إبحث عن موضوع

الوعد💥الحلقه 16💥

💥   الحلقة ١٦   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


حمزة /انتى قبلتى طاهر النهاردة

ورد /انا لا هقبلو لية انا هروح اساعد ماما

حمزة بيمسكها من اديها جامد و ورد بتتالم و حمزة بيشوف علامات فى ايد ورد

حمزة /اية دة

ورد دموعها نزلت و حمزة بيفتكر منظر طاهر وهو كان ماسك اديها

حمزة /هو الى عمل كدة

ورد /انا مش عوزة اديقك والله

حمزة /انتى دلوقتى مراتى ومسؤلة منى انا والزوجة المحترمة متخبيش حاجة عن جوزها مهما حصل 

ورد /اسفة بس اهدى

حمزة /متقوليش اهدى

ورد بتعيط

حمزة /انتى بتعيطي لية دلوقتى

ورد /علشان انت زعلان منى

حمزة بيروح يخدها فى حضنو وبيضمها و ورد اول ما بتحس بلمستو بتهدى و حمزة بيمسحلها دموعها وبيقرب منها اكتر وبيبسها من شفايفها وبيبعد عنها فجاة

حمزة /انا جعان انتى مش جعانة

ورد اضيقت اوى من بعدو عنها بالطريقة دى وبان علية انو بيهرب منها

حمزة /يلا نروح نتغدى

***********************.              

ورد و حمزة خرجو وبيتغدو مع ولدتو واختو

حمزة /انا مسافر

سعاد /مسافر انت و ورد

حمزة /لا عندى شغل مهم

ورد /هتتاخر كتير

حمزة عامل نفسو مهتم بالاكل

حمزة /يومين مش اكتر

ورد سابت الاكل وراحت على الاوضة

سعاد /فى اية سيب الاكل وروح لمراتك خليك معاها الكام ساعة دول

حمزة /جعان فى اية

سمر /هتجبلى اية معاك ها

حمزة /هجبلك تمساح يكلك واخلص منك هههههه

سمر /شفتى ياماما

حمزة /ماما عاوز فنجان قهوة من ايدك الحلوة دى احسن مصدع

***********************.              

حمزة بيروح على الاوضة وبيدخل وبتكون ورد بتجهزلو الشنطة

حمزة /مكنتيش تتعبى نفسك انا هجهزها

ورد /انا كدة مرتاحة

حمزة /ورد ممكن نتكلم مع بعض شوية

وردة / طبعا

حمزة قاعد على كرسى وبيشاور لورد تقاعد جمبو و حمزة بياخد نفس عميق

حمزة /ورد انا مش عاوز استعجل فى اى حاجة تحصل بنا انتى كنتى بالنسبالى ورد الصغنونة الطيبة الحنينة اختى ومش اكتر من كدة اما دلوقتى انتى مراتى انا عوزك تدينى فرصة اجمع مشاعرى

ورد بتروح تقاعد قدمه  وبتمسك ايدو

ورد /انا كل الى بتمناة انى اكون معاك وجمبك وبس واى حاجة تانية مش مهم دلوقتى خالص المهم انك معاية

حمزة بيمسك اديها وبيبسها وبيوقفها وبيقفو قدم بعض

حمزة /وانا هدى قلبى فرصة تانية انو يحس بيكى

ورد /وقلبك مش هيندم

ورد بتبوس حمزة من خدو وبتتكسف وبتخرج وبتروح لسمر المطبخ

***********************.              

ورد /سمر مالك سرحانة لية

سمر / اخوكى زعلان منى انا كمان

ورد /هو رجع

سمر / اة فى الشقة

ورد ماشية وهترحلو

سمر / استنى متروحيش

ورد / لية انا لازم اتكلم معاة

حمزة بيدخل

حمزة / فى اية ملكو

سمر / ورد عوزة تروح لبسام وهو متعصب ومش عوزة يجرحها بالكلام

حمزة / ورد سمر عندها حق سبية يومين ولما ارجع نتكلم معاة

ورد / بس انا مقدرش افضل كدة مكلمش اخويا ولا اشوفو

حمزة / ورد هم يومين ويكون هدى خالص

حمزة بيبص فى الساعة

حمزة /انا هروح اجهز نفسى

ورد راحت على سمر وبتبسها من خدها عارفة قد اية سمر بتحب بسام

***********************.              

ورد بتروح لحمزة وبيكون بيجهز نفسه و ورد بتروح تقف جمبو

ورد / ممكن اتكلم معاك شوية

حمزة /ممكن طبعا

ورد /بخصوص الشغل يعنى

حمزة /الموضوع دة اتقفل ومش عاوز نقاش فية

ورد /يعنى انا افضل اذاكر السنين دى كلها وفى الاخر افضل فى البيت

حمزة مبيردش عليها وبيروح ياخد شنطتو وبيلبس الكاب بتاعو وبيخرج من الاوضة وبيروح يسلم على سمر وولدتو

سعاد /فين ورد مش هتودعها

حمزة /انا ودعتها خلاص سلام ادعيلى يا امى

حمزة خرج

***********************.              

ورد فى الاوضة و سمر بترحلها الاوضة

سمر /ورد

ورد كانت سرحانة وبتتخض

سمر /اية يا قطة انتى اتخضيتى

ورد /ابو شكلك يا سمر

سمر/ ورد مالك حاسة انك مش مبسوطة

ورد /انا لية لا طبعا مبسوطة حمزة الانسان الوحيد الى كنت بحلم اعيش معاة طول عمرى

سمر /طب لية الدموع دى الى فى عيونك

ورد /بصراحة مش عرفة حاسة ان فى حاجة ناقصة فى حياتى

سمر /بكرة تجبلنا نونو هو الى هيكمل حيتكو

ورد /نونو

سمر /اة نونو مالك بتقوليها لية كدة

ورد /سمر حمزة مقربش منى من اليوم الى اتجوزنا

سمر /يلهوى اخويا

ورد بتضربها على دمغها

ورد /الحكاية مش زى منتى فكرة هو عاوز وقت ومتنسيش انو كان ومازال بيحب كريمان

سمر /لا انا عرفة اخويا كويس من الدقيقة الى فكر فيها يتجوزك كانت كريمان خرجة من عقلو

ورد /خرجت من عقلو بس مش من قلبو

سمر /انتى الى تقدرى تخرجيها من قلبو

ورد /والله انا بعمل الى اقدر علية بس

سمر /لا مبتعمليش كل حاجة

ورد /يعنى اية

سمر /طب سؤال انتى لما بتكونى مع حمزة فى الاوضة لوحدكو بتعملى اية

ورد /يا اما بكون بقرا او بنام

سمر /يالهوى طب بتكونى لبسة اية

ورد /اية الاسالة الرخمة دى يعنى هلبس اية البيجامة

سمر /لا دة انا هتصل بية هقولو روح اتجوز كريمان وريح دماغك احسن

ورد /كدة طب روحى من هنا انا غلطانة انى بحكيلك على حاجة

ورد بتحدفها بالمخدة

سمر /خلاص اسمعينى بقي

ورد /هتقولى اية

سمر /انتى لازمك شوية دلع كدة

ورد /ازاى يعنى

سمر /روحى البسى وتعالى معايا هنروح نشترى شوية حاجات لازوم الدلع

ورد و سمر راحو لبسو و ورد لسة هتخرج من الباب

ورد /استنى نسيت اقول لحمزة

ورد بتطلع الموبيل بتعها وبتتصل حمزة

ورد / الو

حمزة / ورد فى اية ماما كويسة

ورد / اة الحمد لله كلنا كويسين بس كنت عوزة اقولك على حاجة

حمزة /ورد بسرعة عندى شغل

ورد / ممكن اروح انا و سمر نشترى شوية حاجات

حمزة / لا خليكى لما ارجع نروح نشترى اى حاجة انتى عوزاها

ورد /بس انا كنت

حمزة /طب خلى سمر تكلمنى

سمر /حمزة وحياتى وحياتى خلى ورد تروح معايا

حمزة / سمر متسبهاش ولا لحظة لو ورد حصلها حاجة انتى الى هتتحسبى

سمر / حاضر

حمزة قفل مع سمر

سمر / يلا بينا حمزة موافق

ورد فرحت اوى وراحو اتسوقو و هما فرحنين اوى

***********************.              

حمزة واقف فى المطار

هاشم /اية جاهز يا حمزة

حمزة /تمام يافندم كلنا جاهزين

وبيروح حمزة ومعاة جنود من اليهود وبيسفرو وبيروحو على مكان التسليم و حمزة مستني وبعد انتظار بيسمع صوت طيارة جاية من بعيد و حمزة بيشاور لجنودو انهم يجهزو ويجهزو الاسلحة علشان لو فى اى غدر علشان هم معروفين بغدرهم

وبينزلو ومعاهم الجنود المصريين وشكلهم تعبنين جدا ومبهدلين وبيبدا التسليم والحمد لله المهمة بتخلص و حمزة  بيؤمر جنودو انهم يركبوهم الطيارة ويساعدوهم علشان مش قادرين يمشو من كتر التعذيب وبيركبو و حمزة بيشورلهم بالطيران

وبيرجعو على الكتيبة وعربيات الاسعاف وقفين مستنينهم وهاشم واقف وقلقان اوى وبيهبطو بالطيارة و حمزة بينزل وهاشم بيروح علية وبيحضنو

حمزة /تمام يافندم

هشام /الحمد لله كلهم رجعو

حمزة /نفس العدد بس مقدرتش اتحقق من شخصيتهم

والمسعفين بينقلوهم على عربيات الاسعاف وفى منهم متصاب جدا و حمزة واقف بيشوف الاوراق هو وهاشم وبيتكلمو و حمزة بيسمع صوت ضعيف جدا من وره
بيقول حمزة

و حمزة مش مصدق الى سمعو وخايف يبص يشوف مين

ليست هناك تعليقات