إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 34

🌟 الحلقة ٣٤ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

محمد بيمشى بسرعة وبيروح على العربية و مصطفي مستنيه وبيبص على البيت بيشوف مؤيد ابنه واقف فى شباك اوضته وبيبصلو اوى و محمد بيبتسم لمؤيد اوى وبيرفعلو ايدو للتحية ومؤيد مبيديش اى تعابير خالص

 
محمد بيقف مبتسم بيملى عيونو منو وبيمسك دراعو لما بيحس بالم فية وبيركب العربية جمب مصطفي 

مصطفي / محمد انت كويس 

محمد بيبص لمصطفي اوى وبيرجع يبص لشباك اوضة مؤيد 
ومؤيد مش موجوود 

مصطفي / نمشى 

محمد بيهز راسو بنعم و مصطفي لسة بيمشى وفجاة مؤيد بيقف قدم العربية و محمد بيصرخ 

محمد / مصطفي حااااسب حاااااااسب 

محمد بينزل من العربية بسرعة بخووف على مؤيد 

محمد / ابنى مؤيد انت حصلك حااجة فيك حااجة انت اية الى عملتو دة ازااى تقف قدم العربية بالطريقة دى ازاااى 

محمد بيبص لمؤيد وبيشوف دموع مؤيد بتنزل 

مؤيد / كل واحد لازم ياخد فرصة تانية خلينا كلنا ناخد فرصة تانية
 
محمد بيحضن مؤيد اوى وبيعيطو هما الاتنين و مؤيد بياخد محمد وبيطلعو البيت و ياسمين بتشوف ابوها داخل البيت مع مؤيد كانت قاعدة بتعيط وبتجرى علية 
وبتحضنو اوى و محمد بيمسحلها دموعها وبيحضنها تانى وبيبسها من خدها

 
ياسمين / مش هتسبنا تانى 

مؤيد / مبقاش ينفع 

ياسمين بتروح على مؤيد وبتحضنو اوى 

مؤيد / فى الاوضة دى قلب مستنيك من ١٦ سنة قلب حاول يهرب منك زمان بس للاسف لحد دلوقتى بينزف من بعدو عنك 

محمد بيروح على اوضة جويرية و جويرية قاعدة بتعيط على السرير وبتمسح دموعها بسرعة

 
جويرية / ادخل 

محمد بيدخل الاوضة 

محمد / جويرية 

جويرية بتشوفو قدمها و دموعها بتنزل 

محمد / روحى 

جويرية بتقاعد على حرف السرير وبتحط اديها الاتنين على وشها وبتعيط اوى و محمد بيروح عليها وبيقاعد على ركبو قدمها وبيحط خدو على رجليها ودموعو بتنزل و جويرية بتشيل اديها وبتحط اديها على شعرو بحنية و محمد بيبصلها اوى 

محمد / سمحينى
 
محمد بيقف وبيمسك اديها وبيوقفها قدمه وبيمسح دموعها 
 و جويرية بتحط اديها الاتنين على صدور وبتمسكو من القميص بقوة 

جويرية / استنيتك كتيير اتاخرت لية 

وبتعيط و محمد بيحط ايدو وره رسها و جويرية بتضمو اوى و محمد بيضمها بايد واحدة لصدرو وبيبسها من بين خصلات شعرها بحب 

محمد /من غير عتاب 

جويرية / من غير عتااب

محمد بيلمس شفيفها بايدو وبيبصلها باشتياق شديد وبيبسها من شفايقها بقوة وبحب💏

جويرية بتخبى وشها فى حضنو تانى وبيضمها اوى وبيدخل مؤيد و ياسمين الاوضة وبيشوفو محمد حاضن جويرية اوى 
 و ياسمين بتجرى عليهم وبتبعدهم عن بعض وبتقف بينهم وبتحضن محمد و جويرية بتضحك ومؤيد بيروح على جويرية وبيحضنها 

مؤيد / لو كنت اعرف ان هو سبب ضحكتك كنت رجعتو من زمان 

جويرية بتبص لمؤيد اوى وبتحط اديها على خدو بحب وبتبوسو من خدو وبتحضنو اوى 

محمد / خلونا نرجع كلنا نبداء من جديد 

جويرية / مصر 

محمد / على الاسكندرية 

جويرية بتبص محمد اوى وبتبتسملو اوى 

      **********************************

فى الليل

 مصطفي و ياسمين ومؤيد و محمد و جويرية فى المطار 
 و مؤيد حاطط ايدو حولين رقبت اختو و ماشى معاها
  و جويرية ماسكة فى ذراع محمد وماشيين مع بعض 
 و ياسمين بتصرخ من الفرحة انهم هيركبو طيارة خااصة 

ياسمين / انا انا هركب دى
 
محمد والكل بيضحك عليها 

مصطفي / انتى متعرفيش ان ابوكى اكبر رجل اعمال 
فى الشرق الاوسط 

ياسمين بتجرى على محمد وبتحضنو وبيطلعو الطيارة كلهم و ياسمين مبسوطة اوى وطايرة من الفرح وبيسفرو على مصر 

مصطفي / انا محبتش اقول لحد خالص 

جويرية / اكيد زعلنين منى 

مصطفي / لااا اكتر من كدة بكتيير 

جويرية بتزعل اوى ومحمد بيمسك اديها وبيبسها وبيضمها عليةاوى 

محمد / انا متاكد من كتر حبهم ليكى على قد غضبهم 

جويرية بتبتسم اوى لمحمد وبيروحو على عربية محمد 

مصطفي / محمد هروح الشركة وانتو اكيد تعبنين اكيد هترتاحو
 
مصطفي بيمشىو جويرية قاعدة جمب محمد 

جويرية / محمد متاكد انك هتقدر تسوق 

محمد بيبتسم جويرية وبيتحرك بالعربية 

ياسمين / مصر حلوة اوى فيين الهرم 

محمد / حببتى الهرم بعيد عن هنا بس اكيد هوديكى فى كل مكان 

ياسمين / مؤيد انت جيت مصر كتير قبل كدة اية اكتر مكان حبيتو 

مؤيد / شاطئ ميامي 

محمد بيبص لجويرية اوى 

مؤيد / اول مرة شفتك هناك صدفة انا كنت مع زميلى 
ومصدقتش ان دة انت فعلا لانى كنت اعرفك من الصورة بس وجريت عليك بس لقيتك بتحضن بنت تقريبا فى سنى 

جويرية بتبص لمحمد اوى 

محمد / بنت ميين 

مؤيد / شعرها قصير وحلوة 

جويرية / ميين دى 

محمد / دى تبقي حياة 

ياسمين / حياة 

وبيتكلمو مع بعض كلهم ومبسوطين بس فى نظرة مؤيد حزن غريب و ياسمين بتخلى محمد يقولها على الاماكن الى بيمشو منها 

ياسمين / انت حافظ مصر كانها بلدك 

محمد / من حبى فى امك حبيت مصر 

جويرية بتبتسم اوى لمحمد

      **********************************


 وبيروحو على البيت وبيدخلو الشقة و جويرية بتبصلها اوى 

محمد / كل حاجة زى ما هى 

جويرية / كانى لسة بدخلها لاول مرة من ١٦ سنة 

ياسمين / انتو اتجوزتو فى الشقة دى صح 

جويرية / اة هى 

ياسمين / زى ما وصفتهالى بالظبط يا مامااا 

جويرية / كنت بحكلها عننا كتيير 

محمد/ مؤيد اية رايك لو مش حبنها انا ممكن اخدلكو فى اى مكان تحبوة 

مؤيد / لا حلوة وبسيطة زى ما امى بتحبها 

محمد / تعالو معايا 

وبيدخلو على اوضة مؤيد 

محمد / اتصلت وخلتهم يجهزولك الاوضة دى ويارب تعجبك 

مؤيد بيشوف اكتر من جيتار موجود فى الاوضة وكمان الات تانية وسماعات كبيرة اوى وسى دى وادوات كتير للموسيقى

 
جويرية/عملت دة كلو امتى 

محمد بيضم جويرية اوى وبيضحك
 
مؤيد/ حلوة اوى زى ما انا بحب بالظبط شكرا 

محمد بيقرب على مؤيد وبيحط ايدو على خدو بحب وبيحضنو اوى 

ياسمين / وانا ولا انا مليش مكان هنااا معاكو 

محمد / ازاى يعنى 

محمد بياخد ياسمين من اديها وبيروح على اوضة تانية كانت اوضة مكتب محمد وبتكون جميلة اوى و ياسمين بتصرخ لما بتشوف مكتبة كبيرة فى الاوضة ومكتب صغير مرتب اوى 
 و ياسمين بتجرى على محمد اوى وبتحضنو 

ياسمين / شكرا بااابى شكرااا 

ياسمين بتجرى على المكتبة وبتشوف الكتب 

      **********************************

محمد بياخد جويرية من اديها وبيروح على اوضتهم
 و جويرية بتشوف الاوضة زى ماسابتها بالظبط 

محمد / قولتلهم ميغيروش اى حااجة فى الاوضة
 
جويرية بتشوف صورتها هى ومؤيد كبيرة على الحيطة قدم السرير وبتروح على محمد وبتحضنو اوى و ياسمين بتدخل وبتبعدهم عن بعض وبتحضن محمد اوى 

ياسمين / انا مبسوطة اوى 

محمد بيبص لجويرية وبيمسك ايد جويرية وبيبتسم اوى 

ياسمين / خلونا نخرج 

جويرية / لا انا تعبانة عوزة ارتاح 

ياسمين / بلييز عوزة اخرج عوزة اروح كل مكان انتو رحتوة
 
محمد / حببتى خلينى اخد دوش ونرتاح شوية ونخرج 
لحد ما تزهقى خالص 

مؤيد / ياسمين تعالى انا هخرجك يلا تعالى 

ياسمين بتفرح وبتبوس جويرية و محمد وبتجرى على مؤيد 
وبيخرجو مع بعض 

جويرية/ روح خد دوش وانا هشوف الشنط 

محمد بيبوس جويرية من خدها وبيروح على الحمام
 و جويرية بتفتح الشنط وبتفتح الدولاب وبتشوف هدوم محمد فى الدولاب وبتمسكها وبتشمها اوى وبتملس عليها بحنية ودموعها بتنزل وبتحس بلمسة ايد محمد على خصرها وهى وقفة وبتبصلو 

محمد لبس بنطلون البيجامة بس من غير تيشيرت 
و جويرية بتحضنو اوى وبتعيط وبتتنهد اوى و محمد بيخدها من اديها وبيروح ينام على السرير وبيشاورلها 
تنام جمبو و جويرية بتحط دمغها على صدرو زىى ما هى كانت متعودة و محمد بيضمها اوى

      **********************************

فى الليل 

جويرية ريحة جااية فى الرسبشن وقلقانة اوى و محمد بيكون نايم وبيفتح عنية وبيبص حولية بخوف وقلق 
وبيخرج برة الاوضة بسرعة وبيشوف جويرية وقفة 
وبياخد نفس وبيمسك دراعو 

محمد / جويرية 

جويرية بتبصلو وبتروح علية  

محمد / جويرية خفت اوى لما فتحت عينى وملقتكيش جمبى 

جويرية بتمسك ايد محمد الى بتالمو 

جويرية / بتوجعك

محمد بيحط ايدو على خدها بحنية وبيضمها اوى 

محمد/ مالك ياروحى فيكى اية 

جويرية / الولاد مرجعوش لحد دلوقتى وانا قلقانة عليهم
 
محمد / متقلقيش ثوانى وهيكونو هنا 

والباب بيخبط و جويرية بتروح تفتح الباب و محمد بيروح على الاوضة وبيلبس التيشيرت بتاعو وبيخرج وبتكون ياسمين ومؤيد 

مؤيد / انا غلطان انى خرجت معاكى فى مكان 

ياسمين / انا مش عارفة انت متعصب لية كدة 

جويرية/ هششش انت وهى خلاص انتو مش بتزهقو من الخناق مع بعض 

محمد واقف بعيد وبيتفرج عليهم وهم بيتخنقو ومبسوط اوى و جويرية بتبص لمحمد وبتشوفو مبتسم اوى ومؤيد بيمسك شعر ياسمين و ياسمين بتصرخ 

مؤيد / ياشعر معكروونة 

ياسمين / ياماما شايفة بيقولى اييية 

جويرية / مؤيد عيب كدة 

مؤيد بيضحك و ياسمين متغاظة منو اوى و بتشوف محمد بتجرى علية 

ياسمين / بابا شوف مؤيد بيعمل اية فيا بيتريق على شعرى
 
محمد بيمسك شعر ياسمين
 
محمد / انتى تعرفى ان فى ٤٪ من ٥٠ مليون الى شعرهم كدة دة علشان هم مميزيين طبعاا 

ياسمين بتضحك وبتحضن محمد اوى 

مؤيد/ ماما انا جعان 

جويرية / تحبو تاكلو اية 

مؤيد / اى حاجة غير المعكرونة 

وبيضحكو اوى و محمد بيروح يجيب دفتر مكتوب فية جميع ارقام المطاعم والاكلات كمان

جويرية / محمد انت فاتك كتير اوى انا الى هعمل الاكل

محمد بيرفع حوجبو لجويرية 

جويرية/ انا احسن وحدة تعمل الاكلام المصرية والفرنسية كمان 

ياسمين / ماما مش اوى كدة 

وبيضحكو اوى 

      **********************************

فى الصباح 

الباب بيخبط ومؤيد بيفتح الباب وبتدخل حياة من غيير ما تشوف مين وبتدخل  

حياة / انت ازااى تسافر من غير ماتقولى 

مؤيد / استنى هنا انتى ميين 

حياة بتبص وره بسرعة 

حياة / انت الى ميين 

مؤيد / انتى الى جيتى ودة بيتى 

حياة بتبص للشقة اوى وبترجع تبص لمؤيد 

حياة / هى الشقة انا مش غلطانة فى العنوان انت تطلع ميين 

وبيخرج محمد من الاوضة 

محمد / فى اية 

حياة بتبص لمحمد اوى وبتتجاهل مؤيد وبتروح على محمد وبتحضنو اوى 

حياة / انا زعلانة منك ازااى تسافر من غير ما تقولى 
وكمان رجعت امبارح 

مؤيد / دى ميين

محمد / مؤيد دى حياة بنت عمك مصطفي وتقريبا هى مقيمة هنا بعد كل خناقة 

حياة بتقرب على محمد

حياة / حمودى ميين الوسيم دة 

ومؤيد بيفهم من نظرتها انها بتتكلم علية و محمد بيضربها على كتفها 

محمد / دة مؤيد ابنى 

جويرية بتخرج من الاوضة 

جويرية / محمد 

محمد بيبص وره لجويرية وبيبتسم لها اوى 

محمد / صباح الخير يا حببتى 

جويرية / صباح النور 

جويرية بتبص لحياة 

جويرية / انتى حياة 

حياة / انتى الى فى الصورة صح 

جويرية بتضحك وبتحضنها اوى ومؤيد بيعدى من جمبهم وبيسبهم وقفين وبيدخل الاوضة بتعتو 

حياة / انتى حلوة اوى 

جويرية / شكرا يا حببتى ماما عاملة اية 

حياة / بيتهيقلى لو عرفت انك رجعتى بعد السنين دى مش عارفة هتعمل اية خلينى ابلغها 

جويرية / لا انا متبلغيهاش دلوقتى 

جويرية بتحضن حياة اوى 

جويرية / انتى اتعرفتى على مؤيد انتو الاتنين اتوالدتو فى يوم واحد هو الصبح وانتى بالليل 

حياة / ماما كانت قالتلى انتى حلوة اوى وطبعا حمودى شيخ الشبااب لازم تجيبو المز دة طبعا

محمد بيضربها على دمغها و جويرية بتحضنها وبتضحك

جويرية / محمد روح صحى ياسمين وانا هجهز الفطار

جويرية بتمشى وبتسبهم 

حياة / مين ياسمين 

محمد / تعالى معايا لما اعرفك عليها 

محمد بيخبط على اوضة ياسمين و لسة نايمة محمد بيدخل 
وبيشفها نايمة وبيروح عليها وبيبسها من خدها و ياسمين بتفتح عنيها وبتبتسم لما بتشوف محمد واقف قدمه
 

 
ياسمين / بابى 

حياة / بنتك 

ياسمين بتبص لحياة باستغراب 

محمد / دى ياسمين بنتى اما دى بقي حياة بنت عمك مصطفي 

ياسمين / اهلا بيكى بابا كلمنى عنك واحنا فى الطريق 

حيااة / واااو واااااو واااو عملتى شعرك دة فيين اكيد مش فى مصر انا كان نفسى اعملو كدة واااو دة لون شعرك طبيعى صح واااو 

ياسمين / هو شعرى كدة طبيعى يعنى زى الساحرة 

حياة / بالعكس جميل اوى  

حياة / حاسة اننا هنكون اصحاب 

ياسمين / وانا كمان 

محمد / يلا يا ياسمين روحى اغسلى وشك علشان نفطر مع بعض 

ياسمين بتروح على الحمام 

حياة / مش دى اوضة المكتب بس كدة احلا 

محمد/ طب يلا علشان تفطرى علشان تلحقى الكلية بتعتك 

وكلهم بيتجمعو على الفطاار 

حياة / عمو حكالى عنك كتير اوى 

جويرية / حكالك اية 

حياة / يعنى اتعرفتو ازاى على بعض وايام الى عشتوها عند جدو فى الصعيد 

ياسمين / مامى انتى مقولتليش انك سافرتى انتى وبابى الصعيد 

جويرية / دى حكاية قديمة هحكيهالك بعدين ياروحى 

مؤيد بياكل قليل 

محمد / مؤيد انت مكملتش اكلك 

مؤيد / لا انا اكلت هروح اجرى شوية حاسس ان جسمى زايد شوية

حياة / ازاى انت جسمك حلو اوى 

مؤيد بيبصلها من غير اهتمام وبيخرج من الشقة 

حياة/ هى العيلة دى كلها كدة يعنى 

محمد /كدة اية 

حياة / يعنى حلوين وطعميين اوى 

محمد / لو اكلتى يلا روحى على محاضراتك يلا امشى 

حياة / يووة انا همشى 

جويرية / حياة متقوليش لماما حاجة 

حياة / بصراحة انا اخاف اقولها تروح حدفانى بحاجة تخلص عليا 

وبيضحكو اوى 

ياسمين / بابا خلينا نخرج انا وانت 

محمد / ماشى يا حببتى بس اخد دوش ونخرج انا وانتى وماما 

جويرية / محمد عوزين نجمعهم كلهم الاول 

محمد/ لو تحبى اعزمهم على العشاء النهاردة 

جويرية / يكون احسن 

موبيل محمد بيرن و محمد بيروح يرد على الموبيل 

محمد / مصطفي لاااا الغى الاجتماع قولهم سافر تانى 

جويرية / محمد روح شوف الشركة وانا عندى شغل كتير فى الشقة هناا 

محمد / خلاص يا مصطفي هاجى احضر الاجتماع 

محمد بيروح على جويرية 

محمد / حببتى كنت حابب افضل معاكى 

جويرية / حبيبى احنا مع بعض على طول بس انت عندك شغلك يعنى يقولو ان انا السبب 

محمد بيبسها من خدها 

ياسمين / احم احم انا هنااا 

محمد بيضحك وبيبوس ياسمين من خدها 

محمد / حببتى نبقي نخرج فى وقت تانى 

ياسمين / هاجى معاك 

محمد / هتيجى معايا فيين 

ياسمين / الشركة بتعتك عوزة اشفها بلييز بلييز
 
جويرية / انتى هتعطلى بابا وخلاص هتحسى بالملل 

ياسمين / لا ااا مش همل بلييييز بلييز 

محمد / يلا جهزى نفسك بسرعة 

ياسمين بتجرى على محمد وبتبوسو من خدو وبتروح على اوضتها

 
جويرية / حبيبى لو دايقتك اتصل بيا وانا ابعت مؤيد يخدها 

محمد / متشغليش بالك انتى بس خلى بالك من نفسك لحد ما ارجع 

محمد بيحط دراعو حولين خصر جويرية وبيضمها علية اوى 

محمد / وحشتينى. 

جويرية بتحضنو اوى. 

جويرية / وانت كمان 

جويرية / خلينى اجهزلك هدومك علشان متتاخرش 

جويرية و محمد بيروحو على الاوضة و جويرية بتطلع قميص ابيض لمحمد وبنطلون اسود وبليزر اسود و جويرية محمد يلبس هدومه
 
جويرية / حبيبى لازم نروح للدكتور علشان ذراعك 

محمد / حياتى انا اتعوت خلاص 

جويرية / علشان خاطرى انا كل لما بشوفو كدة انا بتوجع اوى 

محمد بيرفع نظر لجويرية و وبيبسها من شفايفها وبيحضنها
  

محمد / علشانك انتى بس 

جويرية بتلبسو البليزر بتاعو وبتحطلو برفان 

محمد / مش هتاخر عليكى 

جويرية / متقلقش عليا 

ياسمين بتدخل بسرعة 

ياسمين / انا جاهزة 

محمد بيشفها لبسة بدى ديق ابيض لنص البطن وشورت جينز قصير
 
محمد / اية الى انتى لبساة دة 

ياسمين بتبص لنفسها باستغراب 

ياسمين / اية مش حلو 

جويرية بتمسك ايد محمد علشان ميتكلمش 

جويرية / حببتى هنا غير فى فرنسا اللبس دة هيكون غريب لو خرجتى بية هناا 

ياسمين / اوكى 

محمد بيبص لجويرية وبيبسها من جبنها ومبسوط من 
تعاملها مع ياسمين و ياسمين بتلبس فستان بنج قصير من غير اكمام منفوش من تحت 

ياسمين / حلو كدة 

محمد بيبص لجويرية 

جويرية / حببتى جميل اوى عليكى ولو لبستى جاكيد علية علشان الجو ممكن يبرد شوية 

ياسمين / اوكى 

جويرية بتوصل محمد للباب و ياسمين بتجرى علية بسرعة ومسكة فى اديها الجاكيد وكانت هتقع وهى بتجرى و محمد بيتخض عليها وبيلحقها 

ياسمين / سورى 

محمد / براحة يا حببتى 

ياسمين / خفت احسن تمشى وتسبنى 

محمد بيضمها اوى وبيبسها من جبنها 

جويرية / ياسمين متديقيش بابا عندو اجتماع مهم
 
ياسمين بتبوس جويرية وبتخرج ومبسوطة اوى و محمد بيبوس جويرية من خدها وبخرج وبيقبلو مؤيد داخل العمارة 

ياسمين / مؤيد انا ريحة مع بابا الشركة 

مؤيد / ربنا معاكو 

محمد / مؤيد انت كويس 

مؤيد / اة كويس انا هطلع احسن جسمى عرقان اوى 

ومؤيد بيدخل الاسنسير و محمد بيبصلو اوى وهو طالع 
وبيمشى هو ياسمين

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات