إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 26

الحلقة     26

 🌺  عشق و لكن  🌺

وفى الصباح حمزة بيصحى و بيلقى سلمي نايمة جمبو على الارض وحطة دمغها على السرير جمبو وراحة فى النوم و حمزة الله بيحط ايدو على شعرها وبيشم شعرها و سلمي بتتخض وبتصحى 

سلمي \ انت عامل اية 

حمزة \ انا كويس الحمد لله مش عارف اشكرك ازاى يا سلمي 

سلمي \ لو فى اى حد مكانى كان عمل كدة 

-- سلمي بتروح بعيد و حمزة بيمسك اديها وبيبسها 

حمزة \ بحبك يا سلمي
 
سلمي \ لو سمحت سيب ايدى 

سلمي بتبعد ايدو عنها وبتروح تقاعد بعيد 

حمزة \ طول الليل بحلم بيكى وبشم ريحت شعرك الى عملة زى ريحت البحر 

-- سلمي بتبصلو اوى --

سلمي \ دى من الحرارة الى كانت عندك 

حمزة \ انا من غيرك اموت  مقدرش ابعد عنك 

سلمي \ لا هتقدر هو اسبوع وبابا يكون كويس وننفصل وكل واحد يبدا حياتو من جديد 

حمزة \ انتى ماضيا ومستقبلى سلمي انتى انا عرفة يعنى اية انتى عندي انا

سلمي \ خلاص يا حمزة متتعبش نفسك الى بنا دلوقتى مجرد وهم كنا عيشين فية 

حمزة \ بس انا متاكد انك بتحبينى زى ما انا بحبك والله بحبك يا سلمي
 
سلمي \ بصوت عالى مش عوزة اسمع الكلمة دى لو سمحت 

-- والباب بيخبط وبيدخل احمد و مرون 

احمد \ المريض بتعنا عامل اية 

حمزة \ انا تعبتك معايا اوى شكرا 

احمد \ لو عاوز تشكر اشكر سلمي كانت قلقانة عليك اوى ومسبتكش ولا لحظة 

-- حمزة بيبص لسلمي و سلمي عملة نفسها مش وخدة بلها --

مرون \ الف سلامة عليك يا حمزة لية مفيش حد صحانى 

سلمي \ مكنتش عاوزة اقلق حد معانا 

-- احمد دخل وبيقيس حرارت حمزة 

احمد \ لا انت كويس دلوقتى 

حمزة \ الحمد لله 

احمد \ بس ممنوع تخرج من الاوضة  النهاردة خالص عاوز راحة اوكى ودى المهمة بتعتك يا سلمي والادوية دى فى معادها 

سلمي \ متقلقش انا هخلى بالى منو كويس 

مرون \ ربنا معاك باة حبس انفرادى 

احمد \ هو هيلقى حبس احلا من كدة فين 

-- احمد بيقصد على سلمي و سلمي بتبص لحمزة ولما حمزة يبصلها وبتجرى بعنيها بعيد -

-- احمد بيخرج هو و مرون -- 

-- سلمي وقفة مش عرفة تتكلم تقول اية 

سلمي \ انا هلبس واروح الشغل ساعة وهرجع 

حمزة \ انتى بتخدى رايى ولا بتعرفينى مجرد معرفة 

و سلمي كشرت 

سلمي \ دى مجرد معلومة انا خرجة راحة الشغل 

-- سلمي خرجت من الاوضة ودخلت تانى علشان نسيت الورق والشنطة ومتعصبة اوى وبتخرج تانى بعد شوية بتدخل علشان بتنسا الموبيل وبتخرج تانى و حمزة بيبتسم على اللغبطة الى هى فيها 

حمزة \ مجنونة 

-- سلمي فى الشغل واتاخرت و حمزة قلقان ومش عارف يتصل بيها ولا هتزعل علشان اتصل و سلمي فى الشغل ومحستش بالوقت خالص وبتبص فى الساعة هتلقى الساعة الخامسة
 
-- سلمي بتلم الورق بسرعة 

عز \ فى لسة ورق لازم نرجعو 

سلمي \ مش مهم بكرة نشوفو مع بعض لازم امشى حمزة تعبان فى البيت 

عز اتنرفز 

عز \ ازاى بعد الى عرفتية تسمحيه بالسهولة دى 

-- سلمي نزلت الورق الى على اديها وبتبص لعز 

سلمي \ عز انت عارف انا بعزك اد اية بس لو سمحت متتدخلش فى اى حاجة تخصنى انا و حمزة 

عز \ انتى زعلتى 

سلمي \ لا انا مبزعلش منك بس علشان تكون عارف 

-- سلمي خدت الورق وراحت على الفيلا بتلقى حمزة نازل على السلم و مرون سندو 

سلمي \ انت اية الى خلاك تخرج من الاوضة 
 
عاصم \ سلمي 

سلمي \ بابا نعم 

عاصم \ ازاى جوزك يكون تعبان فى البيت وحضرتك تتاخرى الوقت دة كلو ازاى 

سلمي \ انا اسفة يا بابا بس محستش بالوقت 

عاصم \ اتاسفى من جوزك الاول انا بعدين
 
حمزة \ انا كويس يا عمى وبعدين سلمي كانت بتتطمن عليا كل شوية وفى شغل كتير مستعجل وحضرتك عارف الشغل 

-- حمزة بينزل هو و مرون وبيروحو على الصالة و حمزة بينام على الكنبة 

سلمي \ طب كنت ترتاح احسن فى الاوضة 

حمزة \ مليت من الاوضة 

-- سلمي \ انا كنت سيباك كويس اية الى حصل
 
حمزة \ لما بتكونى بعيد عنى مش عارف بيحصلى اية 

مرون \ انا هنا مش وخدين بلكو منى ولا اية 

حمزة \ اتنين متجوزين  قاعدين  مع بعض انت اية الى مخليك قاعد  معانا 

عيسى \ ماشى انا هروح اتمرن احسن 

-- حمزة و سلمي بعض فى الصالة لوحدهم 

-- وفجاة حمزة كانة مفهوش حاجة وبيتعدل وبيقرب من سلمي 

حمزة \ وحشتينى يا روحى 

سلمي \ وجع روحك انت مش كنت تعبان من شوية 

حمزة \ لما بتكونى جمبى بحس ان روحى رجعتلى 

سلمي \ انا تعبانة وهطلع اخد شور وانام 

حمزة \ وهتخلينى هنا لوحدى 

سلمي \ اة علشان استريح منك 

حمزة \ يا عمى عاصم 

سلمي \ عاوز بابا لية 

حمزة \ علشان اقولو انك هتطلعى تنامى وتسبينى هنا تعبان اوى 

سلمي \ ابو شكلك انا تعبانة وعوزة انام 

-- سلمي قاعدة  جمبو و حمزة بيبص عليها 

سلمي \ ممكن متبصليش كدة 

حمزة \ مراتى ووحشتنى اعمل اية 

سلمي \ متقولش مراتك ماشى انا بحظرك 

حمزة \ طب انا جعان
 
سلمي \ يا الله هتاكل اية 

حمزة \ عاوز اكل كبسة و جيلى 

سلمي \ ههههههههة وفى حد قالك انى الطباخة بتعتك 

سلمي \ هى شوربة ولو مش عجبك خلاص 

حمزة \ انتى اى حاجة من ايدك حلوة
 
-- سلمي رحت على المطبخ وجابت شوربة وجت وحطتها قدمه
 
حمزة \ تسلميلى يا حياتى 

سلمي \ متقوليش يا حياتى ممكن تاكل وانت ساكت باة
 
-- حمزة اتعشا و سلمي نادت على الخادمة شالت الصانية و سلمي قاعدة جمبو وبتروح فى النوم من التعب و حمزة بيقرب منها وبيحط رسها على صدرو وبيفضل طول الوقت بيبص على ملامحها وبيمشى ايدو بين خصلات شعرها الناعم و سلمي بتصحى وبتفتح عنيها بتلقى وش حمزة قدمها بتتخض وبتقف
 
سلمي \ اسفة محستش بنفسى انا تعبانة شوية 

حمزة \ اطلعى نامى 

سلمي \ وانت 

حمزة \ انا هنام هنا علشان تخدى رحتك فى النوم 

-- سلمي طلعت ونامت و حمزة سهران وبيفكر ايه نهاية العلاقة الى بنهم دى وهو مش عارف يسمى الى بنهم اية

في الصباح 

 حمزة لبس ومستنيها وسلمي بتنزل من اوضتها
 
حمزة \ اتاخرتى لية

سلمي \ انت رايح فين 

حمزة \ على الشغل طبعا هستناكى برة 

-- حمزة خرج و سلمي وقفة ومصدومة --

-- سلمي راحت لحمزة وركبت جمبو 

سلمي \ لو حاسس انك تعبان خليك يومين فى البيت احسن واية الى هيخليك تيجى الشغل 

حمزة \اولا علشان بتوحشينى وثانيا انا كويس الحمد الله 

سلمي \ وثالثا
 
حمزة \ ثالثا بتوحشينى اوى 

سلمي \ ممكن لو سمحت احنا ريحين مكان شغل ممكن بلاش الكلام دة علشان انا مليت منو باة 

-- سلمي نزلت من العربية وركبت عربية تانية ومشيت لوحدها 

-- حمزة فضل يبص عليها لحد مامشيت من قدمه وطلع بعربيتو وراح على الشركة ودخل الشركة والكل بيسلم علية معاد عز وقف مصدوم لما شاف حمزة حمزة راح علية 

حمزة \ عز عامل اية 

عز \ اة الحمد لله 

حمزة \ سلمي فى المكتب 

عز \ ايوة فى المكتب 

-- حمزة فتح الباب على سلمي وبصوت عالى
 
حمزة \ حبيبت قلبى عملة اية 

-- حمزة قفل الباب عز واقف بيبص علية --

سلمي \ انا قولتلك اكتر من مرة بلاش الاسلوب دة 

حمزة \ واحد بيدلع مراتو 

سلمي \ متقولش مراتك وخليك جد شوية فى الشغل 

حمزة \ حاضر انتى تؤمرى يا روحى 

سلمي \ متقوليش يا روحى وممكن متخلنيش اشوفك كتير علشان بتعصبنى اوى 

-- سلمي بتقوم من على الكرسى وبتتنرفز وبتتخبط فى المكتب و حمزة بيروح عليها وبيمسك رجليها و عز بيدخل وبيشفهم ووشو يحمر
 
حمزة \ الف سلامة عليكى يا روحى انتى كويسة 

سلمي \ بصوت واطى ابعد عنى 

حمزة \ تعالة يا عز انت مش غريب ادخل 

عز \ دى اوراق لازم حضرتك تمضيها 

سلمي \ شكرا يا عز لو سمحت ممكن تجهز الاواق علشان الاجتماع 

عز / حاضر ثوانى وهتكون الاوراق جاهزة 

--عز بيخرج 

حمزة \ الانسان دة مش بطيقة خالص سبحان الله من اول مرة شوفته وانا مش برتاحلو 

سلمي \ عز من اعز اصدقائى ولو سمحت خليك بعيد عنو انا بحظرك 

حمزة \ وانتى بتدفعى عنو لية كدة 

-- سلمي و حمزة راحو على الاجتماع وبيدخل عز 

حمزة \ المفروض الاجتماع للمديرين وبس لية عز هنا اتفضل استني  برة 

سلمي \ لا 

حمزة بيبص لسلمي باستغراب -

حمزة \ ايه

سلمي \ لا عز مش هيخرج برة من النهاردة عز سكرتيرى الخاص ومسموح لة انو يحضر كل الاجتماعات معانا 

حمزة \ وانا معرفش بالقرار دة لية 

سلمي \ دة قرارى والمفروض ان انا الى اتخزو لوحدى ولا اية رايك يا بش مهندس حمزة 

حمزة \ اوكى انتى حرة 

-- عز على وشه ابتسامة خبيثة جدا و حمزة بيبصلو --
-- والاجتماع بيخلص و حمزة بيروح لسلمي المكتب وبيلقى عز عندها بيشتغلو 

حمزة \ ممكن لو سمحت تسبنا لوحدنا 

-- عز متحركش غير لما سلمي اتكلمت 

سلمي \ اتفضل انت يا عز ونكمل بعدين 

-- حمزة اتنرفز من برودو معاة
 
حمزة \ انتى كان من المفروض تعرفينى بحاجة زى دى مش تصغرينى قدم الناس الى كانت فى الاجتماع 

سلمي \ انت الى بتحاول تصغر من نفسك وبتتدخل بحاجات ملكش فيها 

حمزة \ سلمي انتي مراتى 

سلمي \ وانا قولتلك متقولش الكلمة دى 

حمزة \ يا ستى على الاقل لفترة معينة 

سلمي \ وقريبا جدا هنستريح من بعض وسعتها مش مطرين نشوف بعض 

حمزة \ متنسيش انى انا كمان شريك فى الشركة يعنى لازم نعرف نتعامل مع بعض
 
سلمي \ ويا ريت ميكنش فى تعامل بنا احسن 

-- وبيخبط الباب وبيدخل عز 

عز \ فى ناس عوزين حضرتك برة 

حمزة \ مين 

-- وبيدخل ظابط واتنين عساكر 
 
الضابط \ حضرتك المهندس حمزة سعد

حمزة \ اة انا فى اية 

الضابط \ مطلوب القبض عليك بتهمت قتل المجني عليه سامح .....

ليست هناك تعليقات