إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه 15💜

🌹   الحلقة    15   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

-- وبيخرج الدكتور

ياسر \ اختى يا دكتور

الدكتور \ للاسف اختك مش هتقدر تمشى تانى

ياسر \ لالالا متقولش كدة اختى لازم تمشى تانى لزم انت فاهم

ياسر \ سلسبيل سلسبيل

-- و بيدخل لسلسبيل الاوضة وبيوقفها

ياسر \ سلسبيل اقفى انتى تقدرى تقفى متصدقيش كلمهم سلسبيل

و بتحاول تقف وبتقع على الارض وبتعيط وياسر بيحضنها اوى ومنهار من العياط

الدكتور \ ممرضة حقنة مهدء بسرعة

-- وبيبعدو ياسر عن سلسبيل وعلى بيشيل سلسبيل وبينيمها على السرير ومنهارة

سلسبيل \ياسر الحقنى يا ياسر

-- وبيخدو ياسر على اوضة تانية والدكتور بيديلو مهدى علشان يهدء وبينام وعلى معاة ونهى مع سلسبيل

***********************.              

-- ومهند بياخد تاكسى على البيت وهو تعبان واول ما بيوصل على الفيلا بيدوخ ويقع قدم الباب وامجد بيشوفو وبيسندو وبيخدو على اوضته

امجد \ مهند انت كويس

مهند \ اة انا كويس بس كنت دايخ شوية

امجد \ تحب اروح اطلب الدكتور

مهند \ لالا مش عاوز انا هرتاح شوية

-- وامجد خرج ومهند بيطلع صورتو هو و سلسبيل وبيبصلها و دموعو

مهند \ انا وعدتك ان مفيش حد هيقدر يفرقنا عن بعض ابدا

***********************.              

-- بعد يومين سلسبيل فى المستشفى وياسر معاها وبيدخل الدكتور

الدكتور \ المريضة بتاعتنا عاملة اية

سلسبيل \ انا بخير وحاسة انى احسن

الدكتور \ لو سمحت انا عاوز اتكلم معاك شوية

-- وياسر بيروح مع الدكتور

***********************.              

-- وياسر بيروح مع الدكتور

الدكتور \فى فرنسا   فى عملية  لحالة اختك

ياسر \ بجد يا دكتور

الدكتور \ فعلا وانا بعت اوراق سلسبيل لدكتور هناك وبعتلى الموافقة اتفضل بس المصريف بتاعت العملية مكلفة شوية

ياسر \ مش مشكلة المهم ان سلسبيل تقف على رجليها تانى يعنى سلسبيل ممكن تقف على رجليها وتجرى وتعمل الى هى عوزاة

الدكتور \ ان شاء الله

-- وياسر بيجرى على اوضة سلسبيل

***********************.              

ياسر \ سلسبيل سلسبيل شوفى شوفى

سلسبيل \ اية دة

ياسر \ انتى هتمشى على رجلك انى

سلسبيل \ بجد انا همشى تانى

-- ونهى بتجرى عليها وبتحضنها

ياسر \ انا لازم اخلص الاوراق بسرعة علشان نسافر

سلسبيل \ نسافر

ياسر \ اة الدكتور الى بيعمل العملية دى فى فرنسا

سلسبيل \ فرنسا

الدكتور \ اة فرنسا بس فى حاجة انا كنت حابب اقولكم عليها ان العملية نسبة نجحها 50%

ياسر /بس انت مقولتليش كدة

الدكتور \ انت اول ما سمعت الخبر فرحت اوى ومكملتش كلامى

ياسر \ مش مشكلة المهم اننا دلوقتى فى امل صح يا روحى

-- وسلسبيل ابتسمتلو

ياسر \ انا هروح اعمل الاوراق من النهاردة

و بيخرج بسرعة ومعاة الدكتور و سلسبيل زعلانة

نهى \ اية مش فرحانة لية

سلسبيل \ يعنى هسافر ومش عارفة هرجع امتى

نهى \ انسى باة يا سلسبيل المهم انك ترجعى تمشى على رجلك تانى

-- وعلى بيدخل الاوضة

على \ الف مبروك يا سلسبيل ياسر قالى على العملية

سلسبيل \ متعرفش اى اخبار عن مهند

على \ هو بخير وبيطمن عليكى كل يوم

سلسبيل \ مهند مش لازم يعرف الى حصلى لو بتعزونى بجد مش لزم يعرف انى مشلولة

نهى \ لا متقوليش كدة انتى هتعملى العملية وتمشى على رجلك تانى

سلسبيل \ انتى سمعتى الدكتور قال اية 50% يعنى

على \ سلسبيل اكيد هترجعى بالسلامة ماشى عوزك تحطى الكلام دة فى دماغك ماشى

***********************.              

وبعد يومين

سلسبيل \ ياسر انا تعبت عوزة اروح على البيت

ياسر \ بس خليكى هنا لحد ما الدكتور يخلص باقى الورق

سلسبيل \ لا انا عوزة اروح البيت قبل ما اسافر

ياسر \ ماشى اول ما نهى توصل هخليها تجهزك ونمشى

-- وبتوصل نهى المستشفى وبتروح هى وعلى عند سلسبيل

سلسبيل \ نهى تعالى ساعدينى احنا هنخرج النهاردة

على \ بس انت يا ياسر قولتلى ان فاضل يومين

ياسر \ لا هنروح على البيت سلسبيل تعبت من المستشفى وعوزة تشوف البيت قبل ما تسافر

-- وياسر وعلى بيخرجو برة و سلسبيل بتلبس

***********************.              

-- مهند فى الشركة مع امجد

امجد \ انا مش مصدق نفسى انت من 4 ايام وانت بتشتغل ومبتبطلش شغل وانا بقالى سنين بتحايل عليك تيجى ساعة اية الجديد فى حياتك غيرك

-- وبتدخل مريم

مريم \مهند اية الى انت بتعملو فى نفسك دة انت كدة هتموت نفسك

مهند \ يا ريت اموت واخلص

مريم \ انت ازاى كدة استسلمت خلاص

مهند \ انا لزم اشتغل مش فاضى

مريم \ وانت فاكر ان لما تفضل تشتغل ليل نهار كده هتنساها

مهند \ انا عندى شغل

-- و بياخد الجاكيت بتاعو وبيخرج من الاوضة وبيروح على الحمام وبيبص لنفسو فى المرايا وبيشوف وش سلسبيل قدمه وهى بتضحك اوى

مهند \ وحشتينى

ليست هناك تعليقات