إبحث عن موضوع

بطعم التوت (الجزء الاول)

بطعم_التوت1
يا نهااار اسووود يااا نهاااار مؤبد يا نهار....
- اخرررس خااالص يا سعيييد مش وقت ولويل دلوقت اللي حصل حصل وخلاص
- كان يوووم اسووود يووم م سمعت كلامك كان عقلي فييين مستقبلي ضااااع خلاااص كان نفسي ادخل دنيا دلوقت هدخل اخره ع طول لو اتكشفنااا
- محدش ضربك علي ايدك وكل شيء كان بإرادتك قولتلك هتساعدني وقولت امين
- ايوه بس متفقناش اننا نموتها انت قولت نخطفها بس ودلوقت البت قاطعه النفس جوه ولا حس ولا خبر يبقي ده معناته ايييييه غير بدل م البس البدله السوده واكون عريس هلبس البدله الحمرا واكون عريس في الجنه الله يخربيت شوووورتك يااا اخي
- ومييييين قالك انها ماتت يا غشييم هي تلاقيها في غيبوبة نوم ولا حاجه عشان المخدر قوي مش اكتر وانشف كده عشان شكل محدش هيفضحنا غيرك
- كااان مالي ومال تصفية حساباتك وبلاويك انا م كنت ف حالي يا خراب بيتك اللي متبناش يا سعيد يا سوواد السووواد يا...
- "اامممم ممممممم مممممم "
- يا اماااااااااااه عفريتها يا فااااارس الحق الحقققق عفريتها طلع وهينتقم مننا كلناا عااااااااا
- اخرررس ياااا متخلللف دي بتفوق من المخدر اسكت خااللص
- طي..طيب شو.. شوفها كده هزها ولا اقرا عليها وانا هستناك بره يلا ربنا معاك
- اثبت مكانك بقولك ، ناولني كوباية الميه دي واياك حتي تتحرك خطوه بره الاوضه دي
- .....
- كانت تفتح عينيها بصعوبه وتثاقل كل شيء كان ضبابيا حتي بدأت الصوره تتضح ،همت تفرك عينيها بصعوبه لكن يديها ابت الاستجابه فقد كانت... مقيدتان!
- شهقت... ايه ده ..فين.. انا..انا فين... وايه اييه اللي جابني هنا وانت ميييبن ؟!
- مش مهم انتي فين و جيتي ازاي مش هتفرق كتير اما انا....  فتقدري تقولي حساب قديم محتاج يتصفي
وجه وقته !!

-هاتوووووولي بنتييييي عاوزه بنتييي اتصرف يا نبييييل وهاتلي بنتي ااااه يا حرقة قلبي عليكي يا فرحه فييينك يا حبيبتي فييينك يا ضنااايا
-اهدي يا ساميه صواتك ده مش هيجيب فايده اديني كلمت كل معارفنا يمكن راحت عند حد فيهم ولا حاجه مش بالضروره تكون انخطفت
-اهدددي يا نبييل انت بتقولي اهدي ، بنتتتك م الصبح مرجعتش من الكليه وتقولي اهدي ، كلمت كل صحباتها وقالولي مجتش اصلا الكليه ولا حضرت محاضراتها وتقولي اهدي ارن عليها موبايلها مقفول وتقولي اهدددي
بنتك اتخطفت يا نبيل وبرضو تقولي راحت لمعارفنا ونستني
انا مش عارفه انت رافض تبلغ البوليس لييييه ؟
=لازم يعدي تمانيه واربعين سااعه علي اختفائها والا مش هيقبلوا البلاغ انتي ليه مش راضيه تفه.....
قطع الحديث صوت هاتف نبيل ليعلن عن ظهور رقم غريب علي الشاشه تردد نبيل في الرد ولكن لا مفر...
- الحقني يا بابااا الحقني منهم ارجووك الحقننني
- فرحه!!!  بنتي.. انتي فين يا فرحه والحقك من مين ؟
- الووو الووو فرحه ؟ فرررحه !!!

في وسط نحيبها وبكائها كانت تسترجيه بلا جدوي الف الف علامة استفهام في عينيها تمحوها دموع الرجاء والخوف والتساؤل... ما الذي يحدث ؟!

=انت مييين وبتعمل ليييه كده انا معرفكش ومعملتلكش حاجه سيبني امشي ارجوووك لو سمحت !!

-ششششش منا كمان معملتش حاجه ، انا كمان مكنش ليا ذنب مرحمنيش لييه وقتها
=هو مييبن وانا ايه دخلني في الموضوع انا مش فاهمه حاجه انا..  انا عايزه امشي لو سمحت بالله بالله خليني امشي انا...
اقترب منها وفي عينيه نار حقد لا تخمد الشرر يتطاير من عينيه يكاد لا يري وجهها وانما يري وجه من تسبب له في كل هذه المعاناه.. يري وجهه لا سواه!
-انتي مش هتتحركي من هنا..!!!
- احنا الظاهر ان قدرنا واحد ضحيه ملناش ذنب والدايره بتدور علي كده انا عارف انك معملتليش حاجه بس هو مخلاش حاجه الا وعملها كسرلي جناحاتي حرمني من اهم حاجه في حياة كل طفل لسه بيستقبل الدنيا ...حرمني من ابويا وامي !
في الوقت اللي كنتي فيه مدلله بتتهني بامك وابوكي وسطهم ووسط الدفا الاسري اللي اتحرمت منه كنت انا في وسط وجعي واهاتي وحسرتي وتساؤلاتي انا عملت ايه عشان يموتوا قدامي بالشكل ده انا عملت اييه عشان اتحرم منهم بدري انا.. انا اييه ذنبي ؟
-انا مش عارفه انت بتتكلم عن مييين لكن انا اناا ايه ذنبي في ده كله ؟!

-ذنببببك انننننننك بننننننته !!

صااخ فيها فارس دون ان يعي ما الذي يفعله.. صرخ فيها ممسكا برقبتها لا يري سوي وجه ابيها وهو يخنقه ليحول دون الاكسجين الذي يستقبله.. لا يرراها..لا يري نفسه حتي.. لا يري سوي ذنب عظيم يقتص لنفسه بنفسه
يضغط علي يداه اكثر لتتلوي هي وجعا والما لا تملك حتي ان تدافع عن نفسها مقيدة هي جسدا وروحا...

=سيبهااا يا فرس سيبهااا متوديناااش في داهيه هتروح منك ياا فارس هتمووت منك ياا فارس فوووق فوووق

توقف فارس فجأه ونظر ليداه ولفرحه مستغربا ما الذي فعله رجع للوراء عدة خطوات ودمع عينيه يسبقه علي ما آل اليه حاله...
شهقت فرحه لتسمح للاكسجين بالوصول الي رئتيها تتسابق انفاسها الي حلقها ليصبح التنفس عشوائيا مؤلما ولكن لم يكن المه يقارن بالالم الذي شعرت به في صميم روحها عندما سمعت سعيد ينطق باسمه...  اخر شخص تتوقع ان يكون هو...

فااارس!!! ؟؟؟
--------------------

رأيكم_يهمني

ليست هناك تعليقات