إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 39

🌟 الحلقة ٩ ٣ قبل الاخيرة 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

  لمياء / مازن 

مازن بيبص للمياء وبيبان الحزن على وشو 

محمد / فى اية مالكو انت وهى بتبصو لبعض لية 

مازن / حسني خد الشباب والبنات فرجهم على الجنينة 

والبنات بيخرجو والشباب مع حسني على الجنينة 

محمد / مازن فى اية 

لمياء / جويرية محمد انتو لحد دلوقتى معرفتوش مين بتكون ام محمد يعنى مرات مازن 

مازن / محمد انا اتجوزت ليلى 

جويرية بتقع من اديها كوبية العصير

محمد / اية ليلى 

لمياء / جويرية ممكن تهدى شوية صدقنى ليلى مش وحشة 
محمدانت بعد ما سافرت على مصر خالتى ام احمد اتوفت وليلى كانت وحيدة وكل العيلة كانت ضدها والى مكناش نعرفو ان خالتى هى الى كانت ضغطة على ليلى انها تعمل الى عملتو معاكو

 
مازن / انا مش هقلكو تسمحوها بس صدقنى ليلى ندمانة على الى حصل
 
محمد بيبص لجويرية و جويرية مبتتكلمش 

مازن/ ابن عمى لو حاسس انكو مش هتقدرو انا هاخد ليلى ونروح من هنا انا مش حاابب انكو تكونو مديقين ابدا 

محمد / حببتى خلينا نروح اوتيل 

جويرية / محمد احنا قولنا الماضى بيفضل فى الماضى 

لمياء / انا الوحيدة الى كنت اعرف ان لمياء ما كنتش بتحب محمد ابدا وكانت بتحب مازن اخويا من زمان بس الله يرحمها خالتى هى الى ضغطت عليها 

محمد / جويرية حببتى 

جويرية / محمد صدقنى انا نسيت كل حااجة ومش هيفرق معايا وجدها من عدمو ابدا هى دلوقتى بتكون مرات اخويا مازن وام ابنه حسني

مازن / ليلى ندمت كتيير على الى عملتو فيكو وكانت عايزة تسافر لمحمد مصر وتشرحلو كل حااجة بس انا منعتها لما عرفت الحالة الى محمد كان فيها والحادثة

جويرية بتمسك ايد محمد وبتبتسم اوى و محمد بيبوس ايد جويرية

 
لميااء / طول عمرك قلبك من دهب يا جويرية 

جويرية / مش انا الى قلبى من ذهب 

مازن / اوضتكو جاهزة لو تحبو ترتاحو 

جويرية / الاولاد 

محمد / جويرية سبيهم يتعرفو على بعض

وبيدخل شاب كبير القااعة 

جاسر / عمى 

محمد بيجرى علية وبيضحك ومبسوط اوى وبيحضنو 

محمد / دة انت بقيت طولى 

جاسر/ عمى محمد خلينى ابوس ايدك 

وجاسر بيوطى يبوس ايد محمد و محمد بيبعد ايدو وبيحضنو اوى و جاسر بيبص لجويرية اوى 

لمياء / اية نسيت مرات عمك ولا اية 

جاسر بيروح عليها وبيبوس رسها وبيبوس اديها 

جاسر / كيفك 

جويرية / انت جااسر ابو لسان طويل 

والكل بيضحك وجاسر بيضحك وبيبوس راس جويرية تانى 

محمد / اهلا بالعريس 

جاسر / لو اعرف انكو هتيجو تحضرو فرحى كنت اتجوزت من زمان 

وبتدخل ياسمين وحياة وبيضحكو و جاسر بيشفهم بيوطى راسو لتحت

 
محمد / جااسر دى ياسمين بنت عمك 

محمد/ كيفك يا اختى 

ياسمين / الحمد لله بخيير 

محمد بيضم ياسمين اوى وبيبوس رسها 

محمد / ودى حياة بتكون خطيبة مؤيد 

جاسر / الف مبرووك يا اختى انا قابلت مؤيد برة واتعرفنا شبهتو عليك 

مازن / يلا اطلعو ارتاحو النهاردة الحنة 

لمياء / تعالو معايا يا بنات اوريكو اوضتكو

 
والكل بيطلع على اوضهم و جويرية و محمد بيدخلو الجناح بتعهم و جويرية بتبصلو اوى و محمد بيمسكها من خصرها وبيبسها من رقبتها بحنية 

جويرية / قد اية الاوضة دى شافت سعاادة 

محمد بيشيل جويرية و جويرية بتضحك اوى 

جويرية / كل حاجة زى ماهى مفيش اى حاجة اتغيرت حتى سرير مؤيد لسة موجوود 

محمد بينزل جويرية وبيبعد شعرها عن عيونها وبيلمس خددها بحنية وبيبصلها اوى بتامل 

محمد / سبحان من خلقك  

محمد بيقرب عليها وبيبسها من شفايفها بوسه طويلة 
وبيضمها اوى على صدرو


       ************************************

بعد العصر 

ياسمين/ احنا هنفضل هنا فى الاوضة كدة 

حياة / تعالى خلينا نخرج نتفرج على البيت شكلو كبير اوى 

ياسمين / خلينا نشوف بابا وماما فين اوضتهم
 
ياسمين و حياة لبسين بيجامت شورت وبادى كات قصير وفى رجليهم لكلووك فرو كبير وبيبصو يمين شمال 

ياسمين / احنا جينا من هنا وبابا وماما راحو من هنا 

وبيمشو هم الاتنين وبيضحكو اوى على شكلهم مشيين زى الحرمية و جاسر بيشفهم وبيديهم ضهرو بسرعة 

جاسر / انتو اية الى عملينو دة 

ياسمين / عملين اية بندور على اوضة بابا وماما 

جاسر / استرو نفسكو شوية البيت هنا فى رجاالة اوضة عمى اخر اوضة هناك

حياة / شكرا ياا انت اسمك اية 

جاسر / انا جاسر 

وجاسر بيمشى وبيسبهم وبيروحو على اوضة جويرية 
و محمد وبيدخلو عليهم و جويرية و محمد نايمين 
 و جويرية نايمة على صدر محمد و مؤيد بيدخل ورهم الاوضة

 
مؤيد / بابا بااباا 

حياة / هشششش هشش 

مؤيد /بتعملو اية هنا انتى وهى 

ياسمين / شكلهم حلو اوى وهم نايميين صح 

حياة / شايف الرومنسية مش انت كلمة بحبك قولتها بالعفيا
 
محمد بيفتح عنية وبيبصلهم هم التلاتة وهم وقفين 

محمد / انتو بتعملو اية هنا

جويرية بتفتح عنيها 

جويرية /هو انتو مش هترحمونا شوية هو هناك وهنا 

محمد / نعم عوزين اية 

ياسمين بتروح عليهم وبتطلع على السرير وبتقاعد فى النص 
وحياة بتطلع وبتقاعد جمب ياسمين وبتخلى جويرية تبعد شوية

 
محمد / اية انتى وهى ابعدو من هنا يلاا برة 

حياة / احنا ملينا اوى عوزين نخرج 

مؤيد / بابا عمى مازن عاوز حضرتك فى رجالة وصلو تحت

 
حياة / عمو ياريت تعلم مؤيد شوية رومانسية من عندك شوية انا مش عرفة ابنك مش طلعلك لية بس والله لولا انا بحب طنط جويرية كنت اتجوزتك انت بدالو 

مؤيد / شايف يا بابا بدات تخرف اهو شايف 

محمد / يوووة يوووة بس خلاص بقي صدعتونى 

جويرية / اية دة وانتى وهى خرجين من الاوضة بالمنظر دة 

ياسمين / اة وكمان الى اسمو جاسر دة دمو ثقيل اوى قلنا ياريت تسترو نفسكو

محمد / كويس انو مدكوش كفين على وشك انتى وهى 
دة منظر تخرجو بية من الاوضة

 
حياة / يووة انا زهقت اوى
 
جويرية / يلا انتى وهى قدمي على اوضتكو جهزو نفسكو علشان هننزل مع عمتكو لمياء نستقبل الضيوف ونجهز الاكل معاها يلا 

مؤيد / بابا اقول لعمى مازن اية 

محمد / قلو ثوانى وجاى 

ومؤيد بيخرج وقدمه حياة و ياسمين 

مؤيد / يلا على اوضتكو انتى وهى
 
حياة بتطلع لسنها لمؤيد وبتاخد ياسمين من اديها وبيروحو على الاوضة

 
محمد و جويرية بينزلو

 
محمد / حببتى انا هروح للرجالة لو احتجتى حاجة ابعتيلى رسالة 

جويرية / ماشى ياحبيبى 

جويرية بتروح المطبخ 

جويرية / مش عوزين اى مساعدة 

جويرية بتشوف ساارة 

سارة/ جويرية 

جويرية بتضحك اوى لما بتشفها وبتجرى عليها وبتحضنها 
 
جويرية / وحشتينى اوى 

سارة / لو كنت وحشتك كنتى سالتى عنى 

لميااء / مش قولتلك ياسارة بلاش نتكلم فى الماضى 

سارة / الشاب الوسيم دة مؤيد صح 

جويرية بتبص وره وبتشوف مؤيد واقف مع حسني بيتكلمو وبيضحكو

 
جويرية / مؤيد 

مؤيد بيبص لامو وبيروح عليها

مؤيد / نعم يا امى 

جويرية / مؤيد دى عمتك سارة 

سارة بتحضن مؤيد اوى  

لمياء / الشاب بقي طولك يا سارة اكسفي شوية 

 
سارة / طبعا مش هتفتكر اى حااجة انت دوختنا معاك وانت صغير مكنتش بتحب تلعب غير معايا انا 

ومؤيد بيبتسم اوى 

مؤيد / بابا حكالى عنكو كتير 

سارة / ربنا يحميك من العين شبة محمد اوى 

مؤيد بيتحرج من المديح فية 

جويرية / مؤيد يلا روح لابن عمك يلااا 

مؤيد / بعد ازنكو 

ومؤيد بيخرج وبيروح لحسني 

جويرية / انتى مش هتبطلى الولد اتكسف 

سارة ولمياء بيضحكو اوى و مازن بيدخل المطبخ 

مازن / انتو وقفين فين القهوة يلا 

سارة / وفين ليلى لية مش بتنزل تساعدنا 

مازن بيبص لسارة وسارة بتبص لجويرية 

سارة / جويرية اسفة انا 

ياسمين وحياة بيدخلو ولبسين عبايات ملونة من لمياء 
ومبسوطين بيها اوى وبيضحكو هم الاتنين 

جويرية / منين العبايات دى 

لمياء / انا الى جبتهلهم من عندى حلوة عليهم 

سارة / بناتك دول يا جويرية 

جويرية / دى ياسمين بنتى واما دى بقي خطيبة مؤيد وبتكون بنت مصطفي صاحب محمد  

وسارة بتسلم عليهم وبتمسك شعر ياسمين 

سارة / معكرونة 

ياسمين بتضحك اوى وسارة بتحضنها اوى 

محمد / جويرية 

محمد بينادى برة المطبخ 

جويرية/ تعالة يا محمد مفيش حد هنا 

محمد بيدخل المطبخ وسارة بتروح علية وبتحضنو اوى 

لمياء / شوفى البنت من غير كسوف

سارة / اخوية محمد 

محمد بيبسها من جبنها وبيضمها اوى و ياسمين بتروح تبعد سارة عن محمد وبتحضن محمد اوى 

سارة / شوفى الغيورة يا جويرية 

محمد بيضحك وبيمسك جويرية من اديها وبيلفها علية وبيحضنها اوى من ضهرها وبيبسها من خدها قدمهم
 
محمد / وانتى مش نفسك فى حضن 

والكل بيتكسفو وبيضحكو اوى و جويرية بتحاول تبعد محمد عنها ومكسوفة اوى من البنات و عبد الرحمن بينادى من برة المطبخ 

لمياء / عبد الرحمن وصل اتفضل اتفضل 

محمد بيستخبي هو و جويرية وبيدخل عبد الرحمن وبينزل عيونو على الارض لما بيشوف حياة و ياسمين بشعرهم من غير حجاب و محمد بيخبط على كتف عبد الرحمن من  
و بيبصلو 

عبد الرحمن / محمد اسد السعودية وصل 

وبيحضنو بعض اوى 
 
ياسمين / حياة مشفتيش كريم 

حياة / لا من ساعة ما وصلنا وهو مختفى 

ياسمين بتخرج من المطبخ 

جويرية / ياسمين حطى حاجة على راسك 

       ************************************

ياسمين بتحط شال على رسها بيزدها جمال اكتر وشعرها الطول المجعد طالل من تحت الشال وبتخرج على الجنينة ومؤيد وفى معاة شباب وقفين برة وبيضحكو و ياسمين بتروح عليهم والشباب بيبصلها اوى باستغراب 

حسني / يلا ياشباب تعالو معايا 

مؤيد / ياسمين فى اية بتدورى على اية 

ياسمين / كريم مش بيرد على التلفون ومش موجود 

مؤيد / كريم حكالى على المشكلة الى بينكو 

ياسمين / والله يا مؤيد انا مقصدش بس قلتلو يدينى فرصة مش اكتر 

مؤيد / انا عارف قصدك يا حببتى ولا يهمك هو بس مدايق شوية عادى

 
ياسمين / هو فين 

مؤيد / شوفى السوار الى هناك هو وره
 
ياسمين بتروح


       ************************************

 مؤيد بيرجع للشباب وبياخد بالو انهم بيبصو على اختو 

مؤيد / ها يا شباب عنيكو هتفضل هناك ولا هندخل 

الشباب بيتحرجو اوى وبيدخلو ومؤيد بيدايق 

حسني / مؤيد متدايقش من الشباب 

مؤيد / لا انا عارف ان حياتكو هنا مختلفة عننا ودى حاجة غريبة بالنسبة ليكو يلا منخليش الشباب تتستني

وبيدخلو الشباب و محمد وعبد الرحمن بيدخلو و محمد بيعرف الكل على مؤيد والكل و اولاد عم محمد بيسالو مؤيد بتدرس اية 

مؤيد / انا خلصت معهد موسيقى السنة الى فاتت وبفكر 
ادرس ادارة اعمال علشان اساعد بابا 

الكل / ماشااء الله ماشااء الله ربى يوفقك 

جاسر / شغلنا موسيقى 

وجاسر بيشغل الموسيقى و حسني بيطفى الموسيقى
 ومعاة جيتار بتاع مؤيد وبيدية لمحمد و محمد بيبص لمؤيد

 
حسني / يبقي معانا فنان كبير زيك ونشغل موسيقى 

والكل بيهيص اوى ومبسوطين ومؤيد بيغنى خليجى وبيعزف والشباب بترقص والبنات فى المطبخ بيسمعو صوت مؤيد 

لمياء / ماشااء الله ماشااء الله ربى يحرسك يا ابن اخويااا 

جويرية بتسمع مؤيد بيغنى ومبسوطة اوى 

       ************************************

ياسمين مش عارفة تمشى بالعباية وبتدور على كريم

ياسمين / كريم كريم 

وبتمشى وبتتكعبل بيها وبتقع على الارض وبتصرخ وكريم بيسمعها وبيجرى عليها بسرعة 

كريم / ياسمين ياسمين حصلك حااجة

ياسمين / ااة رجلي

وكريم بيشوف رجليها وبيمسحلها من عليها التراب بسرعة 
 و ياسمين بتضحك علية اوى من القلق الى باين فى عنية 

كريم / انتى مفكيش حاجة صح 

ياسمين / تق تق 

كريم بيسيب رجليها وبيرجع المكان الى كان قاعد فية 
وبيشتغل على الاب توب بتاعو و ياسمين بتروح علية وبتقاعد جمبو وبتقفل لاب توب 

كريم / ياسمين انا 

ياسمين / انا موفقة  

كريم بيبص لياسمين بحزن 

كريم / موفقة بس علشان شفتينى زعلان 

ياسمين بتحط اديها على خد كريم بحنية 

ياسمين / انا بحبك ومقدرش ابعد عنك ابدا 

وكريم بيبتسم اوى لياسمين وبيبصلها وبيحضنها اوى

       ************************************

مؤيد و حسني و جاسر وقفين فى الجنينة وبيضحكو اوى
 و حسني بيحكلهم مواقف حصلتلو وبيضحك اوى وليلى وقفة بتبص لمؤيد اوى من الشباك ومؤيد بياخد بالو منها وبيبصلها اوى 

مؤيد / حسني ميين دى 

حسني بيقرب على شباك اوضة امو وبيضحك
 
محمد / امى انتى تعرفى ميين دة 

ليلى / مؤيد ابن جويرية و محمد 

ومؤيد بيبتسم لليلى 

محمد / مؤيد دي امى الغاالية 

مو / اهلا بحضرتك اتشرفت بمعرفتك 

وليلى بتسبهم وبتدخل وبتقفل الشباك وبتقف وره الشباك 

مؤيد / هو انا قولت حاجة زعلتها منى 

حسني / مش عارف ولا يهمك تعالو شوفو باقى البيت

ورده ✍️

ليست هناك تعليقات