إبحث عن موضوع

بوابة جهنم😈الحلقه الرابعه😈

بسم الله الرحمن الرحيم
الحلقه ٤
بوابه جهنم
انا حكيت ليكم لحد مكنت ف المستشفى وفجاءه لقيت نفسي ف كهف وقابلت طفل صغير شكلو غريب اوووى ومشيت وراه لحد مقابلت مخلوق مرعب جسمو شبه الهلام ولونه اخضر وشفاف واول مكلمنى اتكلم معايا بلغه انا مش فاهمها وصوتو فيه بحه غريبه اوووى اشبه بصوت فحيح الثعبان وطبعا انا من كتر مكنت خايف كنت مش قادر اقف وانا راجل كبير ل العمر ومريض قلب اصلا ف كل الرعب ده كفيل انو يقتلنى !!!!!
انا مكنتش فاهم هو عاوز يقول ايه واما لاقينى مش بنفذ تعليماته اتعصب جدا وشاور لمخلوق او حاجه كانت قاعده تحت رجله وبعدين شاور عليا انا المخلوق ده قام وفرد طوله كان جسمو اشبه بتعبان ضخم بس وشو كان شبه وش البنى ادم وطوله عظيم وكان بيكلم معايا عربي بس طبعا هو طويل وبعيد مكنتش سامع حاجه اوى فلكو ان تتخيلو اما الخلوق ده ينزل راسه ليا علشان يكلمنى عاوزكو تتخيلو المنظر اللى انا فيه والرعب اللى ملهوش حدود طبعا انا اول مقرب من خفت وقمت وقفت وشو قدام وشى شبه وش راجل عادى جدا بس الغريب انو عينو جواها السمار شبه السماءوبدا يكلمنى ويعرفنى انا هنا بعمل ايه ؟؟؟
قالى انو اسمه جزاز وهو ابن ملك الكهوف السوداء ( ده اسم المكان اللى انا فيه حاليا )
واللى قاعد ع العرش الحجرى ده يبقى ملك الكهوف السوداء
انا / طططططب انا هنا ليه ؟؟؟
هتموتنونى؟؟؟؟؟؟
جزاز/ شششششششش اسمعنى كويس انت فتحت بوابه جهنم اما اتسببت ف السحر اللى عملتو لدولت !!!!
انا / لا لا ممممممعملتش حاجه والله هى ماتت لوحدها
جزاز / ههههههههههههههههه مش مهم موتها كده كده كنا عاوزنها ميته اصلا لان خلاص دورها خلص معانا وهى اللى بدات تخون مش احنا احنا عمرنا منبدا ابدا بالغدر بس هى اللى اختارت انها تغدر ودى مش اول فرصه نديهالها
انا / يعنى ايه انا مش فاهم حاجه ؟؟؟؟؟؟
جزاز / مش انت السبب المباشر ف موت دولت انما السحر اللى انت عملتو هو السبب ف الجحيم اللى انت فيه لانك فتحت بوابه زمنيه مابينا ومابينكم بسبب غلطه ف التعويذه السحريه اللى اتعملت لدولت وعلشان كده احنا لازم نرجع لعالمنا ومحدش يشوفنا زى مهو معروف وانت جحيمك ينتهى للابد
انا / انا مستعد اعمل اي حاجه بس اتخلص من اللعنه دى من فضلك فهمنى اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟
جزاز/ انا واهلى من نوع غريب شويه من الجن هو اننا مؤمنين بالله الواحد الاحد وهدفنا نساعد الناس المظلومه ودولت واحده من الناس اللى ساعدناها واقولها انك حاولت معاها كتير تخرجها من بيتها بس مكنتش بتعرف صح ؟؟؟؟
ايوه فعلا وعلشان تبقى فاهم فى نقطه مهمه جدا لازم تعرفها الساحر اللى انت روحت عنده واحد من اعوانا واختك اللى راحت معاك واحده من اعوانا هى جنيه كانت شبه اختك وانت ممكن تتاكد بنفسك انها مش هى لسبب بسيط اوووووى هى اختك فين ؟؟؟
انا /سماح اختى ف بيتها مع جوزها وعيالها هى جرالها حاجه ؟؟؟؟
وطبعا انرعبت من الخوف وبدات ابكى بهستريا على اختى واقول والنبي مالها ؟؟؟
شاور جزاز بعصايه كده من الماس ومجهوهرات لمعانها خلانى اغمض عينى كانت على الارض على جانب من جوانب الكهف كان اتفتح باب وشاورلى ادخل وهو شكلو اتغير وبقى راجل عادددى لابس جلباب ابيض وكان وسيم جدا وشديد البياض واما دخلنا الباب لقيت نفسي قدام عماره اختى وشفت جثه اختى وجوزها وولادها اللى ماتو اثر حريق ضخم حصل ف بيتها
طبعا انا دلوقتى بس افتكرت كل حاجه واما سالتو انا ازاى نسيت ده كلو  شاور بالعصايه اللى معاه وشوفت نفسي وانا مستشفى بتعالج من الصدمه دى وعرفت منه انى كنت رافض تماما اصدق موت اختى وولادها بالطريقه دى ومن ساعتها وانا ناسي معظم الاحداث طبعا انا انهرت ف البكاء لانى افتكرت كل حاجه حصلت ليا كميه قهر ربنا ميكتبها على حد سماح كانت بنتى قبل متكون اختى انا اللى كبرت وربيت وعلمت وجوزت واول طفل انا اول حد شلتو وولادها كانو بيقولو ليا جدو كان لازم اتجنن ومقدرش اصدق ده كلو سماح كانت بنتى واختى وحبيبتى مليش غيرها هى وابنى دول اللى طلعت بيهم من الدنيا حتى مراتى وبناتها ( بنات اخويا ) عمرهم محبونى ولا قدرت احبهم كنت ضل الحيطه اللى بيقولو عنه وعلشان كده كنت بخيل ف كل حاجه معاهم !!!!!!
رجعت تانى الكهف ورجعت تانى مع جزاز وقالى هوضح ليك شويه نقط قبل منحاول نشوف حل علشان كل واحد فينا يرجع لعالمه
جزاز / انا واهلى ربنا خلقنا لخدمه المظلوم دولت خانت عهدها معانا واستغلت علمها ف الاذى ومنهم انت
انا : ازاى ده انا اللى يعتبر موتها
جزاز / دولت كانت ف الاول بتساعد ناس كتير تاخد حقها وكانت معروفه ف الاوساط الراقيه انها بتعرف ......ف الحاجات اللى فيها غموض يعنى مثلا حد اتسرق منه فلوس او مجوهرات نساعدها ونرجعها ونعاقب اللى سرق
.....طفل ف مره مرات ابوه خطفتو علشان تقطع العلاقه مابين زوجها ومراته عرفنا مكان الولد ورجعناه لاهله
.....واحده ست طلبت من دولت تساعدها انها بتخاف من بيتها وفى مشاكل مع جوزها واحنا ساعدنا دولت تعرف مين السبب ف كل ده والست عاشت ف هدوء اما عرفت ان صديقه ليها كانت بتحقد عليها وعلى نعم ربنا عليها ف سحرت ليها
....... بعنى ده نبذه بسيطه من الخير اللى ربنا زرعه فينا اننا نساعد المظلوم
لكن دولت كانت بتقرا كتيرررررر ف كتب سحر سفليه وبدات تخون العهد وتظلم وتقتل وادناها فرصه وهى وعدتنا انها مش هتعمل كده تانى وسامحناهاً
بس اللى عملتو كان نتيجته الموووووتً
انا / عملت ايه واذتنى انا فيه ؟؟؟؟؟
جزاز / دولت هى اللى ؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع

ليست هناك تعليقات