إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 17

الحلقة     17

 🌺  عشق و لكن  🌺
 
 
في يوم اتجمع الكل في فيلا عاصم

حمزة \ هتعملو اية دلوقتى 

مرون \ تعالو نتفرج على فيلم 

سلمي \ اة ويكون رعب 

هبة و مرون \ هههههههههههههة اة بس حمزة

سلمي \ هههههههههههههة 

اياد \ بتضحكو على اية 

هبة \ اصل حمزة مبيحبش الرعب خالص ههههههة 

حمزة \ مرون شايف اخواتك بيتريقو عليا ازاى 

مرون \ بس بصراحة كان شكلك تحفة لما سلمي خوفتك
 وانت كنت فوق الكنبة هو انت كنت بتعمل اية فوق الكنبة 

-- وكلهم بيضحكو علية اوى ومبسوطين --

حمزة \ كنت بغير اللمبة ههههة حلو اوى اضحكى يا سلمي اضحى 

سلمي \ انت زعلت يا حزومة
 
حمزة \ حزومة دلوقتى  طايب يا سلمي طايب

مرون\ خلاص تعالو نعمل مخيم فى الجنينة برة 

اياد \ مخيم اية 

هبة \ واحنا صغيرين كنا بنخرج على الجنينة ونولع نار ونقاعد مع بعض نعنى ونرقص ونشوى لحمة كمان 

حمزة \ فكرة حلوة 

مرون \ اياد و هبة هيجيبو الحطب ويولعو النار و حمزة  و سلمي يجهزو اللحمة والفحم وانا هجهز الاقاعدة برة اوكى 

-- سلمي و حمزة راحو على المطبخ 

سلمي \ طلع اللحمة من التلاجة وانا هجهز السلطة 

-- سلمي بتقطع السلطة و حمزة بيجهز اللحمة 

حمزة \ شكلك حلو وانتى فى المطبخ 

سلمي \ لا يا شيخ 

-- حمزة بياخد جزرة من الطبق وبياكل حتة وبيدى سلمي حته وبيبتسمو لبعض وهم بيبصو لبعض سلمي بتعور صبعها 

سلمي \ اة اة اتعورت 

-- حمزة بيجرى عليها وبيجيب منديل 

حمزة \ مش تخلى بالك
 
سلمي \ خلاص عادى بسيطة 

حمزة \ تحبى نروح للدكتور 

سلمي \ ههههة دة جرح بسيط عادى 

حمزة \ بيوجعك 

سلمي \ يا حبيبى وجع بسيط انت خفت لية كدة 

-- حمزة مسك ايد سلمي وبسها من مكان الجرح 

حمزة \  وكدة 

سلمي \ لا خلاص مش حاسة باى حاجة

-- وبيدخل مرون عليهم --

مرون \ والله كنت عارف اتاخرتو لية 

حمزة \ متخلصى باة يا سلمي اختك دى فظيعة 

سلمي \  انا بردو 

حمزة \ عمالة تتدلعى وعمال اقولك اتاخرنا عليهم خلصى 

سلمي \ انت الى عمال تعطلنى 

مرون \  انتو اتجننتو  
 
وكلهم سهرنين مع بعض 

حمزة \ سلمي غنلنا حاجة 

سلمي \ لا انا عوزة اسمعك 

هبة \ لا غنلنا حاجة انتو الاتنين 

حمزة \ تغنى اية 

سلمي \ اى حاجة معاك 

اياد \ شوفو حاجة  عاوز اسمع صوتكو 
 
-- وكملو الاغنية وهم الاتنين عنيهم فى عيون بعض ولما خلصو كلهم مبسوطين اوى 

اياد\ انتو صوتكو حلو اوى لية مكملتوش فى مشوار الفن 

سلمي \ انا طلعت من الموضوع دة من زمان بس معنديش مانع طبعا 

حمزة \ انا مستنى الفرصة دة حلمى واكيد فى يوم من الايام هيتحقق 

مرون \ اللحمة اتحرقت 

-- وكلهم راحو على الشوايا وبيطفو النار 

مرون \ عجبكو كدة مفيش اكل انا جعان اعمل اية 

سلمي \ انا مش قوولتلك يا حمزة وطى النار شوية 

حمزة \ يا سلام شيفانى طباخ 

مرون \ هروح اشوف حاجة تتتاكل 

اياد \ وانا هروح اجيب عصير 

هبة \ انا جاية معاك 

-- سلمي حمزة وقفين فى الجنينة 

سلمي \ هروح اجيب حاجة تاكلها

حمزة \ لا خليكى معايا 

سلمي \ مش جعان 

حمزة \طول ما انتى معايا مش عاوز اى حاجة من الدنيا 

سلمي \ وانا كمان طول ما انت معايا بتكون انت بالنسبالى دنيتى كلها 

حمزة \ مش مصدق ناقص اسبوع بس على فرحنا 

سلمي \ وان شاء الله حيتنا كلها هتكون سعيدة 

حمزة \ اكيد طول ما انتى جمبى هنكون فى سعادة سلمي عاوز اسالك سؤال 

سلمي \ سؤال اية 

حمزة \ لو حد غلط فى حقك وكدب عليكى ممكن تسمحيه

سلمي \ لية السؤال دة
 
حمزة \ بس سؤال جة فى عقلى عادى
 
سلمي \ انا على قد الحب الى حبيتو للشخص دة على قد الكره

-- حمزة سمع كلام سلمي وسرح وفجاة

تامر \ طبعا سيبنى لوحدى وانت هنا مبسوط

حمزة \  انت ايه جابك هنا 

تامر \ اعمل ايه

سلمي \ اية دة تامر اهلا انت جيت ازاى 

تامر \ اتصلت بالشركة وخت العنوان وجيت على هنا 

حمزة \ والله نسيتك خلينا نمشى 

سلمي \ لا وحياتى خليكو شوية لسة عوزة اتكلم مع تامر 

حمزة \ الوقت اناخر وفى شغل بكرة كتير متنسيش ان هنروح لاياد الشركة علشان الفستان 

تامر \ والبدلة بتعتى 

سلمي \ احلا بدلة لعيون حبيب قلبى انت 

حمزة \ حبيب قلب مين 

سلمي \ هههههههههة انت بتغير يا حبيبى 

حمزة \ الولد واقف 

سلمي \ حاضر يا فندم 

تامر \ عادى يا خالو عادى

حمزة \ اتفضل قدمي خلينا نمشى
 
سلمي \ تصبحو على خير كلمنى لما توصل 

حمزة \ ادخلى جوة علشان الجو برد دلوقتى 

-- حمزة و تامر راحو على البيت و اياد راح على الاوتيل 
و سلمي و هبة طلعو على النوم -- 

هبة \ سلمي انا مش مصدقة خلاص انا و اياد هنتجوز قدم العالم 

سلمي \ وانا و حمزة هنتجوز مكنتش مصدقة انى لقيت الانسان الى بحلم بية طول عمرى انسان طيب وحنون

هبة \ احنا نسينا حاجة مهمة 

سلمي \ فى اية 

هبة \ انا و اياد هنتجوز ازاى واحنا متزوجين اصلا 

سلمي \ ازاى نسينا الموضوع دة خلاص بكرة الصبح نكلمهم ونخليهم يشوفو حل متقلقيش 

-- فى الصباح --

مرون بيصحى سلمي 

مرون \ سلمي سلمي اصحى
 
سلمي \ فى اية سبنى انام 

مرون \ حمزة تحت
 
سلمي \ اية هى الساعة كام 

مرون \ احنا بعد الضهر 

-- سلمي جريت على الحمام و مرون راح على اوضة  هبة ولبسو ونزلو 

حمزة \ اية التاخير دة

سلمي \ كنا سهرنين طول الليل معرفناش ننام 

اياد \ صباح الخير يا حببتى 

هبة \ صباح الخير يا حبيبى 

سلمي \ شايف بيعملها ازاى 

حمزة \ صباح الورد صباح الياسمين صباح كل حاجة حلوة 

سلمي \ صباح الخير يا حبيبى 

حمزة \ بصوت عالى اتاخرنا 

سلمي \ انت متعرفش تكمل حاجة للاخر ها يا سيدى هنبدا من فين 

اياد \ اول حاجة هنروح مكتبى الى هنا بمصر علشان الفساتين وبعدين نروح القاعة علشان نغير شويت حجات وبعدين هنروح نشوف البدل 

سلمي \ بس كفاية يالا بينا 

-- وكلهم مشيو على مكتب اياد --

اياد \ ها يا سلمي بتتخيلى فستانك شكلو ازاى 

سلمي و هبة قالو على الفساتين  وبيروحو على القاعة وبيخلصو شغل وبيروحو على معرض البدل و اياد و حمزة بيجربو بدل 

حمزة \ ها اية رايك 

سلمي \ طالع بتجنن يا حبيبى اية الوسامة دى 

حمزة \ انا طول عمرى وسيم يا بنتى 

اياد \ ها اية رايك يا هبة
 
هبة \ جميلة اوى يا حبيبى 

بايعة فى المحل \ البدله طلعة تحفة  

حمزة /  شكرا 

البايعة \ من غير مجامله البدلة حلوة عليك اوى وليقة على قصت شعرك 

-- حمزة ابتسم وبيحط ايدو على شعرو 

حمزة \ متشكر جدا 

--و  سلمي بتخبطو فى رجلو 

سلمي \ متشكرين جدا ممكن تجهزى الحساب 

حمزة \ فى اية وجعتينى 

سلمي \ احسن البنت عمالة تعكسك وانت مبسوط 

حمزة \  عوزانى اعمل اية اضربها 

سلمي زعلت وخرجت من المعرض و حمزة غير البدلة وخرجلها 

حمزة \ اية الجميل لسة زعلان 

و سلمي مش بترد علية 

حمزة \ ممكن نبطل الغيرة الى ملهاش لازمة دى 

سلمي \ انت شايف البنت كانت بتبصلك ازاى وانت كنت بتضحكلها انا شفتك 

حمزة \ انا عينى مبتشفش غير وحدة بس هى نور عينى وروح قلبى سلمي 

سلمي \ لا يا شيخ 

-- وبيخرج اياد من المحل هو هبة 

اياد \ لا فعلا البنت كانت معجبة بيك اوى 

سلمي \ اهو شفت 

حمزة \  انت بتشعللها لية 

هبة \ يا سلمي يا حببتى لازم تكونى وثقة فى نفسك وفى حمزة 
 
سلمي \ انا وثقة بس مش وثقة فى عيونو دو 

حمزة\ ملهم عيونى 

سلمي \ وحشين اوى 

حمزة \ بس كفاية انهم شيفين احلا وحدة فى العالم هى انتى يا  عمرى

-- وموبيل حمزة بيرن 

تامر \ الو خالو تعال بسرعة 

حمزة \ تامر فى اية مالك رد عليا 

تامر / انا بخير بس فى حاجة حصلت لازم تشفها 

-- حمزة قفل الموبيل وكلهم جريو على بيت حمزة

حمزة \ تامر انت فين 

تامر /"خالو تعال انا هنا 

-- حمزة جرى بسرعة على الاوضة  بيلقو تامر مربوط فى كرسى ومرخيرو بتنزف 

حمزة /مين الى عمل فيك كدة 

سلمي \  فكو الاول وبعدين اسالو 

-- حمزة فك تامر وبيشيلو وبينيمو على السرير 

حمزة \ مين الى عمل فيك كدة 

سلمي \ فين شنطة الاسعافات 

سلمي راحت وجابت قطن وبتمسح الدم الى على وشو 

اياد \ لازم نودية مستشفى 

تامر \ لا انا كويس 

حمزة \ اتكلم باة 

تامر\ انا طلبت بيتزا وبعد شوية الباب خبط ورحت افتح لقيت واحد ضربنى بالبكس ووقعت على الارض ومحستش باى حاجة وبعد شوية محستش الاوهو بيرشنى بمياة علشان افوق وعطانى الموبيل علشان اتصل بيك

حمزة \ واية الى حصل عرفت اى حاجة عنو او قال اى حاجة 

تامر \ قالى رسالة لسلمي وقالى لازم ابلغهلها............

ليست هناك تعليقات