إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 23

الحلقة     23

 🌺  عشق و لكن  🌺

-- حمزة بيروح عند سلمي 

سلمي \ اوعة تلمسنى ولا تقرب منى 

حمزة بيقرب اكتر وبيضمها لعندو وبيحط ايدو على خصرها -

حمزة \ اهو انا لمستك هتعملى اية 

سلمي \ شيل ايدك عنى ابعد 

-- سلمي بتحاول تبعدو عنها وفى صراع بنهم وهم الاتنين بيقعو على الارض على بعض وبتدخل هبة وبتشفهم وبتلقيهم بيتخنقو 

سلمي \ هبة تعالى 

هبة \ انا اسفة انا خبطت على الباب بس مفيش حد رد 

حمزة \ لا عادى دى اختك كانت بتلعب معاية 

هبة \ هههههههههههة وانا الى كنت مفكرة ان اياد هو الى مجنون لا دة فى رجالة تانية مجنونة 

حمزة باس سلمي من خدها 

حمزة \ رتبى الشنط وهستنكي تحت علشان تخدو رحتكو 

-- حمزة نزل على الصالة بيلقى اياد تحت 

حمزة \ اياد اية قاعد لوحدك لية 

اياد \ مستنى هبة بتجهز الشنط 

اياد \ حمزة هو ممكن اسالك سال 

حمزة \ فى اية قول 

اياد \ انا و هبة كنا بنخبط عليكو علشان الغداء وعلشان نسلم عليكو

حمزة \ اة وسمعتو الى حصل 

اياد \ والله دة مش تطفل منى بس حابب اطمن مش اكتر 

-- حمزة حط ايدو على وشو وبتنهيدة بوجع 

حمزة\ ااااااااااااااة انا هحكيلك على كل حاجة من الاول 

عند سلمي 

هبة / سلمي

سلمي \ نعم 

هبة \ فى حاجة حصلت بينك وبين حمزة
 
سلمي \ حاجة حاجة اية 

هبة \ اصل سمعت صوتكو بتتخنقو 

سلمي \ هههههههة خناق اية لا طبعا دة كنا بنهزر اكيد 

هبة حست من  انها فيها حاجة و حبت تغير الموضوع علشان تلطف الجو 

هبة \ اية مش هتحطى المايوة ولا اية 

سلمي \ لا منتى عرفة انى مبنزلش البحر 

هبة \ اوكى هنتسلا انا وانتى باة 

-- وخرجت هبة ونزلت تحت  لحمزة اياد وسمعت حمزة 

حمزة \ والله  انا بحبها بس هى مش عارف اعمل فيها مش مصدقة  اى كلمة بقولها 

اياد \ بس الرسالة دى بتاكد انك متجوزها علشان تستغلها وانك بتحب ندي
 
هبة \ اية ازاى يعنى انا مش فاهمة حاجة 

اياد \هبة ممكن تهدى وتسمعى القصة من الاول
 
-- حمزة بيتكلمَ  تانى ودموعو بتنزل و هبة بتعيط
 
هبة \ ومين الى وصل الرسالة دى لسلمي وانت متخلصتش منها لية مدام ملهاش قيمة عندك

حمزة \ اكيد سامح اكيد علشان ملهاش قيمة رمتها من ايدى ومعرفش هى فين

اياد \ سامح مين 

حمزة \ دة واحد شغال فى الشركة وبعتو للبيت عندى علشان يجيب ورق واكيد هو الى خد الجواب وانا اصلا معرفش الجواب كان فين 

هبة \ مستحيل سلمي تصدق الكلام دة 

اياد \ انت الى فى ايدك الحل لازم تاكدلها انك بتحبها بجد مش كلام 

حمزة \ انا مستعد اعمل اى حاجة علشان  تسمحنى 

 هبة \ خلاص سلمي جاية 

حمزة \ مفيش حد يقولها انكم عرفتو حاجة 

-- وبتنزل سلمي --

سلمي \ انا خلصت اطلعو هاتو الشنط 

عاصم \ ها يا عرسان جهزين 

سلمي \ اة يا بابا 

عاصم / طيرتكو كمان ساعة روحو بسرعة علشان متتاخروش 

سلمي و هبة راحو سلمو على ابوهم وراحو ركبو العربيةوراحو على شرم الشيخ 

سلمي و حمزة فى الاوضة  و حمزة بيرمى نفسو على السرير 

حمزة \ انا تعبان اوى عاوز انام 

سلمي \ روح من هنا شوف حتة نام فيها 

حمزة \ لية انا هنام هنا على السرير 

سلمي \ وانا هنام فين ان شاء الله 

حمزة \ انتى هتنامى فى يا روحى 

سلمي \ هههههة انت مفكر انى لما قبلت اسافر معاك يعنى خلاص لو سمحت كفاية روح شوف مكان تانى غير الاوضة هنا 

حمزة \ واقول لاياد و هبة اية 

سلمي \ روح نام فى الحمام 

حمزة \ لا روحى انتى انا نعسان وعاوز انام 

-- حمزة بينام وهو مبتسم و سلمي بتتنرفز وبتضرب السرير برجليها وبتمشى و حمزة مسك اديها 

حمزة \ سلمي استنى خليكى برحتك انا هنام علي الكنبة دى 

سلمي \ بس مش هعرف انام وانت قدمي
 
حمزة \ متخفيش هنام فى البلكونة

-- حمزة خد مخدة وراح على البلكونة ونام فيها و سلمي بتروح تقفل الباب والستارة كمان و حمزة سرحان فى حلتو الى هو فيها مع حب حياتو سلمي 

-- والجو برد اوى علية وبيخبط على باب البلكونة و سلمي نايمة ومش سمعة خالص وبيطلع الصبح عليهم سلمي بتصحى بتلقى النهار طلع ونسيت حمزة خالص وبتفتح البلكونة علشان تشم هوى بتلقى حمزة نايم على الارض بتروح علية علشان تصحية 

سلمي \ حمزة اصحى 

-- حمزة مبيردش عليها وبتقرب منو وبتلمس ايدو من بعيد علشان يصحى بتلقية سخن اوى وبتقرب منو وبتحط اديها على خدو بتتاكد بتلقية سخن اوى فعلا 

سلمي \ حمزة اصحى حمزة رد عليا يا ربى اعمل اية 

-- سلمي بتحاول ترفعو وبتسعدو لحد ما دخلتو فى الاوضة ونيمتو على السرير واتصلت باياد و اياد دخل الاوضة هو
و هبة 

سلمي \ انا صحيت لقيتو سخن اوى ومش عاوز يرد عليا بليييز اياد اعمل حاجة بسرعة

هبة \ اهدى يا حببتى 

اياد جرى على الاستقبال وجاب الدكتور ورجع
 
الدكتور \ لو سمحتو كلكم برة فين مراتو 

سلمي \ انا انا مراتو 

الدكتور \ خليكى معايا هحتاجك 

-- وكلهم خرجو و سلمي والدكتور عند حمزة 

سلمي \ هو حصلو اية يا دكتور 

الدكتور \ عندو حمى شديدة هو اتعرض للبرد حاسس انو نايم فى البرد برة 

-- والدكتور ادالو علاج وبيعملو كمدات 

الدكتور \ تعالى غيريلو الهدوم دى بسرعة وهاتى هدوم تقيلة  

سلمي \ ايه انا 

الدكتور \ بسرعة  هدومه كلها مياة من العرق 

-- سلمي راحت وطلعت بجامة لحمزة وغيرتلو 
 
الدكتور \ هو دلوقتى كويس ولو فى اى حاجة كلمينى 

-- والدكتور خرج و اياد و هبة دخلو --

-- سلمي بتعيط 

هبة \ خلاص يا حببتى هيكون كويس 

سلمي \ طب هو مبيردش علينا لية هو شكلو تعبان اوى خلينا نخدو المستشفى

اياد \ الحمة مخلياة نايم ومش عارف يصحى بس اكيد هيكون كويس هروح اجيب الادوية اهدى انتى باة

-- اياد و هبة راحو يدورو على الادوية و سلمي قاعدة جمب حمزة  ودموعها بتنزل 

سلمي \ يا ريت مقابلتك ولا عرفتك ولا حبيتك بس لو مكنتش قبلتك كنت هعيش ازاى من غيرك ياااارب ياااارب ساعدنى ياااااااارب اعمل اية علشان انساة واطلعو من قلبى

و  سلمي بتعيط  و حمزة بيترعش من البرد و سلمي بتروح تجيب البطنية من الدولااب وبتغطية بيها 

حمزة \ بر بر دااان بررردااان 

سلمي \ طب اعمل اية
 
-- سلمي قربت منو وحضنتو اوى علشان يدفة ونامت فى حضنو 

-- وبيدخل اياد و هبة وبيلقو سلمي نايمة جمبو وحضناة اوى وراحة فى النوم بيخرجو وبيسبوها --

-- وهم خرجين بيقفلو الباب و سلمي بتصحى وبتتخض بتلقى حمزة ماسك اديها وهو نايم ونامت على صدرو وبتسمع دقات قلبو وعنيها بتدمع 

سلمي \ لية عملت فيا كدة
 
و سلمي بتروح على البلكونة وبتبص للبحر
 
سلمي \ ازاى اطلعك من قلبى وانا كل حتة فى جسمى بتموت فيك 

-- والباب بيخبط و سلمي بتروح تفتح قبل ما حمزة يصحى من النوم 

سلمي \ ايوة مين 

محمود \ مساء الخير انا كنت زميل الاستاذ حمزة كنت عاوز اطمن علية 

سلمي \ اة بس هو نايم دلوقتى 

محمود \ اوكى يعنى هو كويس دلوقتى 

سلمي \ اة الحمد لله 

-- ومحمود مشى و سلمي دخلت لحمزة --

حمزة \ مياة 

سلمي \ انت عامل اية دلوقتى
 
حمزة \ تعبان اوى جسمى كلو بيوجعنى 

سلمي \ هروح اجيب الادوية من اياد وهرجع 

-- سلمي مشيت بتدور على اياد و حمزة فى الاوضة والباب بيخبط
 
حمزة \ ادخل الباب مفتوح 

ندي \ حمزة انت كويس 

حمزة \  روحى من هنا انا كويس روحى قبل ما سلمي ترجع
 
ندي \ هى فين عوزة اسلم عليها 

حمزة \ الله يسلمك يا ستى روحى بسرعة من هنا 

ندي \ انت بتطردنى ولا اية فى اية يا حمزة 

حمزة \انتى عرفتى انى هنا منين ندي ارجوكى روحى من هنا وانا هتصل بيكى وهحكيلك على كل حاجة 

ندي \ قبلت محمود وهو الى قالى انك هنا انت و سلمي وجاية علشان افتح صفحة جديدة 

حمزة \ طب امشى دلوقتى
 
ندي \اهدى انت شكلك تعبان براحة خد نفسك 

-- و حمزة مش قادر يتنفس حلو وبيحاول يوصل للمياة و ندي بتروح تسعدو وبتسندو علشان مش قادر يشرب

 و سلمي بتدخل وبتلقى ندي سندة حمزة على صدرها وبتشربو المياة....................

ليست هناك تعليقات