إبحث عن موضوع

رواية حبك قدري 💜الحلقه الخامسه💜ايه رائيكم🤔

🌹الحلقة   5🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

-- وياسر بينادى على رجل الاسعاف وبيسالو

ياسر \ لو سمحت ممكن اعرف حلتو اية

المسعف \ احنا مش عارفين لسة احنا هننقلو على المستشفى علشان حلتو خطيرة

وياسر بياخد سلسبيل على العربية وسلسبيل بتعيط

ياسر \ انتى تعرفية

سلسبيل \ دة دة زميلى فى الجامعة

ياسر \ طب تحبى نروح نطمن علية

سلسبيل \ ممكن يعنى

ياسر \ انتى المهم بلاش عياط ماشى

***********************.              

-- والاسعاف خدت مهند على المستشفى وسلسبيل و ياسر وراها وراحو على المستشفى ودخلوه اوضة العمليات وسلسبيل وياسر وقفين برة ووالد مهند وصل وكان هيتجنن ويشوف ابنو وبيشوف سلسبيل من بعيد وبيرحلها

عامر \ انتو كنتو معاة

ياسر \ لا بس احنا عرفنا بالصدفة

عامر \ انتو اصحابه

ياسر \ دى اختى وهى زملتو فى الجامعة

عامر \ انتى شيرين

سلسبيل \ لا انا سلسبيل

-- وبيخرج الدكتور وبيطمنهم علية وانو كويس

ياسر \ سلسبيل خلينا نمشى باة

-- وبيمشو على البيت

***********************.              

-- وفى الصباح سلسبيل وقفة فى البلكونة و ياسر بيصحى

ياسر \ انتى صحيتى بدرى لية

سلسبيل \ عندى محاضرة بدرى النهاردة

سلسبيل \ انا هدخل البس

ياسر \ وانا هوصلك

-- وسلسبيل لبست وراحت على الكلية وحتى مسالتش على نهى وبتدور على اى حد من زميلو وبتشوف حازم وخالد من بعيد وقفين مع شباب زميلهم و راحتلهم

سلسبيل \ لو سمحت

حازم \ نعم

سلسبيل \ كنت عوزة اطمن على مهند

حازم \ معرفش حد بالاسم دة

سلسبيل \ كنت عوزة بس اعرف هو كويس

حازم \ قولتلك معرفش حد بالاسم دة

سلسبيل \ اسفة

-- وخالد استغرب سؤال سلسبيل وراح وراها

خالد\ استنى يا انسة

خالد \ كنتى بتسالى على مهند لية

سلسبيل \ لا كنت عوزة اعرف هو عامل اية دلوقتى

خالد \ لية فى اية

سلسبيل \ انت متعرفش انو عمل حادثة امبارح واتنقل المستشفى

خالد \ اية بتقولى ايه هو فين

-- وسلسبيل قالتلهم على الى حصل والحادثة وخالد راح لحازم وقالو على الى حصل وجريو هم الاتنين على المستشفى و  سلسبيل راحت على البيت عند نهى

***********************.              

-- وحازم وخالد بيخبطو على اوضة مهند وبيدخل خالد الاول

مهند \ خالد انا انا

خالد \ الف سلامة عليك يا صحبى كنت قلقان عليك اوى

مهند \ انا اسف انا مش عارف كنت مخدوع فيها للدرجة دى ازاى وغلطت فى حازم وانا عارف انو عمرو ما هيسمحنى

حازم \ يا ريت انت الى تسمحنى يا صحبى

-- و بيجرى على مهند وبيحضنو ومهند بيعيط هو وحازم

مهند \ يا ريت ايدى كانت اتقطعت قبل ما امدها عليك يا صحبى

خالد \ بس بقي هتخلونى اعيط عععععععععا

حازم \ وانت عامل اية دلوقتى

مهند \ الحمد الله شويت كسر كدة صغيرين هههههة

-- والتلاتة بيضحكو

مهند \ انتو مين الى عرفكو انى هنا

جالد \ مش هتصدق

مهند \ لية

حازم \ صحبت العصير هههة

مهند \ سلسبيل وهى عرفت ازاى

خالد \ مش عارف

وبتدخل الممرضةومعاها الغداء بتاع مهند

مهند \ لا مش عاوز

الممرضة \ لزم تاكل كويس كلشان الدم الى نزف منك

خالد \ خليكى انتى احنا هناكلو

-- ومهند دراعو ورجلو مكسورين وفى جرح فى دماغو --

خالد \ انا هاكلك بايدى

مهند \ لا مش عاوز اكل خلاص

حازم \ مهند كفاية بقي اسمع الكلام هو انت طفل

-- ومهند افتكر كلام سلسبيل ان كل واحد فينا جواة طفل مستخبى

حازم \ اية الى حصل

--ومهند بيحكلهم الى حصل معاة يوم الحادثة

حازم \ المهم انك تقف على رجلك من تانى وتوريهم انك اقوى منهم

مهند \ انا مش عارف من غيركو كنت عملت اية

***********************.              


-- وسلسبيل مع نهى

نهى \ فى اية ماتتكلمى

سلسبيل \ مفيش وانتى رحتى فين

ونهى بتحضن سلسبيل اوى ومبسوطة

نهى \ انا فرحنة اوى

سلسبيل \ احكيلى الى حصل

-- ونهى بتحكى كل حاجة

سلسبيل \ مبروك يا روحى ايوة بقي لية تخبى مشاعرك ربنا يخليكو لبعض يا رب

نهى \ وانتى فى اية

وسلسبيل بتفكر

(( هى مبسوطة بلاش اخليها تزعل ))

سلسبيل \ لا مفيش يا روحى انا همشى عندى شغل مهم

نهى \ باى

***********************.              

-- وسلسبيل نزلت وراحت على بيتها وبتدخل وياسر بيفرج على التلفزيون وسلسبيل بتقاعد جمبو

ياسر \ جابو خبر زميلك فى التلفزيون دة طلع ابن رجل اعمال كبير

سلسبيل \ مش قالو على اى حاجة عن صحتو يعنى

ياسر \ لا متروحى تطمنى علية انتى

سلسبيل \ بجد اروح

ياسر \ هو مش زميلك روحى

وسلسبيل فرحت اوى وجريت على اوضتها وراحت على المستشفى وجابت ورد ابيض جميل اوى

ليست هناك تعليقات