إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 24

الحلقة     24

 🌺  عشق و لكن  🌺

حمزة \انتى عرفتى انى هنا منين ندي ارجوكى روحى من هنا وانا هتصل بيكى وهحكيلك على كل حاجة 

ندي \ قبلت محمود وهو الى قالى انك هنا انت و سلمي وجاية علشان افتح صفحة جديدة 

حمزة \ طب امشى دلوقتى
 
ندي \اهدى انت شكلك تعبان براحة خد نفسك 

-- و حمزة مش قادر يتنفس حلو وبيحاول يوصل للمياة و ندي بتروح تسعدو وبتسندو علشان مش قادر يشرب

 و سلمي بتدخل وبتلقى ندي سندة حمزة على صدرها وبتشربو المياة
 
ندي \ سلمي انا اول ما عرفت انك هنا انتى و حمزة قولت اجى اقول مبرووك يا روحى
 
حمزة \ كنت عاوز اشرب وا وا وا

سلمي \ الله يباك فيكى يا روحى عقبالك 

ندي \ الله يخليكى والف سلامة على حمزة 

-- ندي مشيت و حمزة استغرب انها معملتش اى حاجة 

حمزة \ سلمي انا هحكيلك على كل حاجة 

سلمي \ ممكن اطلب منك طلب وبتعيط
 
-- حمزة خايف من رد فعلها 

سلمي \ احنا هنفضل مع بعض شهر او شهرين بس لحد مانقدر ننفصل ممكن لحد الوقت دة تحافظ على الى فضلك فى قلبى 

-- حمزة قلبو وجعو من دموع سلمي اوى 

-- سلمي راحت علي حمزة واديتو الادوية بتعتو وراحت للبلكونة وادي وشها للبحر و حمزة بيبص عليها ومع انو مش شايف وشها بس حاسس بيها وحاسس بالدموع الى بتنزل من عنيها --

-و  سلمي بتمسح دموعها وبتتنفس نفس عميق وبتجمع نفسها وبتدخل -

سلمي \ انا طلبت شربة علشان العشا تحب تاكل حاجة معاها
 
حمزة \ شكرا يا سلمي 

-- والباب بيخبط وبيدخل اياد و هبة 

اياد \ ها عامل اية دلوقتى 

حمزة \ انا احسن الحمد لله 

هبة \ انت ازاى خت برد بالدرجة دى 

حمزة \ اسالى سلمي 

سلمي \ الدكتور قال ان جسمك ضعيف ومحتاج غذي

اياد \ الف سلامة عليك يا عريس احنا نزلين نتعشا تحت محتاجين حاجة 

حمزة \ خدو سلمي معاكو 

سلمي \ لا انا مش جعانة 

هبة \ انتى من الصبح مكلتيش حاجة و مسبتيش حمزة ولا ثانية ولا خرجتى من الاوضة تعالى نتعشا ونرجع تانى 

حمزة \ انا هنام روحى انتى 

-- اياد و هبة نزلو لحد ما سلمي تلبس الجاكيت و سلمي خرجة علشان ترحلهم --

سلمي \ تحب اسبلك الباب مفتوح علشان لو ضيوف حبت تيجى تزورك 

حمزة \ سلمي بلاش تعملينى بالاسلوب دة 

سلمي \ اة اسفة من حضرتك تحب اعملك ازاى يعنى ولا تحب اتصل بيها علشان تسليك عادى انا معايا رقمها علشان كدة انت طلبت تيجى هنا شرم طب قولى كنت نزلت انا فى فندق تانى علشان تاخد رحتك

حمزة \ سلمي انتى عرفة انى بحبك انتى متحوليش تستفزينى اكتر من كدة ولا انتى بتغيرى عليا 

سلمي \ ههههههههههههة غيرة هههههههههههة لا طبعا 

-- والباب بيخبط -

سلمي \ هتلقى ندي نسيت حاجة 

-- سلمي بتفتح بتلقى العشاء بتاع حمزة وصل --

سلمي \ العشاء

حمزة \ شوفى كدة تكون ندي مستخبية فى الطبق 

-- حمزة بيحاول يقاعد علشان العشاء ومش قادر جسمو كلو بيوجعو من البرد و سلمي بتروح تسندو و حمزة بيمسك اديها وبيبسها و سلمي بتتكسف اوى 

و بتروح تقرب الاكل لحمزة و حمزة مش قادر ياكل و سلمي بتقرب منو بهدوء من غير ما تتكلم وبتاكلو باديها و حمزة مبسوط طبعا وطول ما هو بياكل عنية على سلمي 

سلمي \ ممكن متبصليش كدة 

حمزة \ خايف احسن اخسرك يا سلمي 

سلمي \ انت خسرتنى خلاص لو سمحت ممكن تاكل متتكلمش 

حمزة \ انا شبعت روحى انتى كمان علشان تتعشى 

-- سلمي شالت الاكل وحطتو بعيد وبتبص لحمزة وبتمشى 

حمزة \ مستعد اعمل اى حاجة علشان تسمحينى اة اة لو تسمحينى يا سلمي
 
 
-- سلمي رجعت من العشاء وهى مبتتكلمش و حمزة خايف يتكلم معاها علشان ميديقهاش اكتر -

فى الصباح حمزة بيصحى من النوم بيلقى سلمي نايمة على الكنبة  رحلها  وشلها ونيمها على السرير وبسها وراح وقف فى البلكونة و سلمي بتصحى بتلقى نفسها على السرير وبتدور

 على حمزة بتشوفو واقف فى البلكونة بتروح تحط على كتفو شال علشان ميتعبش اكتر و حمزة بيتخض وبيمسك ايديها وبيبسها 

حمزة \ سلمي شكرا يا سلمي على كل حاجة 

سلمي \ دة وجبى علشان انا لحد دلوقتى مراتك 

-- حمزة سمع كلامها وسكت وبيدخل  --

حمزة \ انا نازل تحت وهستناكى علشان نفطر مع بعض 

سلمي \ انا حبة افطر لوحدى هنا 

حمزة \ على الاقل علشان اياد و هبة ميخدوش بلهم ولا انتى عندك راى تانى 

سلمي \ فعلا عندك حق علشان نكمل المسلسل للاخر
 
حمزة \ مسلسل 

سلمي \ انا هدخل اخد شور احسن بعد ازنك 

حمزة بيرمى نفسو على السرير وبيتنهد تنهيدة قوية 

-- اياد و هبة على الشاطىء و هبة بتشوف ندي من بعيد و ندي بتشورلها 

هبة \ اياد اياد الحق انا هيغما عليا 

اياد \ فى اية 

هبة \ ندي هنا

-- -- سلمي خرجت من الحمام و  حمزة قاعد على السرير --

سلمي \ انا جهزة خلينا ننزل 

-- حمزة نزل هو و سلمي تحت على المطعم وفى اعلان عن الفرقة بتاعت ندى
 
سلمي \ الحفلة النهاردة الساعة 8 لو عاوز تروح 

-- سلمي مشيت و حمزة وقف مكانو وفى عيونو خيبت امل وبيروح لعندو اياد 

اياد \ لازم تمشى من هنا 

هبة \ ندي هنا 

حمزة \ اهدو شوية سلمي شفتها

-- حمزة سبهم ومشى ودخل المطعم  لسلمي و هبة بتحضن اياد 

هبه \ انا خايفة على سلمي اوى 

اياد \ اختك قوية 

-- حمزة قاعد قدم سلمي و سلمي بتطلب فطار ليها 

محمود \ حمزة عامل اية النهاردة 

حمزة \ الحمد لله يا حودة انا كويس 

محمود \ ندي سالت عليك وانا ادتها رقم الاوضة علشان تقولك مبروك على الجواز
 
حمزة \ شكرا يا محمود 

حمزة بيبص لسلمي و سلمي بتبصلو اوى وباين عليها متاثرتش بالكلام خالص
 
محمود \ تحب تاخد اية 

حمزة / الفطار بتاعى المعتاد 

-- ومحمود جاب الفطار ورجع وحطلهم الفطار ومشى --

-- حمزة لسة هياكل و سلمي بتاخد منو الشوكة
 
حمزة \  فى ايه

سلمي \ انت تعبان ممنوع تاكل الاكل دة انا طلبت فطار انا وانت 

-- وبيجى الجرسون بالفطار و حمزة بيلقى فطار خفيف جبنة وزتون وخيار وطماطم 

حمزة \ انتى طلبة فطار لقطة ولا اية انا جعان 

سلمي \ مينفعش تلغبط فى الاكل علشان مترجعش السخونة تانى 

حمزة \ \ انتى خايفة عليا 

سلمي \ لا طبعا علشان الدكتور موصينى عليك وعلى اكلك وهيجى يطمن عليك النهاردة 

-- سلمي و حمزة بيخلصو وبيطلعو على الاوضة و سلمي قاعدة فى البلكونة و  حمزة  على السرير وبيبص على سلمي 
-- والباب بيخبط وحمزة بيفتح 

سلمي \ مين الى على الباب 

حمزة \ دى دعوتين لحضور الحفلة بتاعت ندي النهاردة 

سلمي \ انا تعبانة مش قدرة اروح روح انت عادى مش هزعل
 
و حمزة بيحدف الدعوتين على الارض وبيخرج من الاوضة وهو مدايق

فى اليل حمزة نايم و سلمي بتتفرج على التلفزيون وبتدخل هبة و اياد

هبة \ اية دة انتو مش ريحين الحفلة ولا اية 

حمزة \ انا تعبان مش قادر 

اياد \ مش هروح من غيرك 

هبة \ انا كمان مش هروح من غيرك 

سلمي \ انا مستنية تلفون مهم مش هقدر اخرج 

حمزة \ تلفون اية 

سلمي \ عز هيتصل بيا علشان ارجع معاة شويت تفاصيل للشغل 

حمزة \ عز اة طبعا لازم تستنى تلفونو 

-- حمزة لبس بدلة جميلة وفرد شعرو وخرجلهم 

هبة \ واااااو 

اياد \ غيرى رايك يا سلمي دول البنات هيخطفوة 

-- اياد و هبة بيضحكو و حمزة و سلمي عنيهم فى عيون بعض 

حمزة \ خلينا نمشى 

-- وبيخرجو  وبيروحو على الحفلة 

اياد \ ها مفيش اى تطورات جديدة 

حمزة \ انا حاسس انى انا و سلمي بنعد عن بعض اكتر 

هبة \ لا من نظرت سلمي هى لسة بتحبك 

وفجاة.

-- سلمي بتدخل الحفلة والناس بتبص عليها علشان طلعة زى القمر و سلمي بتدور عليهم فى الحفلة
 
حمزة \ انا حاسس ان انا سلمي خلاص مفيش فايدة 

هبة \ سلمي
 
-- وكلهم بيبصو عليها و حمزة باصص فى عنيها لحد ما وصلت عندهم وراحت ووقفت جمب هبة 

سلمي \ عملين اية 

هبة \ طلعة تجننى 

سلمي بتبص لحمزة 

-- حمزة سبهم ومشى من غير ما يتكلم ولا كلمة وبعد بعيد 

اياد \ هو راح فين 

-- وفجاة الموسيقى تشتغل و سلمي بتحس بقلبها بيدق بقوة وبتبص على المسرح بتلقى حمزة واقف على المسرح والانورار اتوجهت عليه وهو حاطط وشه فى الارض وبيرفع وشو وبيبص على طول لسلمي وعيونو فيها الدموع 

حمزة \

انا حنيت انا انذليت
ارجعلي اتوسل 

وبيكمل الاغنية 

 
-- سلمي دمو عها تنزل --

وبتعيط   وبتمشى وبتسيب الحفلة و حمزة بينزل من على المسرح ويجرى عليها وبيمسكها من اديها 

حمزة \ سلمي بحبك 

سلمي / حمزة لو بتحبنى بجد طلقنى مش قدرة والله العظيم مش قدرة
 
-- سلمي بتعيط و حمزة بيخدها فى حضنو علشان حاسس بيها اوى --

حمزة \ حاضر يا سلمي هعملك الى انتى عوزاة 

-- و سلمي سمعت كلمو وانهارت من العياط وجريت على اوضتها و حمزة واقف برة مش عارف يعمل اية وهو عارف انها بتحبو وهو بيحبها بس فى حاجز قوى بنهم --

ليست هناك تعليقات