إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 21

الحلقة     21

 🌺  عشق و لكن  🌺

-- هبة وقفت ندي بالعفيا علشان  تقلد حد بالعفيا و ندي وقفة ومش عرفة تقلد مين وبتبص من بعيد بتشوف مرون و اياد و حمزة وبتبص لمرون وبتقلدو 

-- اياد وهو بيشيل حديد وحركتو لما يقاعد من كتر العضلات مبيعرفش يوطى حلو 

سلمي \ مرون ههههههههههههة
 
و ندي بتضحك وبتروح لسلمي 

سلمي \ ومقولتليش ان مرون لية 

اياد \ هههههههههة البنت دى قلدتك صح ههههههة 

مرون \ ندي ماشى بس هى مقلتليش انها معجبة بيا 

و حمزة ساكت ومبيردش 

مرون \ انتو عرفين احنا كنا بنحب بعض من واحنا صغيرين بس انا سفرت اكمل تعليمى برة ولما رجعت كل حاجة اتغيرت
 
-- وفجاة بيلقو خراتيم مياة نزلة عليهم علشان ندي قالت لسلمي انهم وقفين بعيد وهم التلاتة جريو والبنات وراهم 

حمزة \ خلاص يا سلمي كفاية حرمنا

اياد \ هبة حببتى الجو برد 

مرون \ حمزة الى قال الفكرة دى 

سلمي \ انت الى اقترحت الفكرة يعنى ماشى بترقبنا يا حمزة
 
حمزة \ وانتى كنتى بتقلدينى وكمان مبتقلدنيش صح 

و سلمي بترشو بالمياة تانى و حمزة جرى وراها وبياخد الخرطوم منها وبيحضنها وهم مبسوطين و بيشلها وبيلف بيها قدم البنات وهم الاتنين متغرقين مياة ومبسوطين اوى
 
مرون \ شفتك وانتى بتقلدينى وعلى فكرة انا مبعملش كدة خالص 

ندي \ يا سلام لا انت بتعمل كدة واختك من اول حركة عرفتك 

مرون \ وحشتينى 

ندي \ انا اتاخرت ولازم امشى 

مرون \ خلينى اوصلك 

ندي \ هتوصلنى وانت مبلل كدة 

ندي \ روح غير هدومك احسن هتاخد برد 

-- ندي مشيت و مرون مبسوط --

مرون \ دى خايفة عليا 

سلمي \ نزلنى باة 

حمزة \ انا كدة مرتاح 

سلمي \ البنات بيبصو علينا 

حمزة \ تحبى اخليهم يشوفو حاجة اكتر

و سلمي بتضرب حمزة وبتجرى بعيد عنو  وبتخلص الحفلة و سلمي و حمزة فى الجنينة و حمزة بينام على الارض وبيشاور لسلمي انها تنام جمبو و سلمي بتنام جمبو وبيقرب منها و حمزة بيفرد دراعو و سلمي بتنام علية
 
حمزة \ بحبك
 
سلمي \ وانا بحبك 

حمزة \ حاسس ان النجوم بتبص علينا 

سلمي \ انا حاسة ان ماما الى بتبص علينا 

-- سلمي عنيها بتدمع 

حمزة / تؤتؤ ممكن مفيش دموع 

سلمي \ ماما وحشتنى اوي كان نفسى تكون معانا

حمزة \ هى اكيد روحها حولينا دلوقتى 

سلمي بتحضن حمزة وبتعيط
 
حمزة \ لو تعرفى دموعك غالية عليا قد اية 

سلمي \ ان شاء الله حيتنا كلها هتكون سعيدة  اهلك هيوصلو امتى 

حمزة \ اهلى وصلو النهاردة ووصلت تامر عندهم 

سلمي \  مقولتليش لية كنت رحت سلمت عليهم
 
حمزة \ بكرة تشوفيهم وتزهقى منهم كمان 

سلمي \ عمرى ما هزهق منهم ابدا

-- حمزة بيساعد سلمي علشان تقف 

حمزة \ روحى نامى شويه علشان بكرة هيكون يوم طويل 

-- سلمي و حمزة راحو على اوضهم 

وفى الصباح   

-- خرجت سلمي من اوضتها  وبتقابل هبة 

هبة \ انتى لسة ملبستيش هنتاخر 

سلمي \  براحة شوية 

عاصم \ صباح الخير 

-- سلمي و هبة اول ما بيشوفو ولدهم بيجرو علية وبيترمو فى حضنو اوى 

عاصم \ دة اسعد يوم فى حياتى 

سلمي و هبة \ ربنا يخليك لينا يا بابا 

مرون \ فى اية هو الواحد مش هيعرف ينام 

عاصم \ نوم اية النهاردة فرح اخواتك وانت نايم 

مرون \ هو انا هعمل اية ولا هروح اعمل شعرى ولا اعمل تاتوة ولا الكلام بتاع البنات دة احنا بعد الضهر هنروح للحلاق وخلاص 

سلمي \ اوعو تتاخرو علينا 

-- ندي بترن على سلمي 

سلمي \ الو ندي ثوانى ونزلة 

مرون \ هى ندي تحت
 
سلمي \ مستنية فى العربية

هبة \ روحى البسى بسرعة هنتاخر 

-- سلمي خلصت ونزلت

سلمي / بابا فين حمزة 

هبة \ اياد
 
احمد\ نايمين فى  المكتب 

-- سلمي و هبة دخلو عليهم المكتب وبيلقو كل واحد نايم على كرسى وكل وحدة راحت على خطبها

سلمي \ حبيبى 

حمزة \ صباح لوما
 

سلمي \ انت مين الى قالك على الاسم دة 

حمزة \ عمى قالى انك بتحبية اوى علشان ولدتك كانت بتنديكى بية 

سلمي \ حمزة انا بحبك اوى 

حمزة مسك اديها وبسها 

اياد \ ريحين فين 

هبة \ احنا اتاخرنا لازم نروح الكوفير 

حمزة \ انتى مش محتاجة  ابدا انتى احلا كدة 

سلمي \ لايا شيخ وبعدين اية الى خليكو تنامو هنا 

حمزة /  طردونا من الاوض علشان يوضبوها وكمان خدو كل الهدوم وطلعوها فوق 

سلمي \ سلملى على عمى وطنط عقبال مشفهم باة 

حمزة \ مع السلامة خلى بالك على نفسك 

اياد \ ولما تخلصى كلمينى ومتتعبيش نفسك كتير 

-- اياد بيوطى وبيبوس بطن هبة 

-- سلمي بتشدها وبيمشو --

بعد خمس ساعات 

حمزة \ اياد هنتاخر عليهم كدة 

اياد \ ثوانى ونازل 

مرون \ انتو لسة مخلصتوش دى سلمي و هبة هيقتلوكو 

-- اياد بينزل --

اياد \ ها اية رايكو كدة البدلة مظبوطة 

حمزة \ اة يا سيدى خلص باة 

-- وهم مشيين حمزة بيفتكر الموبيل وبيرجع يجيبو وقبل ما يمشى و بيبص على المراية وبيوضب الببيونة 

عاصم \ امال البنات يعملو اية مدام الرجالة مش عوزة تسيب المراية 

حمزة \ كان شعرى مش مظبوط 

مرون \ اية التوتر دة اهدو شوية 

اياد \ حاسس انى سخن 

عاصم \ ههههة اهدى شوية يا ابنى 

مرون \ فين العربية 

اياد \ حمزة مش انت خت العربيات علشان تتزين 

حمزة \ انا زينت عربية بتاعت عمى بس 

اياد \  واحنا دى هبة مش هترحمنى 

حمزة\ بص 

-- وبيبصو على الجنينة بيلقو حنطور لسلمي وحنطور لهبة 

مرون \ يا ابن الاية جبتهم منين دول 

اياد \ فكرة حلوة 

عاصم\  خلصو باة خلينا نمشى انا و مرون هنروح على القاعة علشان ولدك و فاروق هناك لوحدهم 

-- حمزة و اياد ركبو الحناطير وراحو لسلمي و لهبة مكان الكوافير وبيدخلو 

حمزة \ لو سمحت بلغهم اننا وصلنا 

سلمي نزلة من على السلم ولبسة فستان الابيض ومترز بالولى الابيض لحد خصرها وعريان من فوق وعلى رسها طرحة طويلةومترزة بالولى الابيض و حمزة متنح ومش بيتكلم وهم بصين لعيون بعض لحد ما سلمي وصلت عندو 

حمزة \ انتى مين 

سلمي \ انت اتجننت يا حبيبى 

حمزة \ انتى سلمي 

سلمي \ اية مش عجبك ولا اية 

حمزة \ دة انتى نقصلك جناحين وتبقى ملاك 

سلمي \ وانت طالع حلو اوى 

حمزة \ انا مش مصدق نفسى خلاص هتكونى مراتى وهيتقفل علينا باب
 
سلمي \ وهنقضى مع بعض  عمرنا 

-- حمزة مسك ايد سلمي وبسها --

اياد \ مبروك يا سلمي هى هبة مش هتنزل 

-- وبتنزل هبة ولبسة فستان ابيض قصير من فدم وطويل من وره  --

اياد \ دى عرستى 

هبة \  اتاخرت لية 

اياد \ انا مش مصدق نفسى النهاردة فرحنا

-- وبيخرجو الاربعة و سلمي و هبة بيشوفو الحنطور--

سلمي \ اية دة يجنن انا كنت بحلم طول عمرى انى اتزف بحنطور 

حمزة \ يعنى عجبك 

سلمي \ ربنا يخليك ليا يا حبيبى
 
-- وبيركبو وبيروحو على القاعة وبيدخل حمزة و اياد القاعة --
عاصم \ فين البنات 

حمزة \ دخلناهم من الباب الا وره علشان يظبتو الميكاب لحد ما المازون يوصل

مرون \ لسة هنستنا 

اياد \ ولازم احنا الى نطلع نجبهم من فوق نظام القاعة كدة 

حمزة \ فين اهلى
 
-- حمزة راح يسلم على اهلو واصحابو  وبيجى موظف القاعة وبينادى على حمزة علشان يطلع هو الاول يجيب سلمي

 عاصم \ اطلع بسرعة المازون وصل

-- حمزة طاير من الفرح وطالع وبيخبط على الباب وبيدخل اوضة  سلمي وبيلقى سلمي حطة رسها على طربيزة الميكاب 

حمزة \ روحى خلاص جة الوقت خلينا ننزل علشان يشوفو اجمل عروسة فى العالم 

-- سلمي مبتردش و حمزة بيقرب منها وبيحط ايدو على كتفها و سلمي بتصرخ 

سلمي \ ابعد عنى متلمسنيش 

-- سلمي منهارة من العياط --

حمزة \ فى اية يا حببتى مالك 

سلمي \ متقولش حببتك انت احقر انسان شفتو فى حياتى 

حمزة \ انتى بتقولى اية 

و سلمي بترفع ورقة قدم  حمزة بتقراها --

سلمي \حبيبى حمزة انا عشت معاك احلا سنتين فى عمرى كلو كانت الحظات الى بقديها وانا معاك كانت هى دى سعاتى

 بس انت ضيعت الحب دة علشان بنت لمجرد ان عندها فلوس وولدك مشارك ولدها وانت قولتى انك مبتحبهاش وانك متطر

 انك ترتبط بيها علشان ولدك وانك وبتحبنى زى ما انا بحبك خلينا نشوف حل وسط ممكن تعمل خطوبة علشان ترضى ولدك وخلاص وبعدين نشوف هنخلص من الارتباط دة ازاى

 -- مع حبى ندي

-- سلمي بترمى الورقة على حمزة وكان جبل و قع على صدرو 

سلمي \ للدرجة دى انا طلعت عبيطة وصدقتك بسهولة كدة 

حمزة \ سلمي انا هحكيلك على كل حاجة انتى فاهمة
 الموضوع غلط وحيات الحب الى مبنا اسمعينى 

-- حمزة بيقرب منها ودموعو بتنزل --

سلمي \ كفاية الى عرفتو كنت طلبت منى اى مبلغ انت عوزو بس حرام عليك تستغل حبى وتدوس على كرمتى بالطريقة دى

حمزة \ انا عارف انك موجوعة اهدى وانا هحكيلك والله انا بحبك يا سلمي انا فعلا 

-- سلمي بتبعدو بعيد علشان ميتكلمش وبتحط اديها على ودنها و بتصرخ بوجع

سلمي / روح من هنا مش عوزة اشوفك رووووح اخرج من حياااتى اخرج من حيااااااتى 

-- حمزة خرج برة  وسامع سلمي بتعيط وقلبو موجوع علشنها اوى ومش عارف يعمل اية وحاسس ان سلمي ضاعت من

 ايدو والدنيا اسودت قدمه وبيستجمع قوتو وبينزل علشان يبلغهم ان هيلغو الفرح و حمزة واقف بعيد وبيفكر يبلغهم ازاى ودموعو بتنزل

-- سلمي فى الاوضة 
 
سلمي \ ازاى تعمل فيا كدة وحتى انتى يا ندي انتى الى صحبتى انا عملتلكو اية بس عملتلكو اية

ليست هناك تعليقات