إبحث عن موضوع

يكفي ان يحبك قلبها (الحلقة٢٠)❤❤

يكفي ان يحبك قلبها

بقلم_ولاءيحيي
                            الحلقه العشرين
 
ميرنا تمسك التلفون بعصبيه ....تتصل علي مايا  وتلفون مايا يرن برقم غريب تبعد شويه علشان الصوت
مايا : الوووو
ميرنا بضيق : مايا يا حيوانه.... انتي ايه اللي معيشك عند عمر ....وليه سيبهم يعملوا فيكي كده
مايا باستغراب : ميرنا
ميرنا  بغضب: ايوه ميرنا..... ردي عليه انتي عيشه عندهم ليه
مايا باستهزاء : كنتي عاوزني اعيش فين... في الشارع.... عمر كتر خيره رافض يسبني .....خدني وفتحوا لي بيتهم

ميرنا بزعيق : وانتي ازي تقبلي بكده ....وتعيش في الشارع ليه..... وفين مامي مارحتيش معاها ليه ....مامي معاها فلوس تشتري بدل الفيلا عشره .... وبابي اكيد مش هيسكت ... ليه تروحي مع الزفت دا
مايا  باستهزاء : مامي.....مامي مرضيتش تاخدني معاها.... وقالتلي انا مش راجعه مصر  تاني ..... هتجوز وهتعيش بره ....وقالتلي مكلمهاش تاني......وانتي سيبتيني ومسالتيش عني.... عمر وعمتو هم اللي اهتموا بيا .وفتحوا ليا  بيتهم ودوني الحب والحنان واهتمام اللي عمري ماحسيت بيه معاكم   ....ريم بقيت ليه اختي اللي بتحبني وتنصحني  وتكلمني وتخاف عليا.....  عارفتني يعني ايه اخت بجد.... مش مجرد اسم شبه اسمي 
ميرنا بغضب: انتي ازي بتكلمي معايا  كده......وازاي تعيش معاهم .... دول اعدئنا..... هم اللي سجنوا بابي ....ومعيشني انا  هربانه علشان متسجنش 
مايا  بحزن : انتم اللي عملتوا كده في نفسكم مش هم...... انتم اللي كنتم طمعانين فيهم..... وبتأذهم وعاوزين تخربوا بيتهم .... انتم اخدته جزئكم بسبب تصرفتكم

ميرنا بغيظ وغضب  : عارفيني  انتي فين حالا...... هبعتلك عربيه تاخدك... هتوديكي فيلا تعيشي فيها.... وهجيبلك واحده تعيش معاكي..... علي ما بابي يخرج من السجن.....وهو ساعتها هيعرف يتصرف معاكي .. ويربيكي ... اخرجي حالا من عندك ...انتي مش هتعيشي معاهم  ثانيه واحده كمان 
مايا باستهزاء : هجيبي واحده تعيش معايا ..... هو دا اللي قدرتي عليه ...... فيلا وواحده تعيش معايا....دا  بدل ما تقولي  انك انتي هعيش معايا وهتاخدي بالك مني هتعوضيني .... وتبقي اختي بجد
ميرنا  بغضب: هو انتي صغيره عاوزه حد يقعد معاكي ....ايه الطريقه اللي بتفكر و بتكلمي بيها دي.... بقيتي بيئه زيهم .... قولتلك هجيبلك فيلا وهيبقي معاكي فلوس.... وارجعي عيشي حياتك..... والبسي براحتك بدل القرف اللي لبسوا ليكي  ومتصوره بيه في المجلات ......انتي ازاي بقيتي كده

مايا : اتغيرت.... اتغيرت بس للاحسن..... بقيت انسانه بتخاف ربنا... اللبس اللي مش عجبك دا بيحمني من نظرات الناس ليه ...... خلاني بقيت بنت محترمه ماحدش يقدر يبصلي بطريقه وحشه او غلط.....  انا مش عاوزه منك حاجه ولا فيلا والا فلوس..... انا عيشه في بيت عمتي.....انا وسطهم كويسه ومبسوطه... خلي بالك انتي من نفسك... وابعدي بشرك عني وعنهم ... وخليكي في حالك

ميرنا بغضب : عملولك غسيل مخ.... بقيتي بيئه زايهم حسابهم معايا  تقل اوي.... وانا هعرف ازاي اربيهم كلهم  وهعرف ازاي احرق قلبهم...... واختك الجديده المحترمه.... انا هفضحها هي وجوزها .....وهخلي الكل يعرفوها علي حقيقتها
مايا بخوف :انتي ايه حرام عليكي.... سبيهم في حالهم.... ...بقولك واخديه بالهم مني وبيهتموا بيا.... عوضني عن اليتم اللي كنت عايشه فيه ....وانا وسطكم....  طيب لو  انتي اختي بجد وبتحبيني... سبيهم في حالهم .... علشان  خاطري
ميرنا  بعصبيه: انتي... انتي لسه ليك معايا حساب كبير ....ولسه  لما بابي يخرجلك.... هيعرف ازي  يربيكي من اول وجديد تاني
مايا بحزن : بابي مات يا ميرنا.... بابي انتحر في السجن....  انا مبقاش ليه حد غيرهم ... ارجوكي سبينا في حالنا

ميرنا بصدمه : بابي مات..... سجنوا بابي ومموته .... هم اللي موته...... موته بابي انا هموتهم كلهم

مايا بعصبيه : حرامي عليكي انتي ايه  كل حاجه هم..... بابي مات منتحر ..... لما مامي رافضت ترجع وتساعدوا و تقف معه ....وطلبت الطلاق منه ...... بابي مات وهو بيحاول  ينقذك ....يخرجك من المصايب اللي عملتيها...... بابي اتسجن علشان كل الحاجات الغلط الكان بيعملها...... هم ملهمش دعوي وال ذنب ..... و رغم كل  العملته فيهم.... فتحولي بيتهم وخدني في الحلقه(٢٠) يكفي ان يحبك قلبها بقلم (#ولاءيحيي)
 
ميرنا تمسك التلفون بعصبيه ....تتصل علي مايا  وتلفون مايا يرن برقم غريب تبعد شويه عشان الصوة
مايا : الوووو
ميرنا بضيق : مايا يا حيوانه.... انتي ايه ال معيشك عند عمر ....وليه سيبهم يعمله فيكي كده
مايا بستغرب : ميرنا
ميرنا  بغضب: ايوه ميرنا..... ردي عليه انتي عيشه عنده ليه
مايا بستهزاء : كنتي عاوزني اعيش فين... في الشارع.... عمر كتر خيره رفض يسبني .....خدني وفتحلي بيته
ميرنا بزعيق : انتي ازي تقبلي بكده ....وتعيش في الشارع ليه..... وفين مامي مرحتيش معها ليه ....مامي معها فلوس تشري بدل الفيلا عشره .... وبابي اكيد مش هيسكت ... ليه تروحي مع الزفت دا
مايا  بستهزاء: مامي.....مامي مرضيتش تاخدني معها.... وقالتلي انا مش رجعه هنا تاني ..... وهتجوز وهتعيش بره ....وقالتلي مكلمهاش تاني......وانتي سيبتيني ومسالتيش عني.... عمر وعمتي هو ال اهتمو بيه .فتحو ليه  بيتهم واديني الحب والحنان واهتمام ال عمري محسيت بيه معكم   ....ريم بقيت ليه الاخت ال بتحبني وتنصحني  وتكلمني وتخاف عليه.....  عرفتني يعني ايه اخت بجد.... مش مجرد اسم شبه اسمي 
ميرنا بغضب: انتي ازي بتكلمي معايه  كده......وازي تعيش معهم .... دول اعدئنا..... هم ال سجنه بابي ....ومعيشني انا  هربانه عشان متسجنش 
مايا  بحزن : انتم ال عملته كده في نفسكم مش هم...... انتم ال كنتم طمعانين فيهم..... وبتأذهم وعاوزين تخربه بيتهم .... انتم اخدته جزئكم بسبب تصرفتكم
ميرنا بغيظ وغضب  : عرفيني  انتي فين حالا...... هبعتلك عربيه تاخدك... هتوديكي فيلا تعيشي فيها.... وهجيبلك واحده تعيش معكي..... علي ما بابي يخرج من السجن.....وهو ساعتها هيعرف يتصرف معكي .. ويربيكي ... اخرجي حالا من عندك ...انتي مش هتعيشي معهم  ثانيه واحده كمان 
مايا بستهزاء: هجيبي واحده تعيش معايه..... هو دا ال قدرتي عليه ...... فيلا وواحده تعيش معايه....دا  بدل ما تقولي  انك هعيش معي.... هتعوضيني .... وهتبقي اختك... وتاخد بالك مني 
ميرنا  بغضب: هو انتي صغيره عاوزه حد يعقد معكي....ايه الطريقه ال بتفكر و بتكلمي بيها دي.... بقيتي بيئه زيهم .... قولتلك هجيبلك فيلا وهيبقي معكي فلوس.... ورجعي عيشي حياتك..... ولبسي بدل القرف ال لبسه..... ومتصوره بيه في المجلات ......انتي ازي بقيتي كده
مايا : اتغيرت.... اه اتغيرت بس للاحسن..... بقيت انسانه بتخاف ربنا... ال لبس ال مش عجبك دا بيحمني من نظرات الناس ليه ...... خلاني بقيت بنت محترمه محدش يقدر يبصلي بطريقه وحشه او غلط.....  انا مش عاوزه منك حاجه ولا فيلا وال فلوس..... انا عيشه في بيت عمتي.....انا وسطهم كويسه ومبسوطه... خلي بالك انتي من نفسك... وابعدي بشرك عني وعنهم ... وخليكي في حالك
ميرنا بغضب : عملولك غسيل مخ.... بقيتي بيئه زيهم حسابهم معايه تقل اوي.... وانا هعرف ازي اربيهم كلهم  وهعرف ازي احرق قلبهم...... واختك الجديده المحترمه.... انا هفضحها هي وجوزها .....وخلي الكل يعرفهم علي حقيقتهم
مايا بخوف انتي ايه حرام عليكي.... سبيهم في حالهم.... ...بقولك انهم  اخديه بالهم مني وبيهتمه بيه.... عوضني عن اليتم الكنت عايشه فيه ....وانا وسطكم....  طيب لو  انتي اختي بجد وبتحبيني... سبيهم في حالهم .... عشاني  خاطري
ميرنا  بعصبيه: انتي... انتي لسه ليك معايه حساب كبير ....ولسه  لما بابي يخرجلك.... هيعرف ازي يعقلك ويربيكي من اول وجديد تاني
مايا بحزن : بابي مات يا ميرنا.... بابي انتحر في السجن.... ميرنا انا مبقاش ليه حد غيرهم ... ارجوكي سبينا في حالنا
ميرنا بصدمه : بابي مات..... سجنه بابي ومموته .... هم ال  وموته...... موته بابي انا هموتهم كلهم
مايا بعصبيه : حرامي عليكي انتي ايه  كل حاجه هم..... بابي مات منتحر ..... لما مامي رفضت ترجع وتساعده و تقف معه ....وطلبت الطلاق منه ...... بابي مات وهو بيحاول  ينقذك ....يخرجك من المصايب ال عملتيها...... بابي اتسجن عشان كل الحاجات الغلط اللي كان بيعملها...... هم ملهمش دعوي والا ذنب ..... و رغم كل  العملتوا فيهم.... فتحوا ليا بيتهم واخدني في حضنهم.... سبونا في حالنا وابعدي عنهم ... او ارجعي اعتذري وعيش وسطينا.... هم هيسمحوكي ..  ارجعي وبلاش تأذيهم وتاذي نفسك اكتر من كده
ميرنا بغضب شديد: انا هدمرهم كلهم...... انا هعرف ازاي انتقم منهم .... وانتي هترجعي تبوسي ايدي علشان انقذك ..... انا هعرف ازي افضحهم واخرب بيتهم... وندمكم كلكم
مايا بترجي : ميرنا علشان خاطري.....ميرنا ميرنا ( ميرنا كانت قفلت السكه... وريم كانت بتقرب منها وسمعتها وهي بتنادي علي ميرنا  )
ريم بصدمه: مايا انتي كنتي بتكلمي مين  
مايا تجري لحضنها : ميرنا....ميرنا  اتصلت..... مش هتسيبك في حالك يا ريم..... انا خايفه اوي  عليكي..... ميرنا شريره وحلفه لتنتقم
ريم باستغراب : تنتقم من مين.... هو مين فينا  اللي ظلم التاني
مايا  بدموع: ميرنا كلها شر وحقد.....انا خايفه اوي  يا ريم يلا نمشي ... يلا نروح يا ريم
ريم تمسك وشها وتحاول تطمنها : متخافيش ربنا معانا وهيحمينا.... ربنا ما بيظلمش حد ابدا ...
مايا وهي بتحضنها  : انا مش هسيبك ابدا.... هفضل معاكي  وفي حضنك ....مش هبعد عنك
ريم ببتسامه : طيب ممكن توعديني ان ماحدش يعرف حاجه عن  المكلمه دي دلوقتي 
مايا : ليه ... دول لازم يعرفه عشان ياخده بالهم... انا هكلم عمر
ريم : مش دلوقتي حبيبتي ....الكل النهارده فرحان... علشان خطوبة تقي بكرا..... وفرح عماد وشريف كمان كام يوم... هنستني الايام دي تعدي علي خير ...و هنقولهم اتفقنا
مايا بخوف :  بس افرضي عملت حاجه
ريم بابتسامه : ما احنا لازم نخلص كل طلباتنا دلوقتي  ... ونجري علي البيت ونستخبي فيه ....ومانخرجش منه غير لما يقبضوا عليهم ... ( وتضحك ) عمر كان عنده حق ... يلا نروح ليهم ونخليهم يخلصوا  بسرعه ونروح البيت
مايا بخوف : حاضر..... بس خلي بالك .... وخليكي جمبي واوعي تسبيني
ريم بابتسامه : متخافيش مش هسيبك ابدا..... يلا نروح ليهم  وانسي اي حاجه دلوقتي 

ويرجعه ويكمل شراء...... وريم بقي جوها خوف.... بس بدريه وتدعي ربنا انه يحميهم

ميرنا بغضب وعصبيه: اليله يا فايز..... لازم يكونوا هنا الليله ..... انا مش هصبر اكتر من كده ...... انا عاوزهم هنا الليله
فايز بضيق: اهدي يا ميرنا.... الامور مش بتمشي.... كده اهدي وانا هنفذ في الوقت المناسب
ميرنا بصريخ : مش ههدي.... الليله يكونوا عندي يا فايز...( وتمثل الدموع) بابي مات في السجن  يا فايز ... بيقولوا  انتحر ... بس انا متاكده ان هم القتلوا ...او عذبوه ومستحملش......بابي مات بسببهم..... انا لازم انتقم منهم ومش هصبر اكتر من كده....... اليله لازم تنفذ لو عاوزني ليك بجد اليله تجيبهم
فايز يتنهد بغضب :ماشي ياميرنا..... هنفذ بس .....بعدها هتخرجي معايا...... وهتبقي ملكي لوحدي
ميرنا بابتسامه خبيثه  : الليله وعلي صوت صريخهم.... هكون ليك للابد .....وهعمل كل التطلبه مني .... هتجوزك وعيش علشانك عمري كله
فايز بابتسامه : يبقي موعدنا الليله ..... ساعتين تلاته بكتير وهيكونه عندك ....سلام يا قطه
ميرنا ببتسامه : مستنيك ياحبيبي
واول ما قفلت التلفون
سمر  بلهفه: ها قالك ايه
ميرنا بشر : ساعتين تلاته وهيكونه هنا .....وهننتقم وهنفضحهم .....وهنزل صورهم... و هقول انه بيشغلوا هنا  لتخليص صفقاته لعمر وشركته .... وانه هو اللي مشغلهم .....لازم اخرب بيته.....واشهر افلاسه .....واخليه ينتحر  زي ابويه ما انتحر
سمر بفرحه : انا  هروح اجهز لاستقبلهم.....وجهز ليهم اللي هيلبسو

فايز في التلفون بغضب: بقولك نفذ دلوقتي ......اتصرف وخدهم بعيد.....  واول ما تاخدهم... توديهم  شقه الهرم..... عند ناني....خلص بسرعه ومش عاوز غلط... واديني التمام لما تخلص
بقلم (#ولاءيحيي)
ريم والبنات .....كانوا عاملين يشتري ويتفرجوا..... ويلفوا في المول وريم نسيت خوفها وبتتفرج ومبسوطه معاهم ..... بس وهم مشغولين  في محل ....جيه واحد بالعاب اطفال واقف قدام المحل اللي بيشتروا منه .....وشاور لهاجر فخرجت ووقفت قدامه  وفضلت تتفرج عليه ......و هو شغالها  وبقي يشاور ليها ....وهي  مشيه وراه ..... هاجر مشيت وراه والبنات .... كانو مشغولين ...و للاسف ماخدوش بالهم ان هاجر مش موجوده جمبها.....  و بعد ربع ساعه ريم بتلف.... لقيت  هاجر مش موجوده
ريم بخوف :  هي هاجر فين.....هي  مش كانت واقفه معانا راحت فين
تقي بقلق تلف مفزوعه  : هاااجر....دي  كانت هنا جمبي....( وتبص ليهم بخوف ) اختي راحت فين
هاله بهدوء :  اهدوا بس .... اكيد هنلقيها ان شاء الله .....يمكن راحت لعمي وطنط
تقي  بخوف ودموع : هتروح لوحدها ازاي ....دي متعرفش حاجه ...... اختي رحت فين ....انا  ازاي محستش انها مش جمبي.... اختي فين
وهم بيدورو وهيتجننوا جه بياع من المحل : في حاجه بدوره علي حد
نهي بقلق : ايوه بنت كانت معانا هنا مش لقينها
البياع : هي من زو الاحتياجات الخاصة
الكل : ايوه
البياع: كان فيه راجل بتاع العاب واقف قدام المحل .....ومشي وهي راحت وراه ....هتلقيها بتلف وراه في المول
الكل خرج يجري يدور علي هاجر
ريم بقلق  : انا هروح ادور من الناحيه دي
مايا بخوف  : انا هاجي معاكي
هاله بقلق  : وانا هاخد نهي وندور من الناحيه التانيه
ريم تبص لتقي اللي عمله تعيط  :  اقفي هنا يا تقي مكانك  .....هاجر ذكيه وممكن ترجع علي هنا تاني ... ومتقلقيش
الكل جري يدور علي هاجر .... وريم  عمله تسال  ف واحد قالها انه شافها نزله وراه بتاع الالعاب للجراچ.... فخافت ونزلت تجري هي ومايا..... ونفس الكلام حصل مع هاله ونهي  وفي الجراچ ....وصلت ريم ومايا الاول .....لقي واحد مسك هاجر وحطط  مسدس في راسها... وكتم بؤها وهي عمله تعيط....  وجي اتنين من وراهم وراحوا رافعين المسدسات عليهم ... رحت مايا حضنه ريم ومصرخه
البودي جرد يشاور لريم : تعالي معانا من غير صوت والا هنموتها قدامك 
ريم  بخوف : هاجي معاكم بس سيبهم.... هم ملهش ذنب ...وفي الوقت دا وصلت هاله ونهي وكان وراهم اتنين رافعين مسدستهم عليهم هم كمان
البودي جارد : هاتوا الاتنين دول......هم المطلوبين  وسيب الباقي ويلا بسرعه ...
نهي شافت ناس جي بعيد  لسه هتصرخ ...رح ضربها بلمسدس علي راسها .....مستحملتش واغمي عليها علي طول
مايا بعيط تمسك في ريم : لا مش هسيبها..... خدوني معاهم مش هسيبهم
بقلم (#ولاءيحيي)
ريم بخوف بدريه تحضن مايا : مايا خدي هاجر وفوقي نهي وروحي لعمي عبد الحميد.. (وبصوت واطي ) انتي اللي هتنقذينا ... ادي لعمر رقم التلفون اللي ميرنا اتصلت منه وقولي لحسن يتابع السلاسل (وتبص في عينها اوي )  اوعي تنسي .متخافيش
البودي جارد بزعيق : هاتهم انتم مستنين ايه
مايا بعياط تمسكها تاني : لا مش هسيبك هيموتكي..... انا هاجي معاكي ..... هموت معاكي
البودي جارد  يشدهم مع صريخ مايا وهاجر وهاله ودمعهم ورمو شنطهم بعيد ... ووركبهم العربيه

ريم  بصوة عالي قبل ما تركب العربيه بلعافيه : خدي هاجر وفوقي نهي....وقولي لحسن اوعي تنسي ... خلي حسن ياخد باله من السلسله......  متنسيش يا مايا بسرعه السلاسل ....  كلميهم
مايا  تفضل  تصرخ وتعيط وهي مش فاهمه حاجه..... و تضم هاجر اللي عمله تعيط .....وتحاول تهديها  وتجري تاخد شنطه ريم ... والناس كانوا اخده بالهم ... وحاوله يساعدهم بس هم كانوا  اخدهم في العربيه جريه بيها بسرعه ..... مايا تمسك تلفون  ريم بسرعه.... وتتصل بعمر
عمر : قلبي خلاص  خلصتي
مايا بدموع وصريخ : الحقنا يا عمر..... خطفوا ريم وهاله

عمر يقوم يقف ويجري : مين الخطفهم..... انتم فين
مايا بعيط : في المول الحقهم يا عمر...بسرعه
عمر قفل وهو بيجري ويتصل علي هشام
هشام  بضحك: ايه يا عم اوعي.... تقول غيرتم المعاد انا جي النهارده يعني جي 
عمر  بخوف: خطفوا ريم وهاله.... يا هشام
هشام وقف بسرعه : مين الخطفهم.....وخطفهم منين انتم فين
عمر : من مول ....... تعال بسرعه... انا ريح علي هناك ..... لازم نلحقهم
وقفل واتصل بعماد وشريف وركب عربيته  وتطلع يجري علي المول.... والكل عمل زيه
مايا فوقت نهي ورحت هي وهاجر لتقي.... ورحوا لعبد الحميد الكافتريا
امل بخوف: مالكم يا بنات بتعيطه ليه
نهي  بدموع: خطفو ريم وهاله..... خطفوهم قدامنا
عبد الحميد يقف بسرعه  : ازاي دا.... حصل وفين ومصرختوش ليه ...
واحد من الشافوهم: كانوا رجاله كتير  ومعاهم سلاح ... واخدهم في عربيه وجري بيهم ... للاسف معرفنشا نلحقهم
مديحه بصدمه وعياط : مين دول وعاوزين منهم ايه
مايا بعيط حكيت ليهم كل  الحصل..... وجي عمر وهشام وعماد وشريف....وعرفوا الحصل

وهشام اتصل بالمسؤولين .... ونزلوا يشوفو الكاميرات ....ويشافوا عمليه الخطف  يمكن يتعرفوا علي حد فيهم

عبد الحميد  بضيق: يلا نروح البنات..... قعدتهم هنا ملهاش لازم وعشان اللي في البيت زمانهم قلقانين .....
مديحه بدموع : هنقول ايه لفاطمه ....دي ممكن تموت فيها
امل بخوف : ربنا يجيب العواقب سليمه .....يلا خلوني نبقي معاهم ....ونبقي  كلنا في مكان واحد 
بقلم (#ولاءيحيي)
وفي الهرم البودي جارد وصل بريم وهاله.... وكانت في انتظرهم ناني وحازم ومايا وسمر ...ويدخلهم بالعافيه
حازم يفاجأ بيهم هو عرف ان في حد جديد  جي بس معرفش مين
حازم بصدمه : رريم
ميرنا بفرحه : ايه رائيك في المفأجأه دي .....جيبتهالك لحد  عندك
ريم بعصبيه وغض: انتم جيبنا هنا ليه .....عاوزين ايه مننا
سمر بابتسامه وستهزاء : انتي لسه مغروره زي مانتي .وعمله نفسك قويه ومش خايفه .... طيب مثلي الضعف علشان تصعبي علينا حتي..
ريم بضيق ونظرت احتقار : مش واحده زيك هي اللي تخوفني
سمر لسه هتقرب بضيق وغل وهتضربها  ... بس ناني مسكتها
هاله بخوف ودموع : انتم عاوزين ايه .... سبينا  نمشي واحنا هنتازل عن القضيه ..... بس سبينا نمشي

ميرنا بغيظ وغضب  :  الكلام دا كان زمان..... كنا عاوزنكم   تتنازلوا..... لكن دلوقتي خلاص.....والليله  هتعيشوا اللي احنا  عشنا فيه..... بسببكم
ريم بخوف بدريه وبتظهر القوة : اي حاجه عشتوها كانت اختياركم انتم .... وبسبب تصرفتكم ......احنا معملناش  فيكم حاجه.... انتم اللي عاوزين تأذونا ...بس كل مره انتم اللي بتقعوا في شر اعمالكم
ميرنا بغيظ وغضب  : انتي متتكلميش والا تنطقي.....انت سرقتي كل حاجه مني.....خدتي كل حاجه كانت ملكي انا .... حتي اختي اخدتيها
ريم باستهزاء : اختك ...هو انتي فاكره انك كنتي اخت ...انا ماخدتش حاجه منك .... انتي اللي كنتي وهمتي نفسك انها ملكك

ناني  بعصبيه: بس خلاص احنا هنقف نرغي..... خدهم جوه وجهزهم  ل الليله.....في ناس مهمه هيجوا النهارده 
هاله بعيط : يجهزونا لايه.....انتم عاوزين مننا ايه .

سمر بضحك عاليه واستهزاء :  النهارده دخلتكم يا عرايس .....النهارده دخلتكم علي اللى هيدفع فيكم  اكتر

ريم بصدمه وغضب : انتي بتقولي ايه.....
ميرنا تقرب بتريقه  : ايه يا عروسه.... مفهمتيش...( وتحط ايدها علي وشها برخمه ) انتي النهارده هتبقي عروسه.... بس مش علي عمر....تؤ تؤ تؤ.... عروسه اللي هيدفع فيكي اكتر

ريم بغضب مسكتها من شعرها بكل غيظ وضربتها بالقلم ... وميرنا صرخت ... بس جريوا عليها وبعدها عنها
ريم بغضب تبص لناني  : مستحيل.... موتنا اسهل من اللي عاوزينه احنا  ماحدش هيلمسنا..... غير علي جثثنا  فاهمين
ناني بزعيق : دخلهم جوه مش عاوزه وجع دماغ

البودي جارد يشدهم لاوضه مع صريخ هاله....ونظرت استحقار في عيون ريم ... وتمشي وهي بتددعي ان ربنا يحميهم ويحفظهم .....ويلحقوهم قبل ما يحصلهم حاجه

وفي الفيلا عبد الحميد .... وبعد ما فاطمه عرفت..... اغمي عليها.... وجبيلها الدكتور......وعمر وعماد وشريف وهشام  رجعه الفيلا... بعد ما لقي كاميرات المول كانت عطلانه في الوقت دا ...... ومعرفوش يوصلوا لاي حاجه ....  فرجعوا يسمعوا من نهي ومايا الحصل تاني .... يمكن يوصله لحاجه

شريف بضيق : اهدي يا نهي....  وحاولي تفتكري اي حاجه احنا لقينهما  معطلين الكاميرات....و معرفناش نوصل لحاجه افتكر رقم العربيه..... شكلهم اي حاجه
عمر بعصبيه وغضب  : افتكرو اي حاجه...لازم تفتكروا كده هم  هيضيعوا ..... الوقت بيمر ومش عارفين نوصل
عماد بخوف بيدريه : اهدي يا عمر علشان يفتكروا
مايا  بدموع: هو في حاجه حصلت النهارده.....
هشام : قولي اي حاجه.... ومتخافيش علشان نقدر نساعدهم
مايا  بدموع : ميرنا اتصلت بيه النهارده
وبدأت مايا تحكي ليهم.... عن المكالمه وتهديد ميرنا
عمر بعصبيه : وازاي متصلتوش بيا وقتها  .....وليه مروحتوش  بسرعه  ......اهي نفذت تهديدها... ويصرخ بعضب وهو بيرمي كل اللي علي الترابيزه قدامه ...... ازاي يا ريم ازاي
مايا  بدموع : هي قالتلي منقولش دلوقتي .... لحد خطوبة تقي وجواز عماد وشريف  ما يخلصوا
هشام بقلق  :معاكي الرقم... اللي  اتصلت منه
مايا: ايوه اهو  اتفضل
هشام  اخد الرقم واتصل بتلفون  برجلتو
هشام بجديه : شوفوا الرقم دا ....واعرفولي بتاع مين  ومكانه  فين وبلغوني بسرعه... ( ويبص لعماد وعمر ) المره دي غلطوا الغلطه اللي كنا مستنينها  واتصلوا برقم ارضي ...وهنقدر نوصلهم...المكان 
عمر بخوف : المهم بسرعه قبل ما يعملوا فيهم حاجه ... بسرعه يا هشام
عماد وهو بيقوم : هروح ابلغ اهل هاله.... لازم يعرفوا زمانهم قلقانين
حسن جي يجري من بره وعينه كلها دموع  : اختي فين ايه الحصل
شريف يقوم يقف  : اهدي ياحسن ....احنا بندور  عليهم وهنلقيهم دلوقتي   ان شاء الله
مايا بدموع: ريم بتقولك خالي بالك من السلاسل يا حسن  اخر كلمه قالتها وهم بيخدها .....قبل ما تركب العربيه.... قولي لحسن يخلي باله من السلاسل

حسن يجري علي شقتهم وهو بيصرخ : السلاسل 
هشام وشريف وعمر بيبصوا لبعض.... ومش فاهمين حاجه... وايه السلاسل اللي ريم بتقول عليها

هاله وريم دخلهم اوضه واحده ..... وقفلوا عليهم..... وهاله عمله تعيط .....وريم كانت  مسكه نفسها...ومش عاوزه تظهر ليهم ضعفها ... بس من جوها كانت  خايفه..... وبتدعي ربنا يحميهم ...وانهم  يلحقهم بسرعه ..... وان مايا تفكر حسن بسلسله.... علشان يعرفوا مكانهم
هاله بعيط : انا خايفه اوي  يا ريم... هم هيعملوا فينا ايه 
ريم  بدموع مكتومه : متخافيش يا هاله  ربنا معانا ..... ادعي وان شاء الله ربنا هيسترنا...وعمره ما هيفضحنا ...والا ينصرهم علينا 
هاله بعياط  : انا لا يمكن اخلي حد يلمسني.... الموت اهون عليه
ريم تقرب منها  : ان شاء الله هيلحقونا... وهيجوا ينقذونا  متخافيش
في الوقت دا الباب اتفتح ودخل حازم.. وفضل يبص لريم بنظره خبيثه 
حازم بخبث : هاااا يا حلوين .... مش تناموا شويه وترتاحوا ... علشان تستعدو لبليل.....و تبقي فايقين كده و وشكم حلو دا ينور ( ويحاول يقرب يلمس وش ريم ...بس هي زقت ايده بغضب و بسرعه قبل ما يلمسها)
ريم بغضب : ابعد ايدك عني  يا حيوان .....وايك تفكر تلمسني تاني...
حازم بضيق يقرب منها : خليكي حلوه معايا .... وتعالي نبقي اصحاب وانا اساعدك..... طول ما انتي هنا ....منصحكيش تكسبي عدوتي....لاني ممكن  ارميكي لاي كلب... او اخليهم يعملوا حفله عليكي
ريم تبصله بغضب وقرف : لا انت ولا اي كلب هيلمسني.....  سامعني انا مش هسمح لمخلوق ....يلمسني هموت اي حد يفكر يجي جمبي ....
حازم يقرب منها بغضب ويمسكها   يتهجم عليها ويحاول يبوسها...بس هي تحط ايدها الاتنين علي وشه ...بكل قوتها  وتفضل تزق فيه بقوة ... ورفعت ايدها لرقابته وراحت لفه ايدها علي رقبته ...وبقيت  تخنقه  بكل قوتها .... وحازم بدأ   يتخنق..... وبيحاول يفك ايدها من علي رقبته ...بس هي كانت تمكنت منه ... وبقيت تخنقه بكل غضب  ...ودموعها نزلت علي وشها

تفتكروا ريم ممكن  هتموت حازم ..وياتري هيلحقهم ...نعرف الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات