إبحث عن موضوع

عشق و لكن 🌸الحلقه السابعه🌸

الحلقة   7

🌺  عشق و لكن  🌺

حمزة \ اة يا رجلى اة يا دراعى

سلمي \ لا يا شيخ تصدق صعبت عليا

حمزة \ هى دى اوضة مين

سلمي \ دى اوضة مرون اخويا

حمزة \ ولية قاعد لوحدو بعيد عنك

سلمي \ مرون بيلعب مصارعة ومحتاج انو يتدرب كتير دة غير الالات الرياضية الى انت شيفها دى فابابا قرر انو يبنيلو بيت صغير فى الجنينة علشان الصداع الى بيسببهلنا

حمزة \ اة ماشى

-- بليل بيرجع سعد وبيروح على حمزة وبيلقى سلمي
و عاصم و مرون معاة وبيسلمو على بعض --

سعد \ انا جبتلك شويت هدوم من الاوتيل

حمزة \ شكرا

سعد \ بس انا متطر اسافر الصبح

عاصم \ تسافر لية

حمزة \ فى حاجة

سعد \ لالا مفيش بس فى لغبطة فى الشغل لازم اسافر

عاصم \ سافر بالسلامة ومتقلقش على حمزة هو فى ايد امينة

حمزة \ امينة مين

سلمي \ ههههههههههههههة متقلقش يا عمى انا هخلى بالى منو مش هسيبو

حمزة \ لايباة كدة خاف عليا

سعد \ انا مسافر ومطمن علية معاكو بس خايف عليكو منو دة ابنى وانا عرفو

سلمي \ بصوت واطى حتى ولدك عارف انك رخم

حمزة \ لايا شيخة

عاصم \ تروح وترجع بالسلامة

-- وبيسلم عليهم وبيمشى علشان يجهز نفسو

-- سلمي فى المطبخ بتجهز العشا علشان حمزة وبتخرج --

عاصم \ سلمي انتى ريحة فين

سلمي \ نعم يا بابا انا ريحة اودى العشا لحمزة

عاصم \ طب متبعتية مع حد من الشغالين ومتتعبيش نفسك انتى

سلمي \ لا مش تعبانة

و سلمي راحت لحمزة

سلمي \ ممكن ادخل

حمزة \ اتفضلى طبعا

سلمي \ جبتلك العشاء

حمزة \ اية دة كلو بس تعبتكو معايا

سلمي \ ولا تعب ولا حاجة انا الى عملتلك العشا دوق وقولى

حمزة \ هو فين موبيلى

سلمي \ لى فى حاجة

حمزة \ علشان اطلب الاسعاف الاول

سلمي \ يا سلام

و  حمزة بيحاول ياكل بايدو الشمال بس الاكل بيقع منو

سلمي \ ممكن اساعدك

و  سلمي بتاكل حمزة باديها

حمزة \ اكلك حلو اوى فكرتينى بوحدة

سلمي \ مين ولدتك

حمزة \ خليكي في حالك

و سلمي اتغاظت وبتشربو الشربة سخنة علشان يتلسع

حمزة \ دى سخنة اوى

سلمي \ ما انا عرفة علشان تحرم

حمزة \ انتى بتعملى كدة معايا علشان مش عارف اكل لوحدى ماشى حرام عليكى يا شيخة

سلمي \ يا مسكين  صعبت عليا

-- و حمزة حدف عليها المخدة --

-- بعد اسبوع فضلت سلمي و حمزة اكتر الوقت بيكونو مع بعض يا امة بيتخنقو يا اما بيضحكو --

-- فى الصباح سلمي نزلت وخرجت على الجنينة

عاصم \ سلمي

سلمي \ صباح الخير يا بابا

احمد \ صباح النور يا روحى

سلمي \ انا ريحة اطمن على حمزة

عاصم \ سلمي انتى من ساعة ما حمزة جية هنا وانتى مبتسبهوش

سلمي \ بس علشا هو تعبان وكمان دة كان بسببى ولا انت قصدك حاجة تانية

عاصم \ انا خايف عليكى يا بنتى احسن تتعلقى بية

سلمي \ يا بابا انا مش عيلة صغيرة انا كبرت وعرفة انا بعمل اية

احمد \ طب ممكن متتعصبيش انتى ختى الادوية

سلمي \ اة يا بابا وانت مالك فى اية متوتر لية

عاصم \ بس قلقان على هبة سفرت لبنان من بقلها خمس ايام ومبتردش على الموبيل

سلمي \ متقلقش يا حبيبى انا كلمتها امبارح قبل ما انام وهى كويسة وكانت سهرانة مع اصحابها

عاصم \ علي طول بكون قلقان عليها اوى انتى عرفة ان اختك طيشة شوية

سلمي \ هبة ذكية وعرفة هى بتعمل اية

-- سلمي بتبص بتلقى حمزة واقف وماسك عجاز فى ايدو وبيدخل من الباب

سلمي \ انت اية الى خلاك تقوم من السرير

حمزة \ اعمل اية سيتك لما اتاخرتى قولت اجى واشوفك

احمد \ عامل اية يا ابنى النهاردة

حمزة \ الحمد لله يا عمى

سلمي \ اتفضل على اوضتك  ممنوع تخرج منها غير لما الدكتور يازن

-- حمزة بيبص لعاصم --

عاصم \ مليش دعوة انا رايح على مكتبى

سلمي /  اتفضل قدمي

حمزة\ طب تعالى ساعدينى

و سلمي بتروح تسندو وبيمشى براحة و سلمي بتحس ان الارض بتلف بيها وبتمسك ايد حمزة جامد باضوفرها

حمزة \ سلمي فى اية مالك

و  سلمي بتقع على الارض و حمزة بيقع معاها علشان كان ساند عليها

حمزة \ سلمي سلمي يا عمى يا مرون

وبيدخل مرون و عاصم

عاصم \ سلمي بنتى ردى عليا

مرون \ انا هتصل باحمد حالا

حمزة \ احنا كنا مشين وفجاة لقتها وقعت على الارض

وبيجى مرون وبيشيل سلمي وبيطلعها على الاوضة و حمزة بيقف وبيحاول يطلع وراهم بس مبيقدرش يطلع وبيتنرفز وبيرمى العجاز بعيد وبيوصل احمد و مرون واقف فوق

مرون \ احمد تعالة بسرعة

َ احمد بيجرى على فوق وبيدخل لسلمي وبيكشف عليها

عاصم \ فهمنى يا ابنى سلمي حصلها اية

احمد \ متقلقش يا عمى هى كويسة بس الهانم بقلها يومين او اكتر مبتخدش الادوية

احمد \ لية كدة يا بنتى حرام عليكى

-- و عاصم بيعيط  --

وبيلقو حمزة طالع على السلم بالعافية

مرون \ براحة انت مش لازم تدوس على رجلك

حمزة \ سلمي فيها اية

احمد \ متقلقش هى نايمة و كويسة بس ضغط الدم نزل عندها شوية ويا جماعة لازم حد يتابعها فى الادوية النهاردة ربنا ستر مش عرفين بكرة هيحصل اية

حمزة \ هى سلمي عندها اية

عاصم \ تعال يا ابنى نشرب قهوة تحت

مرون \ تعال ارتاح وانا هحكيلك على كل حاجة

مرون خد حمزة وقاعدو  فى اوضة  سلمي و مرون قاعد جمب سلمي

مرون \ سلمي من ساعة ما اتولدت وهى قلبها ضعيف ولحد من سنتين بالظبط بعد الحادثة الى مرت بيها لقينا متبرع وتبرعلها بقلبو وبس للاسف الدكترة مش عرفين لية جسم سلمي رافض القلب دة

حمزة \ هى سلمي عملت حادث ممكن تحكيلى من الاول

مرون \ سلمي وهى فى الجامعة كانت مع فرقة غناء وموسيقى وكان فى شاب معاها كانو معجبين ببعض جدا وفعلا اتخطبو و سلمي كانت فى قمة الفرح معاد بابا كان رافض الخطوبة دى بس علشان حالة سلمي بابا اطر انو يوافق

وفى مطربة جديدة دخلت الفرقة اسمها ليليا ومن سعتها و سامح اتعلق بليليا دى وفجاة معملتو لسلمي اتغيرت وبدا الحزن يظهر على سلمي وفى يوم اتخنقو مع بعض وفشكلو الخطوبة

وبعد يوم واحد كانت وخدة معاها ورد وراحة تصلحو لقتو هو وليليا اتخطبو ودى كانت الصدمة و سلمي ولما شفتهم راحت على عربيتها وساقت زى المجنونة وعملت حادث

والعربية اتقلبت بيها على الطريق وراحت على المستشفى وكنا بندور على متبرع حد يعنى متوفى اكليكين يتبرع بقلبو لسلمي بس للاسف مكناش لقين فجاة جة احمد وبلغنا ان فى شخص اخوة اتصاب فى حادثة ومفيش فايدة انو يعيش

واهلو موفقين انو يتبرع بقلبو كلنا فرحا بس للاسف الفرحة مكملتش جلنا خبر وفات ولدتى ازمة قلبيا ومكناش عرفين نعمل اية نفرح ان سلمي هتعيش وترجع تانى ولا نعيط على فراق اعز الناس كانت ايام صعبة ولحد سلمي ماعملت العملية وفاقت واول ما فاقت سالت على ماما

بابا قلها انها وقعت ورجليها اتكسرت ومش هتقدر تيجى علشان تشوفك وممنوع دخول الاجهزة المحمولة العناية وفضلنا نقولها اى حاجة علشان خفنا عليها ولما رجعت البيت جريت على اوضة ماما وعرفت الى حصل ومن يوميها سلمي تعبانة وقلبها بيحصلو ازمات

حمزة \ اختك دى اتحملت كتير اوى

مرون \ اكتر ما تتخيل يا حمزة

حمزة راح على سلمي وبيبصلها واوى و مرون بيعيط علشان افتكر الى حصل

مرون \ بعد ازنك ثوانى وراجع

و حمزة قاعد  جمب سلمي وبيبص على ملامحها

حمزة \ انتى تعبتى فى حياتك اوى ازاى اتحملتى دة كلو

وبيدخل عاصم

عاصم \ بالابتسامة

حمزة \ نعم

عاصم \ اة مستغرب لية ضحكت سلمي هى الى مخلياها تعيش لحد دلوقتى

و سلمي بتفتح عنيها

سلمي \ انا فين

عاصم \ انتى فى اوضتك يا حببتى كدة تخوفينى عليكى

و سلمي بتبص لحمزة

سلمي \ والرخم دة اية الى جابو الاوضة بتعتى

حمزة \ جاى اغيرلك الديكور هههههههههة

سلمي \ هههههههههة مفيش حد قالك انك رخم قبل كدة

حمزة \ انتى ارخم انتى فكرة لما تضحكى علينا وتعملى نفسك تعبانة هتصعبى عليا لالالا دة بعدك

سلمي \ على فكرة انا مش تعبانة انا دخت شوية وبعدين انت مالك روح علشان متقفش على رجلك كتير

حمزة \ ملكيش دعوي

سلمي \ شايف يا بابا

عاصم \ بس يا حمزة متعصبليش بنتى حببتى

سلمي \ مرون فين

-- وبيدخل مرون وعيونو حمر

سلمي \ مرون فى اية انت بتعيط

و مرون بيبص لحمزة و سلمي فهمت ان حمزة عرف وهى مبتحبش حد يعرف حاجة عن حالتها

مرون \ انا هنا يا روحى عملة اية دلوقتى

سلمي \ انت بتعيط لية

مرون \ خفت عليكى ودى حركة تعمليها فينا

عاصم \ احمد قلنا انك بقالك يومين مبتخديش الادوية بتعتك

سلمي \ كنت بنساها معلش باة متزعلش منى

عاصم \ انا عمرى ما هزعل منك ابدا بس متخوفنيش عليكى

حمزة \ انا جعان مفيش حد هيفطرنا هنا ولا اية

مرون \ ثوانى والفطار هيكون جاهز بس انا خارج عندى تمرين

عاصم / هخلى الشغالة تجهزلكو فطار انتو الاتنين وتجبهلكو هنا

حمزة \ يا سلام على الدلع

سلمي \ هو انا هفطر معاة

حمزة \ هو انتى تطولى

سلمي \ لا فعلا مش هطول

-- وكلهم بيضحكو وبيجهزولهم الفطار وبيطلعوة فوق
و حمزة بيفطر و سلمي بتبصلو اوى وبتبتسم --

حمزة \ مبحبش حد يبصلى وانا باكل

سلمي \ انا عرفة انك عرفت كل حاجة عنيك مبتقدرش تخبى

و  حمزة بيبص لسلمي فى عنيها

حمزة \ وعنية بتقول اية باة

سلمي بتبص فى عنية

ليست هناك تعليقات