجة بسيطة من حق محمود عندى

**********************************   

لينا فى المكتب و مالك بيدخل المكتب

مالك / انتى لسة عند وعدك ليا

لينا / وعد اية

مالك / انك تساعدينى يعنى

لينا / فى حاجة حصلت

مالك / اة عرفت انهم فى الاسكندية فى فندق

لينا / يبقي لازم نتحرك دلوقتى

مالك / طب وغيبنا عن المكتب

لينا / انا هتصرف يلا مفيش وقت

مالك ولينا بيخرج مع بعض

**********************************   

 لينا و مالك فى اسكندرية وبيروحو فندق  نفس الفندق الى المجرمين نزلين فية ولينا بتبص حوليها

مالك / خليكى طبيعية متلفتيش النظر

وبيروحو على الاستقبال

مالك / لو سمحت فى اوضة فضية

الاستقبال / حضراتكو فى شهر العسل

و مالك بيبص للينا ولينا بتقرب من مالك وبتضحك اوى

لينا / اة احنا فى شهر العسل

ومالك بيبص للينا اوى ولينا بتضربو فى رجلو

مالك / اة احنا عوزين اوضتين

لينا / ههههههة  اية يا حبيبى سورى جوزى بيهزر ههههة

مالك / قصدى اوضة

الاستقبال / عندنا هناا اوضة لشهر العسل على البحر وليها اطلالة مميزة

و مالك بيشوف فرد من العصاابة رايح على الاستقبال
الاستقبال بيرحلو بسرعة

الاستقبال / اتفضل يافندم

المجرم / المفاتيح لو سمحت

والاستقبال بيديلو المفتاح  وبيمشى

الاستقبال / اسف انى خلتكو تستنو

لينا / لا عادى ولا يهمك

مالك / اى اوضة عادية مش هتفرق

لينا / بليز ممكن اوضة رقم ٥٥ اصل دة رقم حظنا بلييز

و الاستقبال بيشوف الاوضة

الاستقبال / بس دى  عاادية

لينا / مش مهم احجزهلنا لو سمحت

والاستقبال بيحجز الاوضة وبيخدو المفاتيح

الاستقبال / بس فين شنط حضرتكو

ومالك بيبص للينا

لينا / بيسال كتير لية قول حااجة انت بقي

مالك / هههة احنا فى شهر العسل ومش محتجين هدوم بقي ههههههة

ولينا بتضرب مالك فى جمبو والاستقبال بيضحك اهلا وسهلا بحضرتكو اتفضلو اقامة سعيدة

مالك ولينا بيروحو على الاسنسير

لينا / اية الى انت قلتو دة احرجتنى

مالك / اكيد لو انا فى شهر العسل مش هحتاج هدوم دة رد فعل مناسب هههههة

لينا / وقح

مؤيد / المهم انتى لية اخترتى الاوضة دى

لينا / هما
 فى اوضة ٥٤ شفت رقم الاوضة

ولسة بينزلو من الاسنسير وبيشوفو اتنين من العصابة
ومالك بيمسك لينا وبيضمها وبيضحكو اوى وبيعدو من جمبهم وهم بينزلو فى الاسنسير ولينا و مالك بيروحو على الاوضة

لينا / عايشين حياتهم ولا كانهم عملو اى حااجة

مالك / لازم نكون ورهم خطوة بخطوة مش عوزين نلفت نظرهم  ابدا لازم نبين اننا فى شهر العسل فعلا

لينا / محتاجة هدوم

مالك / انا هروح اجبلك كام حااجة كدة وانتى عينك عليهم
لو فى اى حااجة كلمينى

ولينا بتروح على البلكونة وبتشفهم قاعدين على البحر

مالك / انا هخرج

و لينا بتقف بتراقبهم

**********************************   

باسم فى البيت بيتكلم فى التلفون

باسم / انت متاكد ان هم لينا و مالك

المتصل / اة يافندم ونزلين فى اوضة وحدة فى نفس الفندق

باسم / انسحب انت وكل الى معااك متخلوش حد يحس بيكو

المتصل / تمام يافندم

باسم بيقفل التلفون ومتعصب اوى

رقية / حبيبى حصل حااجة فى قضية حمدى

باسم / لاا دة الاستاذ مالك مش عارف بيعمل اية ولينا الى كنت فاكر انها هتعقلو لا طلعو هم الاتنين اجن من بعض

و رقية بتروح على باسم وبتحضنو

رقية / ممكن تهدى شوية

وباسم بيهدى لما رقية بتحضنو وبيبسها من جبنهاا

رقية / ممكن تسيب مالك يثبت نفسو قدمك

باسم / انتى فكرانى اية مالك مش مجرد اخويا مالك روحى يا رقية بخاف علية من الهوى وخايف على مستقبلو لو انا موت دلوقتى هموت وانا متاكد انو مش هيقدر يقف على رجلو من بعدى

رقية / لية بتقول كدة باسم انت بتخوفنى

باسم / اسف يا حياتى

وباسم بيضم رقية اوى و بيفكر وباين من عيونو انو مش مرتااح ابدا ودة بياثر على رقية كمان

**********************************   

مالك بيدخل محل حريمى وبيخرج تانى وبيرجع يدخل وبيلف فى المحل والعاملة بتروح علية

العاملة / افندم حضرتك تؤمر بحااجة

مالك / انا عاوز ٣ او ٤ فساتين

العاملة / لحضرتك

مالك / احم احم لااا يعنى لصحبتى بقصد مراتى مراتى عملها
مفاجاة لو سمحتى

العاملة / تحت امرك شوف الموديل دة

مالك / ماشى وهاتى دة ودة ودة

العاملة / المقاس

مالك / مش عارف هو دة مقسها تقريباا حلو دة

العاملة / واللون

مالك / انتى اختارى

العملة / طب

مالك / كفاية بقي اى حااجة انتى الى اختارى انا واثق ان اختيارك ممتاز لو سمحتى بس مستعجل اوى

والعاملة بتجمعلو كل حااجة بيخترهاا وبياخد الحاجة وبيخرج

مالك / اووف ياساتر اية الملل دة لونو اية استيل اية اوووف

ومالك بيروح على محل ميوهات وبيشترى ميوة لليناا وهدوم لية هو كمان و بيروح على الفندق بسرعة وبيدخل الاوضة وبيروح على البلكونة للينا

ليست هناك تعليقات