إبحث عن موضوع

لست عاهرة (الجزء التاسع +العاشر)

لست عاهرة
الفصل التاسع+ العاشر

=============
صالح ارتبك عندما صاح عليه أشهد ونزل له وهو
خائف ويحدث نفسه ويقول :
بينادي عليا بصوت عالي كده ليه ..؟؟؟
معقولة دنيا تكون قالتله علي اللي حصل ..؟؟
لا لا اكيد لا .،!!
وبنبره خوف وارتباك قال :

صالح : ف ف ف ايه يا اش آش بتنادي بصوت
         عالي كده ليه..؟ خضتني يا اخي ..!
           كنت عاوز حاجه ..؟؟

أشهد : ؟؟؟؟؟؟

أشهد : ههههههه مالك يا عم خايف ومخضوض
        كده ليه مفيش حاجه ؟؟ كنت عاوز أسألك
        بس عملت ايه مع الحاج في موضوع دنيا
        ايه كلمته ولا لسه ؟؟

صالح : وبعدما تنفس الصعداء  قال :
           منا كنت لسه
         فوق بكلمه وانت جيت قاطعتنا وناديت عليا
          بس متخفش انا قولتلك اعتبر الموضوع
          منتهي يا اش اش! دانت اخويا ويهمني
          مصلحتك اكتر من مصلحتي ..!!

اشهد : حبيبي يا صالح طب يالله اطلع كمل
          كلامك معاه والله لو اعرف انك بتكلمه في
          موضوعي مكنتش ناديتلك ..!!!

في منزل  دنيا ....
عبير : يلا يا دودو عشان تتعشي معانا كل ده نوم
       دي حتي ماما بتقول انك جيتي بدري
       النهارده ولا واكله كشري برده ..؟؟

دنيا : انا مش نايمه يا عبير ومليش نفس اكل كله
       انتوا انا هذاكر شويه ...؟؟

عبير : يا بنتي قومي انتي لسه مضايقة من
       موضوع الدكتور ده ؟؟ متخافيش كلهم
       بيقولوا كده هنشيلكم المادة ومش عارف ايه
       عشان يخوفوكم بس !! بس مبيعملوش حاجه
       في الاخر اسأليني انا هههههههه

دنيا : معلشي يا عبير اتعشوا انتوا انا فعلا
       مليش نفس وهذاكر شويه ولو جوعت هبقا
       أقوم اكل يا ستي سبيني بقا ...!!

تركتها عبير بعد ان فقدت الأمل ان تخرج معها اما بالنسبة لدنيا فقد جلست تتذكر كل ما حدث لها ، وتفكر ماذا سوف تفعل مع أشهد ..؟؟
هل ستستطيع ان تبتعد وتجعله يبتعد ..؟؟
وما هي ألطريقه التي من الممكن ان تجعله يبتعد عني ..؟؟
وهل الكلب صالح سوف يوفي بوعده معي ويمسح الصور ولا لأ..؟؟

وفجأة سمعت رنين هاتفها ..؟؟
عندما رأت اسم المتصل فزعت وارتعش جسدها
انه اشهد ..!!

ماذا سأقول له ..؟؟
لا لا لن اجيب عليه ..!!
لا من الأفضل ان اجيب عليه وأضع نهاية لهذه القصة وأنفذ خطة صالح القذرة وأجعله يكرهني وينساني ويتركني ويرحل عني الي الأبد ..!!
ولكن اذا تمكنت من فعل هدا ..!!
هل سأستطيع ان أنسي ان ايضاً ..؟
واذا نسيت أشهد هل بإمكاني ان انسي ما حدث لي من القذر صالح ..؟؟
لا أظن ولكنني سأحاول ، والبداية ستكون من هذه اللحظه ..!!!

ألو ..؟؟
ازيك يا أشهد عامل أية ..؟؟

اشهد : ايه بنتي في ايه قافلة فونك من الصبح ليه
        ؟ ومجتيش الكليه ليه ..؟قلقتيني عليكي     
        انتي كويسه ..؟؟

دنيا : اه انا تمام بس كنت تعبانة شويه ومقدرتش
       انزل النهارده ايه كنت عاوز حاجه ..؟؟

اشهد : عاوز حاجه ؟؟ في ايه دنيا بتكلميني ليه
         كده .؟؟ انا كنت عاوز اطمن عليكي ..؟؟
        
دنيا : اطمن انا كويسه ؟؟ كويسه جدا كمان وزي
       الفل ومعلش هقفل معاك بقا عشان هنام    
       اصلي تعبانه شويه !!!!

أغلقت الهاتف في وجهه وارتمت علي سريرها وانهارت في البكاء ..!!!
وحاول أشهد الاتصال بها مرات عديده ولكنها لم تجيبه ، وكاد ان يجن من هذه المعامله الغريبة المفاجئة ..!!!

ظلت دنيا علي هذا الحال فتره جالسه في المنزل لا تغادر غرفتها ..!
ولا تذهب الي الجامعة ولا تجيب علي أشهد الذي حاول الاتصال بها آلاف المرات ..!!!!
فقط جالسه مكتئبة لا تتكلم تعيش وسط احزانها ودموعها وذكريات يوم سئ ..!

في فيلا عائلة اشهد ..
صالح : ايه يا حبيبتي ايه اخبار اش اش والبت
         دنيا دي ..؟؟

مهره :اسكت يا صالح اشهد قالي انها مبتروحش
        الكلية بقالها كام يوم ولا بترد عليه في
        الفون حتي ..؟؟ وحالته النفسية بقت زفت!!
        ارتحت يا حبيبي ؟ أهي جت منها لوحدها
        اهيه وشكلها ناويه تخلع ...!!؟؟

صالح : مهي لازم تخلع يا حبيبتي هههههههه
         وضحك ضحكة شريره ومهره تعجبت منه
         فهي لا تعلم شئ عن فعلته القذرة ..!!

أشهد حالته النفسية باتت سيئة جدا  ومازال يسأل نفسه ماذا حدث منه حتي تعامله دنيا هذه المعامله القاسية بعد ان كانوا قد اقتربوا جدا
من بعضهما البعض ..؟؟
واتخذ القرار الأصعب ان يذهب اليها بنفسه في منزلها ..!!!
وبالفعل ذهب ؟؟
وتحت منزلها أمسك هاتفه وأرسل اليها رسالة :
انا تحت بيتكم لو مردتيش عليا انا هطلعلك واقابل
الحاجه واللي يحصل يحصل المهم اشوفك واعرف في ايه ؟؟؟

قرأت دنيا الرسالة وصدمت عند علمها انه جاء حتي منزلها ...!!
ماذا لو علم صالح ..؟؟
فمن الممكن ان يشهر بصوري اذا علم اني رأيت أشهد او كلمته ..!!
ولكن لابد ان أكلمه حتي لا يصعد الي هنا هذا المجنون ..!!
اتصلت به ..؟؟

اشهد : ممكن افهم في ايه بقا ؟؟
مبترديش علي ليه ..؟؟
وكمان مبتجيش الجامعه  لية..؟
هو انا عملتلك اي حاجه ضايقتك ..؟؟

دنيا : أنت مجنون اتفضل امشي من عندك حالا
        اديني رديت اهوه اتفضل امشي بقا ..!!

اشهد : ماشي بس قولي في ايه ؟؟
دنيا   : مفيش حاجه يا سيدي انا بس أعصابي
         تعبانه شويه ومش عاوزه اتكلم مع حد
         خالص وارتاح في البيت شويه أريح
         أعصابي فيها حاجه دي ...؟؟

اشهد : ماشي يا دنيا ريحي أعصابك بس
         ابقي طمنيني عليكي وردي عليا ..؟؟

دنيا   : حاضر بس اتفضل امشي من عندك وانا
         هبقا اكلمك انا واطمن عليك واطمنك عليا
         وهقفل دلوقتي عشان ماما جايا باي ..!!

اليوم التالي في فيلا عائلة أشهد ...
اشهد : عملت ايه يا صالح مع الحاج كلمته في
         الموضوع انا خلاص لو هوه موافقش انا
         هروح من بكره واتقدم لدنيا واللي يحصل
         يحصل بقا انا خلاص تعبت وقرفت
         هوه مش مكفيه اللي عمله معايا اول مره؟

صالح : أهدي كده خالص يا  اشهد واتمالك
          أعصابك عشان في حاجات جديده
          عرفتها النهارده وبصراحة كنت ناوي
          مقولش ليك دلوقتي !! بس طالما وصلت
          انك عاوز تروح تتقدم فأنا لازم أوريك
          واقولك يا خويا عشان مينفعش اسيبك
          تتدبس ما انت كرامتك من كرامتي برده
          احنا أخوات يا اش اش ...!!!؟؟

اشهد وقد اتسعت عيناه مستنكراً ما سمعه من صالح وقال :
        عرفت ايه وأدبس في مين وكرامة ايه يا
        صالح وهتوريني ايه في ايه قول ؟تقصد
        مين بكلامك ده .....؟؟؟

صالح : هقولك يا صاحبي !! منا لازم اقولك
         عشان تلحق نفسك ....؟؟؟؟
        ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

في بيت دنيا :...
قومي يا عبير هاتي أختك تأكل معانا بقالها فتره
مبتاكلش من ساعة موضوع الدكتور الهباب ده ..!
وقاعده علي طول في الاوضه ومبتخرجش حتي .؟

حاضر يا ماما !!
دنيا يلا قومي عشان تآكلي مش هينفع كده ،،!!! هتموتي  يا بنتي كده ..؟؟

دنيا : حاضر يا عبير اخرجي وانا جايا وراكي !!
وقبل ان تخرج سمعت رنين هاتفها ..؟؟
انه صالح ..!!
مجرد ان رأت رقمة علي هاتفها سالت دموعها دون استأذان وشعرت بالخوف والفزع وكأن شيطان من جهنم يتصل بها وان كان هذا التشبية فيه ظلم كبييييييير للشيطان ..!!
ولا تستطيع ان لا تجيب عليه فهي من تحت رحمته فردت عليه بخوف وهي ترتعش :

دنيا.  : ااااال الو ..؟؟
صالح : ازيك يا دكتوره دنيا عامله ايه دلوقتي
         مش احسن برده ..؟؟ عموما انتي طلعتي
         جدعه ونفذتي كلامك بالظبط وانا دوري
         بقا اني اوفي بوعدي واديكي تمسحي
         الصور بأيدك ...!!

دنيا وقد انهارت في البكاء وقالت له :
بجد هتمسح الصور ؟؟؟
أاانا والله العظيم مش بكلم اشهد  خالص ولو كلمني مبردش عليه.!

صالح : عارف عارف يا دكتوره وعشان كده كلمتك
         عشان تيجي بنفسك تمسحي صورك اه
         بدل لا مؤاخذه ما تظهرلك صور تاني في
         اي وقت تقولي صالح باشا طلع عيل في
          كلامه ...!!!؟

دنيا : ماشي ماشي اجي لحضرتك فين وامتي؟؟

صالح : بكره بليل هتيجي في العنوان ده هتقابلي
         واحده هناك  هتديكي الفون وامسحي كل
         حاجه بنفسك ومتخافيش دي اختي اللي
         هتقابلك يعني ست محترمة ..!!

دنيا : عنوان ايه يا صالح باشا انا مش هقدر
       اروح هناك انت ايه بتدبرلي مصيبة تاني
      حرام  عليك انت أيه ..؟؟

صالح : متخافيش اللي هتقابليها دي اختي وهيا
         الوحيده اللي امنتها علي صورك روحي
          متخافيش وبعدين انا لو عاوز أأذيكي
         مش هغلب يعني ..؟ وانتي عارفه
         ولما تقابليها متحكيش معاها في اي حاجه
         انا مفهمها انك واحده ولاد الحرام ضحكوا
      عليها وصوروها وان انا جبتلك الصور وانتي
         عاوزه تمسحيهم بنفسك ...!!

دنيا : ماشي هروح بكره بس بالله عليك كفايه
       كده وانا خلاص اتعلمت مبصش لفوق تاني
       اتعلمت يا باشا ..!! هات العنوان ..؟؟

أغلقت معه بعدما أخذت العنوان ..؟؟!
ماذا افعل اذهب الي شقة مجهوله لا اعلم ماذا قد يحدث لي هناك ..!!؟؟
هل صالح يدبر مكيدة لي مرة اخري ام فعلا ينوي ان يتركني بحالي وفعلا يريد ان امسح صوري بنفسي ..؟؟
لم أعد ادري شيئاً ماذا افعل ..؟؟
ولكن ليس بيدي إلا ان أصدقة واذهب الي هذا العنوان ..؟؟؟؟؟

اليوم التالي :
ذهبت الي العنون وانا ارتجف من داخلي ومن خارجي ايضاً  ..؟؟؟
فتحت لي باب الشقة أمرأة وسألتني ..؟؟
- آنتي دنيا..؟؟
= اه انا دنيا
- طب استريحي عندك شويه هجبلك الفون من جوه واجي ...؟؟

جالسه في انتظارها تخرج ..!!
ولكنها لم تخرج ..!!!؟
بل خرج نفس الشخصين اللذان قاموا بأختطافي سابقا ....؟؟
عندما رأتهم صُدمت وصرخت وحاولت الهروب ..؟
ركضوا ورائها وأمسكوا بها قبل ان تخرج ..؟؟
اغلقوا فمها كأول مره وخدروها ..!
اناموها علي أريكة وهي مخدرة ثم ازالو ملابسها من عليها وبعد قليل من الوقت جائت اليهم مكالمة هاتفية فعلي اثارها ااخرج اخدهم من معه مادة آفاقه من المخدر وجعلها تستنشقها ثم تركوها في الشقة وغادروا دون ان يفعلوا معها شيئاً فقط أزالوا ملابسها من عليها ...؟؟

بدأت في الإفاقة ولكنها لم تكن قادرة علي تحريك جسدها فلم يزل كل تأثير المخدر بعد ..؟؟
تحاول ان تأتي بملابسها التي ليست ببعيده عنها ولكنها لا تستطيع حتي تحريك يديها ..!!
دموعها سقطت وماذا تملك سوي دموعها ولكنها قاربت علي النفاذ ..!!
لا تدري ماذا تفعل ..؟؟
تتمني ان تغلق عينيها ولا تفتح ثانيتاً فيكفي هذا القدر من العذاب فلم تعد قادرة علي حتي فكرة التحمل اكثر من ذلك ..؟؟
وفجأة
فتح باب الشقة ودخل ..؟؟
يا الله ..!!
ذهلت دنيا وجفت دموعها في لحظة عندما رأت الذي دخل عليها ...؟
لا يمكن ان تكون انت هنا ..؟؟
هل من الممكن ان تكون مشارك في هذا ..؟؟

انه أشهد ......؟؟؟؟
يتبع
لست عاهرة
الفصل العاشر
===•===•===•
حالة من الذهول سيطرت علي دنيا وجفت دموعها في لحظة عندما رأت الذي دخل عليها الشقة ...؟
لا يمكن ان تكون انت هنا ..؟؟
كيف ..؟؟ ولماذا ؟
هل من الممكن ان تكون مشارك في هذا ..؟؟
انه أشهد ......؟؟؟؟

ولكن لا من المستحيل ان يكون أشهد قد شارك في هذه الجريمة ...!!
وبالتأكيد كل هذا من تخطيط الشيطان "صالح .!

دخل اشهد الشقة وجد دنيا ملقاه علي أريكة في حالة عدم إتزان وبجوارها طاولة عليها بعض زجاجات الخمر  وجسدها شبة عاري ...!!

نظرت اليه وهي مصدومة وتحاول ان تُخفي جسدها بأي شئ حتي وصلت بصعوبة لاحد المفارش الموجوده علي الطاوله التي بجوارها وحاولت ستر نفسها ولكن دون جدوي ..!!

اقترب أكثر منها وهو لا يصدق ما تراه عيونه ..!!
مصدوم .. يقول بين نفسـه هذه بالتأكيد ليست هي "دنيا" إنما شبيهةً لها فدنيا ليست هكذا ..؟
"ليست عاهرة " .....!!

يتمني ان يكون هذا مجرد حلم او حتي كابوس وليس واقع ، وليس حقيقة ، ان يكون حتي قد مات وهذا حدث بعد موته ، نعم تمني الموت علي ان يري حبيبته او من كانت حبيبته في هذا الوضع المخزي ،الوضع الرخيص

اقترب اكثر وأكثر حتي وقف اماها مباشرةً وفي هذه اللحظه كان قد جن جنونه وقال :
وكمان سكرانه ...؟؟
هههههههه وضحك بسخرية
عشان كده كنتي بتتهربي مني ومبترديش عليا وبتقولي انك عاوزه ترتاحي شويه ..؟؟
يا تري بقا اللي كانوا نازلين علي السلم دول هما اللي ...؟؟؟
ارتحتي دلوقتي ...؟؟

عارفه لما صالح قالي اجي هنا وهلاقيكي ...؟؟؟
كنت هضربه بالنار ..!!!
لمجرد بس انه نطق اسمك بكلمة وحشة ...!!!
من غير حتي مفكر لحظة انه ممكن يكون بيقول الحقيقة ومش بيكدب  ...!!
لآني عمري ولو للحظة كنت ممكن أشك انك بالقذارة دي اتفووو  ...!!!!

لولا انه اثبتلي انه مش كداب و وراني صورك وانتي في حضن ناس زباله زيك كنت قولت عليه كداب وقتلته ..!!!!

واديني اتأكدت وشوفت بعيوني اهوه ...!!
وصاح وصوته ارتفع بجنون:
يا ريتني كنت عميت قبل مشوفك وانتي كده ..!!!

دنيا تهز رأسها نافيةً ما يقوله وتحاول ان تتكلم حتي تدافع عن نفسها وإن كانت غير قادرة علي الكلام فهيا مازالت تحت تأثير المخدر والتأثير الأكبر الا وهو تأثير الصدمة مما يحدث لها ..

وقبل ان تنطق بكلمة صرخ عليها وقال لها بكل قسوة وغضب  وعنف :
اسكتي خالص متنطقيش ..!! هتقولي ايه ولا هتبرري بايه ؟؟ دانتي لو كنتي طلبتي عيني كنت اديتهالك ..!!

وأكمل كلامه وقد انخفض صوته وسالت دموعه علي وجنتيه :
ليه كده ؟؟ هاه ؟؟ ليه كده يا دنيا ..؟؟
مكنتيش هتلاقي حد يحبك ولا يسعدك زيي انا !!
انا كنت بتمني بس اشوفك مبسوطه كنت انا كمان بكون مبسوط ..!!
اليوم اللي كانت ايدي بتلمس فيه ايدك بالصدفه ومن غير قصد كان بيبقا من احلي ايام حياتي لمجرد اني لمست ايدك بس ...!!!
كنتي بالنسبالي ملاك نازل من السما ..!!
هديه ...ربنا بعتهالي عشان يعوضني بيها ..!!
كنتي أطهر حاجة في حياتي ..!!

ثم صمت قليلا وظل ينظر اليها بكل هدوء وكان هذا هو الهدوء الذي يسبق العاصفة ..؟؟

فجأة كل ملامح وجهه تبدلت للأسوء ثم نهض وأزال دموعه من علي وجنتيه وصرخ مرة اخري ولكن أقوي من ذي قبل  وقال :
بس انا خلاص لازم اتغير وأعامل الناس علي انهم مجرد  بشر مش ملايكة ...!!
أعامل كل واحد بطريقته ..؟؟
الطريقة اللي بيحبها وبيستمتع ويرتاح بيها ..!!؟؟

وأشار اليها بسبابته والغضب يملأ صده والشر يكاد ان يقفز من عينيه وقال :
وانتي اول حد هتشوف التغيير الجديد ده ..؟؟

وأخرج بعض النقود من بنطاله وقذف بها الي وجه دنيا التي مازالت في حالة انهيار ولا تستطيع الكلام وأكمل قائلاً :
انا بحب ادفع مقدم ..!!!!!

واتجه نحوها بكل شراسة كذئب ينهش في لحم غزال جريح ...!!
وبكل عنف وقسوة منهُ بدأ يلتهم ما تبقي منها ..!
هي تحاول ان تقاوم لكن دون جدوي فهي حتي غير قادرة علي الكلام ....!!

لا توجد قدرة علي المقاومة ..!!
لا دين  ..!!
لا رحمة ...!!
لا عدل ...!!
فقط الظلم متوفر بكل أنواعه ويوزع مجاناً ..!!

بعد مرور وقت قصير أشهد جالس أرضا يبكي كمن فقد ولده او ماتت أمه ..؟؟
يبكي ويصرخ  بكل قوة فقد فاق من غيبوبته علي جريمة قذرة قد فعلها ، ومع من ..؟؟
دنيا ..؟؟
حبيبته التي لم يحب احدا مثلما احبها ولن يُحب أحدا بعدها .،!!!

جلس في حالة هيستريا يبكي ويضحك بجوارها و يحدثها عن ذكرياتهم القريبة وهي فاقدة الوعي لا تسمعه
ثم تبدلت ملامحه مرة اخري وقال :
ليه كده يا دنيا ..؟؟
ليه تخليني اعمل فيكي كده ..؟؟
انا كنت بحلم باليوم اللي المسك فيه وهيكون في الحلال وقدام كل الناس ليه توصليني لكده ليييييه ..؟؟
وبكل قوة وقسوة لطمها علي وجهها لطمتاً سالت دمائها علي اثارها ..!!
وبعدها عاد للبكاء واحتضنها وضمها الي صدرة بكل عطف وحنان ..!!!
ثم تركها وغادر الشقة وهو منهار لا يدري ماذا يفعل وماذا فعل وماذا سوف يفعل ..؟؟

بعدها خرجت من الداخل المرأة التي من المفترض انها اخت صالح وصاحبة هذه الشقة  كما قال لها
الشيطان "صالح ...!!

بدأت المرأة محاولاتها في إفاقة دنيا وإعادة الوعي اليها وهي التي لا تتحرك ولا تنطق ..؟؟
وبعد محاولات كثيره من هذه المرأة بدأت دنيا تسترد وعيها ومن ثم  أرتدت كل ملابسها بمساعدة هذه الشيطانة ..!!
ترتدي ملابسها بصعوبه لا تتكلم ، تتنفس بصعوبة بالغة ، عيونها قد فُتحت ولكنها لا ترمش  ..!!

هذه الشيطانة اتصلت بصالح وقصت عليه كل ما حدث واستردت قائلة بخوف وقلق :

-ألحقني يا صالح باشا البت مش بتنطق ..؟
= يخربيتك يعني ايه ..؟ البت ماتت ..؟؟
- لا عايشه بس مش بتتكلم خالص وعيونها مبرئة اعمل ايه دلوقتي يا باشا اخرجها من الشقة وارميها في الشارع واسيبها ولا من شاف ولا من دري ولا اعمل ايه ..؟؟
= لا يا غبية انتي متفكريش ومتتصرفيش من دماغك خالص انا هبعتلك عربية بسواق تاخدكم وتوصلوها لحد بيتها وتسيبوها وتمشوا .؟ والسواق عارف العنوان ، بس تنزليها قدام البيت وتسيبوها وتمشوا بسرعه من غير حد ميشوفكم فاهمة ، وبعدين ترجعي الشقة تاني  واوعي تنطقي بكلمة لأي حد ولا تيجي جنب "الكاميرات اللي عندك واستنيني لحد مجيلك ..!!!

كانت الشقة مجهزة بمعرفة صالح بكاميرات تصوير وتسجيل  وقد صورت كل ما حدث بالشقة ...!!؟

بالفعل جأت السيارة وادخلوها فيها واتجهوا الي منزل دنيا ...!!

في فيلا عائلة اشهد ...
أشهد وبيبكي  ومنهار وقال :
        كان عندك حق يا صالح في اللي انت قولته
         انا روحت الشقه المشبوهه دي وشوفتها
        هناك وكانت عريانه وسكرانة دنيا طلعت زي
       منتا قولتلي يا صالح طلعت "عاهرة"

صالح : طب أهدي بس يا اشهد أهدي مينفعش
         حد بشوفك كده ..!! وبعدين دي واحده
        مش كويسه يعني متستاهلش انك تعمل
        بسببها كده في نفسك يا حبيبي ..!!

اشهد ومسح دموعه :
        بحبها يا صالح ومش
        هقدر انساها حتي بعد اللي شوفته مش
        قادر اكرهها ..!! بس تعرف انا هكرهها!!
        لا انا هقتلها
ولمح بعينه السلاح الناري الخاص بصالح فركض عليه وامسك به وقال لصالح سأذهب لاقتل هذه العاهرة ..!!

صالح أمسك به وحاول تهدئته وقال :
       لا تقتل مين وباية .. ؟مسدسي الميري
        انت عاوز توديني في داهيه ..؟
        قصدي عاوز تودي نفسك في داهيه انت
        ريح دلوقتي فوق لحد الصبح وانا هعملك
        اللي انت عايزه ...!!!!!

اشهد ومازال منهار ويتكلم بدون وعي ..؟؟
          بس اوعي تأذيها يا صالح كفايه اللي انا
         عملتوا فيها، وكمان ابقا طمني عليها
          أصل انا خايف عليها جدا ،.! بس انا
          بكرهها يا صالح خلاص ، لكن لازم اطمن
          عشان انا لسه بحبها..بحبها اوي ..!!؟؟

صالح : قولتلك ماشي اطلع استريح وانا هروح
         احاول اعرف اي حاجه أطمنك بيها ..!!
         اطلع بقا قبل م حد ينزل يشوفك بالمنظر ده
         واوعي تحكي لأي حد اي حاجه خالص .!

في منزل  دنيا ..
وصلت السيارة عند منزل دنيا ومن ثم انزلوها تحت المنزل وتركوها وحيده ليلا دون ان يراهم احدا وفروا هاربين ...!!

نظرت دنيا الي منزلها وكأنها تتعرف عليه للمرة الأولي ثم تلقائيا بدأت في صعود درجات السلم
وأثناء صعودها كانت تتخبط بجدران السلم وتهوي أرضا ثم تنهض ..!!
لا يوجد لديها أعصاب ولا قدرة علي تمالك نفسها وتقريبا لا وعي لديها ولا تدري ما يدور حولها هي تصعد درجات السلم فقط بالفطرة في اتجاة شقتهم ..!!!
صعدت حتي وصلت بالفعل أمام شقتها وسقطت ارضاً وبدأت في النقر علي الباب ..!! نقرات ضعيفة جدا اقرب لخربشة قطة منها لنقر علي باب شقة ..!!

بعد مرور عدة دقائق فتحت أمها الباب وعند رؤيتها بدأت بالصراخ ودنيا فقدت الوعي ، صاحت أمها علي عبير التي ركضت نحوهم بسرعة وايضاً صرخت عندما شاهدت منظر شقيقتها ..!!
أدخلوها الي غرفتها علي سريرها وقاموا بطلب طبيب لرؤيتها ..؟؟
ظلوا يحاولون افاقتها ولكنها لا تستجيب لهم وإذا فاقت قليلا تنهض وهي في حالة فزع تبكي وتصرخ حتي تفقد الوعي مرة اخري دون ان تنطق بكلمة ...!!!
وصل الطبيب اليهم وبدأ يتفقد حالتها ....؟؟
وبعد ان أتم الكشف عن حالتها قال لهم انها تعرضت لصدمة قوية مما أصابها بأنهيار عصبي ووصف لهم بعض انواع الدواء ونصحهم بأن ترتاح عدة أيام في الفراش ولا تتعرض لأي شئ قد يغضبها او يثير اعصابها وبعدها ستكون بخير ...!!

أمها تجلس بجوارها تبكي وتكلم دنيا التي لا تسمعها :
مالك يا بنتي ..؟
جرالك ايه ..؟؟
ردي عليا يا دنيا ..؟؟
يارب اشفيهالي ..؟؟

عبير : خلاص بقا يا ماما حرام عليكي أهدي انا
أعصابي مبقتش مستحملة ..؟؟
الدكتور قال انها ان شاء الله هتكون كويسه وهتفوق وهنطمن عليها ونعرف في ايه ..؟؟
يلا اخرجي ارتاحي انتي وسيبيها ترتاح ..؟؟؟

بعد مرور يومين في فيلا عائلة اشهد :
مهره  : ازيك يا اش اش عامل ايه النهارده .؟؟

اشهد: انا بقيت كويس الحمد لله ومفيش حاجه
       خلاص حتي هنزل الكلية من بكره ..!!
       عشان الحق اي حاجه قبل الامتحانات ..!
       معرفتيش اي حاجه عن دنيا .. ؟؟

مهره  : احنا مش قولنا خلاص بقا ننساها يا
        حبيبي ..؟؟ كفايه انها طلعت مش كويسه
        واللي انتي فيه ده كله بسببها ..؟؟وعموما
        هيا كمان مبتروحش الجامعه من يوم اللي
        حصل اكيد خايفه لتفضحها في الكليه
        وتقول انك شوفتها في شقة مشبوهه..!!

صالح  دخل عليهم : ازيك يا اش اش انا حكيت
         لمهره علي اللي حصل عشان كانت قلقانه
          وعاوزه تعرف ايه اللي تعبك اما دنيا فأنا .        هعرف اربيهالك ازاي السافلة دي ..!!!

اشهد : لا يا صالح سيبها متعملهاش حاجه انا
         انا خلاص بقيت كويس ومبقتش في
         في دماغي اصلا انا بعد الامتحانات
         هتجوز مروة بنت عبد الحميد ..!!!

مهرة  وقد صمتت قليلا فحالة أخاها تشعرها بتأنيب الضمير ثم قالت :
         ان شاء الله يا حبيبي تقوملنا بالف
         سلامة وبعدين تتجوز اللي تعجبك ..!!

اشهد وبضحكة يأس : اللي كانت بتعجبني طلعت بتعجب ناس كتير ..!!!

صالح : عارف يا اش اش رغم اني مكنتش بحب
         العيلة بتاعة عبد الحميد الصفتي دي بس
         ده قرار صح جدا في الوقت الحالي ..!!

فريد : صالح ..؟ يا صاااالح ..؟؟
مهره : روح يا صالح شوف بابا بينادي عليك ..؟

صالح : ايوه يا عمي ..؟؟
فريد   : عاوزك تجمع كل الرجاله بتاعتنا ...؟؟
         خلاص الانتخابات قربت وعاوزك
          تجهزلي حفلة كبيرة بعد اعلان النتيجة
         وتعزم فيها كل الوزراء ورجال الاعمال .!!
         اه وابقا اعزم فيها مالك شداد ههههههه

صالح وسقطت عيونه أرضا وتبدلت ملامح وجهه وصمت ولم يجيب عليه ..؟؟

فريد : في ايه يا صالح مالك ؟ ساكت ومبتردش
       عليا ليه ...؟؟

صالح : في فيديو نزل النهارده الصبح علي النت
         وممكن يغير كل حاجه رتبنلها يا عمي
         واحتمال كمان يخليك تتنحي عن عضوية
         المجلس نهائي ....؟؟

فريد وقد أصيب بصدمة من كلام صالح وصوته ارتفع وبعصبية :
فيديوا ايه ده اللي بسببه ممكن أتنازل عن الكرسي ...؟
انا مفيش قوه علي الارض هتخليني اتنحي
       فيديوا ايه ده يا صالح اللي بتقول عليه ..؟؟

صالح : لا يا حاج فيه .؟؟؟
          لما ينزل فيديو لابنك
         اشهد وهوه بيغتصب بنت يبقا لازم تتنحي
         قبل ما أهل دايرتك هما اللي يشيلوك وكده
          كده الفيديو لما ينتشر موقفك هيبقا صعب
         قدام الحكومة والمجلس ..؟؟
  
ثم فتح هاتفهه وقام بتشغيل مقطع فيديو مسجل لأشهد وهو يغتصب دنيا ..!!!

بعد ان شاهد الحاج فريد المقطع وأقتنع ان بهذا المقطع قد فقد مقعده الذي كان يحلم به بمجلس الشعب دخل في أزمة قلبية مميتة وسقط أرضا لا يتكلم لا يستطيع التنفس فقط ينظر الي صالح ويحرك ساعده مستنجداً به لكن صالح ظل واقفاً ينظر اليه ولم يحرك ساكناً ولم يحاول مساعدته او إسعافه علي الإطلاق حتي فارق "فريد الحياة امام أعين صالح الذي كان يتلذذ بفراق عمه للحياة ..!!!

وبعد ان تأكد انه قد مات صاح وصرخ بأعلي صوته :
مهرة ؟؟
يا اشهد ؟
الحقوني حد يتصل بالدكتور بسرعه ..؟؟
عمي جاتله الأزمة ..!

مهره واشهد وأمهم ركضوا بأقصي سرعة الي غرفة فريد وعندما دخلوا وجدوه جثةً هامدة وصالح يجلس بجانبة ويبكي بدموع التماسيح  ...!!

في منزل دنيا ..
حمد الله علي سلامتك يا بنتي عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي ...؟؟

دنيا : الحمد لله يا ماما انا كويسه وبقيت تمام
عبير : خضتينا عليكي يا دودو ايه يا حبيبتي
        كان فيكي ايه اللي كان تاعبك كده ؟؟

دنيا : مفيش حاجه سيبوني لوحدي شويه انا
       عاوزه ارتاح وانا هبقا احكيلكم مع ان مفيش حاجه مهمة تستاهل اني احكيها ..!!

أمها : احنا هنسيبك يا دنيا بس بس لما ترتاحي
        وتبقي كويسه لازم هتحكيلي علي كل شئ
        مهو المنظر اللي كنتي جايه بيه ده مش من
        ولا حاجه ..؟؟ يلا يا عبير سيبي أختك
        ترتاح وهاتيلها حاجه تأكلها ..!!!

تركوها وخرجوا من غرفتها ثم رن هاتف عبير ..؟؟
انه كريم خطيبها ..؟؟

عبير : ايوه يا كريم ..؟؟
كريم :  ايه اللي حصل ده يا عبير ..؟؟
عبير : حصل ايه يا كريم في ايه ..؟؟
كريم : انتي متعرفيش حاجه يعني ..؟؟
عبير : حاجه ايه يا كريم اخلص انا مش نقصاك؟
كريم : هبعتلك لينك لفيديو ادخلي واتفرجي عليه؟
عبير : تصدق انت هايف فيديو ايه وزفت ايه ؟؟
كريم : لا ده فيديو مهم جدا لاختك دنيا وهيا في
       شقة  ومع واحد ..؟؟؟
عبير : انت مجنون يا كريم انت شارب حاجه ؟؟
       ايه اللي انت بتقوله ده ...؟؟
كريم : اظاهر فعلا اني كنت مجنون لما فكرت
       اناسبكم ادخلي شوفي الفيديو وبعدين
       نتكلم ده لو هينفع نتكلم بعد كده اصلاً ..!!

صالح قام بالفعل بنشر مقطع فيديوا لدنيا علي مواقع الانترنت ولكن الفيديو الذي نشره ليس هو الفيديو الذي أراه لعمه وتسبب في موته فالأول كان لأشهد وهو يغتصب دنيا ويتضح فيه صورة ووجه أشهد اما الذي قام برفعه علي الانترنت لا يظهر فيه وجه أشهد فقط وجه دنيا ..!!
بمعني ان دنيا هي من ستواجه الفضيحة والعار وحدها وقد قام صالح بهذا لسبب ما ..؟

ما هو رد فعل أشهد ومهرة ودنيا وشقيقتها وأمها بعد نشر المقطع علي مواقع الانترنت ....؟؟
بعد موت الحاج فريد من سيحل محلة ويأخذ مقعدة في مجلس الشعب ...،؟؟
ما هو موقف كريم النهائي من عبير بعد فضيحة أختها ..؟؟

يتبع
لست عاهرة
محمود زغلول

ليست هناك تعليقات