إبحث عن موضوع

لست هو 🌸الحلقه 28🌸

🌸 الحلقة   ال   ٢٨ و  قبل الاخيرة 🌸

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷


نغم / بتضحكو انتو الاتنين

سارة / فكرى هتقولى اية ليزيد

سمر / تعالى ارتااحى تعالى

نغم بتقاعد

سمر / بس كنتى استنيتى شوية بعد ولادة  يوسف وسيف
انتى عرفة تعبتى قد اية فى ولادتهم

نغم/ والله مش عرفة يا سمر انا المرة دى مخلية بالى كويس جدا جدا

وفى جهاز قدم نغم بيعمل صوت

نغم / حد من الاولاد صحى هروح اشفهم

نغم بتروح على الفيلاا

***********************.               

فى اوضة نغم

قاعدة بتهز سرير يوسف وسيف وسرحانة وبتحس بايد
بتملس على كتفهاا بحنية

نغم / حبيبى انت جيت امتى

يزيد / لسة واصل اية تعبوكى العفرييت دوول

يزيد بيقرب منهم وبيبسهم وهم نايميين و يزيد بيبص لنغم وبيقرب منهاا

يزيد / فى اية مالك شكلك زعلانة لية فادي بردو

نغم / النهاردة قطع كتب عاصم قال اية علشان كان بيلعب مع سندى

يزيد بيضحك

نغم / بتضحك

يزيد / اة راجل زى ابوة بيغير على اخوااتو البنات

نغم / انت الى مدلعو على فكرة مش معقول كدة

نغم بتعيط و يزيد بيروح عليهاا بسرعة 

يزيد / نغم انتى بتعيطي

نغم / اوف لاا بس فى حاجة دخلت فى عنياا بس

يزيد / يعنى مش عرفك اناا

نغم / انا هروح اغسل وشى

يزيد بيبص لنغم بحزن وهى ريحة على الحمام

يزيد / هروح اشوف فادي علشان مش هينام لحد ما اشوفو

نغم / لاا لاا مترحش

يزيد / فى اية ياا نغم

نغم بتبص ليزيد بخووف وقلق و فادي بيدخل الاوضة بسرعة

فادي / باااابااااباااا

يزيد بيحضنو اوى وبيشيلو فى حضنه

يزيد / انت مزعل ماما لية فى اية

فادي /لا مش انا يابابا

نغم /فادي مش قولتلك مليون مرة متدخلش بالطريقة دى لزم تخبط قبل ما تدخل مفيش اى كلمة اقولهاا وتنفذهاا ابدا

نغم بتحس بدوخة و يزيد بينزل  فادي وبيلحق نغم بسرعة

يزيد / نغم

نغم / انا انا كويسة مفيش حااجة بس شوية ارهااق

فادي / ماما

نغم / فادي روح على اوضتك يلاا

فادي بيروح على اوضته

يزيد / حببتى تعالى ارتاحى شوية

نغم بتقاعد على السرير

يزيد / هى البنت الى بتيجى تساعدك مش مريحاكى

نغم / لا هى كويسة بس انا تعبانة شوية بس

نغم بتبص ليزيد

يزيد / نغم اوعى تكونى

نغم / انا حامل

يزيد / حاامل ازااى يعنى حامل

نغم / مش عرفة والله ماشية مظبوط على الادوية مش عرفة

يزيد / لسة يوسف وسيف هيكملو سنة الشهر الى جاى

نغم / اعمل اية يعنى انا نفذت كل الى الدكتورة قالتو بالحرف

يزيد بيسكت وبيروح يقف فى البلكونة ومدايق اوى و نغم بتروح علية

نغم / حبيبى دة امر ربنا هنعمل اية

يزيد / وانتى ماشاء الله بطنك مبتشلش غير تؤام

نغم / على فكرة الدكتورة قالت ان دة منك انت مش منى انا

يزيد / يعنى انا السبب

نغم / ياحبيبى ولا انا ولا انت دة من عند ربنا

يزيد / لا حول الله ياربى ويوسف وسيف هيعملو اية وازااى هتديهم الاهتمام الى محتجينو

نغم بتعيط / اكيد طبعا مش هقصر ابدا مع حد من ولادى انا عرفة ان انا مش الام الى

يزيد بيحضنها اوى

يزيد / انا اسف انا خايف عليكى والله

نغم / هكون بخيير

يزيد / وبعد الولادة هيكون ليا كلام مع الدكتورة

نغم بتضم يزيد اوى

***********************.              

هشام بيتسحب من اوضته علشان يروح اوضة مازن ابنو

سارة / رايح فيين

هشام / انا لا ابدا بس كنت رايح اشرب

سارة / لا بجد ولا رايح تصحية هاا انا عرفااك

هشام / سارة طول النهار فى الشغل ومشفتش الوللد عاوز العب معاة

سارة / يبقي تيجى بدرى علشان تلعب معاة زى ما انت عاوز

هشام / جرا اية يا سارة هو انا كل ما اعمل اى حاجة مبتعجبكيش

سارة/ لاا يا هشام انت بس بتحب تبوظلى كل حاجة بعملهاا

هشام/ اووف هترجعى لموضوع الشغل مش كدة انا ملييت بجد

***********************.              

هشام بيخرج وبينزل الجنينة وبيشوف يزيد قاعد لوحدو فى الجنينة

يزيد / اهلاا بيك تعال فى كرسى هناا فاضى

هشام بيقاعد  جمبو

هشام / اية اتخانقت مع نغم انت كمان

يزيد / نغم حامل

هشام / هيكونو سبعة يعنى

يزيد / انا خايف عليهاا يا هشام وكمان الولاد لسة صغيريين

هشام / متقلقش نغم قوية هتكون بخيير

***********************.              

فى بيت كمال

كمال بيدخل البيت من غير ما يعمل صوت

زينب /اهلاا يااستاذ

كمال بيبص بيشوف زينب مستنيه

كمال / زينب انتى لسة صاحية

زينب / بقي فى واحد مراتو فى الشهر التاسع ولا حتى تلفون
طب افرض تعبت وانا لوحدى طب افرض

كمال / ياحببتى بس انا كنت هكلمك اطمن عليكى بس الموبيل فصل شحن وانا

زينب / مش عوزة اسمع تانى كفاية انا مش هطلب منك انك تخاف عليا او انك تكون جمبى

وزينب بتعيط وبتدخل اوضتها وجاك بيخرج من اوضته

جاك / باباا

كمال بيبص لجاك

كمال / اية انت كمان زعلان منى

جاك / انت زعلت ماما زينب انا زعلان منك

وجاك بيدخل على اوضته و كمال بيروح عليه

كمال / طب قولى اصالحهاا ازااى

جاك / اعترف بالغط وبس

كمال / لاا شوف حاجة تانية

جاك / عندى مدرسة بكرة تصبح على خيير

كمال / انت بتطردنى يا ابن ريتا

جاك بيبص لكمال

جاك / انا ابن ماما زينب

كمال بيضحك وبيبوس جاك من جبينو وبيخرج وبيروح على اوضته

كمال / زوزوو حببتى انا عارف انى غلطاان انا اسف

زينب / اااة

كمال / خلاص باة يا زوزو بقولك اسف

زينب / انا بولد يا كمال الحقنى

***********************.              

فى الصبح

حازم بيدخل البيت وبيشوف حمزة ابنو بيلعب بالعجلة

حمزة / باباا جة بااباا جة

ريناد بتخرج من المطبخ وبتحط اطباق على السفرة

ريناد / حمدالله على السلامة يا حبيبى

حازم / الله يسلمك وحشتينى يا جميل انت تلات ايام وانا بعييد عنك

ريناد / حازم الوالد

حازم /احم هو مش هيروح المدرسة

ريناد / حمزة حبيبى يلاا الباص بتاع المدرسة زمانو على وصول كفاية لعب باة

حمزة / حااضر يا مامى

وحمزة بيجرى على اوضته وحازم بيقرب من ريناد وبيمسكها من خصرها وبيقربها منو اوى

ريناد / حازم الوالد يا حاازم

ريناد بتدفع حازم بعيد عنها بسرعة

حمزة / ماامى ماامى

ريناد / يلا يا حبيبى الباص وصل حازم وصل حمزة للباص

وحازم بيرفع حمزة فى حضنو وبيخرجو يوصلو للباص
و بيرجع بتكون ريناد بتجهز نفسهاا علشان تنزل

حازم / خلاص الوالد رااح

ريناد / متاخرة على المستشفى عندى حالات النهاردة كتيير جدا

حازم / اعتبرينى حالة من الحالات بتعتك وعلاجينى

وحازم بيهجم عليهاا بسرعة

ريناد / يا مجنوون حاازم لاا يا حازم هتاخر حاااازم 😉

***********************.              


فى بيت شهاب دنيا

شهاب بيدخل الشقة بيشوف الشقة كلها بلالين ومتزينة

شهاب / اية دة كلو دنيا

دنيا بتخرج من الاوضة ولبسة فستان احمر طويل وفى غاية الجمال

شهاب / ميين حضرة الظابط دنيا

دنيا / وحشتنى

شهاب/ واية مناسبة دة كلو

دنيا / النهاردة عيد جوزناا وطبعا ناسى زى السنة الى فاتت

شهاب / طبعا فاكر علشان كدة طلبت انزل يومين اجازة

دنيا / وانا هصدقك

شهاب موبيلو بيرن

شهاب / تمام يافندم كمان عشر دقايق واكون عند حضرتك بالملفات الى طلبتهاا

شهاب بيقفل التلفون وبيبص لدنيا

دنيا / هاا نازل اجازة علشاانى ماشى يا شهاب مااشى

دنيا بتدخل الاوضة  وبتقفل الباب

شهاب /دنيا حياتى ممكن نتكلم دنيا

شهاب لسة هيخرج من باب الشقة وبيبص على التورتة الى على السفرة وبيقرب منها وبيشوف مكتوب على التورتة مبروك انا حامل و شهاب بيبتسم اوى وبيروح على الاوضة بسرعة

شهاب / دنيا دنيا

دنيا / عاوز اية مخرجتش لية

شهاب / انتى حامل

دنيا / وانت عرفت ازااى

شهاب / بحبك

دنيا / وانا كماان

شهاب بيحضنها اوى

***********************.              

بعد ٨ شهور

نغم فى  العملياات و يزيد و هشام و سارة قدم العمليات

يزيد / اتاخرو اوى لية

سارة / متقلقش ان شاء الله خيير

وبيسمعو صوت عياط الاولاد وبتخرج الدكتورة وباين عليها
القلق

يزيد /نغم هى بخير

الدكتورة / هتكون بخير بس الرحم متحملش فاتطرينا اننا نستاصلو

هشام /اية

سارة بتكتم صرختهاا ودموعها بتنزل

يزيد / الحمد لله المهم نغم تكون بخيير

الدكتورة / حمدالله على سلامتهاا الاولاد صحتهم بخير بعد ازنكو

يزيد بيقاعد على اقرب كرسى

جان / يزيد لزم تكون قوى علشان نغم

يزيد / الحمد لله المهم نغم وبس مش عاوز اى حاجة تانية

***********************.              

فى الليل

يزيد / حببتى يعنى انتى عوزة اية تانى انا معاكى وعندنا ماشاء الله ٤ اولاد ٣ بنات دة احنا هندخل بيهم المنتخب كمان

نغم / يعنى خلاص انا

يزيد / هششش نغم ارجووكى انتى عرفة دموعك دى بتعمل فيا اية

نغم بتبعيط وبتترمى فى حضنو اوى وبيدخل هشام ومعاة سارة وكل واحد فيهم شايل نونو

هشام / احم احم احنا جينا ياماما

نغم بتمسح دموعهاا

سارة/ هتسميهم اية

نغم / ابوهم هو الى هيسميهم

يزيد بيفكر

هشام/ حورية سمو البنت حورية

نغم / اية الاسم الغريب دة حورية

يزيد / حورية حلو الاسم عجبنى يباة خالهم هو الى هيسميهم

هشام / حورية وحسام يزيد عبدالعزيز

والكل مبسوط اوى وبيضحكو

***********************.              

فى الفيلاا

عاصم قاعد مع سندى بيزكرو فى الجنينة

سندى / لا انا مش قادرة افهم المسالة دى صعبة اوى يا عاصم

عاصم / سندى ممكن تركزى شوية انتى مش بتركزى معايا ابدا

سندى / لا انا مركزة بس انت الى بتتعصب عليا

عاصم / اسف خلاص خلينى اشرحهالك من تانى

فادي بياخد القلم من ايد عاصم وبيرمية على الارض

فادي / قولتلك متقربش من اخواتى

سمر / فى اية يا فادي فى اية يا حبيبى سبهم يزكرو

فادي / لا مش هيزاكر مع سندى

سندى / لما بابا هيجى انا هقولو

سوزان بتلعب بالعروسة بتعتهاا فى الجنينة ومازن ابن هشام بياخد منها العروسة بتعتهاا و سوزان بتعيط و فادي بيروح عليها بسرعة

سوزان / فادي مازن اخد العروسة بتعتى

فادي بيروح على مازن وبيضربو وبيتخنقو مع بعض

هشام / فادي مااازن

هشام بيروح عليهم بسرعة

هشام / اية الى انتو بتعملوة دة

فادي / اخد عروسة سوزان منهاا

سارة / مازن مفيش فايدة فيك يعنى يلاا اتفضل على اوضتك يلاا

مازن / انا كنت بلعب معااها هو الى مش عوزنى العب معاهاا

هشام / خلااص انت وهو ممكن تسكتو شوية انا راجع تعبان عاوز ارتااح

فادي بيبص لمازن بغضب وبياخد العروسة بتاعت سوزان وبيروح على سوزان وبيعاملها بحب وبيمسحلها دموعهاا

هشام / هيطلع اسد الوالد دة

***********************.              

بعد كام شهر

نغم / عاصم خلى بالك من سندى ماشى

عاصم بيمسك ايد سندى وبيدخلو الباص بتعهم والباص بيمشى

سمر / ها الولاد راحو

نغم / اة راحو يا سمر 

يزيد و هشام  والولاد بيفطرو
 
نغم بتروح على يزيد

نغم / حبيبى ممكن توصل الولاد للمدرسة علشان الباص بتعهم مش هيجى النهاردة

يزيد بيبص للساعة

يزيد / متاخر عندى اجتماع

نغم لسة هتبص لهشام

هشام / عندى نفس الاجتماع سلام

سارة / يلا يا حبيايبى انا هوصلكو للمدرسة

فادي و سوزان ومازن ابن هشام واياد ابن سمر بيروحو مع سارة و نغم بتروح على يوسف وسيف وهم قاعدين على الارض وبيلعبو باللعب بتعتهم وبتقاعد  معاهم

وبتنزل سلوى الدادة بتاعت الاولاد

سلوى / مدام نغم حورية وحسام رضعو ونايمين فى اوضتهم

نغم / ماشى يا سلوى روحى ارتاحى انتى شوية تعبتى من الصبح

وسلوى بتروح على المطبخ و نغم بتتفرج على الاولاد وهم بيلعبو

***********************.             


بعد اكتر من ١٥ سنة

يزيد بيدخل من باب الفيلاا ومتعصب اوى

يزيد / نغم نغم

نغم بتخرج من المطبخ بسرعة

نغم / يزيد فى اية مالك

يزيد / اتفضلى استلمى ولادك مبرووك ولادك طلعو حرمية

نغم / يوسف سيف فى اية اية الى انت بتقولو دة يا يزيد

يزيد / ولادك عمليين عصابة فى المدرسة المدير بيتصل بيا بيستنجد بياا

نغم / عملتو اية يا استاذ انت وهو اتكلمو

يوسف. / معملناش حاجة هو ال

يزيد / اخرس

سيف / ياباباا اسمعنى وبعدين احكم

نغم / اطلع انت وهو على اوضتكو يلاا

يزيد / حسبكو معايا انت وهو مااشى

نغم / حبيبى اهدى بس مش كدة

يزيد متعصب بيروح على اوضته ويوسف وسيف بيبصو على يزيد انو دخل اوضته و نغم وره

يوسف / سيف لزم نهدى اللعب شوية الموج عالى المرة دى

سيف / عندك حق يازميلى

وبيضربو كفوف بعض وبيضحكو.

ليست هناك تعليقات