إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 22

الحلقة     22

 🌺  عشق و لكن  🌺

-- حمزة خرج برة  وسامع سلمي بتعيط وقلبو موجوع علشنها اوى ومش عارف يعمل اية وحاسس ان سلمي ضاعت من

 ايدو والدنيا اسودت قدمه وبيستجمع قوتو وبينزل علشان يبلغهم ان هيلغو الفرح و حمزة واقف بعيد وبيفكر يبلغهم ازاى ودموعو بتنزل

-- سلمي فى الاوضة 
 
سلمي \ ازاى تعمل فيا كدة وحتى انتى يا ندي انتى الى صحبتى انا عملتلكو اية بس عملتلكو اية

و  سلمي بتعيط وبتفتكر هبة 

سلمي \ هبة هتعمل اية وزمبها اية ان الفرح يتلغى وابنها الى فى بطنها زمبو اية يااااااااارب يااااارب 

-- حمزة جمع نفسو وقرر انو يروح لعمو عاصم ويبلغو ان هيلغو الفرح وراح لعندو 

حمزة \ عمى

عاصم \ اية دة فين سلمي 

حمزة \ حصلت مشكله 

عاصم \ سلمي بنتى فيها اية 

حمزة \ سلمي مش هتنزل
 
عاصم \ يعنى اية سلمي حصلها حاجة 

-- وفجاة بدات الموسيقى والكل بيبص على السلم وبيلقو سلمي وقفة على السلم و حمزة مش مصدق عينو وعنية فى عنيها وسرحان 

مرون \ اية يا عريس هتسيب عرستك وقفة كدة 

-- والناس كلها مبسوطين و اياد بيخبط حمزة فى كتفو علشان يتحرك و حمزة طالع لسلمي وقلبو بيدق وحاسس ان الناس كلها سمعة قلبو و حمزة بيبتسم ولما شاف سلمي

 تبتسم  وكمل لحد عندها وباس اديها وخدها ونزل بيها وبعديها هبة نزلت هى و اياد وراحو رقصو والناس كلها مبسوطة اوى 

-- حمزة بيحضن سلمي اوى 

حمزة \ كنت عارف انك هتسمحينى وانك بتحبينى 

-- سلمي مردتش علية وكملو رقص والفرح خلص والناس مبسوطين جدا اما سلمي كان قلبها موجوع ووصلو الفيلا --

عاصم \ الف مبروك يا ولاد انا كان عندى تلات ولااد ودلوقتى عندى خمسة ولاد خلو بلكو من بعض ربنا يسعدكو مع بعض
 
سلمي \ ربنا يخليك لينا يا بابا 

-- سلمي و هبة راحو بيبوسو ولدهم وبيعيطو

مرون \ انتو هتخلونى اعيط
 
اياد \ متقلقش يا عمى ان شاء الله هنكون عند حسن ظنك 

عاصم \ هبة خلى بالك من جوزك هو مجنون شوية بس بيحبك

هبة \ حاضر يا باااابااا

عاصم بيبص لسلمي و سلمي والدموع فى عنيها --

سلمي \ متقلقش علينا يا حبيبى 

-- سلمي بتبوس ابوها من خدو 

عاصم\ وانتى كمان يا سلمي خلى بالك من جوزك وخليكو مع بعض متخلوش حاجة تفرقو ابدا واتمسكو فى ايد بعض

حمزة \ ان شاء الله يا عمى انا و سلمي مع بعض للنهاية 

مرون \ بابا متخليهم يطلعو بائة الصبح طلع 

-- وكلهم بيضحكو -- 

حمزة بياخد سلمي من اديها وبيطلعو و اياد بياخد هبة من اديه وبيطلعو كل واحد على اوضته
 
-- سلمي و حمزة دخلو الاوضة 

حمزة \ انا مش مصدق نفسى خلاص انتى مراتى 

-- سلمي وقفة ومدية ضهرها و حمزة بيقرب منها وبيحضنها من ضهرها 

حمزة \ متعرفيش انا كنت طاير من الفرح ازاى لما شفتك وقفة على السلم ومستنيني  كان قلبى هيقف 

سلمي \ ممكن توقف المسلسل دة باة 

-- وبتبعد حمزة عنها 

حمزة \ مسلسل اية 

سلمي \ انت استغلتنى علشان توصل للى انت عوزو وهو الفلوس ورضا ولدك طبعا وانا استغليتك علشان هبة اختى فرحها ميتلغيش وانت عارف السبب 

حمزة \ انا مش فاهم حاجة
 
-- سلمي فكيت الطرحة ورمتها على الارض 

سلمي \ جوزنا دة على الورق ما انا كان من المستحيل ابوظ فرح اختى معاية وهى كمان شهر بطنها هتبان مفيش وقت 

حمزة \ بس انتى مراتى يا سلمي وانا بحبك وانتى بتحبينى
 
سلمي \ انت كرهتنى فى الحب خلينا نكمل المسلسل وكلو بحسابو 

-- سلمي راحت على الدرج وطلعت دفتر الشيكات --

سلمي \ ها هتاخد كام دى صفقة كويسة ممكن تعمل الالبوم بتاعك وانت مرتاح بدل ما كنت هتستنا تخدهم منى اهو انا الى بدهملك ها هتاخد كام 200 الف كويس 300الف ها متحولش انك هتاخد اكتر من كدة 

-- حمزة قرب من سلمي وهو متعصب و سلمي قلبها بيدق بقوة من الخوف وبيمسكها وبيضربها بالقلم 

حمزة \ لازم تفوقى ويا ريت القلم دة يفوقك انا الى كنت بتمناة هو انتى يا سلمي انتى الى عاوز اكمل باقى عمرى وانا فى حضنها 

سلمي بتعيط جامد وبتجرى على الحمام و حمزة بيجرى وراها و سلمي بتدخل وبتقفل الحمام و حمزة واقف بيخبط على الباب و سلمي جوة بتعيط اوى 

حمزة \ سلمي انا اسف والله مكنش قصدى سلمي ارجوكى اطلعى 

-- سلمي مبتردش علية وكل شوية بيحاول يسمع اى صوت علشان يتطمن عليها و حمزة نام على الباب و سلمي نامت فى الحمام --

 تاني يوم

بعد اذان العصر مرون بيخبط عليهم و حمزة بيصحى وبيلقى نفسو نايم على الارض
 
حمزة \ مين 

مرون \ ايوة يا عريس الغداء جاهز هات سلمي وانزلو علشان الغداء 

حمزة \ ثوانى ونزلين 

حمزة بيقف ولسة هيخبط بيلقى سلمي بتفتح الباب وبتخرج وعنيها حمر اوى 

حمزة \ سلمي انا اسف يا سلمي والله مقدرتش اسيطر على اعصابى 

-- سلمي طلعت هدوم لنفسها ودخلت على الحمام وخدت دوش وخرجت 

حمزة \ سلمي ارجوكى ردى عليا 

-- سلمي بتبصلو بكل برود -

سلمي \ ادخل خد دش علشان ننزل 

-- سلمي قاعدة على السرير ولبسة فستان قصير وشعرها مبلول و حمزة نزل على رجلو مسك اديها وبيبسها 

حمزة \ بلاش تضيعى الحب الى بنا علشان حاجات محصلتش 

سلمي \ كفاية باة لو سمحت متلمسنيش انا محرمة عليك 

حمزة \ انتى مراتى يا سلمي 

سلمي \ مراتك قدم الناس بس اما الى بنا حاجة تانية 

حمزة \ انا مش هشترك معاكى فى المسلسل دة 

سلمي \ لا لازم تكمل الى عملتو هننزل تحت ومش هنحسس اى حد وهنمثل اننا سعداء وانت طبعا متعود على التمثيل 

و الخادمة بتخبط عليهم تانى 

سلمي \ ممكن تلبس علشان ميحسوش باى حاجة  هننزل انا وانت تحت وكاننا مبسوطين واسعد عرسان فى الدنيا دى مش لازم بابا يعرف باى حاجة دلوقتى 

-- حمزة اتنرفز وبيمسك سلمي من خصرها وبيضمها علية بقوة سلمي مش عرفة تتحرك 

حمزة \ انا هعملك الى انتى عوزة مش علشان اى حاجة من الى فى دماغك انا هعمل كدة علشان بحبك
 
سلمي \ سبنى سبنى 

حمزة \ بيبوس سلمي من خددها وبيحضنها 

حمزة \ بحبك يا سلمي 

سلمي \ وانا بكرهك سبنى باة 

-- حمزة ساب سلمي و سلمي بتبعد عنو 

سلمي \ انت عارف لو قررت الحركة دى تانى 

حمزة بابتسامة 

حمزة \ هتعملى اية 

-- سلمي مش عرفة تقول حاجة وبتتعصب اوى وبتخرج من الاوضة ووراها حمزة وقبل ما بتدخل عليهم بتبص لحمزة و حمزة بيفهم وبيقرب منها وبيحط ايدو على خصرها وبيدخلو عليهم وهم بيضحكو وبيسلو عليهم 

-- هبة بتحضن سلمي اوى --

هبة \ مبروك يا سلمي 

سلمي \ مبروك ليكى انتى كمان يا روحى 

هبة \ عينك حمرة لية 

مرون \ اة انتى كنتى بتعيطي
 
-- وكلهم بيبصو لسلمي اوى و سلمي بتقرب من حمزة علشان ميحسوش باى حاجة وبتحضنو وبتبوسو من خدو --

سلمي \ اعيط لية دة من السهر 

حمزة عجبتو اللعبة اوى وبيبوس سلمي من خدها 

سلمي \ لم نفسك 

حمزة \ بس ابوكى بيبص علينا 

-- وبيبسها تانى و سلمي بتخبط حمزة فى بطنو جامد و حمزة بيتوجع 

اياد \ فى اية مالك 

حمزة \ لا مفيش بس رجلى وجعانى شوية 

عاصم \ الغداء جاهز تعالو 

-- وكلهم راحو على السفرا علشان الغداء --
 
-- هبة و اياد بياكو بعض و حمزة بيشفهم و بياكل سلمي فى بوقها
 
سلمي \ كل انت يا حبيبى 

حمزة \ لا يا روحى كوليها انتى 

سلمي \  ابعد عنى شوية 

حمزة \ ابوكى هيشفنا خودى من ايدى 

-- حمزة بيبسها من خده وهى متعصبة وهو مبتسم ---

عاصم \ ربنا يخلوكو لبعض يا ولاادى 

-- حمزة بيمسك ايد سلمي وبيبسها و سلمي بتشكو بالشوكة فى ايدو -

حمزة \ يا مجنونة 

سلمي \ خف ايدك شوية ابو شكلك 

عاصم \ ها هتسفرو فين 

اياد \ هاخد هبة على لبنان 

حمزة \ بما انى مينفعش اسيب مصر قررت انا و سلمي حببتى اننا نسافر اول مكان شفنا بعض فية شرم الشيخ
 
سلمي \ لا يا حبيبى مش مهم خلينا هنا 

هبة \ واحنا كمان هنسافر مع بعض اية رايك يا اياد
 
اياد \ الى انتى عوزة يا روحى 

عاصم \ خلاص انا هكلم الاوتيل وهحجزلكو هناك 

سلمي \ لا خلينا هنا 

حمزة \ لية يا روحى بردو هناك هنكون لوحدنا متخفيش 

-- وكلهم بيضحكو اوى 

سلمي \ طلعت روحك مش عوزة اروح معاك اى حتى 

حمزة \ عيب الناس قاعدين خليكى هدية 

- حمزة بيبسها تانى من خدها وبيرفع حوجبو و سلمي متعصبة منو اوى

عاصم \ انا كل لما بشفكو مبسودين كدة انا كمان بكون مبسود 

سلمي \  متيجى معانا انت و مرون 

عاصم \ انتو عرسان فى شهر العسل ازاى يعنى 

حمزة \ هنكون مبسودين اكتر لما تكون حضرتك معانا 

عاصم \ هشوف وعلى حسب الشغل وهحاول ارحلكو يومين
 
مرون \ انا عندى تمرينات كتير والمدرب هيعملى مخيم
 تدريب علشان اعوض المدة الى انا كنت مبتمرنش فيها
 
هبة \ انا هطلع اجهز الشنطة 

اياد \ انا جاى معاكى 

عاصم \ انتو كمان اطلعو جهزو الشنط علشان متتاخروش على الطيارة

سلمي و حمزة وقفو و سلمي مشية جمبو و حمزة بيحط ايدو على خصرها و سلمي بتبعد ايدو 

حمزة \ توتو عمى شيفنا 

سلمي \ امتى هستريح منك باة 

حمزة \ مش هتقدرى تخلصى منى يا روحى 

وطلعو الاوضة   

حمزة و سلمي فى الاوضة --

-- حمزة بيرمى نفسو على السرير 

سلمي \ انت بتعمل اية ممكن تروح تجهز شنطتك 

حمزة \ جهزهالى انتى مبعرفش 

سلمي \ مليش دعوة انت مفكرنى الخدامة بتعتك 

حمزة \ خلاص هنادى على حد من الخدم يجهزهالى وسعتها ولدك يسال لية سلمي مجهزتهاش وهقولو علشان 

سلمي \ خلاص دة انت مصيبة ازاى اتغشيت فيك المدة دى كلها 

حمزة \ علشان بتحبينى 

سلمي \ انا بكرهك بكرهك وبتحدفو بلى فى اديها 

و حمزة بيمسكو وبيكون قميص نوم و سلمي بتجرى علية وبتخدو منو  وهى مكسوفة و حمزة بيضحك عليها 

سلمي \ ممكن تخرج برة علشان اخلص 

-- حمزة بيروح عند سلمي 

سلمي \ اوعة تلمسنى ولا تقرب منى 

حمزة بيقرب اكتر وبيضمها لعندو وبيحط ايدو على خصرها -

حمزة \ اهو انا لمستك هتعملى اية 

سلمي \ شيل ايدك عنى ابعد 

-- سلمي بتحاول تبعدو عنها وفى صراع بنهم وهم الاتنين بيقعو على الارض على بعض وبتدخل هبة وبتشفهم وبتلقيهم بيتخنقو

ليست هناك تعليقات