إبحث عن موضوع

الحاقده 😈الجزء العاشر و الاخير😈

بسم الله الرحمن الرحيم
الحاقده
الاخيره
انا حكيت ليكم  لحد مجوزى ضربنى وانا سحفت لحد اوضتى ودخلت بس المره دى مدخلتش على اوضتى لا انا لاقيت نفسي دخلت ف مكان كلو ثلج زى افلام الرعب كده بالظبط الارض والشجر والجبال كل المكان ده متغطى بالتلج
انا عرفت ساعتها ان رسلان السبب ف انى ابقى ف المكان ده وده نتيجه طبيعيه لانى رفضه اكمل مع جوزى وبلعن اليوم اللى اتجوزتو فيه ولو الزمن يرجع عمرى مهعمل كده ولا هاخد سكه الشر
المكان كان مرعب جدا وكان حتى نور الشمس ضعيف طبعا انا كنت هموت من البرد ومن الرعب انا عارفه انى لازم اسكت وارضى بس للاسف مش قادره اكمل وده يعتبر اهانه كبيره لرسلان
قمت حاولت امشي ادور على اى حد بس على غير المعتاد المره دى كان فى ناس ماشيه قدام شويه خدت نفسي وقمت مشيت ف الثلج بالعافيه جدا لحد مقربت منهم كانو اسره مكونه من جد وجده وزوج وزوحه شباب ومعاهم طفل صغير كلهم كانو مبسوطين اووى وبيلعبو ف الثلج وانا كنت بردانه جدا وجعانه اوى زى ميكون مكلتش من اسبوع انا كنت فكراهم قريبيبن بس مشيت كتير اوووى لحد موصلت ليهم واول موصلت عندهم محستش بروحى ووقعت من طولى
فتحت عينى لاقيت روحى على سرير والعيله دى كلها حواليا مغطينينى ولبسونى لبس تقيل
الاسره دى كانو بيتكلمو انجلش وقمت جبولى اكل سخن كنت باكل وانا ميته من الحوع لدرجه انهم كانو بيسالونى انتى مين ولا بتعملى ايه مكتتش برد باكل واشرب القهوه السخنه وبس
العيله دى كانت اسمها عيله جورج فرانك ناس شكلهم لطيف اوى وطيبين
الجده  جورج
الجده ليزا
الزوج ماكس
الزوجه جوى
الطفل فرانك
ليزا شابه من سنى جميله وحبوبه حضرتلى الحمام خدت دوش وغيرت الهدوم ونزلت اشرب معاهم شاى سخن وبدانا ندردش مع بعض شويه واما سالونى انا مين؟
معرفتش انا مين؟؟؟؟ا
انا مين؟؟؟
بعمل هنا ايه ؟؟؟
انا من انى بلد؟؟؟
تليفونى ولا عنوانى معرفش اى حاجه
عيله فرانك خدونى للمستشفى عملو ليا الفحوصات كلها ومبنش ف الفحوصات سبب لفقد الذاكره والدكتور قال انها حاله نفسيه ومع الوقت هفتكر تانى
والدكتور فضل يحاول يسالنى انا مين واسئله من النوع ده ومع ذلك مكنتش فاكره خالص
طبعا انتو متخيلين كم العذاب اللى انا فيه وانا معرفش اصل من فصل حتى كمان انا لاقيت نفسي بتكلم انحلش مع الناس وخلاص ومعرفش بصراحه لغتى الاصليه ايه
من ملامحى الشرقيه عرفو انى ممكن اكون عربيه وانا مش متاكده اصلا علشان اقول ايوه او لا
فرانك الجد كان بيشتغل ف مجال الصيدله والطب وطبعا هما مش هينفع يقعدو بنت غريبه معاهم
ف اما عرفت انو شغال ف مجال الصيدله اللى هو مجالى لاقيت نفسي فاهمه ف شغلو كويس اووى بس معرفش هو انا درست صيدله ولا لا ؟؟؟
فرانك عرض عليا يساعدنى ويوفر ليا فرصه عمل اقدر اعيش بيها
زوج بنتو ماكس كان ظابط وقالى انو مش هينفع اعيش من غير اوراق وفعلا روحت قسم الشرطه وهناك طلعو ليا اوراق باسم رزو فرانك ونسيت اقولكم انى كنت ف لندن
بقى معايا اوراق انى مواطنه انجليزيه وف ظرف ثلاث ايام كنت بشتغل مع د فرانك كنت قاعده على كمبيوتر بسجل وبرتب الادويه ف اماكنها ف سجلات غ الكمبيوتر
انا بعرف كمبيوتر منين معرفش ؟؟؟؟
بعرف ف مجال الصيدله منين معرفش بردو ؟؟
حاولت كتير اوى افتكر انا مين مش قادره افتكر خالص طبعاانا كنت نفسي اعيش معاهم بس لاقيت مرات فرانك من غير مقدمات بتقولى انى لازم انقل من هنا لان ده بيت العيله ومش مسموح لحد غريب يقيم فيه
انتقلت لسكن الشركه غرفه مشتركه مع بنت تانى اسمها لارا كانت بنتوته لبنانيه رقيقه وشقيه وبصراحه اتصاحبنا بسرعه اوووى وبدات اتاقلم على حياتى الجديده وبدات اتعود على اسلوب حياتى
لارا قالتلى ان ليها اخت اسمها اسراء عايشه ف لبنان اول مسمعت اسم اسراء قلبي اتقبض بس مش عارفه ليه وحاولت افتكر مين هى اسراء بس مكنتش قادره افتكر
بقالى حوالى اسبوع طبعا هتجنن واعرف انا مين بس مكمله ف حياتى بشتغل وبتعرف ع المكان حواليا ودكتور فرانك كان مبسوط اوى من شغلى وفى يوم من الايام عيله دكتور فرانك عزمونى على الغدا علشان عاوزين يعرفونى على صديق لعيلتهم وفعلا روحت هناك
كانو مرحبين جدا بيه واول مشفتو الدم نشف ف عروقى بالرغم من غيبوبتى دى وعيشتى اللى مش فاهمها الا انى عرفتو هو هو
رسلان
اول مشفتو افتكرت كل حاجه وافتكرت كل الى عملتو ومن قبل مينطق بصيت على عيله د فرانك كلهم كانو هياكل عظميه قاعدين حوالين السفره والاكل قدامهم معفن وعليه دود
وكنت انا ورسلان لوحدنا ف مكان مهجور الفيلا الحميله اللى كنت لسه فيها اتحولت ف لمح البصر لبيت مهجور هو بيت عم عطيه ومليان تراب وتعابين ماشيه حواليا وعقارب ورسلان ظهر ليا بشكلو المرعب اللى حكيت ليكو عنه والحشرات كانت بتقرب منى وبتمشي عليا وانا عماله اصرخ واحاول اجرى بس كنت زى المشلوله مكانى مش عارفه اتحرك
رسلان / انا ممكن اخليكى هنا باقى عمرك وانا سكت ومردتش
رسلان / شكلك عجبك انا من خوفى متكلمتش وفعلا اختفى وسابنى وكان فى فيران كمان فضلت تعضنى وانا صوتى راح من الصريخ والعياط والرعب وطلبت انو يرجعنى تانى وانا هعيش مع ايهم ومش هتكلم تانى
ظهر ورجعنى البيت لاوضتى فتحت عينى كنت مرميه ورا باب اوضتى وحوزى بيحاول يكسر الباب علشان يكمل ضرب معنى كده ان كل اللى حصل ده كان ف دقايق معدوده
فعلا كسر الباب ومسكتى من شعرى قومنى وقفت ضربنى بالقلم وقعت ع الارض بس كان مبرد الضوافر بتاعى وقع ع الارض بسرعه خدتو وضربتو ف قلبو بيه وقع ه الارض جريت جبت سكينه وموتو خالص وساعتها شفت رسلان وهو بيتحرق قدامى وبيصرخ لانو كده نقد عهدو معايا ولعنتو وسط اهلو
موت ايهم بايدى ونهيت حكايتى بايدى وانا بكتب ليكم من السجن فعلا زى مالست قالتلى نهايتك بالدم يارب تستفيدو من حكايتى بلاش غل وحقد وكل واحد بياخد نصيبه من الدنيا وربنا مقسمها علشان كلنا نقول يارب يارب اهلى يسامحونى وربنا يسامحنى
النهايه

ايمان_صلاح

ليست هناك تعليقات