إبحث عن موضوع

حكايتنا ❤الحلقه 38❤

❤️     .الحلقة  38    ❤️

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

فى الليل باسم بيروح لرقية لبيت اهلهاا وحسام ابن حمدى بيفتح

حسام / عمو باسم بابا فيين

باسم / حبيبى بابا لسة مشغول وهيتاخر

و دينا بتروح على باسم

دينا / حمدى فين هو مجاش معاك

و باسم مش عارف يقول اية

رقية/ باسم اتكلم فين حمدى

باسم / النيابة حكمتلو ٤ ايام على زمة التحقيق

و دينا بتعيط اوى وبتحضن رقية

رقية / يعنى ازااى انت مقدرتش تخرجو

باسم / لا للاسف صعب جدا

وبيدخل احمد

رقية /بابا انتو ازااى تيجو من غير حمدى

احمد / تعال يا ابنى ارتااح انت طول النهار واقف على رجلك

واحمد وباسم بيقاعدو

رقية/ باسم يعنى انت بمركزك دة كلو مقدرتش تخرج حمدى

و باسم بيبص لرقية اوى

احمد / يابنتى وجوزك هيقدر يعمل اية

و رقية بتبص لباسم بحزن

باسم / حضرة اللواء هشام بعدنى انا وفرقتى عن القضية

رقية / يعنى هتسيب اخويا لوحدو

باسم / ومين قالك انى هسيبو لوحدو بس

رقية / انا عرفااك كويس طول عمرك مبتحبش انك تتوسط لحد انا عرفة

و باسم بيبص لرقية ومدايق اوى

باسم / رقية انا تعباان

رقية / انت تعبان واخويا مرمى فى زنزانة هنااك وياعالم بيحصلو اية

احمد / رقية يابنتى كفاية بقيش احنا مش نقصين

و دينا بتروح على الاوضة وبتعيط

باسم / رقية خلينا نرجع البيت انا تعبان

رقية / لا انا مش همشى من هناا غير لما حمدى يرجع

احمد / روحى مع جوزك يا رقية يلااا

باسم /ماشى يا رقية انا همشى ولما تحبى ترجعى كلمينى

احمد / استنى ياا ابنى باسم

و رقية بتعيط

احمد / اية يا بنتى الى انتى بتعملية دة جوزك كتر خيرة تعب معانا اوى النهاردة مع ان مركزو حساس اوى

و رقية بتحضن ابوها وبتعيط

رقية / قلبى بيتقطع على حمدى اوى يا بابااا

احمد / حمدى فى المستشفى

رقية / اية

احمد / هشش متخليش حد يعرف كفاية الحالة الى امك فيهاا

رقية / حمدى

احمد / ضغطو على ونقلو المستشفى وجوزك كتر خيرو كلم الدكتور انو يخلية ال٤ ايام بتوع التحقيق هنااك فى المستشفى بدل ميرجعوة الززانة

و رقية بتعيط اوى

**********************************   

 وباسم بيرجع البيت و مالك بيتكلم فى التلفون

مالك / لااا بكرة الصبح خلينا نسافر بس من غير قلق

باسم / مسافر فين

و باسم بيقفل التلفون

مالك / تقريبا عرفنا مكان الى ورطو حمدى فى القضية دى

باسم / انت ولينا تشيلو اديكو من القضية دى جتلنا اوامر بكدة

مالك / ازااى يعنى

باسم / اسمع الكلام ونفزو انا هتصرف

وباسم متعصب اوى وبيروح على اوضته وبيخبط الباب وره بقوة وبيقاعد على السرير ومخنوق اوى و بيحس بايد رقية على كتفو وبيرفع عيونو

باسم / رقية

و رقية بتبعد ايدو وبتقاعد فى حضنو وبتحضنو اوى و باسم بيضمها اوى

رقية / اسفة

باسم / هشششش

و رقية بتعيط اوى وباسم بيملس على ضهرهاا بحنية وبيحاول  يهديهاا من العياط ورقية بتبص لباسم واديها على خدو

رقية / حبيبى بجد اسفة خوفى على حمدى خلانى اتعصب

باسم / وانا موافق انك تعملى اى حااجة فيا

و رقية بتعيط وباسم بيمسحلها دموعهاا بحنية

باسم / موافق انك تطلعى غضبك فياا انا بس بيكفينى
نظرة الحب الى فى عيونك دى

و رقية بتعيط وبتحضن باسم اوى

**********************************   

فى الصباح

باسم فى المكتب وباين علية التعب وزياد بيدخل

زياد / مفيش اخبار جديدة

باسم / لااادماغى هتنفجر من التفكيير

زياد / انا لسة جاى من المستشفى نفسيتو وحشة جداا

باسم / انا مش عارف ازاى حمدى يورط نفسو فى حاجة زى دى

زياد / انت بتفكر انو يكون متفق معاهم فعلا

وباسم بيبص لزياد

باسم / لا طبعا بس غباء منو مش اكتر امريكا والدولار خلاه
يزغلل عينه ومقدرش يشوف ا حااجة تانية

والباب بيخبط وبيدخل مالك وليناا

باسم / ادخلو تعالو خدو الملف دة وادرسو كويس

لينا / وقضية حمدى

باسم / القضية اتسحبت مننا وراحت فرع تانى

مالك / بس مفيش حد هيقدر يشتغل على القضية دى اكتر مننا

باسم / انت هنا تنفذ الى انا بقولو بس مش اكتر انت فااهم

و مالك بيقف تمام هو ولينا

مالك / تمام يافندم

باسم / احنا مش بس مكافحة مخدرات المكتب هناا كمان
مهمات خااصة ياريت متنسوش دة

مالك / تمام يافندم

لينا / تمام يافندم

باسم / ادرسو الملف دة كويس يلا اتحركو

ولينا ومالك بيخرجو من المكتب وباسم بيمسك دماغو من الصداع

زياد / هدى نفسك شوية مش كدة

باسم / زياد خلى العسكرى يشفلى حاجة للصداع لو سمحت

**********************************   

 مى بتخرج من شقتها وبتروح على شقة شااهين وسارة هى الى بتفتح الباب

سارة / طنط مى

ام شاهين / تعالى يا بنتى اتفضلى اتفضلى

مى / لا شكرا علشان سيبة الوالد لوحدو نايم انا عملت رز بالبن الدكتور قالى انو مفيد للاطفال فقلت لازم سارة هى
كمان تاكل منو هيعجبها جدا

سارة/ الله ماما كانت بتعملهولى

و مى بتوطى عليها وبتبوسها

مى / وانتى لما تحبى تكليه تانى اطلبى منى وانا هعملهولك فى ثوانى

ام شاهين / ربنا يبارك فيكى يابنتى

وشاهين بيرجع من الشغل وبيشوف مى وقفة على الباب مع والدتو

شاهين / السلام عليكم

مى /وعليكم السلام بعد اذنكو لازم ارجع الشقة قبل ما ابنى يصحى

و مى بتمشى وبتروح على شقتها وشاهين بيدخل

شاهين / مدام مى كانت عوزة حاجة

ام شاهين / لا يا ابنى كانت عملة رز باللبن وجابتلنا منو البنت دى  بنت حلال اوى

و شاهين بيروح على طبق الرز بالبن وبياكل منو

شاهين / واكلها حلو كمان

و ام شاهين بتبتسم اوى

ام شاهين / متعرفش فين جوزها

شاهين / هم مطلقين من فترة قصيرة

ام شاهين / يمكن ربنا عمل كدة علشانك

شاهين / تقصدى اية

ام شاهين / انا مش هعشلك طول العمر ليك انت وسارة انا كبرت ياابنى ولازم تتجوز

شاهين / ماما انتى عرفة انى مش حابب اتكلم فى الموضوع دة

ام شاهين / يعنى بنتك دى هتعيش من غير ام

شاهين / مستحيل اجيب ام تانية لبنتى

ام شاهين / ولما تجبلها وحدة تكون ام هى كمان ومحتاجة لاب زى ما انت محتاج لام لبنتك

شاهين / ماما انا هروح اغير هدومى هموت من الجووع
وشاهين بيروح على اوضته

مى قاعدة قدم التلفزيون وبتشوف خبر حمدى فى التلفزيون
 وبتتخض

**********************************   

مالك رايح جااى فى المكتب

لينا / اقاعد بقي صدعتنى

مالك / ممكن تخليكى فى حاالك

لينا / انت لية بتعاملنى كدة

مالك / انتى مش معاكى ملف لازم تدرسية يلا ادرسية

لينا/ وقضية حمدى

و مالك بيبص للينا

مالك / انا مش هسيب القضية انا وعدت رقية ان اخوها هيرجع فى اقرب وقت رقية مش بالنسبالى انها مرات اخويا وبس لااا دى اختى وامى واخويا وكل حااجة انا وقت لما بكون مدايق مبفكرش غير فيها هى وبس

و مالك بيبص للينا

مالك / وانا بحكيلك الكلام دة لية انتى مش هتفهمى حااجة

لينا / لية مش هفهم لا فهمت انت حاسس باية

ومالك بيروح يقف فى الشباك ولينا بتروح علية وبتقف جمبو

لينا / انا معااك فى القضية دى

مالك / خلاص القائد امر اننا

لينا / واحنا مش لازم يعنى ننفذ الاوامر

ومالك بيبص للينا

لينا / يعنى لو معندكش مانع انى اساعدك

و مالك بيفرح اوى وبيحضن لينا جامد والعسكرى بيدخل عليهم ومالك بيبعد بسرعة عن لينا ولينا بتتوتر اوى

العكسرى / حضرة القائد باسم طالبكو فى المكتب
و بيخرج

مالك / اسف بس من الحمااس مش اكتر

لينا / بس متخليش الحماس ياخد عقلك لبعيد

ومالك بيقاعد على حرف المكتب

مالك / بس دى مش اول حادثة

ولينا بتبص لمالك اوى وبتفتكر لما باسو بعض هم الاتنين
ولينا بتحدفو بالقلم وبيدخل باسم المكتب ومتعصب اوى

باسم / انا مش طلبتكو فى المكتب

مالك / تمام يافندم احنا كنا جيين حالا

باسم / تعالو على قاعة الاجتماعات يلاا بسرعة اتحركو

وباسم بيخرج

مالك / هو مالو متعصب اوى لية كدة

**********************************   

رقية فى البيت وجرز الباب بيرن وبتروح تفتح و بتشوف مى

رقية / انتى

مى / اسفة انى جيت من غير معاد انا ممكن ادخل

رقية /اتفضلى

ومى بتدخل وبتقاعد ومعاها ابنها

مى / انا سمعت الى حصل لاخوكى من الاخبار

و رقية بتبص لمى

رقية/ وانتى جاية تشمتى يعنى

ليست هناك تعليقات