إبحث عن موضوع

بوابة جهنم 😈الحلقة الخامسه و الاخيرة😈

بسم الله الرحمن الرحيم
الحلقه ٥ الاخيره
بوابه جهنم
انا حكيت ليكم لحد مقابلت جزاز ف الكهف الاسود وفكرنى بموت اختى وجوزها وولادها اللى من صدمتى كنت نسيتو تماما
وقالى ان دولت اتسببت ف اذى ليا ؟؟؟؟
انا / ازاى اذتنى ؟؟؟؟؟
قصدك انها هى اللى موتت اختى ؟؟؟؟
ارجوك جاوبنى انا مش قادر اتحمل اكتر من كده !!!!!
جزاز / لا مش هى السبب ف موت اختك بس هى كانت السبب ف موتك جوه قلب مراتك واولادك
انا / انت بتقول ايه ؟؟؟؟؟؟
مين اللى مات ف قلب ولاده ده انا ؟؟؟؟
انا علاقتى بمراتى وبنات اخويا من زمان مش قويه وعلاقتى بيهم يدوب سطحيه جدا بس ابنى كريم علاقتى بيه كويسه جدا
جزاز / اهدى وهفهمك كل حاجه مراتك وبناتها فين ؟؟؟؟
انا / هو ايه اللى فين ده انت دخلك بيهم ايه من فضلك سيب اسرتى بعيد عن الموضوع ده سواء بحبهم او لا ده شئ خاص باسراتى من فضلك بلاش تدخلهم ف التفاصيل دى من فضلك مهما كان دول لحمى ودمى
جزاز / ششششششششش اسمع واياك تقاطعنى بعد كده لو اتكلمت انت فاهم ؟
انا / امرك
جزاز / غمض عيونك واوعى تفتحهم غير اما تحس بهواء بارد ف وشك تمام ؟؟؟؟
انا / حاضر حاضر اهوه وفتحت عينى لاقيت نفسي ف بيتى
بس الغريب هنا ان مراتى وبنات اخويا مكنوش موجودين والبيت زى ميكون محدش عتبه من سنين انا يدوبك سافرت الاقصر واسوان اتفسح ذى محكيت ليكم من يومين اتنين
الدواليب فاضيه والبيت مليان تراب طب هما فين قلبي وقع ف رجلى دول اهلى ولحمى ودمى خفت جدا وعينى اتملت دموع
وسالت جزاز / هما فين عملت فيهم ايه ؟؟؟؟؟؟ ارجوك ارجوك رجعهم بالله عليك رجعهم انت قولت ليا انك واهلك مؤمنين بالله الواحد الاحد بالله عليك رجعهم مش هقدر ابعد عنهم
جزاز : استهدى بالله وقول لا حول ولا قوه الا بالله
انا / سندت ع الحيطه وانا بقول لا حول ولا قوه الا بالله ياااارب سترك سامحنى يارب لو اذيت حد
جزاز / انت اما استخدمت قوتك وسلطتك ضدد سكان العماره وخلتهم خرجو من بيتهم غصب عنهم بتراب الفلوس زى مبتقولو ده مكنش سهل على ناس كتير اووووى منهم يعنى افكرك مثلا
الدور الاول مين كان فيه ؟؟؟؟
انا / مممممممددددام دينا ليه ؟
جزاز / دينا ارمله جوزها اتوفى ف حادث وساب ليها ثلاث اطفال وهى اللى كانت بتصرف عليهم ومع ذلك استغليت نفوذك وخوفتها وهددتها باولادها علشان كده خافت منك وسابت الشقه صح ؟؟؟
الدور التانى /الحاج فتحى راجل عنده سبعين سنه وحيد معندوش حد يراعيه واستغليت ضعفه وقله حيلتو وخرجتو بردو غصب عنه وحاليا هو مات وارتاح منك ومن القلوب القاسيه اللى زيك
الدور التالث / كان ساكن فيه مين ؟؟؟ فاكر ؟؟؟؟؟
مراتك وبناتك مرحمتهمش بردو قدام مصلحتك تدوس حتى على اللى بتقول انهم لحمك ودمك وخرجتهم بردو غصب عنهم ورميتهم ف اوضه فوق سطوح العماره اللى جنبك وهما لاحول ليهم ولاقوه
انا / لا لا والله لا انا مخرجتهمش ولا حاجه اسمعنى ارجوك اسمعنى
الدور الرابع / بنتين ابوهم وامهم ماتو وسابوهم اوحدهم ف الدنيا اللى فيها من امثالك كتير من غير قلب وخرجتهم بردو بالعافيه ومفكرتش تسال هما فين الوقت صح ؟؟؟
انا / اسمعنى
جزاز / ششششششششش اسمع انت
دولت سحرت ليك انك تنسي وتشوف حجات مش موجوده يعنى انا مصدقك انك خفت على عيلتك لانك ببساطه كنت عايش مع اشباح شبيه ليهم كل ده من سحر دولت ليك
انا / مسكت دماغى لا لا مش حقيقى انت مش فاهم حاجه ارجوك اسمعنى
جزاز / سامعك اتفضل
انا / العماره دى ورثتها عن ابويا الله يرحمه وبتجيب ملاليم انا ذنبي ايه اخسر علشان الناس دول ده بزنس والبزنس ملهوش قلب انا معملتش حاجه غلط ناس كتير  زى كده اي فرصه انهم يخرجو السكان ويليعو العماره او تتاجر من جديد بزنس معروف
جزاز / خلصت كلامك ؟؟؟
انا / ايوه
جزاز / انت هتكون عبره لك صاحب بيت معندهوش قلب ولا رحمه ويرمى الناس ف الشارع علشان يكبر ويبقى غنى انت هتكون مثال لك طماع يمكن حد يسمع حكايتك ويراعى ربنا ويبطل يتاجر بالم الناس وفقرهم
انا / انا لازم اكلم كريم يجى يلحقنى انا همو ت
جراز / كريم ابنك اما عرف انك تقريبا اتجننت جه وعمل حجر عليك ودخلك دار مسنين لانه ببساطه مش فاضى ليك
وطلع ارحم منك على مراتك وبنات عمه خدالهم شقه نضيفه وبيصرف عليهم احسن منك
انا : كررررررريم ابنى انا عمل كده مسكت دماغى وساعتها شفت نفسي وانا فعلا مجنون بكلم مراتى وبناتى ومحدش موجود واقنعت نفسي انى سافرت الاقصر واسوان وانا ف دار المسنين اصلا فقدت عقلى تماما
وافتكرت انى رحت سحرت لدولت وفعلا كنت ماشي لوحدى ومعيش حد وفهمت ان سحر دولت ليا اشتغل بعد موتها علشان تفضل تعذب فيا لحد مانا كمان اموت وشفت نفسي وانا بكلم الحيطان وشفت كريم ابنى وهو ساحبنى من ايدى ع الدار انا افتكرت كل حاجه
شفت كل ده زى ميكون شريط فيلم سنيما قدامى
فهمت قصدك انى ميت ف قلوب ولادى ومراتى من اعمالى الانانيه وقسوه قلبي
جزاز / الطلب الوحيد اللى هيرجعنا عالمنا هو انى هقولك تعويذه تقولها لانك انت اللى عملت السحر والساحر غلط ف التعويذه دى علشان كده انا وانت ف نفس الجحيم مجرد متصلح التعويذه انا هرجع عالمى وانت سحرك اللى دولت عملتو ليك هينتهى ويرجع ليك عقلك ويرجع ابنك وبناتك ومراتك قلبهم يحن ليك تانى ويروحوك معاهم يمكن
وجزاز قالى تعويذه سحريه قولتها واختفى جزاز وانا افتكرت كل حاجه حصلت بالتفاصيل
وكل يوم هصلى وادعى ان ربنا يسامحنى ويحنن قلب ولادى ومراتى عليا واحبهم ويحبونى وهطلب من كريم ابنى يعوض كل السكان عن الضررر وهطلب السماح من رب العالمين
الحكايه دى عبره لك طماع معندهوش قلب ولا رحمه وربنا هو القوى الذى لايقهر مهما كان الانسان قوى بنفوذه ربنا هو الاقوى وهو اللى بيرجع الحقوق للمظلومين
النهايه

ليست هناك تعليقات