إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 16

🌟   الحلقة  ١٦   🌟


 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

فى الصباح

 محمد بيصحى وبيخرج من اوضته وبيبص على اوضة 
مؤيد اوى وبينزل الرسبشن وبيشوف جويرية قاعدة فى البلكونة لوحدها وبيروح عليها 

محمد/ صباح الخير 

جويرية / صباح النور 

محمد / معرفتيش تنامى 

جويرية / لا بالعكس دة اول يوم من بعد ماما اتوفت انام فية  بس انا بحب اصحى بدرى اشم ريحة البحر 

محمد/ انتى تعرفى ان ريحة شعرك زي ريحة البحر 

جويرية بتبتسم لمحمد و محمد بيتوتر اوى و مؤيد بيصحى وبيروح على جويرية وبيحضنها من ضهرها وبيبسها من خدها 

محمد / براحة شوية عليها 

مؤيد / صباح الخير لما صحيت ومشفتكيش فى الاوضة خفت اوى احسن تكونى مشيتى 

جويرية بتعامل مؤيد بحنية و محمد بيبص لجويرية اوى 
 وجويرية بتبصلو و محمد بيبعد نظرو عنها بسرعة بتوتر 

محمد / هروح اجهز فطار علشان نفطر مع بعض 

جويرية/ هاجى اساعدك 

مؤيد / وانا هروح اخد شور بسرعة 

مؤيد مبسوط اوى وبيبوس جويرية من خدها وبيجرى على الاوضة و جويرية بتضحك وبتروح مع محمد على المطبخ 

محمد / ممكن تقطعيلى الطماطم 

محمد بيلبس مريلة المطبخ وبيبدا فى تجهيز الفطار 

جويرية / انت بتعرف تعمل اكل يعنى 

محمد / علشان المريلة يعنى 

جويرية / شكلها حلو عليك بصراحة 

محمد ز جويرية بيضحكو و محمد بيبص على ضحكة جويرية و جويرية بتقطع الطماطم والسكينة بتجرح صوبعها
 
محمد / ااى 

محمد بيجرى عليها بسرعة وبيمسك منديل وبيمسحلها اديها بسرعة وبحركة عفوية منو بينفخ فى صباح جويرية بسرعة وبتوتر  و جويرية بتبص لمحمد اوى و محمد بياخد بالو انو جرح صغير اوى وانو مهتم زيادة عن اللزووم و بيبص لجويرية اوى بتامل وبيحط ايدم على خدها بحنية 
وبيبعد شعرها عن خدها 

محمد / كنت حابب اوى اعيش حياة جديدة معاكى
 
جويرية / مش كل حاجة بنحبها بتتحقق 

محمد / منة حاكتلى انك انفصلتى عن طاهر بعد مارجعتى من عند اعمامك 

جويرية / ودة يهمك 

محمد / انتى الى تهمينى 

جويرية بتبصلو اوى بتوتر اول مرة محمد يتكلم بجرائة معاة بالدرجة دى 

جويرية/ بس الظروف دلوقتى اتغيرت 

جويرية بتبص على الدبلة الى فى ايدو بحزن 

محمد / بالعكس احنا ممكن نغير الظروف ونحقق المستقبل

جويرية /  يعنى ممكن نغير المستقبل 

جويرية دموعها بتنزل و محمد بيقرب على جويرية وبيحضنها اوى و جويرية بتحضنو اوى وبتعيط  و محمد بيبصلها وبيمسحلها دموعها بحنية و جويرية بتشوف الدبلة الى فى ايدو بتبعد محمد عنها بسرعة  
  
جويرية / لا مينفعش انت انت 

وجرز الباب بيرن مؤيد بينزل

مؤيد / انا هفتح

 ومؤيد بيروح يفتح الباب وبتكون ريم 

ريم / صباح الخير 

جويرية بتبص لريم اوى وبتبص لمحمد  و محمد بيفهم جويرية كانت بتقصد اية 

ريم / جويرية انتى هنا 

ريم بان عليها الغيرة وانها مديقة 

جويرية / مؤيد اثر عليا انى 

ريم / محمد ممكن نتكلم مع بعض شوية
 
محمد / لو فى حاجة فى الشغل لما نروح الشركة نتكلم 

ريم / يعنى مفيش اى حاجة بينا غير الشغل وبس 

جويرية / خليكو براحتكو انا فى اوضة مؤيد 

جويرية بتبص لمحمد وهى ماشية و ريم بتقاعد و محمد بيقلع المريلة وبيروح يقاعد معاها

ريم / حبة اعرف انا و  انت في اية بالظبط 

      **********************************

جويرية فى الاوضة وبتلف فى الاوضة ومؤيد معاها قاعد بيسمع موسيقى وبيلعب فى الاب توب بتاعو  و جويرية بتروح عند الباب وبتحاول تسمع حاجة 

جويرية/ اية الى انا بعملو دة عيب اوى 

و بتروح تقاعد مع مؤيد و مؤيد بيشيل السماعات وبيبص لجويرية 

مؤيد / انتى كويسة 

جويرية / لااا اقصد ااااة يعنى مفيش حاااجة 

مؤيد / مالك مرتبكة اوى كدة لية 

جويرية / انا مرتبكة لا ابدا هروح اجيب مياة حاسة انى عطشانة

      **********************************

جويرية بتخرج من الاوضة وبتنزل وبتشوف ريم بتعيط 
 
جويرية / ريم 

ريم بتخرج من الشقة و محمد واقف فى البلكونة و جويرية بتجرى ورى ريم بسرعة وبتوقفها 

جويرية / ريم فى اية انتى كويسة 

ريم بتحضن جويرية اوى وبتعيط
 
ريم / انا لازم امشى من هناا بسرعة 

جويرية بتاخد ريم وبيتركب معاها الاسنسير وبينزلو مع بعض و محمد بيشوف جويرية مع ريم بيركبو العربية مع بعض  و محمد بيدايق اوى 

      **********************************

جويرية هى الى بتسوق عربية ريم وبيروحو على الشاطئ 
 و جويرية بتقف بالعربية و ريم بتعيط و جويرية مش قادرة تسالها

 
ريم/ انا بحبو اوى ياا جويرية ومستعدة انى اضحى بحياتى علشانو انا عملتلو اية علشان يعاملنى بالشكل دة 

جويرية / طب اهدى 

ريم / من اسبوع بس كان كل حاجة ماشية تمام من اسبوع بس اية الى اتغير بس وبيقولى ان ارتبطنا كان غلطة انا اتاسفتلو على اى حاجة عملتها او معملتهاش انا انا مستعدة 
اعمل اى حااجة علشان مخصرش محمد

 
ريم بتعيط اوى و جويرية بتحضنها ودموعها بتنزل 

جويرية / متخفيش كل حاجة هترجع زى الاول واحسن كمان صدقينى انا ممكن اتكلم مع محمد
 

ريم / انا كنت لما بشوفك انتى و محمد مع بعض ونظرتكو 
كنت بحس بالغيرة انا اسفة عارفة انك هتزعلى منى بس لما قولتيلى انك هتتكلمى مع محمد ووقفتك معايا النهاردة 
اكدلى ان مفيش احن من قلبك 

جويرية متوترة اوى من كلام ريم 

جويرية / انتى لازم تروحى على البيت وترتاحى شوية انا هنزل هنا هتمشى شوية 

جويرية بتنزل من العربية بسرعة وبتمشى وبتعيط  وهى ماشية وبتروح على البيت

      **********************************

 لسة جويرية هتخبط على الباب محمد بيفتح الباب وكان واقف مستنيها فى البلكونة
 
محمد / جويرية 

جويرية مبتتكلمش مع محمد وبتدخل بسرعة وبتروح على اوضة مؤيد

محمد / جويرية جويرية انتى كويسة جويرية 

مؤيد بيتخض لما جويرية بتدخل الاوضة وباين عليها متعصبة 

جويرية / انا كويسة بس هو وجودى هو هنا غلط 

مؤيد / جويرية انتى بتعملى اية 

جويرية بتاخد حاجتها وبتحطها فى الشنطة 

محمد / جويرية ريم قالتلك حااجة هى ديقتك بحااجة انا هروح اشفها 

جويرية / محمد لااا ريم مقلتليش اى حاجة بس انا عرفت 
انى كنت هغلط اكبر غلطة فى حياتى ومكنتش اقدر استحمل زمبها 

محمد / طب انتى هتروحى فيين 

جويرية / مش عارفة بس اكيد مش هنااا 

مؤيد / جويرية طب اهدى وفهمينى فى اية 

جويرية / ممكن متضغطوش عليا لو سمحتو بقي خلونى لوحدى 

محمد بيمسك ايد جويرية 

جويرية / محمد ارجوك ماصعبش المشكله اكتر 

محمد / خليكى معايا 

جويرية بتنزل دموعها 

جويرية / انا كمان محتجالك اكتر ما انت محتجنى بس صدقنى مينفعش 

محمد بيصرخ بقوة 

محمد / هو اية الى مينفعش قولتلك احنا الى هنغير المستقبل 

جويرية بتتخض من عصبيتو ومؤيد واقف بيسمعهم
 
جويرية / ريم بنت كويسة اوى وبتحبك جدا 

محمد / وانتى 

جويرية/ انا الى لازم اخرج من حياتك مليش مكان فيها 

محمد / يعنى انتى قررتى واختى القرار وبتنفذى كمان وانااا 

جويرية بتاخد شنطتها وبتخرج من الاوضة ومؤيد بيحاول يوقفها 

جويرية / مؤيد هكلمك اطمن عليا انا بخير 

جويرية بتحضن مؤيد اوى وبتخرج وبتنزل وبتحاول توقف تاكسى  و محمد بيبص على جويرية من البلكونة بتاعت اوضة مؤيد و جويرية بتبصلو اوى وبتركب التاكسى وبتمشىي و مش عارفة تروح فيين وبتعيط فى التاكسى 

التاكسى / انتى كويسة يا انسة 

جويرية / اة لو سمحت خدنى على محطة القطر 

      **********************************

بعد شهر 

جويرية فى الصعيد عند اعممها 

خديجة / جويرية جويرية 

جويرية / نعم يا مرات عمى 

خديجة / خدى الاكل دة ودية المستشفى عند اعمامك هيتغدو هناك 

بثينة/ استنى هروح معاكى يا جويرية 

بثينة و جويرية بيروحو على المستشفى 

خالد / يااة دة كلو اتاخرتو لية جعنا اوى 

جويرية / الله المستشفى حلوة اوى 

منصور / واستني لما الاجهزة تشتغل ويبقي اهل القرية يدخلو هنا 

شاهين  / اخيرا الغداء وصل يااة جعت اوى 

خالد / شاهين نادى على العمال خلونا نتغدا مع بعض 

بثينة/ بابا احنا هنمشى محتاجين حاجة مننا 

خالد / اة جويرية اتصلى بجوزك وقليلو ان افتتاح المستشفى كمان يومين ولازم يكون موجود 

جويرية / محمد هو يعنى اصل محمد مشغول فى الشغل اة ومسافر مسافر فى شغل مهم 

خالد / يا بنتى قوليلى فى حاجة بينك وبين جوزك 

جويرية / لا يا عمى لية بتقول كدة ولا انا دايقتكو بوجودى معاكو 

منصور / لا يا بنتى دة بيتك وزيك زى البنات بس عمك خايف عليك وحبين نطمن بس 

جويرية / اطمن يا عمى محمد مسافر ورافض اكون لوحدى فقولت اجى اقاعد معاكو فترة 

خالد / احسن حاجة عملتيها يا حببتى نورتى بيتك 

وخالد بيقرب على جويرية وبيبسها من جبنها و بثينة 
 و جويرية بيمشو مع بعض و جويرية سرحانة وبتفكر 

جويرية/ كل يوم والكدبة بتكبر وبتشد كدبة ورا كدبة 

بثينة / بتقولى حاجة يا جويرية 

جويرية / لا ابدا يلا خلينا نرجع البيت

      **********************************

جويرية و بثينة بيرجعو البيت وبيشوفو زينب وصلت البيت وامها ومرات عمها قاعدين معاها 

جويرية / زينب مالك فيكى حاجة. 

زينب مبتتكلمش 

خديجة / مبرووك هتكونى خالتو انتى وهى 

بثينة / انتى حاامل 

جويرية و بثينة بيفرحو اوى لزينب 

خديجة / امتى بقي يا جويرية اشوف اليوم الى تدخلى عليا وتفرحينى 

كريمة/ وازااى وهى بعيدة عن جوزها 

خديجة / كريمة اية رايك نعمل حاجة حلوة بالمناسبة دى
 
كريمة وخديجة بيروحو على المطبخ و جويرية و بثينة بيقاعدو مع زينب وفرحنين اوى

      **********************************

محمد في غداء  عمل ومعاة مصطفي 

مصطفي / محمد انا تعبت همشى وانت برحتك 

محمد / لا انا الى هستاذن وانت كمل الغداء 

محمد بيقف وبيعتزر وبيقول انو حس بتعب وبيمشى 
 و مصطفي بيضغط على اسنانو وبيبص لمحمد اوى وهو ماشى

      **********************************

  محمد بيركب عربيتو وبيروح على الشاطئ نفس المكان الى جويرية كانت بتقاعد فية على طول و ريم بتقاعد جمبو
  و محمد بيبصلها
 
ريم / محمد خلينا نقاعد مع بعض ونتكلم 

محمد / انتى عرفتى ان انا هنا ازااى 

ريم / كنت ريحة الغدا وشفتك خارج ومشيت ورك لو حابب ممكن امشى 

محمد / لا بيتهيقلى اننا لازم ننهى الموضوع دة من غير اى مشاكل 

ريم / انت عمرك ماحبتنى صح 

محمد / مكنتش مصدق ان فى حاجة اسمها حب فعلا 

ريم / يعنى مفيش اى امل بينا ابدا 

محمد / ريم انتى شخصية بحترمها جدا الى اقدر اقلهولك ان مفيش نصيب بينا

ريم / جويرية صح 

محمد بيبص لريم اوى 

ريم / من اليوم الى جويرية اختفت فية وانت مش على بعضك حتى الشركة مش حابب تروح ابدا والانسيال الى فى ايدك ديما 

محمد بيبص على ايدو بيشوف الانسيال بتاع جويرية كان وقع منها وهى ماشية 

محمد / ريم مش حابب اتكلم فى الموضوع دة 

ريم / وانا اتمنى الخير ليك 
 
ريم دموعها بتنزل وبتروح على عربيتها بسرعة ومنهارة من العياط  و محمد مدايق من الحالة الى ريم فيها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات