إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 19

الحلقة     19

 🌺  عشق و لكن  🌺

-- و سلمي بتمسك ايد حمزة و حمزة بيبصلها علشان يطمنها 

مرون \ انا كان معايا زميلى من النادى وكنا مع بعض طول النهار ولسة مشيين لما عرفت الخبر دة فى اسالة تانى 

سلمي \ مين الى عمل كدة انا هتجنن 

حمزة \ واحنا قلقنين لية حلينا نشوف حيتنا الى كان عاوز يدمرها 

سلمي \ بس انا مش هرتاح الا لما اعرف مين الى عمل كدة 

-- حمزة بان علية الوتر

سلمي \ اومال مين الى عمل كدة 

-- وبيدخل الظابط --

الضابط \ يا ريت تيجو معايا على القسم  لازم اخد اقولكو 

-- وكلهم راحو معاة واتحقق مع كل واحد فيهم --

مرون \ انا اتمنعت من السفر لحد القضية تخلص 

حمزة \ وانا كمان اتمنعت من السفر برة مصر 

هبة \ يعنى شكين فيكو انتو الاتنين 

-- سلمي وقفة بعيد وسرحانة وعمالة تبص لحمزة و لمرون --

حمزة \ خلينا نمشى
 
سلمي بتمسك ايد حمزة و حمزة بيضمها علية وبيحط ايدو على كتفها وراحو على الفيلا 

عاصم \ عملة اية يا حببتى دلوقتى 

سلمي اترمت فى حضن ابوها --

سلمي \ انا تعبانة اوى يابابا 

عاصم \ الحمد لله على كل حال ارتاحو يا ولاد 

حمزة \ تامر خلينا نمشى علشان ترتاح شوية انت وشك اصفر
 
تامر \ لا انا خايف اروح البيت 

عاصم \ مفيش حد هيمشى من هنا اصلا الفرح كمان خمس ايام خليكو معانا وانت كمان يا اياد روح جيب الشنط بتعتك وتعال الفيلا علشان كمان تتبعو التجهزيات بنفسكو و مروان معاكو هنا وانا خليت الخدم يجهزلكو اوض مؤقتة لحد ما معاد الفرح يجى 

حمزة \ بس 

عاصم \ مش عاوز نقاش كتير الاوضة الى كنت فيها جاهزة خد تامر وروح ارتاح شوية 

اياد \ انا هروح اجيب الشنط 

عاصم \ ادى السواق المفاتيح يروح يجبلك الى انت عوزو 

اياد \ لا انا هروح علشان فى اوراق مهمة 

-- سلمي \ انا هطلع انام 

حمزة بيبصله وهى بتبتسم ابتسامة خفيفة 
و هبة راحت مع اياد علشان توصلو 

مرون \ وانا هروح اشوف الغداء هيخلص امتى 

-- الكل راح على مكانو البيت هادى و عاصم قاعد على الكرسى الهزاز وبيفكر وسرحان  والباب بيخبط والخادمة بتفتح وبيدخل عز وبيسلم على عاصم 

عز \ السلام علكو 

عاصم \ عز فى حاجة فى الشركة 

عز \ لا يا عاصم بية بس البش مهندس حمزة معاة ملف شركه  فرنسا ولازم يتبعت بسرعة وخت العنوان بتاع استاذ حمزة بس مش موجود فى البيت

عاصم طلب من الخادمة تنادى على حمزة وبيدخل حمزة و عز بيشرحلو الوضع فى الشركة

حمزة \ يا الله ازي نسيت
 
عز \ لازم يتسلم النهارده

عاصم \ فين الملف 

حمزة \ فى الشقة ثوانى هروح البس الجاكيت اجبو 

تامر \ خالو هتروح فين وهتسبنى 

حمزة \ مفيش ياحبيبى انا هروح اجيب طلب من الشقة وهرجع تانى 

تامر \ لا متسبنيش لوحدى 

عاصم \ حمزة ادى المفتاح لعز وهو يجيب الملف مفيش وقت 

-- حمزة طلع المفتاح وادة عز 

حمزة \ هتلقية فى اوضة النوم الكبيرة فى دورج الدولاب 

-- عز خد المفتاح ومشى 

عاصم \ خلى بالك على تامر شكلو خايف اوى 

حمزة \ فعلا مش عارف اعمل اية 

عاصم \ ولدتو جاية امتى 

حمزة \ ان شاء الله كمان تلاث ايام قبل الفرح 

عاصم \يرجعو بالسلامة ان شاء الله 

حمزة \ اية الى معور حضرتك كدة 

عاصم \ اة دى القطة كنت باكلها وخربشتنى 

حمزة سكت وباصص لعمو اوى 

عاصم \ روح ارتاح علشان تامر ينام شوية وانا هبعتلو كوبية لبن تهدى اعصابو 

حمزة\ شكرا يا عمى 

-- حمزة خد تامر وراحو على الاوضة و حمزة سرحان وقاعد على السرير و تامر نام جمبو وماسك فى حمزة و حمزة ساند دماغو على السرير
 
-- فى الصباح سلمي بتخبط على اوضة حمزة --

وبيفتح تامر الباب 

سلمي \ صباح الخير 

تامر \ صباح النور خالو نايم 

سلمي \ وانا مسالتش على خالو تعال معايا 

تامر \ طب اقول لخالو 

سلمي \ لا سيبو نايم 

-- سلمي خدت تامر على الجنينة و تامر بيتخض لما بيشوف عجلة اكترونيا شبه الموتسكل جميلة جدا 

سلمي \ دى احدث حاجة اية رايك

تامر \ لمين دى ليا انا 

سلمي \ اكيد مش هجبها لحمزة

-- تامر بيفرح اوى وبيجرى عليها وبيركبها 

تامر \ دى سريعة جدا شكرا اوى يا سلمي 

-- سلمي بتحدفلو بوسة على الهوى و تامر بيعمل نفسو داخ من البوسة و سلمي مبسوطة وبتضحك و تامر بيضحك و سلمي بتروح تحركلو شعرو زى ما حمزة و تامر على طول بيعملو ها 

-- وبيسمعو صوت حمزة بينادى على تامر من بعيد 

حمزة \ مش تعرفنى انك خارج 

سلمي \ اهدى شوية انا الى ختو 

حمزة \ صباح الخير 

سلمي \ صباح النور 

حمزة \ نمتى كويس باليل 

سلمي \ من تعبى محستش باى حاجة خالص 

حمزة \ مين الى جاب دى
 
سلمي \ انا من امبارح وصيت عليها ولسة وصلة من المعرض 

حمزة \ بس دى شكلها غالية اوى شكرا يا سلمي 

سلمي \ دى حاجة بسيطة 

تامر \ شايف يا خالو دى فيها سرعات كمان 

سلمي \ ها ممكن تخدنى لفة باة 

تامر \ بعد ازن خالو طبعا 

-- سلمي بتبص لحمزة وبتضحك وبتجرى بسرعة وبتركب وراة وبيبدء يسوق --

سلمي \ سوق يا شقى 

تامر بيسوق بسرعة و سلمي قلبها بيدق جامد 

سلمي \ تامر براحة شوية هدى السرعة 

-- حمزة بيتفرج عليهم ومبسوط وبيبص لوش سلمي بيفهم انها تعبت 

حمزة \ تامر اقف 

-- تامر مش سامع حاجة
 
-- حمزة بيجرى عليهم و تامر بيوقف العجلة --

حمزة بيجرى على سلمي --

حمزة \ سلمي انتى بخير 

سلمي \ اة انا كويسة مفيش حاجة 

حمزة \ طب انزلى براحة 

-- حمزة بيشيل سلمي وبيدخل بيها الفيلا وبينيمها على الكنبة وبيشربها مياة 

تامر \ انا اسف 

سلمي \ لا يا روحى انا الى دخت شوية وانت اية زمبك
 
حمزة \ حاسة باية 

سلمي \ انا مفيش حاجة ممكن متحسسنيش انى عيانة 

حمزة \ مجنونة
 
سلمي \ انت الى مجنون 

حمزة \ بحبك يا مجنونة انتى 

سلمي \ وانا بموت فيك يا احن مجنون 

تامر\ احم احم انا هنا 

حمزة \وانت واقف لية شوف العجلة بتعتك اجرى 

سلمي \ تامر طلعلك فى كل حاجة 

حمزة \ انا بتمنى انك تجبيلى ولد يكون حنون زيك ويكون شبهك ويكون شقى زيك 
 
سلمي \ انا عوزة خمس ولاد وسبع بنات 

حمزة \ اة وخمس قرود واربع قطط وومعزتين ونكون كدة جمعنا حديقت حيوان 

سلمي \ هههههههه ابو شكلك انت رخم اوى 

حمزة \ انتى ارخم 

وبندخل  هبة ومعاها اياد
 
سلمي \ صباح الخير 

حمزة \ صباح النور فى اية مكشرين لية 

اياد \ فى مشكلة 

حمزة \ انا تعبت من المشاكل 

هبة \ ازاى انا و اياد هنكتب الكتاب واحنا اصلا متجوزين

سلمي \ انا نسيت خالص ها هتعملو اية 

حمزة \ احنا نروح للمازون نقولو وهو يقولنا نعمل اية 

هبة \ احسن بابا يعرف 

سلمي \ لا متخفيش اكيد هيقف جمبكو مدام مبتعملوش حاجة غلط 

اياد \  يالا بينا نروح ونقبلو ونتكلم معاة 

سلمي \ لا روحو انتو وخلينى انا و هبة فى ورانا مشوار 

حمزة \ هتروحى فين
 
سلمي \ هنشترى حاجات 

اياد \ ماشى هنروح معاكو وبعدين تعالو معانا 

هبة \ افهم يا اياد احنا هنجيب حاجات بناتى يعنى 

حمزة \ دة احنا لازم نروح معاكو فى المشوار دة بالزات

سلمي \ نعم لا مينفعش
 
اياد \ مش انتو هتجيبو الحاجات دى علشنا احنا 

هبة \ مفيش فايدة مينفعش 

حمزة \ لا طبعا لازم نروح معاكو 

مرون \ بتتخنقو لية على الصبح 

حمزة \ مروق نفسك انت ومش شايل هم حاجة 

مرون \ ما انا قولتلكو خليكو بحريتكو احسن 

-- سلمي و هبة ضربوة بالمخدات 

حمزة / خلينا نمشى علشان منتاخرش 

سلمي \ مش هينفع كدة 

اياد \ لا هينفع وكمان لازم انا اختار كل حاجة بنفسى 

هبة \ يالله حاجة غريبة 

حمزة \ اطلعو البسو واحنا مستنين هنا 

-- سلمي و هبة لبسو ونزلو 

سلمي \ يا حمزة يا حبيبى انتو مينفعش تدخلو المحلات الحريمى دى عيب 

حمزة \ متحوليش خلينا نمشى 

هبة \ يا اياد يا حبيبى 

اياد \ هنتاخر 

-- اياد و حمزة خدو سلمي و هبة من اديهم وخرجو 

حمزة \ مرون اكيد مش هتخرج علشان تامر 

مرون \ حاضر متقلقش انت روح وانا مش هسيبو 

-- حمزة و اياد و سلمي و هبة راحو على مول كبير و سلمي وقفت قدم المحل هى و هبة 

سلمي \ لحد هنا وخلاص مفيش حد فيكو هيدخل 

حمزة خد سلمي من اديها ودخل معاها المحل من غير ما يتكلم و اياد هو كمان عمل مع هبة كدة والبنت الى فى المحل اول ما شفتهم ابتسمت 

سلمي \ صباح الخير 

البايعة \ صباح النور 

هبة \ بصوت واصى لو سمحتى عوزة دة 

اياد \ لا يا هبة الى جمبو 

و  هبة بتضحك
 
البايعة \ اجيب انهى 

هبة \ الى الاستاذ شاور علية 

سلمي و حمزة وقفين بعيد مع بايعة تانية 

سلمي \  لو سمحتى عوزة دة 

البايعة / اللون 

سلمي \ ابيض 

حمزة \ احمر 

والبايعة بتضحك انتو عرسان 

سلمي \ اة لو سمحتى الاحمر 

-- والبايعة طلعت كتلوج --

علشان متتحرجوش دى كتلوجات فيها كل حاجة اختارو الى انتو عوزينو  اياد و حمزة خدو هما كلواحد فيهم  كتلوج من اديها 

اياد حمزة \ شكرا 

سلمي \ حمزة بتحرجنى اوى 

هبة \ متبصش على البنات ماشى 

-- وخلصو وخرجو 

سلمي هبة \ احرجتونا اوى 

-- اياد بيجيلو تلفون 

اياد \ الفساتين تقريبا خلصت 

سلمي \ بالسرعة دى 

اياد \ انا خلتهم يوقفو الشغل كلو ويبدئو فى الفساتين دول بس 

هبة \ حبيبى انت 

حمزة \تب خلونا نشوف حكايت المازون وبعدين الفساتين علشان منتاخرش 

-- وراحو اتفقو مع المازون وراحو واطمنو على الفساتين 
-- ورجعو البيت وكلهم تعبنين وبيلقو تامر نايم على الكنبة و مرون نايم على كنبة 

حمزة \ شكلهم تعبو اوى 

سلمي \ شكلهم متبهدل اوى احسن يكون جرلهم حاجة 

حمزة \تامر اصحا 

سلمي \ مرون اصحا 

مرون \ انتو وصلتو امتى 

سلمي \ اية الى مبهدلكو كدة 

تامر \ كنا بنلعب 

مرون \ ابن اختك دة فظيع 

حمزة \ لعب اية الى مخليكو مبهدلين اوى كدة 

تامر \ كان بيعلمنى ازاى اتسلق 

سلمي \ اية تتسلق اية 

تامر \ كنا بنعدى من الفيلا هنا للعمارة الى جمبنا 

حمزة \ ازاى يعنى 

مرون \ لا عادى مفيش كنا بنلعب وخلاص

تامر \ بص يا خالو احنا حدفنا لصاحب انكل مرون حبل طويل وربطو فى السور بتاع العمارة من فوق الى جمبنا دى واحنا طلعنا بالحبل لحد ماوصلنا لفوق 

حمزة \ والله حلو اللعبة دى 

حمزة \ والله هقتلك يا مرون 

-- حمزة جرى وراى مرون 

حمزة \ عاوز تموتلى الواد يا مجنون 

سلمي \ انت اتجننت افرض الولد وقع 

مرون \ متخفوش انا كنت معاة وكنا بنتسلا زهقنا من اللعب 

اياد \ دة لما اجيب ولااد مستحيل اسبهملك دقيقة وحدة 

حمزة \ كويس انك مش عاوز تتجوز كنت قتلت ولاادك يا مجنون 

مرون \ انتو مكبرين الحكاية لية كنا بنتسلا 

-- حمزة بيجرى وراة تانى ومش عارف يمسكو 
-- وكلهم بيضحكو عليهم اوى 

مرون\ خلاص باة مش هلعب معاة تانى 

تامر \ متخفش يا خالو دة انا طلعت رابع دور لوحدى 

حمزة \ لو عملت الحركة دى تانى والله لحكى لابوك وهو الى يتصرف معاك 

سلمي \ خلاص يا حمزة اهدى باة حصل خير 

حمزة \ يا مجنون يا مجنون 

مرون \ هو فى اية 

حمزة \ وكمان بتسال فى اية 

-- وبيجرى وراة تانى 

حمزة \ اة لو امسكك دلوقتى 

اياد \خلاص باة يا حمزة الولد بخير الحمد للة

ليست هناك تعليقات