إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 20

الحلقة     20

 🌺  عشق و لكن  🌺

تامر \ متخفش يا خالو دة انا طلعت رابع دور لوحدى 

حمزة \ لو عملت الحركة دى تانى والله لحكى لابوك وهو الى يتصرف معاك 

سلمي \ خلاص يا حمزة اهدى باة حصل خير 

حمزة \ يا مجنون يا مجنون 

مرون \ هو فى اية 

حمزة \ وكمان بتسال فى اية 

-- وبيجرى وراة تانى 

حمزة \ اة لو امسكك دلوقتى 

اياد \خلاص باة يا حمزة الولد بخير الحمد للة

حمزة خد تامر وراحو علشان ينامو
 
هبة \ انا هطلع انام احسن تعبت اوى 

سلمي \ استنى انا طعة معاكى 

-- وكلهم راحو نامو 

-- ويوم الحنة الصبح --

سلمي \ مش عوزة رجالة هنا خالص 

حمزة \ لية فى اية 

سلمي \ زميلنا جيين النهاردة وهنسهر مع بعض
 
اياد \ واحنا كمان هنسهر معاكو 

هبة \ لا احنا بنات بس 

عاصم \ خلوهم يسهرو لوحدهم وانتو روحو ودعو العزوبية

حمزة \هنعمل اية يعنى 

مرون \ انا عملكو حفلة عند احمد  فى البيت وهنسهر ونغنى ونرقص كمان 

سلمي \ مرون ابعد عن حمزة احسنلك 

مرون \ هو انا عملتلو حاجة دى حفلة بريئة خالص 
 
حمزة \ فى اية خليكو وثقين فينا شوية 

سلمي هبة \ احنا وثقين فيكو انتو بس احنا مش وثقين فى مرون اخونا ها يا مرون

مرون \ شايف يا بابا ولاادك بيقولو اية 

عاصم \ عندهم حق انا هروح على الشركة 

-- هبة و سلمي بيضحكو اوى 

اياد بيجيلى تلفون -- 

اياد \ الفساتين فى الطريق 

حمزة \ امتى هتخلينى اشوف الفستان 

سلمي \ يوم الفرح 
 
-- سلمي \ تعالو انت وهو فى شغل هتسعدونا

حمزة \ والله حرام عليكو احنا تعبنا 

هبة \ هتظبطو معانا علشان الحفلة بتاعت باليل 

سلمي \ اية رايك نعملها فى الجنينة 

هبة \ فكرة حلوة 

سلمي \ حزومة 

سلمي \ ياعيون حزومة يا قلب حزومة يا روح حزومة

سلمي \ ممكن تركبلى اللمبات 

حمزة \ انا قولت الدلع دة بعدو طلب 

سلمي \ خلاص لو مش عاوز تساعدنى خلاص انا هركبهم لوحدى 

حمزة \ لا يا ستى متزعليش عوزة تعملى اية 

-- سلمي خدت حمزة وراحو جابو المبات 

هبة \ اياد 

اياد \ يا عيون اياد 

هبة \ ممكن تجبلى الكراسى من هناك وترتبها هنا 

اياد \ امرى لله مقدرش اتكلم 

هبة \ ايوة كدة بحبك وانت مطيع 

مرون \ انا خارج 

سلمي هبة \ استنا رايح فين 

مرون \ نعم عندى مشوار مهم 

سلمي \ امال مين الى هيوضب الشجر دة 

مرون \ نعم اعمل اية 

هبة \ الشجر عاوز توضيب عشان نزينة بالزينا والبلالين 

مرون \ خلو حمزة او اياد هم الى هيعملوة 

سلمي \ عندهم شغل خلص بسرعة 

حمزة \ احسن خليهم يطلعو عينك 

-- وكلهم خلصو شغل و سلمي و هبة طلعو لبسو ونزلو 

حمزة \ اية الجمال دة 

اياد \ اية الشياكة دى 

سلمي \ يالا روحو انتو خلاص 

اياد \ انتو عوزنا نمشى خلونا نسهر معاكو 

سلمي \ روحو مش انتو عندكو حفلة انتو كمان 

حمزة / اة خلينا نروح نسهر ونشوف مرون عملنا اية 

سلمي \ انت عارف لو بصيت فى حتى تانية 

حمزة \ ابص فين والانوثة كلها هنا والجمال هنا والشياكة هنا  
 
اياد \ خلى بالك على نفسك وبلاش ترقصى علشان البيبى
 
هبة \ متقلقش عليا 

-- سلمي \ خلى بالك على نفسك ومتتاخرش 

حمزة \ خلى تامر هنا معاكو 

سلمي \ لا دة بعدك علشان اطمن انك مش هتروح هنا ولا هنا 

تامر دخل واخر شياكة 

حمزة \ جاهز علشان هتيجى معايا 

تامر \ انا جاهز من بدرى شكرا يا سلمي على البدلة 

حمزة \ اية سلمي اسمها مرات خالى 

تامر\ لسة بكرة 

سلمي بتضحك 

سلمي \ انت تقول اى حاجة يا روحى برحتك 

حمزة \ فى اية انا هنا 

-- حمزة بيبص على اياد وبيلقية ماسك هبة من خصرها وهى بتعدلو الجرفتا ومبسوطين 

حمزة \ انتو بتعملو اية 

-- وبيتخضو --

اياد \ فى اية خضتنى حرام عليك بحسب عمى وصل 

حمزة \ خلينا نمشى 

-- والحفلة بدات والبنات وصلت ومعاهم ندي وكل الفرقة وعمالين يغنو ومبسوطين 

ندي \ سلمي عوزة اقولك حاجة 

سلمي \  تعالى بعيد علشان مش سمعة 

سلمي \ فى اية 

ندي \ كنت عوزة اقولك حاجة 

سلمي \ اتكلمى فى اية محتاجة حاجة 

ندي \ لا 

سلمي \ ندي ممكن متقلقنيش باة وتتكلمى بسرعة

ندي \ انتى عاملة اية انتى و حمزة 

سلمي \ حمزة هو الانسان الى طول عمرى بتمناة انا مش متخيلة انى اقدر اعيش من غيرو ابدا 

-- ندي لسة هتتكلم وموبيل سلمي بيرن 

سلمي \ الو 

حمزة \ عاملة اية يا حببتى 

سلمي \ انا بخير يا حبيبى طول ما انت بخير 

حمزة \ وحشتينى 

سلمي \ وانت اكتر متتخيلش وحشتنى قد اية 

حمزة \ خلاص فاضل كام ساعة وتكونى مراتى وتبدا حيتنا مع بعض وهتكون اجمل سنين  

سلمي \ وانا كمان سعيدة جدا يا روحى 

حمزة \ انا عاوز اجى اخطفك من عندك مش قادر ابعد عنك 

سلمي \ فى اية يا حمزة يا حبيبى انت اتجننت 
 
-- ودة كلو ندي سمعة كلام سلمي 

ندي \ بتكلم نفسها ازاى اصرحها وهى بتحبو كدة و اعمل اية يا ربى مش يمكن حمزة بيحبها بجد  لا مش معقول يقدر ينسانى بسهولة دى اصحى يا ندي انتى كمان مكنتيش

 بتحبية كن مجرد اعجاب بس ازاى اسبها مخدوعة فية وهى متعرفش انو هيتجوزها علشان مصالح لولدو فى الشغل وبس ازاى اقول كدة ساعدنى يا رب

 
سلمي \ ندي سورى اتاخرت عليكى كان حمزة بيتطمن عليا 

ندي\ لا يا حببتى ولا يهمك 

سلمي \ انتى كنتى عوزة تقولى حاجة

-- ندي وقفة وبتبص لوش سلمي المبتسم --

سلمي \ اية يا بنتى فى اية اوعى تكونى بتحبى 

ندي \ اة فعلا 

سلمي \ مفيش احلي من الحب بس يكون واحد زى حمزة حنون 

-- ندي سرحانة 

سلمي \ ندي دة الحب مبهدلك اوى هههههة تعالى تعالى نروح للبنات وبعدين نشوف حكيتك

-- سلمي خديت ندي من اديها وجريت بيها لحد الفرقة قاعدو يرقصو ويغنو -- وبعد ساعة --

هبة \ يابنات احنا لازم نعمل حاجة مختلفه بصو كل وحدة فينا تقلد واحد بتحبو او واحد بتفكر فية دلوقتى واحنا نعرف مين مش شرط يكون خطبها اوكى 

-- والكل عجبتو الفكرة ووفقو وبدئو البنات يلعبو والكل مبسوط 

-- ووصل اياد و مرون و حمزة والحارس رفض يدخلهم 

حمزة \ احنا تعبنين افتح 

الحارس \ الانسة سلمي قالت ممنوع اى شباب يدخلو غير الاستاذ عاصم مهما كان مين 

مرون \ يعنى ننام فى الشارع 

حمزة \ خلاص يا مرون احنا نتمشى شوية ونرجع تانى لازم البنات يخدو رحتهم شوية 

اياد \ انت بتقول اية دة انا لازم ادخل 

-- حمزة خد اياد و مرون من اديهم ومشيو بعيد 

مرون \ دة انا هموت واعرف بيعملو اية 

اياد \ وانا كمان مش قادر عاوز ادخل 

حمزة \ تعالو ننط من على السور الى وره

مرون \ بس لو حد شفنا 

حمزة\ متخفش مفيش حد هيشفنا تعالو
 
وراحو هم التلاتة وطلعو على سور الفيلا والبنات بيقلدو الى بيحبوهم وبينطو فى الجنينة وبيمشو براحة لحد ما وصلو لمكان قريب منهم 

-- وجه دور هبة و هبة بتقلد اياد فى كل حاجة
 
حمزة \ هههههة دة انت ههههة انت بتعمل كدة ههههههة 

مرون \ هههههة 

اياد \ ماشى يا هبة 

-- وجة دور سلمي --

مرون \ حمزة الحق خطبتك

و سلمي بتقلد حمزة فى رقصو و ندي من اول حركة عرفت وعيونها دمعت و سلمي بتقلد حمزة لما بيغنى وبيلعب فى شعرو لما بيتحرج 

مرون \ هههههة الحق هههههة 

حمزة \ ماشى يا سلمي ماشى 

سكينه \ ها يا ندي اطلعى انتى كمان 

ندي \ بس انا معنديش حد اقلدو 

-- هبة وقفت ندي بالعفيا علشان  تقلد حد بالعفيا و ندي وقفة ومش عرفة تقد مين وبتبص من بعيد بتشوف مرون و اياد و حمزة وبتبص لمرون وبتقلدو 

--  وهو بيشيل حديد وحركتو لما يقاعد من كتر العضلات مبيعرفش يوطى حلو 

سلمي \ مرون ههههههههههههة
 
و ندي بتضحك وبتروح لسلمي 

سلمي \ ومقولتليش ان مرون لية 

اياد \ هههههههههة البنت دى قلدتك صح ههههههة 

مرون \ ندي ماشى بس هى مقلتليش انها معجبة بيا 

و حمزة ساكت ومبيردش

ليست هناك تعليقات