إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 25

الحلقة     25

 🌺  عشق و لكن  🌺

سلمي / حمزة لو بتحبنى بجد طلقنى مش قدرة والله العظيم مش قدرة
 
-- سلمي بتعيط و حمزة بيخدها فى حضنو علشان حاسس بيها اوى --

حمزة \ حاضر يا سلمي هعملك الى انتى عوزاة 

-- و سلمي سمعت كلمو وانهارت من العياط وجريت على اوضتها و حمزة واقف برة مش عارف يعمل اية وهو عارف انها بتحبو وهو بيحبها بس فى حاجز قوى بنهم

ندي \ حمزة

حمزة \ لو سمحتى ابعدى عنى كفاية الى حصل لحد كدة كفاية 

ندي \ فين سلمي 

حمزة \ ابعدى عن سلمي يا ندي 

-- ندي مردتش علية ومشيت راحت على اوضة سلمي ودخلت 

سلمي \ انتى فى حاجة 

ندي \ انا عرفت انك قراتى الجواب بس والله العظيم يا سلمي دة قبل ما حمزة يحبك 

سلمي \ اية هو الى اتفق معاكى علشان تيجى وتقوليلى الحكاية دى 

ندي \الى بينى وبين حمزة كان مجرد اعجاب مش اكتر من كدة اما الى بينك وبينو دة حب يا سلمي وانا عرفة انتى بتحبية قد اية حرام تظلمى الحب دة حرام
 
سلمي \ ممكن تخرجى من هنا حالا مش عوزة اشوف حد كفاية كفاية تمثيل باة كفااااااية 

-- حمزة واقف برة ومش عارف اية الى بيحصل وعاوز يدخل وخايف ومتوتر وفجاة بيسمع صوت ندي بتنادى علية وبيدخل بسرعة بيلقى سلمي على الارض مغما عليها 

حمزة \ انتى عملتى فيها اية لو سلمي حصلها حاجة مش هسيبك 

-- حمزة بيشيل سلمي و بينيمها على السرير وبيحاول يفوقها و سلمي بتفتح عنيها بتلقى نفسها فى حضنو بتبعد عنو وبتعيط
 
حمزة \ سلمي انتى كويسة 

سلمي \ انا عوزة انزل القاهرة حالا
 
حمزة \ حاضر يا سلمي انا مستعد اعمل اى حاجة بس انتى تكونى مرتاحة 

-- ندي بتعيط  وبتخرج برة و حمزة بيحجز على اول طيارة بكرة الصبح 

-- حمزة طول اليل فى البلكونة و سلمي نايمة على السرير ومن الوقت للتانى بيبصو لبعض من بعيد 

-- فى الصباح سلمي بتكلم هبة
 
سلمي \ الو هبة احنا نزلين القاهرة 

هبة \ فى اية دلوقتى ازاى
 
سلمي \ الجو هنا برد وانا خايفة على حمزة علشان ميتعبش فا هنسافر دلوقى 

-- سلمي قفلت مع هبة وراحو على المطار ومن المطار الى القاهرة --

- ووصلو على الفيلا و حمزة وصل سلمي --

حمزة \ انا عندى مشوار 

سلمي \ وانا مسالتكش انت هتروح فين 

-- سلمي دخلت على الفيلا ومفيش حد فى الفيلا و بتنادى على الخدم

سلمي \ فين بابا و مرون 

الخادمة \ فى المستشفى 

سلمي \ مستشفى اية فى اية اتكلمى 

الخادمة \ الاستاذ عاصم تعب امبارح وراحو على المستشفى 

-و - سلمي  بتتصل بمرون 

سلمي \ انت فين 

مرون \ سلمي عاملين اية 

سلمي \ انت فين
 
مرون \ انا فى البيت 

سلمي \ مرون  انا فى البيت بابا فى مستشفي اية 

مرون \ انتى رجعتى اهدى براحة بابا كويس
و احنا عند احمد فى المستشفى

-- سلمي قفلت مع مرون واتصلت بحمزة

سلمي \ حمزة اجع بسرعة 

حمزة \ فى اية 

سلمي \ بابا فى المستشفى 

-- حمزة رجع بالعربية وخد سلمي وراحو على المستشفى وبيقبلو مرون --

سلمي \ مرون بابا جرالو اية 

مرون \ بابا جتلو ازمة امبارح 

حمزة \ ازاى ازمة اية 

مرون \ بابا عندو السكر واحنا منعرفش وجبتو على المستشفى امبارح و احمد الى قالي
 
سلمي \ ومتصلتش بيا لية مقولتليش لية 

مرون \ بابا رفض انى ابلغكو حاجة 

حمزة \ وهو عامل اية دلوقتى 

مرون \ هو احسن الدكتور عندو دلوقتى ومستني لما يخرج 

-- وبيخرج احمد --

سلمي \ احمد بابا عامل اية 

احمد \ فى اية يا جماعة عمى عاصم كويس براحة شوية بس فى شويت تعليمات لازم تتنفذ اولها الزعل ثانيا ينسا حكاية الشغل دى خالص هو لازم يرتاح المدة الى جاية دى 

سلمي \ انا هنفذ اى حاجة تقولها بس بابا يكون كويس 

احمد \هيكون كويس بس علشان هو عندو الضغط والسكر بيكون فى خطر علية شوية 

-- سلمي بتعيط  --

احمد \ سلمي انا عارف انتى قوية خليكى قوية على طول علشان تقدرى تساعدية وطول ما في رعاية يبقي هيكون تمام 

-- احمد  بيمشى و سلمي بتفضل تعيط --

حمزة \ الدكتور بيقول انو كويس دلوقتى لية العياط
 
سلمي \ انا اى حاجة حلوة فى حياتى بتضيع منى مش عوزة بابا يضيع منى هو كمان انا خايفة اوى 

- حمزة بيحضنها اوى و سلمي هى كمان بتضمو وبتعيط -

-- وبتخرج الممرضة بتقولهم ان ممكن يدخلو --

- وبتدخل سلمي بعد ما بتمسح دموعها هى و مرون و حمزة -

سلمي \ حبيب قلبى عامل اية
 
عاصم \ مرون انا مش قولتلك متقولش لحد فيهم 

سلمي \ وكمان مش عوزنى اكون جمبك 

عاصم \ انا بس مش عاوز اخد منك اى لحظة حلوة من حياتك يا روحى 

-- سلمي بتبص لحمزة - 

حمزة \ حمد لله على السلامة يا عمى 

عاصم \ الله يسلمك يا ابنى 

سلمي \ انا اول ما رجعت ومشفتكش فى البيت اتصلت بمرون وعرفت منو كنت هتجنن 

عاصم \ وانتو اية الى رجعكو بدرى كدة 

سلمي \ حمزة تعب هناك شوية خد شويت برد قولت نرجع احسن علشان ميتعبش اكتر من كدة 

عاصم \ الف سلامة عليك يا حمزة علشان كدة وشك اصفر 

مرون \ وانا بقول خسيت اوى لية فى الكام يوم دول 

حمزة \ انا كويس المهم حضرتك
 
عاصم \ سلمي عوزك تتصلى بالشركة علشان يجبولى الورق علشان الشغل متعطل بقالو يومين 

سلمي \ شغل اية خلاص انت سويت معاشك خلاص 

-عاصم \ يعنى اية 

سلمي \ انا الى همسك الشغل كلو وانت ترتاح ماشى 

عاصم \ طب لما تفرحى شوية انتى ملحقتيش 

حمزة \ المهم دلوقتى حضرتك تقوم بالسلامة وكل حاجة بعدين 

عاصم \ انا موافق علشان متاكد ان حمزة مش هيسيبك  فى اي حاجة 

سلمي \ ان شاء الله يا بابا 

عاصم \ انا كل لما ببص فى عيونكو وبشوف الحب الى فيها بستريح ولو مت دلوقتى هكون مستريح اكيد
 
سلمي \ بعد الشر عليك ربنا يخليك ليا يا روحى 

حمزة \ ربنا يطول فى عمرك يا عمى وتكون فوق راسنا 

مرون \ بعد الشر عنك يا حج هو انا ليا مين غيرك 

-- وخرجو عاصم من المستشفى ورجعو البيت وكلهم سهرنين فى الصالة
 
عاصم \ كفاية سهر الكل يروح ينام 

مرون \ انا هروح اتدرب شوية 

احمد \ حمزة خد مراتك واطلعو نامو 

-- سلمي و حمزة طلعو على الاوضة و سلمي قاعدة على السرير 

سلمي \ القدر بيلعب بينا 

حمزة \ قصدق اية 

سلمي \ منقدرش نقول اى حاجة لبابا دلوقتى خالص لازم نستني لما يتحسن 

-- حمزة مبيردش عليها --

سلمي \ انت مبتردش لية 

حمزة \ عوزانى اقول اية انا هروح انام فى اوضة  اياد و هبة 

-- حمزة بيخرج و بيلقى مرون بيتمرن فى الصالة الى فوق وبيدخل تانى 

سلمي /  فى اية 

حمزة \ اخوكى برة بيتدرب 

سلمي \ انت وشك اصفر فعلا انت حاسس بحاجة 

حمزة / انا كويس 

-- سلمي بتقرب منو وبتلقية سخن فعلا 

سلمي \ انت سخن اوى 

حمزة \ لا انا كويس بس انام واصحى هكون كويس 

سلمي \ ممكن تروح تنام على السرير لو سمحت اتفضل 

-- حمزة استغرب من الشدية الى بتتكلم بيها وبيروح يقاعد  على السرير و سلمي بتروح تجيب الترمومتر وبتقيس الحرارة 

سلمي \ انت حررتك عليا اوى 

حمزة \ لا انا كويس هنام شوية وهكون كويس 

-- سلمي بتخلى حمزة ينام على السرير --

حمزة \ طب وانتى هتنامى فين 

سلمي \ انا مش هنام عندى شغل هكتبو 

حمزة \ بس انتى لازم تنامى شوية علشان متتعبيش بكرة 

سلمي \ ممكن تسبنى انا حرة اعمل الى انا عوزة اتفضل نام 

-- حمزة زعل من ردها علية ونام وهو نايم بيتفرج عليها وهى بتشتغل وبعد ساعة حمزة بيترعش وهو نايم و سلمي بتحس بية وبتروح علية 

سلمي \ حمزة فيك حاجة 

حمزة \ انا كويس متخفيش عليا 

سلمي بتحط اديها علية بتلقى حررتو زادت من الاول وبتتصل باحمد 

احمد \ الو سلمي عمى حصلو حاجة 

سلمي \ لا بابا كويس بس حمزة تعبان شوة حررتو عليا هو كان تعبان بقالو يومين ووشو اصفر اوى مش عرفة اعمل اية 

احمد \ ثوانى وهكون عندك متقلقيش 

-- سلمي بتروح علية وهو نايم --

سلمي \ حمزة انا اتصلت بالدكتور وخمس دقايق هيكون هنا 

حمزة \ بردان اوى 

-- سلمي مش عرفة تعمل اية و حمزة بيهلوس من السخونية 
-- وبيوصل احمد وبيكشف علية وبيديلو ادوية تخفض الحرارة 

سلمي \ احمد هو عامل اية دلوقتى 

احمد \ تعالى ساعدينى نشيلو ندخلو الحمام 

سلمي \ اية انا 

احمد \ فى اية هنحطو تحت الدش بسرعة تعالى 

-- احمد و سلمي بيدخلوة الحمام و احمد بيقلعلو التيشرت وبيحطو تحت الدش وبيخرجو تانى وبعد شويه حررتو بتنزل
 
احمد \ الحمد لله هو دلوقتى كويس غيريلو هدومه وهو هينام للصبح 

-- احمد مشى و سلمي مش عرفة تعمل اية ومكسوفة تغيرلو هدومه  و بتكلم نفسها 

سلمي \ اعمل اية عادى فيها اية علشان هو تعبان بس

ليست هناك تعليقات