إبحث عن موضوع

لست عاهرة (الجزء ١١+١٢)

لست عاهرة

الفصل ال 11+12
===•===•===•

في منزل دنيا :
أمسكت عبير بهاتفها وقامت بفتح الرابط الذي ارسله لها كريم وبدأت تشاهد مقطع الفيديوا ..!

علامات الصدمة ظهرت علي وجهها عند رؤيتها لأول لقطة في مقطع الفيديو ...؟؟
ولكنها تابعت المشاهدة ..!!

ولم تتمالك نفسها ودمعت عينيها عندما رأت جسم اختها الشبة عاري ومعها احدهم في شقة غريبة  ، وعندها لم تستطع ان تكمل المقطع حتي أخره..؟؟
فقط اول دقيقة كانت كافيه ان تجعلها تصاب بهيستريا من البكاء وعلامات استفهام وأسئلة كثيرة كالتي أصابت اشهد عند رؤيته لدنيا داخل الشقة .؟؟؟؟

هل هذه دنيا شقيقتي فعلا ..؟؟
ام هذا مجرد شبة لعين؟؟
اتمني ان يكون شبه لا اكثر ؟؟
ومن داخلي اعلم كل العلم وبيقين تام انها اختي ولا احد غيرها ..!!!
فأنا ادري الناس بأختي ...!!!
ولكن لماذا يا اختاه ؟؟
ليست هذه أخلاقك ، وليس هذا ما تربينا عليه..!!
فأنا اعرفها جيدا انها اختي وهيا ..؟؟
"ليست عاهرة"

اذن لماذا فعلتي هذه الكارثة ..؟؟
التي ستدمر ما تبقا من حياتنا ، ستقضي علي كل أحلامنا !!!
ستهدم كل جدران عزة النفس والشرف والكرامة التي كنا نحتمي ورائها من بطش كل خالي من الشرف والضمير ، من كل عين ، من كل لسان ،
من كل شيطان رجيم تجسد بهيئة إنسان ......!!

دخلت أمها عليها وهي في هذه الحالة فصاحت عليها وقد تملكها القلق :
مالك يا بت يا عبير بتعيطي ليه انتي كمان..؟؟
في ايه تاني حصل ...؟؟

التفتت عبير مفزوعة عندما فوجئت بدخول أمها ونهضتت وخبأت الهاتف خلف ظهرها ونظرت لامها وسالت دموعها ووقفت مرتبكة ولم تجيب علي أمها ولم تنطق بكلمة واحده ، فقط تبكي ..!!

تعجبت أمها من موقفها الغامض وقالت لها :
في ايه يا عبير ..؟؟
مبترديش عليا ليه ..؟؟
ووريني التليفون ده ليه خبتيه ورا ضهرك اول مشوفتيني ..؟؟
وريني كنتي بتتفرجي علي ايه واول مشوفتيني اتفزعتي كده وعيطتي ؟؟

ثم اقتربت ونزعت الهاتف من ايدي عبير رغما عنها وبدأت في مشاهدة الفيديو ...!!!!؟؟
ويا ليتها لم تفعل ..!!

مع بداية تشغيل المقطع تراجعت عبير للخلف حتي اصطدم ظهرها بالحائط وهيه تكتم شهقاتها بيديها ودموعها تسيل علي وجنتيها ووالدتها تشاهد الفيديو ؟!

أمها وقد دققت النظر بشده لما تراه بالهاتف ومن ثم صرخت بقوة ونهراً ثائر من الدموع قد فاض علي وجنتيها التي تحول لونهما الي الأحمر من لطمها عليهما:
يا لهوي يا لهوي يا لهوي مين دي يا عبير ..؟
  دي دنيا أختك..؟؟
وبصوت مرتفع وقد جذبت عبير من ملابسها بعنف واكملت :
ردي عليا يا عبير وقوليلي انها مش دنيا ؟؟ ليه يا
       بنتي كده ليا يا دنيا ليه ..؟؟

وهنا سمعت دنيا صراخهم وهي داخل غرفتها وعندها اتخذت قرارها بالخروج لمعرفة ماذا يحدث بالخارج ولو كانت تعلم الذي يحدث لما خرجت من غرفتها حتي تفارق الحياه فهذا أفضل لها من ان تخرج في هذه اللحظة العصيبة .!!!

هرولت دنيا للخارج لمعرفة ماذا يحدث ،  ولماذا هذا الصراخ والبكاء ..؟؟
وجدت عبير تبكي في احد الزوايا وأمها منهارة وتصرخ ..؟؟
وقفت مصدومة وتسأل ..؟؟
ماذا حدث ..؟؟

عبير وبدون ان تنطق أشارت لها علي الهاتف الذي قد قذفت به أمها علي الأريكة ..!!

اقتربت دنيا حتي أمسكت بالهاتف وقامت بتشغيل الفيديوا وبدأت تشاهد  ...!!؟؟؟؟

قبل منتصف المقطع كان الهاتف قد سقط من بين يديها وارتطم بالأرض ...!!!

اتجهت بكل هدوء لأقرب كرسي وجلست عليه وبدأت تنظر أليهم وتتابع ردود أفعالهم دون ان تنطق بحرف واحد ولم تسقط من عيونها  دمعةً واحده فقط جالسة تراقب ما يدور حولها ..!!

من خارجها تكاد تكون صنم ضعيف ، لا يتحرك لا ينطق ، لا يشعر ، لا يبكي ،  فقط مجرد حطام يجلس علي كرسي خشبي ...!!!

ولكن من الداخل ..؟؟
تتحرك وبقوة  .. تكسر .. تحرق ..تحطم .. لديها قوة من الحقد والغل والكراهية قادرة علي هدم كل العالم ...!!!
لديها محيطات وانهار وبحور من الدموع تجري داخلها ولو فاضت خارج شط عيونها لاغرقت كل ما هو يابس ...!!!!

انه شعور الظلم .. ولا يوجد علي وجه البسيطه
ما هو العن وأشد من هذا الشعووور ..؟؟
ولكن اسيكتفي الظلم من دنيا بهذا القدر ؟؟
ام للظلم بقية ....؟؟؟

وحتي لم تفق من هذه الصدمة عندما اقتربت منها أمها ولطمتها علي وجها عدة لطمات متتالية بكل غضب وقوة وعتاب شديد اللهجه وقالت لها :
ليه يا دنيا كده ..؟؟
مكنش عندنا غير شرفنا عايشين بيه وسط الناس !!
هنعيش دلوقتي ازاي ..؟؟
الناس هتبصلنا ازاي هاه ..؟؟
ردي عليا .؟؟

دنيا  كما هيا من الخارج  لا تتحرك ولا تنطق ولكن من داخلها تقول :
ماذا سأقول لكي ..؟؟
فلن يفيدك ابدا ما سأقوله ، ولن يغير نظرة الناس إلينا ، بل كل ما سيفعله انه سيزيد الآمك وجراحك
انتي الان تشعرين بالعار لان ابنتك في نظرك ونظر الناس "عاهرة
ولكن إذا قصيت عليكي ما حدث لي ، ستشعرين بالظلم ، وهو شعور أشد قسوةً  الف مرة من شعورك  بالعار ...!!

انا تذوقته وانا اعلمكم بهذا الإحساس ، ولا أود ان تتذوقوا مرارة الإحساس به ، فدعوني لحالي لعلي اجد مخرجا آمنا من هذا الشعور ..!!؟؟؟

وفجأة وعندما اشتد لطم أمها لها تخلت عن صمتها وصرخت بكل ما لديها من قوة وقالت :
كفايه كده !!!
انا مش هقدر استحمل اكتر من كده انا بموت من جوايا ارحموني شوية بقا حرام عليكم ...!!!

ومن ثم اعطت الأذن لدموعها فأنهارت سيول من الدموع وارتمت في احضان أمها فهي في أشد الحاجه ولو للحظات قليلة داخل احضانها ..!!

أمها ضمتها بشدة الي صدرها وهي تزيد في ضربها وتبكي ومن ثم ازاحتها عن صدرها واعطتها ظهرها ...!!!!

عبير تدخلت وأخذتها في أحضانها ثم اصطحبتها الي غرفتها ..!!!

كان يوم عاصف ، رهيب ، مخيف ، قاسي ، ظاااااااااالم كأيام كثيرة يعيشُها كل من ليس له من يحتمي خلف ظهرة في مثل هذه الأيام ، فيفاجأ حينها انه مجرد "نملة" وليس من حقه الخروج من داخل الجدران ، لا حتي يمشي بجانبها ، فقط عليه
العيش بداخلها ، داخل جدران الظلم ...!!

مع الوقت هدأ الجميع ولو قليلا ، فلن يفيدهم البكاء والنواح بشئ ولو كان يفيد لكانوا الان من علية القوم فهم أكثرهم بكاءً ..!!
وبعد إلحاح شديد من عبير بدأت دنيا في قص كل ما حدث  لشقيقتها ...؟؟

في فيلا عائلة أشهد ..
الحزن يعم  علي كل ارجاء المكان بعد وفاة الحاج فريد أثر أزمة قلبية حادة ...!!!
أشهد يبكي بشده وصالح يحاول تهدئته ويبكي معه بدموع التماسيح ...!!
ومهره وأمها الحاجه فاطمه منهارين تماماً ولا يكفوا عن البكاء أيضاً ...!!

منزل دنيا ...

الهدوء يعم علي كل ارجاء  المكان ، بعد عاصفة من الحزن والبكاء ويوم صعب ، الأم  ودنيا وعبير كلا منهم يجلس بمفرده في مكانه ولا يتكلم !!
الكل يفكر فيما هو قادم وما يتكلم به الجيران والمعارف والأصدقاء فيما بينهم بعد روؤيتهم الفضيحة ..؟؟؟
وعندها رن هاتف عبير :

كريم : ايوه يا عبير شوفتي الفيديو..؟؟
عبير : اه شوفته يا كريم ..!!
كريم : مش لوحدك اللي شوفتيه يا عبير ؟؟ اهلي
        كمان شافوه وتقريبا كل الناس شافوه ..!!
عبير : قول اللي انت عاوز تقوله يا كريم من مره
        واحده من غير لف ودوران انا فيا اللي
        مكفيني وانا هتقبل اي حاجه هتقولها ومش
        هلومك علي اي قرار هتاخده ..؟؟
كريم  وبنبرة حزينة : انتي عارفه اد ايه انا بحبك
        يا عبير واد ايه انا ...
عبير قاطعته وقالت له : ملهاش لازمة كل المقدمات
       دي انا هساعدك واقولك قرارك اللي انت
       مش قادر تقوله ..!! من النهارده يا كريم كل
        واحد فينا في حاله ولو انت مكنتش هتقولها
       كنت انا هقولهالك عشان انا مرضاش ليك
       انك تربط حياتك بواحدة سمعتها بطاله ..!!!

صمت كريم ولم يرد عليها وهذا دليل  علي موافقته علي كلامها ولكن من داخله تائه لا يدري ماذا يفعل ..؟؟
يستكمل خطوبته ويتم زفافه عليها وحينها سيخسر عائلتة وتقريبا سيخسر كرامته وسمعته وهيبته امام اهل منطقته..؟؟
أم يتركها ويرحل فحسب وهو يحبها ؟؟
وبذلك سيظلمها ويقضي علي مستقبلها وبالأخص انه لن يفكر احدا ما في الارتباط بها بعد فضيحتهم ..!!!

حاااائر ولا يدري ماذا يفعل ..؟؟
في النهاية صمت ولم يرد عليها حتي أغلقت عبير الخط ..!!!

في فيلا عائلة اشهد ...
الوضع تقريبا أهدي من ذي قبل والحزن الي حد ما قل ..!!

صالح : ازيك يا اش اش ايه أعامل ايه دلوقتي ..؟
أشهد : انا تمام الحمد لله ...!!
صالح : كنت عاوز اكلمك في حاجه من كام يوم
         بس ظروف موت عمي الله يرحمه خلتني
         أأجلها شويه ..؟؟؟
أشهد : اتكلم يا صالح وقول اللي انت عاوزه ..؟؟
صالح : طلع الفون ووراله الفيديو وقاله ان الفيديو
          ده اتنشر علي النت من يوم وفاة عمي
         والمواقع بتقول ان دنيا هيا اللي نشراه
         لنفسها ..!! الفيديو ده ليك انت وهيا بس
         متخفش صورتك مش باينه ضهرك بس
         اللي باين ...!!!
اشهد وعلامات الصدمة ظهرت علي وجهه وقال :
         مش ممكن ..؟؟ مش معقول دنيا تعمل كده
صالح : مش معقول ليه دي واحده اصلا مش
         كويسه ومتوقع منها اي حاجه ..؟؟
اشهد : لا حتي لو واحده مش كويسه برده عمرها
         مهتفضح نفسها ؟؟وليه مظهرتش وشي ..؟

فجأة دخلت عليهم مهرة وقالت :
        اقولك انا بقا ليه يا أشهد  وشك مظهرش
        في الفيديو ...؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع
لست عاهرة
الفصل ال 12
             ==•==•==•==•=
فجأة دخلت عليهم مهرة وقالت :
        اقولك انا بقا ليه يا أشهد  وشك مظهرش
        في الفيديو ...؟؟

نهض صالح واقفا من دخول مهرة المفاجئ ..!!

اشهد : مهرة ..؟؟
هو انتي كمان شوفتي الفيديو؟
         قولي تعرفي ايه يا مهرة ..؟؟

مهرة  : هقولك يا يا اشهد وأريح ضميري انا
         مبقتش اقدر انام من تأنيب الضمير
         والإحساس بالذنب من اللي حصلك وانا
         كنت سبب فيه بسكوتي واللي حصل
        للمسكينة دنيا وحياتها اللي ادمرت وكل ده     
        وانا شايفة وساكته واحيانا كمان كنت
         بساعد وأشارك فيه ..!!!
        وشك مظهرش في الفيديو عشان ميأثرش
        علي سيادة النائب صالح باشا في المجلس
        منت ابن عمه واخوا مراته ...!!

صالح بعصبية وغضب :
اسكتي اسكتي يا مهره ..!!

اشهد :
سيادة النائب ؟؟ طب ازاي ..؟؟

مهرة  : الباشا يوم مراح يتأكد من ان مالك شداد
         سحب ورقه ..؟؟ كان مجهز ورق ليه     هوه وقدمة ورشح نفسه قدام أبوك مكان "مالك
        بس اللي معرفهوش لحد دلوقتي هو ازاي
       عرف ان بابا هيموت قبل الانتخابات وهيكون
       هو الوحيد اللي مترشح فيكسب بالتزكيه ..؟
       وهوه اللي خطط لكل حاجه حصلت لدنيا
      وهوه اللي بعتها الشقة بعد مصورها وهددها
       انه هيفضحها واكيد هوه اللي بعتك ليها
       كمان عشان تعمل اللي انت عملته فيها ..!!

اشهد وقف مصدوماً وصمت قليلا وهو ينظر اليهم 
ولا يريد ان يصدق ما قالته مهرة وقال :
لا لا انا مش مصدق انتي بتقولي ايه يا مهرة ..؟     انت يا صالح .؟
طب ليه دانت اخويا دانا مكنتش بحكي وأتكلم مع حد غير ليك انت ،ليه تعمل  فيا كده ..؟؟
وضحك بسخرية وهو لا يريد تصديق ما تسمعه أذناه وأكمل :    
  ههههههه وانتي يا مهره كنتي عارفه كل ده
        وساكته طب مصعبتش عليكي وانا منهار
        قدامك وانا قلبي بيتقطع ..؟انتوا ازاي بكل
        القسوة دي ..؟
وصرخ وقال :  ازااااي ..؟؟
واستجمع أعصابه من جديد ونظر لصالح بحقد وغل وكره وقال :
       انت خلاص مليكش مكان وسطينا
       تاني انت خاين ومش عاوز اشوف وشك في
       البيت من النهارده ولولا اني اخاف ادخل
       السجن في كلب زيك كنت قتلتك ..!!!
       وانتي يا مهره يااا؟ أختي .!! عاوزه تعيشي
       معانا فده لسه بيتك وبيت ابوكي ولو عاوزه
       تروحي مع جوزك ..؟؟؟ مع السلامة ..!!!!

غادر صالح الفيلا ورفضت مهرة ان تغادر مع صالح وقصت كل ما حدث وكل ما تعرفه لاشهد ..!!
كانت تحكي وهي تبكي بدموع الندم وترجته كثيرا حتي يسامحها ولكن هل من الممكن ان يصفح عنها ويسامحها أشهد ...؟؟

بعد مرور ايام قليله ...
علي احدي القنوات الفضائية (طبل للبلد) :
الإعلامي احمد ناموسة وقال :
النهارده هنتكلم في موضعين مهمين جدا وبرأ بعيونه ؟؟
اول موضوع وهو نتائج انتخابات مجلس الشعب اللي ابهرنا العالم فيها بالشفافية والنزاهة اللي تمت فيها وتحت غطاء كامل من الديموقراطية وبرأ تاني بعيونه وقال وهيكون معانا عشان نطبل  في الموضوع ده النائب المحترم الشاب "صالح راضي" ..!!!
والموضوع التاني هو موضوع اثار الرأي العام في اليومين اللي فاته واستحوذ علي اهتمام رواد السوشيال ميديا وهو الفيديو والصور المخله التي نشرتهم طالبة كليه الطب لنفسها من اجل ان تنال الشهره ...!!!!

صالح بات عضو مجلس شعب "محترم" ومن
الصعب جدا الوصول أليه او حتي التحدث معه ،

أشهد يعيش في حالة من تأنيب الضمير والعذاب بعدما عرِف الحقيقة كاملة من مهرة وعرف كم الظلم الذي تعرضت له دنيا بسببه ، ولم يعد يذهب الي كليته ، وكل ما يفكر به هو إيجاد طريقة للانتقام من صالح ..!!

دنيا .. او ما تبقي منها ؟؟
لانها تقريبا صارت شبة إنسانه من كمية الصدمات التي تعرضت لها،  تعيش وتتحرك واحياناً تأكل وتشرب ولكن كل مشاعرها واحاسيسها قد ماتت من الظلم الذي تعرضت له ،  وتلازم منزلها لا تخرج منه تقريبا ، وقررت ترك كليتها ، فهي لم تعد تحتمل نظرات الاحتقار من البشر ولا تطيق الاختلاط بأحد بعد انتشار فضيحتها

في منزل إشهد ...
مهرة وبنبرة حزن قالت :
        انت هتفضل لحد امتي
       متجاهلني ومبتكلمنيش كده يا اشهد انا
       تعبانه وبموت كل مبشوف منك نظرة اللوم
       والعتاب دي حرام عليك ارحمني انا بتعذب

أشهد  وصوته ارتفع وقال :
        ارحمك ؟؟ طب وانتي
         كنتي رحمتيني انتي ولا جوزك الكلب ده ؟
         رحمتوا المسكينة دنيا ..؟ لما مره خطفها
         وقلعها هدومها وصورها مع اتنين كلاب
         زيه ..؟؟ كنتوا رحمتوها لما اجبرها للمره
         التانيه انها تروح شقة مشبوهه وخدوها
         وخلاني انا ..؟
وهنا سالت دموعه بغزارة واكمل :
          وخلاني انا اعمل معاها كده ؟؟
         بتتكلمي عن الرحمة ؟؟ كنتي ارحميني
        انتي !! كنتي حسي بيا وانا بتعذب قدامك
     
ثم انخفض  صوته قليلا وسلط نظراته الغاضبة اليها وقال :
         لو انتي تعبانه يا مهره من بصيتي ليكي
        اللي كلها لوم !! عاوزك تحطي نفسك مكان
        دنيا اللي دلوقتي الف واحد بيبصلها بصة
        احتقار وشهوه بيبصولها علي انها واحده
        زباله واحده "عاهرة"

مهرة : عندك حق بس كل ده كان غصب عني
        كان حبي لصالح سارقني ومخليني ماشية
        وراه من غير مفكر ..!!  وبكت وقالت ..؟
        بس الحمد لله ان ربنا فوقني ودلوقتي انا
       اهوه واقفه معاك انت . مش مع صالح                              ابوس ايدك سامحيني بقا،  ضميري بيموتني..!!
       سامحني وانا هعمل اي حاجه عشان
        ارضيك لو عاوزني اموت نفسي هعملها !!؟
       لو عاوزني اروح استسمحها وابوس رجليها
       وابوس رجلك عشان تسامحني هبوسها
  
ونزلت تحت قدمه وهي تبكي تحاول تقبيلها وتستعطفه ليسامحها ...!!
 
اشهد أمسك يديها واوقفها من علي الارض وقال : قومي يا مهرة مهما عملنا انا ولا انتي مش هنقدر
        نداوي جراح دنيا ..!! لو عليا انا فأنتي
        مهما كان اختي ..!! لكن هي ؟؟ يا تري
        هنقدر نعمل حاجه تنسيها اللي حصلها.؟
        يا تري هنقدر ننسي الناس منظرها في
        الفيديو ..؟ يا تري هنقدر نقطع ألسنتهم
        عنها ..؟ معتقدش هنقدر ..!! انا بمسك
        التليفون الف مره ف اليوم عشان أكلمها
        بس مش عارف أكلمها بأني وش ولا أقولها
        ايه ..؟ الموضوع اصعب بكتير مما تتخيلي
        دي انسانة واحنا حطمناها ..! زي متكوني
         كسرتي كوباية ..!! تعرفي ترجعيها سليمه
         تاني يا مهرة ..؟؟ دنيا خلاص اتكسرت
         وصعب ترجع زي الاول تاني ..!!!

في منزل دنيا :
عبير : متيجي يا دنيا معايا نخرج نجيب حاجه من تحت ..؟؟
دنيا : معلشي يا عبير انزلي انتي انا مش هنزل الشارع ..!!
عبير : قومي يلا البسي وتعالي معايا شمي هوا انتي بقالك كتيييير اوي محبوسه في الشقه ومبتنزليش حرام عليكي نفسك الحبسه دي مش هتفيدك بحاجه لازم تنزلي وتواجهي الناس وتكملي حياتك ..؟؟

وبعد إلحاح من عبير وافقت دنيا علي النزول معها وباليتها ما فعلت ...؟؟

في الحي الشعبي الذي تعيش فيه دنيا :
شابين واقفين علي ناصية وبنتان يمروا من أمامهم (دنيا وعبير) يبدوا عليهم الرقي والاحترام من طريقة سيرهم المعتدلة وملابسهم الأنيقة المحتشمة ، يصيح لهم احد الشابين بطريقة يغلب عليها سوء السلوك والهمجية ويقول :
بس بس بس بقولك ايه يا مزه ؟؟
بت يا "دنيا" ..؟؟
مفيش فيديو جديد ..؟

تتركه وتتابع طريقها وهي مستائه وغاضبة وتشد علي يد اختها لتزيد من سرعة خطواتها لتجنب مضايقة الشابان لهما ويدخلان منزلهما بسرعه ..!!

- مين دي ياض اللي بتعاكسها ..؟؟
= مين دي ازاي انت مش من هنا ولا ايه يا ابني ..!!؟
= دي البت دنيا  ..!!
او الدكتوره دنيا انت مشفتش الفيديو بتاعها اللي علي النت ولا ايه ..؟
دالدنيا كلها شافته ومنطقتنا بقت سمعتها في الارض بسبب البنت دي ..؟؟

-ااااه هيا دي بقا دنيا اللي بيقولوا عليها اللي عامله فيديو لا مؤاخذه هههههههههه ؟؟

= ايوه هيا دي الليييي لا مؤاخذه ههههههه ..!!!
- بس مش باين عليها يا جدع ...!

دنيا : عارفه يا عبير ايه اكتر حاجه وجعاني وكسره قلبي ؟؟

عبير :ايه يا دنيا ..؟ ؟
قولي يا حبيبتي وفضفضي ..؟

دنيا :اني خلاص حاسه اني مبقتش انسانة مبقاش عندي اي احساس من كتر مبسمع كلام الناس عليا في وشي ومن ورا ضهري..!!
ونظرتهم ليا اللي كلها احتقار وشهوه وشفقة الناس كلها شايفاني واحده زباله ..!!!
واحده ممكن تعمل اي حاجه مع اي حد ..!!
واحده "عاهرة "

دنيا ..؟؟
بت يا دنيا ..؟

عبير :كلمي يا دنيا ماما بتنادي عليكي ..؟؟
دنيا :ايوه يا ماما نعم ..!؟

أمها بغضب وعصبية تقول لها :
انا مش قولتلك قبل كدة ميت مرة متنزليش الشارع تاني ومتخرجيش بره عتبة البيت ....!!
انتي عاوزه تعملي فيا ايه تاني حرام عليكي مش كفايه سمعتنا بقت زفت وسيرتنا بقت علي كل لسان ....!!
ياريت كان ابوكي عايش كان قتلك ودفنك قدام الناس عشان نخلص من عارك ...!!!
وقفتي حال أختك بعد مكانت خلاص هتتجوز انتي عاوزه منا ايه تاني..!!!
متخرجيش من باب الشقه تاني يمكن الناس تنسي اللي حصل والا قسما بالله اكون دبحاكي انا بأيدي ...!!!
يلا غوري من وشي مش عاوزه اشوف خلقتك تاني قدامي ....!!

بكيت وبكيت وبكيت ، حتي قاربت دموعي علي النفاذ من كثرة البكاء !!
ولكني ترجيتها والحيت عليها حتي لا تنفذ فيا ويلي اذا انتهت دموعي ..!!
فهيا المخرج الآمن الوحيد الذي من خلاله يفر بعضا من الحزن ولو قليلا بعدما استوطن الظلم علي كل مليمتر من ارض كياني ..!!
تقريبا 24 ساعة انا اتذكر كل ما حدث ويمر امام عيوني كفيلم عربي حزين ولكن من قام بإخراجه كان مخرجا عالميا من مشاهير هوليود فهو حقاً اخراج مبدع ومتقن بشده بكل المقاييس ..!!؟
فكرت مليا وحاولت كثيرا الانتحار والتخلص من حياتي في هدوء وفي كل مره وفي الوهله الاخيرة لا أستطيع فعلها ..!
خائفة من ربي ولا اريد الموت كافرة فأنا مازلت مؤمنة ...؟!
ولكنني لن أستطيع التحمل اكثر من ذلك فبرغم انني لم استطع  الانتحار يوما ولكن انا ومن داخلي اموت كل يوم كل ساعة كل دقيقة ..!!
وأخيرا اتخذت قرار قد يرفع الحرج عن الجميع ؟؟؟

لقد حان الوقت ان يموت احداً غيري  ..؟؟
فهذا العام انا قد زهقت روحي كثيرا ولكن من سيموت غيري ..؟؟
أعتقد انه لا يوجد علي وجه الارض من هو احق بالموت اكثر من هذا الكلب الظالم صالح ، ولكنني سأكون ارحم منه ، سأقتله مرةً واحدة ، فأنا قُتلت مئات المرات ، مع كل نظرة بغيضة من عيون احدهم اموت معها ، فأنا لم ولن أكن استحق هذه النظره فأنا ...
"لست عاهرة

يتبع😍😍

لست_عاهرة
محمود_زغلول

ليست هناك تعليقات