إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 17

🌟  الحلقة   ١٧  🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


محمد بيبص لريم اوى 

ريم / من اليوم الى جويرية اختفت فية وانت مش على بعضك حتى الشركة مش حابب تروح ابدا والانسيال الى فى ايدك ديما 

محمد بيبص على ايدو بيشوف الانسيال بتاع جويرية كان وقع منها وهى ماشية 

محمد / ريم مش حابب اتكلم فى الموضوع دة 

ريم / وانا اتمنى الخير ليك 
 
ريم دموعها بتنزل وبتروح على عربيتها بسرعة ومنهارة من العياط  و محمد مدايق من الحالة الى ريم فيها

فى الصباح 

جويرية لبسة هدوم رياضية  ورفعة شعرها لفوق ومشغلة موسيقى هى و بثينة وبيجرو بيعملو رياضة  فى الدار وبيضحكو  و فريدة بنت منصور وكريمة بتخرج من اوضتها
 
فريدة / انتو بتعملو اية انتى وهى 

بثينة / جالك الموت يا تارك الصلاة 

جويرية / فريدة صباح الخير تعالى احنا بنلعب ريااضة 

فريدة / والله لو ابويا هنا وشافك بالبس دة كان طخك رصاصتين 

جويرية بتبصلها اوى بحزن 

بثينة / فريدة احنا مخرجناش من الدار وكل الرجالة برة البيت 

فريدة / من اليوم الى الهانم جويرية رجعت هنا تانى وانتى كمان عقلك ضايع 

جويرية  / بثينة فريدة عندها حق انا هنا بعملها ازعااك هخرج اكمل الريااضة بتعتى برة فى الهواء 

جويرية بتلبس جاكيد عليها وبتحط السماعات والموبيل فى جبها وبتبص لفريدة اوى وبتخرج برة وبتمشى بين الزرع 
وبتسمع موسيقى 

بثينة / انتى مفيش فايدة فيكى يا فريدة لازم تديقيها يعنى 

وفريدة بتدايق وبتدخل اوضتهة تانى 

      **********************************


جويرية بتتمشى بين الخضرة وبتحاول تستمتع بالجو وبتقابل شاهين راجع 

شاهين / جويرية انتى ريحة فيين 

جويرية / مفيش حبة اتمشى شوية وبقالى كتير معملتش رياضة 

شاهين / انتى مش محتاجة رياضة انتى جسمك حلو 

جويرية بترجع تحط السماعات فى ودنها 

جويرية / بعد ازنك 

جويرية بتجرى و شاهين بيبص عليها وهى بتجرى  و بعد ساعة جويرية بترجع البيت وكلها عرق 

كريمة / يا ويلى انتى كنتى برة الدار كدة 

جويرية / بعد ازنكو ريحة اخد حمام 

خديجة / كريمة سيبى البنت براحتها 

كريمة / زمان الناس بتتكلم علينا دلوقتى وعلى بنتنا 

خديجة / كريمة شوفى الحلويات خلصت ولا لا لازم كل حاجة تكون جاهزة قبل الافتتاح بيقولو ان كبرات البلد هتكون موجوودة 

      **********************************

جويرية بتطلع على اوضتها ومديقة اوى والباب بيتفتح وبتدخل اسماء 

محمد / اسماء انتى رجعتى امتى 

اسماء / من شوية مصدقتش انك هناا 

جويرية بتحضن اسماء ومبسوطة اوى 

جويرية / اخبارك اية انتى و مصطفي انا عرفت وزعلت بس كنت مبسوطة 

اسماء / والله كان كل حاجة بسرعة وكان وفاة والدتك 
ومقدرناش نبلعك ساعتها كانت حالتك وحشة
 
جويرية / الف مبرووك 

اسماء / عقبالك 

جويرية بتبص لاسماء 

اسماء / مصطفي قالى على كل حااجة بس كنتى انتى
 و محمد  ليقين على بعض اوى 

جويرية / انا هروح اخد شور بسرعة ونخرج تحكيلى على كل حاجة 

جويرية بتروح تاخد شور وبتنشف شعرها والباب بيخبط 

جويرية / ادخل 

وبيكون شاهين جويرية بتبصلو اوى 

جويرية / شاهين عاوز حااجة 

شاهين / لا بس جاى اقولك كمان ساعة تكونى جاهزة ابويا قال لازم تكونى فى الافتتاح 

وبتدخل اسماء على جويرية و شاهين 

اسماء / شاهين انت هنا بتعمل اية 

شاهين / انا جاى اقول لجويرية انها لازم تجهز نفسها علشان هتكون فى الافتتاح

اسماء / حاضر هنكون جهزيين محتاج حاجة 

شاهين / لااا ابدا 

شاهين بيمشى بسرعة و اسماء بتبص جويرية
 
اسماء / اوعى يكون شاهين بيدايقك وانتى مبتقوليش حاجة 

جويرية / سيبك منو انا بعرف اتصرف معاة 

اسماء / شوفى انا هلبس اية 

جويرية / استنى انا عندى دة ممكن تلبسية 

وبيقاعدو مع بعض وبيضحكو وبتدخل بثينة عليهم 
 
بثينة / يابنات عرفتو الى حصل

اسماء / فى اية 

بثينة / ابن الحاج منصور طالب ايد فريدة 

اسماء / ههههههههة 

جويرية / ميين دة 

اسماء / دة واحد كانت فريدة كل لما بتشوفو بتتخانق معاة 
واخر مرة ضربتو بحجر على دماغو 

جويرية / يعنى حب بقي

بثينة / الى زى دى مبتعرفش يعنى اية حب 

خديجة بتدخل الاوضة 

خديجة / انتو لسة ملبستوش يلا بسرعة شاهين مستني تحت علشان يوصلكو 

والبنات بتلبس  وبينزلو تحت 

كريمة / فيها اية يعنى لو لبستى زى اخواتك حجاب على راسك 

خديجة / يلا يا بنات شاهين مستني برة من بدرى

      **********************************


جويرية بتروح مع البنات على افتتاح المستشفى و اول ما بتوصل بتشوف ناس كتيير اوى وبيدخلو وبتقاعد مع الحريم
وبتدايق اوى 

اسماء / كان نفسى اكون راجل علشان كان زمانى قاعدة مع الرجالة  برة بدل الرغى الى هنا دة 

جويرية / انا اتخنقت خلينا نخرج نشم هوا شوية 

جويرية بتخرج هى و اسماء 

شاهين / ريحيين فيين 

جويرية / بنشم هوى 

جويرية و اسماء بيخرجو يقفو برة بعيد عن الرجالة 

اسماء / جويرية مقولتليش ان محمد جاى النهاردة 

جويرية بتتصدم وبتدور بعنيها بسرعة بخوف وبقلق و اسماء بتضحك اوى  و جويرية بتفهم ان اسماء بتضحك عليهاا 

اسماء / مكنتش اعرف انك بتخافى كدة 

جويرية / مش خوف بس يعنى 

اسماء / حب 

جويرية بتبص لاسماء اوى ومبتتكلمش 

اسماء / محمد 

اسماء بتبص ورى جويرية 

جويرية / ههههة لا مش هتضحكى عليا المرة دى 

محمد / جويرية 

جويرية بتفتح عنيها اوي وبتبص لاسماء 
 
جويرية / دة حقيقى 

اسماء بتهز رسها بنعم  و جويرية بتبص وره بتشوف محمد واقف  وبتبصلو اوى من غير ما تتكلم ولا كلمة 

اسماء / انا همشى سلام 

جويرية / لا اسماء استنى اسماء 

محمد / خايفة منى 

جويرية / انا لا وهخاف منك لية اهلا بيك 

جويرية بتمد اديها لمحمد و محمد بيسلم عليها وبيمسك اديها بحنية  و جويرية بتحس بالتوتر وبالاحراج 

جويرية / انت جيت هنا لية 

خالد / فى وحدة تسال جوزها سؤال دة برضو 

جويرية / لا مقصدش يا عمى

خالد / مكنش ينفع ان افتتاح المستشفى يتم غير ما يكون  موجود اهلا بيك يا ابنى بينا 

ومنصور بينادى على خالد و خالد بيمشى وبيسيب محمد  و جويرية وقفيين مع بعض 

جويرية / انا هروح اشوف اسماء
 
محمد بيمسك ايد جويرية وبيوقفها 

محمد / وحشتينى 

جويرية بتبص لعيونو اوى

جويرية / انا لازم اروح البنات مستنيني هناااك 

محمد بيشد جويرية بقوة وبيخدها بعيد ورى المستشفى 

جويرية / محمد سبنى محمد محمد 

محمد بيوقفها وبيحط دراعو عوليها و جويرية بتبص حوليها 
بخوف وبقلق ومش متوقعة ان محمد يعمل كدة 

جويرية / محمد انت بتعمل اية ابعد عنى لو حد شفنا دلوقتى 

محمد بيقرب عليها وبيمشى ايدو بحنية على خدها 

محمد / سبحان من خلقك 

جويرية قلبها بيدق بسرعة اوى ومش قادرة تتكلم 

محمد / كل حاجة فيكى ليها سحرها الخاص عيونك 

محمد بيلمس عيونك 

محمد / سحرهم بيجزبنى ليكى بطريقة غريبة 

وخدودك الوردية لمستهم بيحسسونى انى بملك الكون بين ايدى 

محمد بيلمس خدها بحنية 

محمد / شفيفك طريقتك وانتى بتكلى الكريز وندى الكريز نازل عليهم 

محمد بيسكت وبيلمس شفايف جويرية بايدو وبيبص لشفايفها اوى وبيقرب منها اكتر و جويرية بتبعدو عنها بسرعة ولسة هتمشى محمد بيمسكها من اديها وبيرجعها مكانها تانى ونفسها مقطوع وكانها كانت بتجرى سنين 

محمد / ورقبتك الى مرسومة رسم لما بشفهم بحس بان فى شلال من نار فى قلبى

 محمد بيلمس رقبة جويرية 

جويرية / محمد ارجووك خلينى اروح

جويرية دموعها بتنزل و محمد بيقرب عليها وبيبوس الدمعة الى نزلة من عنيها على خدها 

محمد/ بحبك 

جويرية بتبصلو اوى  و محمد بيبسها من شفايفها بوسة طويلة و جويرية كان بتقاوم وفجاة بتسيب نفسها وبيسمعو صوت شاهين بينادى على جويرية 

شاهين / جويرية جويرية 

جويرية بتبعد محمد عنها بسرعة وبتشد محمد بعيد وبتتكعبل وبتقع مع محمد على الارض و جويرية بتقع على محمد وبيبصو لبعض اوى هم الاتنين 

محمد / بحبك بحب جنونك بحب ارتباكك الى بيوقعك 

جويرية بتبتسم اوى لمحمد بخجل 

جويرية / انت مجنون 

محمد بيضحك اوى وبيقلب نفسو وبيكون هو فوق جويرية وبيبصلها اوى 

      **********************************


 شاهين بيشاور لاسماء بين الحريم و اسماء بتروح علية بسرعة 

شاهين / فيين جويرية 

اسماء / عاوز جويرية لية فى اية 

شاهين / اتكلمى جويرية فييين 

اسماء / جويرية مع جوزها عاوز منها اية 

شاهين / جوزها هو ولا جوزها ولا حااجة لازم اخلص علية واقفلو 

شاهين بيمشى بسرعة و اسماء مرعووبة اوى وبتجرى بتدور على جويرية بسرعة قبل ما شاهين يلاقيهم

      **********************************

جويرية و محمد بيقفو وبينضفو هدومهم و محمد بيشيل حصوايا من شعر جويرية 

محمد / تتجوزينى 

جويرية بتبصلو اوى  

محمد / تقبلى انك تستحملينى فى كل اوقاتى الحلوة والمرة 
تقبلى انك تقفى جمبى وقت ما الناس كلها تسبنى تقبلى تكونى حلالى ونصي التانى الى ربنا كتبهولى 

جويرية / موفقة اكيد 

جويرية بتقف على طرطيف صوابعها وبتحضن محمد اوى ومبسوطة و محمد بيلف بيها و اسماء بتجرى عليهم بسرعة 
ومش قادرة تاخد نفسها 

جويرية / اسماء فى اية. 

محمد / اهدى خدى نفسك براحة فى اية 

اسماء / بسرعة لازم تروحو من هنااا بسرعة شاهين عرف انكو مش متجوزين 

جويرية / محمد لازم تروح من هنا بسرعة 

شاهين فجاة بيحط السلاح فى دماغ محمد من وره. 

شاهين / انت دست على شرفنا برجليك فى وسط دارنا 

جويرية / لاا شاهين ارجووك نزل السلاح شاهين 

شاهين بيمسك ايد جويرية وبيشدها علية و جويرية بتصرخ 

محمد / ابعد عنهااا 

اسماء / شاهين نزل السلاح 

منصور وخالد بيجو بسرعة عليهم 

خالد / بتعمل اية نزل السلاح يلااا 

شاهين/ انت معرفتش يا عمى هو عمل اية 

شاهين بيقولهم ان جويرية و محمد مش متجوزين وانهم كانو بيكدبو عليهم طول المدة دى كلها 

منصور / الكلام دة صح يا جويرية 

جويرية بتعيط اوى وبتبص لمحمد 

محمد / اة انا و جويرية مش متجوزين بس احنا مغلطناش ابدا 

خالد بيروح على محمد وبيضربو بالبكس بقوة و محمد بيقع على الارض و جويرية بتصرخ وبترمى بجسمها على محمد وهو على الارض ومنصور بيمسك جويرية من شعرهاا وبيبعدها عن محمد 

منصور / شاهين خدها على البيت يلاااا 

جويرية / لااا لااا محمد لااا سبنى محمد 

محمد / جويرية جويرية سبها يا عمى انا 

ومنصور بيضرب محمد بالبكس بقوة و شاهين بياخد جويرية  و اسماء بيركبو العربية وبيروحو على البيت و شاهين بيحدف جويرية على الارض وخديجة والكل بيجرى عليها بسرعة 

خديجة / شاهين اية الى انت بتعملو دة 

شاهين / سبوها انتو متعرفوش هى عملت اية 

جويرية / مرات عمى هيقتلو محمد ارجووكو حد يوقفهم ارجووكو محمد محمد

شاهين / الهانم كانت بتستغفلنا طول المدة دى كلها هى والى كانت  بتقول علية جوزها هم مش متجوزين اصلا وكانو عايشين الخطيئة فى بيتنا

والحريم بيصرخو من الخضة و جويرية منهارة من العياط 
وفجاة جابر بيدخل وماسك محمد وبيحدفو على الارض
  و جويرية بتصرخ وبتجرى علية بسرعة بس كريمة بتمسكها بقوة 

محمد مش قادر يقف على رجلو وفى دم بيخرج من شفيفو ومناخيرو  وماسك دراعو وبيتالم اوى وبيبص على جويرية  و جويرية منهارة من العياط

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات