إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 18

الحلقة     18

 🌺  عشق و لكن  🌺

حمزة \ اتكلم باة 

تامر\ انا طلبت بيتزا وبعد شوية الباب خبط ورحت افتح لقيت واحد ضربنى بالبكس ووقعت على الارض ومحستش باى حاجة وبعد شوية محستش الاوهو بيرشنى بمياة علشان افوق وعطانى الموبيل علشان اتصل بيك

حمزة \ واية الى حصل عرفت اى حاجة عنو او قال اى حاجة 

تامر \ قالى رسالة لسلمي وقالى لازم ابلغهلها............
 
وكلهم بصو لسلمي اوى و سلمي مستغربة 

سلمي \ انا وهو يعرفنى 

مؤيد \ بيقولك دى حاجة بسيطة من الى هيعملو لو اتجوزتى خالو وانو مش هيسيبك قبل كدة حرقلك كرت الفرح والى جاى اكتر وهو على وعدو انو هيقتل خالو لو اتجوزتية 

-- سلمي انهارت فى العياط
 
سلمي \ سامح 

حمزة \ سامح الى كان خطيبك وانتى مقولتيش على الى حصل لية 

هبة \ ازاى دة كلو يحصل معاكى ومتقوليليش عنو ازاى 

سلمي \ والله كنت خايفة ومكنتش عرفة اعمل اية 

حمزة\ كنتى مستنية اية علشان تحكيلى 

سلمي \ كنت عاوزني اعمل اية وهو الى كان السبب فى الى حصل لمرون وممكن يازيك انت كمان 

حمزة اتنرفز اوى وبيخبط ايدو فى الدولاب وايدو اتجرحت 
و سلمي جريت علية ومسكت ايدو

حمزة \ اد كدة انتى شيفانى ضعيف 

سلمي \ حمزة ارجوك متخوفنيش اكتر من كدة 

-- سلمي منهارة من العياط وصوت عياطها بيوجع فى حمزة اوى و حمزة بياخد سلمي فى حضنو وبيضمها 

حمزة \ خلاص يا روحى اهدى 

سلمي \ انا مش عوزة اخسرك ابدا انا مقدرش اعيش من غيرك 

حمزة \ ششش خلاص اهدى ان شاء الله كل حاجة هتكون كويسة 

-- والباب بيرن وكلهم بيتخضو 

اياد \ اهدو فى اية انا اتصلت بالشرطة 

حمزة \ اتصلت بيهم لية انا عاوز احل الموضوع دة لوحدى 

سلمي \  يعنى اية هتحلو انت لوحدك ناوى تعمل اية وحياتى عندك متعملش حاجة والشرطة وصلت وهم هيحلو المشكلة وانا هحكلهم على الى حصل كلو 

-- اياد بيفتح للظابط وبيسلم علية و سلمي بتحكى للظابط الى حصل كلو 

الضابط \ انا هاخد كل الاجرائات وهنحتاج الولد علشان يتعرف علية
 
-- والظابط بيمشى --

سلمي \ انا لازم امشى 

حمزة \ انا هوصلك 

سلمي \ لا خليك مع تامر هو خايف اوى 

اياد/ متقلقش انا مش هسبها 

اياد \ هستناكى برة انا و هبة
 
-- وبيخرج اياد هو هبة و حمزة و سلمي فى الصالة و حمزة بيروح يحضن سلمي و سلمي بتعيط
 
سلمي \ انا اسفة 

حمزة \ لو اطول اخبيكى جوايا اة يا سلمي لو تعرفى انا بحبك اقد اية 

سلمي \ وانا كمان بحبك 

حمزة \ خلى بالك على نفسك 

سلمي \ ممكن تعتزرلى من تامر على الى حصل معاة هو ملهوش زنب فى الى حصل دة كلو 

حمزة \ متقلقيش علية 

-- سلمي مشيت و حمزة مشلش عينو من عليها بعد ساعة الظابط بيتصل باياد وبيطلب ان سلمي و تامر يجو على شقت سامح 

اياد \ سلمي الظابط طلبك على شقت سامح لازم تروحى 

سلمي \ انا لا مستحيل 

اياد / حمزة على وصول هو، وتامر هو كمان هيروح 

حمزة بيدخل الفيلا 

حمزة \ خلينا نروح نشوف فى اية
 
سلمي \ ولية مطلبوناش على القسم 

حمزة \ خلينا نروح ونشوف 

سلمي \ مستحيل انى ادخل بيتو واشوفى قدمي
 
حمزة \ هتدخلى وايدك فى ايدى 

-- وكلهم راحو على بيت سامح و سلمي و حمزة و تامر بس اول ما دخلو وبيلقو عساكر كتير 

سلمي \ انا خايفة خلينا نرجع 

واول ما بيدخلو بيلقو صور سلمي فى كل مكان فى الشقة واسم سلمي مكتوب على الحايطة

حمزة \ متخفيش انا معاكى بس هو فى اية 

-- واول ما بيدخلو الصالة بيلقو سامح مدبوح ومرمى على الارض وسلمي اول ما بتشوفو بيغما عليها و حمزة بيحط ايدو على عيون تامر والعسكرى بياخد تامر برة 

-- حمزة بيجرى على سلمي --

حمزة \سلمي سلمي حببتى فوقى 

حمزة بياخد سلمي على المستشفى وكلهم معاة و سلمي بتفوق وبتلقى حمزة جمبها فى المستشفى 

سلمي \ حمزة مين الى عمل كدة 

--سلمي بتعيط اوى و بتبص لحمزة 

حمزة \ سلمي ازاى تفكرى فيا كدة ازاى تتخيلى انى ممكن اعمل جريمة زى دى 

سلمي \ حمزة 

حمزة \ وحياتك عندى انا اول مرة اشوفو 

هبة \ يستاهل الى حصلو طول عمرو بيازى الناس ربنا انتقم منو 

اياد \ هبة حببتى قولى الله يرحمو 

سلمي بتعيط و  حمزة بيقاعد  جمبها 

حمزة \ خلاص يا روحى ممكن بلاش عياط  باة وانتى بتعيطي علية لية بعد كل الى عملو معاكى 

سلمي \ يا حمزة انما متمناش لاى حد انو يموت بالطريقة دى مهما كان

سلمي \ احنا لازم نعرف مين الى عمل كدة 

-- و سلمي بتبص لحمزة اوى --

-- وبيدخل تامر "" 

سلمي \ تامر حبيبى عامل اية 

تامر \ انا كويس الحمد لله 

سلمي \ انا عرفة انك تعبت اليومين دول ودة كلو بسسببى
 
تامر \ هو كدة خلاص مات 

حمزة \ الله يرحمو 

سلمي / روح ارتاح شوية شكلك تعبان اوى 

تامر \ لا انا كويس 

سلمي \ هو احنا لما مشينا من عندك عملت اية انت و حمزة 

حمزة شد تامر من اديها

حمزة \ كدة كتير يا سلمي كفاية
 
سلمي \ حمزة انا خايفة عليك انا هتجنن خلاص 

حمزة \ بس عدم الثقة دى هتاثر فى علاقتنا يا سلمي 

-- حمزة خد تامر من ايدو وخرج 
 
-- و سلمي عيطت ومنهارة من العياط و حمزة وهو ماشى بيسمع صوتها  وبيقف 

سلمي \ انا حاسة انى اتجننت 

اياد \ سلمي اهدى شوية مستحيل حمزة يعمل كدة
 
سلمي \ انا متاكدة من انو مستحيل يعمل حاجة زى دى بس انا والله مش عرفة حاسة ان الدنيا كلها 

-- وبيدخل حمزة --

-- و سلمي بتجرى علية وبتحضنو اوى وبتعيط --
و حمزة بيبوسه من خدها وبيحضنها 

حمزة \ خلاص يا عمرى انتى خلينا نمشى من هنا 

-- وبيدخل مرون الاوضة 
 
سلمي \ مرون 

-- وكلهم بيبصو علية 

مرون \ فى اية مالكو كلكو بتبصولى لية 

هبة \ عرفت الى حصل 

مرون \ اة عرفت من التلفزيون ودورت عليكو وعرفت انكم هنا 

سلمي \ وانت كنت فين
 
مرون \ هو تحقيق ولا اية انتو بتبصولى لية 

سلمي \ مرون انت كنت فين لما سامح اتقتل 

مرون \ ههههههة وانا اية عرفنى كنت فى البيت اكيد فى اية 

اياد \ بيدورو على القاتل ومش عرفينو 

مرون \ اة انتو فكرنى ان اكون انا الى قتلتو 

حمزة \ حتي انا شكين فيا 

-- و سلمي بتمسك ايد حمزة و حمزة بيبصلها علشان يطمنها 

مرون \ انا كان معايا زميلى من النادى وكنا مع بعض طول النهار ولسة مشيين لما عرفت الخبر دة فى اسالة تانى 

سلمي \ مين الى عمل كدة انا هتجنن 

حمزة \ واحنا قلقنين لية حلينا نشوف حيتنا الى كان عاوز يدمرها 

سلمي \ بس انا مش هرتاح الا لما اعرف مين الى عمل كدة 

-- حمزة بان علية الوتر

سلمي \ اومال مين الى عمل كدة

ليست هناك تعليقات