إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 27



الحلقة     27

 🌺  عشق و لكن  🌺

عز \ فى ناس عوزين حضرتك برة 

حمزة \ مين 

-- وبيدخل ظابط واتنين عساكر 
 
الضابط \ حضرتك المهندس حمزة سعد

حمزة \ اة انا فى اية 

الضابط \ مطلوب القبض عليك بتهمت قتل المجني عليه سامح .....

حمزة \ ايه انا مستحيل 

-- حمزة بيبص لسلمي وبيلقى سلمي وقفة مكنها ومبتتحركش 

حمزة \ سلمي مش انا الى قتلتو يا سلمي سلمي ردى عليا 

-- والظابط بيروح لحمزة وبيلبسو الكلبشات فى ايدو و حمزة بيبعدهم عنو وبيجرى على سلمي 

حمزة \ وحياتك عندى انا بريئ

سلمي \ انا مش مصدقة انك تعمل حاجة زى دى لية عملت كدة لية 

حمزة \ لا يا سلمي متصدقيش لا يا سلمي وحياتك عندى مش انا 

-- وبيخدو حمزة من الشركة و سلمي بتخرج وراة وبتعيط و عز بيروح علي سلمي و حمزة بيركب العربية وبيشوف عز حاضن سلمي وهى بتعيط  ومنهارة من العياط
 
حمزة \ سلمي سلمي انا بريئ يا سلمي

-- و سلمي بيغما عليها و حمزة شفها ومش قادر يروحلها هيتجنن وعمال يخبط وهو فى العربية برجلو 

حمزة \ سلمي سلمي 

-- والشرطة بتمشى ومعاها حمزة و حمزة خايف على سلمي جدا

-- عز خد سلمي على البيت و سلمي نايمة فى اوضتها وبتفتح عنيها بتلقى ابوها جمبها 

سلمي \ بابا خدو حمزة وحياتى يابابا اعمل حاجة 

عاصم \ اهدى يا روحى اهدى مرون عند المحامى دلوقتى وهيروح يشوف اية الحكاية 

سلمي \ مستحيل حمزة يعمل كدة مستحيل انا لازم اروحلو حمزة هو اكيد محتجنى جمبو 

احمد \ سلمي انتى تعبانة وكمان هم اكيد منعين الزيارة لما يرجع مرون هنشوف اية الى حصل 

سلمي \ انت عوزنى اقاعد هنا فى مكانى و حمزة مسجون ومعرفش اية الى حصلو لا مستحيل 

-- سلمي بتقف وبتروح على الباب وابوها بيمسكها و سلمي بتعيط --

عاصم \ انتى راحة فين انتى اتجننتى انتى كدة هتتعبية اكتر لازم تهدى شوية
 
سلمي \ انا لازم اكون جمبو فى الوقت دة وحياتى عندك خلينى اروح 

عاصم \ خلاص باة مفيش خروج لازم نفكر بعقل علشان  حمزة يخرج من المكان الى هو فى دلوقتى 

-- مرون عند حمزة --

حمزة \ سلمي عملة اية هى كويسة قولى سلمي فيها حاجة 

مرون \ اهدى شوية والله هى كويسة عز جبها على البيت وهو الى قالنا الا حصل معاك 

حمزة \ عز لية عز بيطلعلى فى اى حاجة الانسان دة فى حاجة غريبة مش عارف هى اية
 
مرون \ بتقصد اية 

حمزة \ انا مش متاكد بس لو ربط الاحداث ببعض ممكن نطلع بحاجة

مرون \ مش فاهم حاجة تقصد اية يعنى 

حمزة \ عز اليوم الى كان سامح راح لتامر البيت عز كان عندى علشان ورق فى الشغل وانا مكنتش موجود وكمان هو نظراتو ليا كلها حقد وغيرة وانا حاسس مش حاسس انا

 متاكد انو بيحب سلمي ومن زمان كمان وطول الوقت بيحاول يفرق بنا وهو السبب فى الخلاف الى بينى وبين سلمي دلوقتى 

مرون \ خلاف اية 

-- و حمزة حكي لمرون على الجواب 

حمزة \ بس والله العظيم ويشهد عليا ربنا انى بحب سلمي
 
مرون \ على فكرة ندي حكتلى على كل حاجة 

حمزة \ اية يعنى انت عارف 

مرون \ اة من قبل ماتتجوزو كمان ولو كان عندى زرة شك انك مش بتحب اختى مكنتش وافقت على جوزكو ابدا 

-- وبيدخل عسكرى وبياخد حمزة علشان الزيارة خلصت
 
حمزة \ دور ورا عز يا مرون وخلى بالك على سلمي

 سلمي  يا مرون

-- مرون متلغبط ومش عارف يبدا من فين ولا ازاى وراح على الفيلا وبيلقى اياد تحت فى الصالة 

اياد \ مرون عملت اية 

مرون \ انتو رجعتو امتى وعرفتو ازاى 

اياد \ اختك من ساعة ما سلمي و حمزة رجعو وهى مش مرتاحة واحنا لسة وصلين وعرفنا من ولدك دلوقتى 

مرون \ وفين هبة 

اياد \ مع سلمي فى اوضتها سلمي شكلها تعبانة اوى 

مرون \ انا مش عارف اعمل اية 

-- سلمي سمعت صوت مرون وجريت على تحت 

حمزة \ مرون شفت حمزة كلمتو هو عامل اية تعبان ها وقال اية 

-- مرون مسك سلمي من رسها 

مرون \ سلمي اهدى وبصيلى حمزة كويس وهو بس قلقان عليكى 

سلمي \ لا انت بتكدب عليا هو اكيد فى حاجة انتو مخبيين عليا حاجة صح

عاصم \ سلمي بلاش الكلام دة ادعيلو ان ربنا يصبرو ويخرجو من الى فية بسرعة

مرون \ اياد عوزك فى كلمتين 

هبة \ سلمي تعالى نخرج فى الجنينة شوية 

-- مرون \ اياد حمزة شاكك فى واحد عوزين نعرف عنو كل حاجة

-- وبتدخل سلمي 

سلمي \ مرون حمزة شاكك فى مين 

مرون \ يا سلمي خليكى انتى بعيد 

سلمي \ الى فى السجن دة جوزى ومش هقف ساكتة وانا عرفة انو بري والمجرم الحقيقى عايش حياتو عادى 

مرون \ يعنى انتى عوزة تعرفى حمزة شاكك فى مين
 
سلمي \ مين 

عيسى \ عز 

هبة \ عز ازاى مستحيل 

سلمي \ عز مش معقول 

اياد \ يا جماعة احنا لازم نحط كل واحد فى دايرة الشك 

هبة \ ازاى و عز و سامح كانو اصحاب زمان من ساعة الفرقة الى كانو عملنها فى الجامعة 

مرون \ انا عاوزك يا سلمي تحكيلى كل حاجة مرتبطة بعز و سامح

سلمي \ عز كان زميلى فى الجامعة هو وسامح وكنا فى فرقة واحدة ولما انا وسامح اتخطبنا كان فى اختلاف بنهم بس معرفتش اية السبب وبعد الى حصل معاية والحادث انفصلت عن سامح عز جالى طلب منى انى اتوصتلو عند بابا علشان يشتغل معانا فى الشركة وفعلا اشتغل معانا 

مرون \ حمزة بيقول ان عز كان عندو فى نفس اليوم الى سامح كمان كان عندو 

هبة \ يعنى عز كان مع سامح لما اتهجم على تامر فى البيت 

مرون \ لا لو كان معاة كان تامر شافو بس ممكن يكونو اتقبلو بس ازاى وسامح اتقتل فى شقتو 

اياد \ انت لما تقابل حد بقالك زمان مشفتهوش اكيد بتعزمو على شاى

مرون \ يعنى عز راح مع سامح البيت عندو وقتلو 

سلمي \ عز هيقتل سامح لية مصلحتو اية 

مرون \ دة الى هتعرفيه انتى
 
سلمي \ ازاى 

مرون \ انا جالى فكرة

مرون \ انتى هتطلبى عز يجى هنا وتسبونى علية هضربو لحد ما يعترف 

هبة \ انت مبتفكرش غير بدراعك 

اياد \ يا ريت متفكرش يا مرون علشان الفكرة دى هتودينا مع حمزة 

سلمي \ كفاية باة كفاية 

-- سلمي بتعيط ومنهارة من العياط و هبة بتروح عليها وبتحضنها اوى -- 

هبة \ انا عندى فكرة 

هبة \ سر عز بايدك انتى 

اياد \ يعنى اية 

هبة \ عز زى ما احنا عرفين انو بيحب سلمي اوى ومن زمان ودة باين علية جدا 

سلمي \ مستحيل انتى بتفكرى بنفس تفكير حمزة عز بيعملنى كانى اختو مش اكتر من كدة 

هبة \ حمزة كان عندو حق وانا وناس كتير وخدين بلنا من عز اوى انتى تتقربى منو وتقنعية انك كنتى شكه فى حمزة وانك بتكرهية وشوية شوية تقربى من عز وتخلية يعترف لو هو فعلا الى عمل كدة هيبان ليكى طبعا 

مرون \ ازاى بس لو هو الى عمل كدة فى خطر على سلمي منو 

اياد \ حمزة مستحيل يوافق بحاجة زى دى

 هبة \  لازم حمزة ميعرفش بالى هنعملو علشان اكيد هيمنعنا 

سلمي \ اكيد لما حمزة هيشفنى هيعرف كل حاجة وانتى عرفة حمزة  هيقرا كل حاجة فى عيونى 

مرون \ ولو حكم الامر متروحيش عندو لحد منعرف هنعمل اية بالظبط

🌺 لسه في حلقتين كمان انهارده 🌺

ليست هناك تعليقات