إبحث عن موضوع

قصة المثلث 📐الجزء الثالث

المثلث

(الجزء الثالث)

- ايوة يا امير ، انا سألت ماما على اللي انت شوفته و حكتلها بالظبط و هى قالتلي انها عاوزة تشوفك لأن اللي انت قريته و شوفته ده حاجة كبيييير اووووي تتعلق بجماعة اسمهم (الماسونية) تقريبا و الجماعة دي ليهم خدام و ناس و ليهم كمان ف السحر و الخادم اللي انت قلتلي اسمه ده اللي هو (طمطائيل) ، بص انا مش فاهمة حاجة و عشان كده مش قادرة افهمك بس اللي عرفته من كلام ماما هو ده و هى عاوزة تشوفك بكرة ع الظهر كده هينفع تيجي؟ .
- اه اه طبعا بكرة بعد الظهر هكون عندكوا .

اخدت العنوان من (فاطمة) و قفلت معاها و فضلت بعدها صاحي لحححد تاني يوم الصبح لأني خلاص مبقتش اقدر انام لأني عارف و متأكد أني لو نمت هشوف اللي شوفته تاني و يمكن المرة دي انام و اشوف حاجة اكبر و تأذيني او اموت فالحلم و انا كنت سمعت فمرة ان اللي بيموت فالحلم بيموت فالحقيقة ف احسنلي اني افضل صاحي ، بالفعل فضلت صاحي لحد الساعة ١٢ الظهر و بعد اذان الظهر على طول لبست و خدت بعضي و روحت شبرا و وصلت لبيت فاطمة اللي استقبلتني من على الباب .

- اتفضل اتفضل يا امير ماما مستنياك جوه .

دخلت البيت و بعد كده دخلت الاوضة اللي فيها ام (فاطمة) و هى كانت اوضة شكلها غريب كده بس مريح و كان في قعدة عربي علي الارض قاعده عليها ست كبيرة و قدامها مبخرة كبيرة و خارج منها دخان بس مش زي ما بيجي ف الافلام بقى ان الست دي شكلها وحش و على وشها غضب ربنا و الاوضة ريحتها وحشة و البخور اللي دخانه خارج من المبخرة ريحته وحشة .... لا لا لا خاااالص ، الست كانت ملامحها هادية و مريحة جدا و فيها شبه كبير من (فاطمة) و ريحة البخور كانت جميلة و بصتلي بضحكة ريحتني نفسياً الصراحة.
- اهلا اهلا يا امير اتفضل اقعد يا ابني ، و انتي يا فاطمة اخرجي و اقفلي الباب وراكي و متفتحيش مهما سمعتي زي ما اتعودتي .

- حاضر يا ماما .

قعدت علي الارض قدام المبخرة و الست كانت قاعدة قدامي و خرجت فاطمة و سمعت صوت الباب بيتقفل من بره ، بصيت ل (ام فاطمة) و لقتها هى اللي بدأت الكلام .

- مالك يا ابني ؟

حكيتلها كل حاجة بصراحة من اول الموقع و اللي شوفته و السلسلة و الكلام اللي قريته و و و و و لحد الحلم اللي شوفته امبارح و غصب عني و انا بحكيلها عيطت و مقدرتش اتمالك نفسي و خصوصاً كمان لما قلعت (الكاب) اللي كنت لابسه و وريتلها الرسمة او الحرق اللي ف راسي بس الغريبة كان ردها ،،، اللي مكنتش متوقعه نهائياً .

- بص يا (امير) يا ابني انت دخلت علي حاجة مكنش المفروض تدخل عليها و بمجرد ما دخلت عليها هم دخلوا حياتك.
- هم مين و دخلوا حياتي ليه ؟ ، معلش ممكن حضرتك تفهميني بالراحة او مش شرط افهم يعني بس حضرتك ممكن تلاقيلي حل من غير ما افهم حتى انا موافق ، لأني والله لا بقيت عارف انام و لا اكل و لا اشرب ولا حتى اعيش .
- بص يا ابني علشان نلاقي حل لازم تفهم و انا واجبي اني افهمك و انت زي ولادي و انا هحاول اساعدك و عشان اساعدك لازم احكيلك و اعرفك مين دول .
- تمام اتفضلي احكي و انا مش هقاطع حضرتك .
- بص يا ابني من زمان جداااا من اول ما ربنا أمر بنزول ادم للأرض و هو خلق مع نزوله الخير و الشر و مع مرور العصور اختلفت الاشكال و الاشخاص لكن دايما دايما الانسان بيتصنف يأما طيب او شرير يعني اي حاجة فالدنيا يأما تكون خير يأما تكون شر ، و مع مرور العصور زي ما قولتلك كان لازم الشر يلاقي لنفسه شكل يليق بالعصر اللي موجود فيه ، يعني مثلا زمان الاشرار كانوا غزاة زي الهكسوس او التتار و كانت اشكالهم غريبة و ماشيين يحتلوا البلاد و يقتلوا العباد لكن دلوقتي الغزاة شكلهم اتغير و كمان طريقتهم اتغيرت و طريقة حربهم و احتلالهم كمان اتغيرت لأنهم ببساطة مبقوش محتاجين يحاربونا و ده لأنهم فعلاً زرعوا جنود بتخدمهم وسطنا و زرعوا سمهم و فكرهم المسموم جوه عقول شبابنا و اكبر دليل انت اهو لما دخلت علي الموقع ده دخلته عن طريق موقع اباحي و هم بقى كل همهم انك تكون دايما كده متدمر نفسيا و جسديا و فكريا و اخلاقيا و دينيا كمان .....
- بدون قطع كلام حضرتك بس ايه علاقة كلامك ده باللي حصلي ؟
- العلاقة بقى انت اللي تقولهالي و تفهمني ليه انت بالذات اللي ظهرلك الاعلان ده ؟ ، او بمعنى اصح انت عملت ايه قبلها علشان تلاقي الاعلان ؟
- لا ماهو ... ماهو ... انا ما ما ما ماعملتش .
- لا عملت و حاولت تدخل عالمهم بطريقة بقى مباشرة او غير مباشرة لكنك حاولت تدخل قولي عملت ايه؟.... و صارحني ، انا عاوزة اساعدك.
- بصراحة كده انا بقالي اسبوع بحاول اخترق الموقع الاباحي ده و حاولت كتير و جربت كل الطرق لكن دايما كنت بقف عند نقطة معينة لكن قبل ما يحصلي اللي حصل ده بيوم كنت قربت اوصل خلاص لحد ما فجأة النور قطع ف قفلت اللاب توب و نمت ، تاني يوم فتحت الموقع عشان اكمل و اول ما فتحته لقيت الاعلان ده ف وشي و طبعا دخلت عليه و حصل اللي حصل .
- حلو بص بقى يا (امير) الناس دول ببساطة كده جماعة بتتحكم ف كل الحاجات المفسدة ف زماننا ده في ناس سمتهم (عبدة الشياطين) و ناس سمتهم (الماسونيين) و ناس تانية سمتهم اعضاء نادي (روتاري) بس فالحقيقة مهما اختلفت الاسامي هم فالاخر هدفهم واحد و هو نشر الفساد ف الارض .
- طب و انتي لما بتحضري عفاريت و جن و بتعملي اعمال مش كده برضه ده اسمه فساد ف الارض و لا ايه ؟
- لااا لاااا ، اعوذبالله يا ابني انا عمري ما عملت حاجة تغضب ربنا انا ع طول ماشية بقرأن ربنا و بسنة رسوله و لما بيجيلي حد عاوز مساعده بساعده لوجه الله و لما بيكون مريض نفسي ببعته لدكتور نفسي انما غير كده مبعملش .
- طب حل اللي انا فيه ده اييييه و اخلص من اللي انا فيه ده ازاي ؟
- بص يا ابني هم لما عرفوا انك بتحاول تخترق عالمهم و توصل لحاجة هم مسيطرين عليها بعتولك حاجة زي السحر كده اسمها (عزيمة) و دي لما بتتقري الخادم بتاعها بيحضر و لما بيحضر بيلازم الشخص اللي قرا العزيمة و بيبدأ يلعب معاه بقى لحد ما تحصله حاجة من الاتنين يأما يتجنن يأما ينتحر .
- يا نهار اسود ..... يعني انا هتجنن او هنتحر !!!
- بص انا هحاول اساعدك ، (فاطمة) قالتلي ان اللي حضرته و ظهرلك ده اسمه (طمطائيل) و ده بقى واحد من مردة الجن اللي بسهولة جدا ممكن يفضل يخليك تشوف حاجات مش حقيقية لحد ما تتجنن .
- طب و بالنسبة لشكل المثلث اللي بشوفة من اول ما حصلي اللي حصلي ده ؟
- ده رسالة من المارد ده ليك و غالبا الرسالة دي بتبقى من اللي مسلطينه عليك و اشمعنى المثلث بالذات لأنه رمز من رموزهم علشان انت تبحث و تدور لحد ما تعرف ان ده جزاؤك علي انك حاولت تخترق حاجة تخصهم .
- طب انا هتصرف ازاي و هعمل ايه ؟
- بص يا ابني انا كل اللي هقدر اعمله معاك اني هقرالك زي ما بقرأ لأي حالة بتجيلي و هحاول ابعده عنك مع أني عارفه و متأكده ان الموضوع صع........
- يا حاجة .... يا حاجة (ام فاطمة) .

فجأة الست شكلها اتغير و ملامحها اتبدلت و بدأت تبقى شبه المخلوق اللي انا شوفته ده و اللي فيه شبه مني لكن المرة دي لأ مكنش ملامحه شبه ملامحي لأ ده كان شكله غريب جداااا زي ما يكون كده وشه وش كبش بس اسووووود ، و لقيته بدون مقدمات هجم عليا و قعد يخنقني يخنقني لحد ما كنت هموت خلاص حاولت احرك ايدي و هو نايم فوقي شمال و يمين لحد ما فجأة لقيت (زهرية) ف أيدي وقعت من علي ترابيزة لما خبطت فيها ايدي ، و طبعا بدون تفكير فضلت اضربه بيها علي دماغه لحد ما هدي خالص و بقى جثة قدامي و اول ما بعدته عني لقيته رجع تاني لشكل الست (ام فاطمة) و لقتها مقتولة قدامي و سايحة ف دمها و اثار دمها علي (الزهرية) اللي فأيدي ...... يتبع

بقلم
محمد_شعبان
العارف

ليست هناك تعليقات