إبحث عن موضوع

عمارة ابليس 😈الجزء الاول😈

~عمارة أبليس~
~ الجزء الاول~

أبطال القصة :
(بودى . محمد . خالد . أحمد)

انا اسمى بودى عندى 19 سنة
حكايتى ابتدت لما انا و صحابى تنسيقنا رسى على جامعة المنيا . أول سنة مكناش بنروح الجامعة عشان بيقى مشوار علينا و سفر
انما مع بداية السنة التانية قررنا نأجر بيت قريب من الجامعة و يبقى خاص بينا .لأن مساكن المغتربين كانت حاجة زبالة و احنا حالتنا المادية كويسة اوى و الحمدلله
دورنا على سمسار عشان يشوفلنا بيت صغير على قدنا . السمسار ورانا بيت قديم و شكلة عتيق كدة عبارة عن دورين و جنينة تقدر تقول فيلا بس على محندق
دفعنا المقدم و جيبنا الشنط بتاعتنا و البيت كان محتاج نضافة كتير أوى
لأنه زى ما السمسار قال ان البيت دا كان مهجور اكتر من سنتين و صحاب البيت هاجروا بره و عاملين توكيل للسمسار عشا يأجرها
المهم خلصنا تنضيف ع الساعة 11 بالليل صحابى التلاتة محمد و خالد و أحمد كانوا خلاص جابوا أخرهم و كل واحد دخل أوضته و نام ألا انا قفلت عليا أوضتى و شغلت اللاب شوية قبل ما انام .
و انا مندمج أوى مع اللاب فجأة !!
سمعت صوت خربشة فى الحيطة الى فى أخر الأوضة اه سمعت خربشة فى الحيطة تقولى ازاى اقولك الى حصل بدأت اقرى ايه الكرسى و الصوت مشى
صحينا كلنا تانى يوم و احنا بنهزر مع بعض و مبسوطين الا انا
بالليل حلمت ان زى ما يكون فى شيطان خانقنى و عايز ينتقم منى بس انا مكنتش عارف انا عملت أيه .....
بدأ حسن ينسى الحلم و يهزر مع صحابه و عدى تانى يوم ليهم و كل واحد غلبه النوم و كانت الساعة 1 بالليل .
الا بودى و محمد
محمد كان سهران مع بودى فى أوضته و قاعدين يضحكوا سوا و فاتحين الاب
مرة واحدة محمد و بودى سمعوا نفس الصوت بتاع امبارح
محمد : حسن انتا سامع الى انا سامعه ؟؟
بودى : اه ياحج سامعة و حصلى امبارح نفس الكلام بس قريت ايه الكرسى و نسيت الموضوع
محمد : لا الموضوع دا مش هاينفع يتسكت عليه مدام حصل معاك امبارح تعالى نولع النور و نشوف فى ايه .....
بودى و محمد ولعوا النور بس برده الصوت موقفش . و لقوا حاجة غريبة فى الحيطة الى طالع منها الصوت
لقوا الحيطة فيها دواير صغيرة حمرة و بارزة عن الحيطة
محمد كان فاكر ان الحيطة كدة هوا و بودى لان بودى مخادش باله امبارح من الدواير دى
المهم بودى و محمد نسيوا الموضوع لانه مكنش مرعب اوى يعنى كان بالنسبالهم حاجة ملهاش تفسير يبقوا يخافوا منها ليه
محمد راح على اوضته و بودى كمان طفى اللاب و نام
( اليوم الى بعده اول يوم ف الدراسة و كلهم كانوا ناويين يروحوا الجامعة )
كله صحى و راح الجامعة الا خالد عشان كان حاسس ان جسمه مكسر و كأن فى حد كان بيضرب فيه طول الليل !!!
خالد قام يغسل وشه و أول ما دخل الحمام كانت المفآجأة !!
لقى الحمام كله عناكب و مترب و شكله كأنه مهجور من سنييييييين
مش دا الحمام الى لسه متنضف من يومين بس
خالد قرر يغسل وشه الأول و يفوق و بعد كدة يشوف الى حصل دا حصل ازاى
خالد نزل ع الحوض عشان يغسل وشه و أول ما رفع وشه و بص فى المراية !!
لقى الى مكانش متوقعه ...

استنوا الجزء التانى
#أأألدگگتو9ور

ليست هناك تعليقات