إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 16

الحلقة   16

 🌺  عشق و لكن  🌺

 
ندي \ ملقتش غير سلمي من البنات الى فى البلد دى كلها الى تعمل معاها كدة 

حمزة \ ندي انتى فاهمة غلط انا و سلمي بنحب بعض 

ندي \ سلمي لازم تعرف الى بيحصل من وراها 

حمزة \ ندي انتى متعرفيش حاجة انا حبيت سلمي بجد بلاش تفرقى بنا 

ندي \ مش هى دى البنت الى ولدك غاصب عليك انك تتجوزها وانك مبتحبهاش سلمي لازم تعرف اننا كنا بنحب بعض وانك وخدها دلوقتى علشان مصالح شغل مش اكتر 
 

-- سلمي بتيجى --

سلمي \ فى اية مالكو شكلكو زعلنين لية 

ندي \ مفيش بس انتو بتعملو اية هنا 

سلمي \ بدور على فستان الفرح بس مش عرفة مش عجبنى اى حاجة 

ندي \  ربنا معاكو وخلونى اشوفكو 

،، وندي مشيت،،

سلمي \ فى اية ندي شكلها زعلانة من حاجة حصل حاجة بنكو 

حمزة \ لا ابدا خلينا نروح على البيت علشان تعبت 

حمزة و سلمي طول الطريق سكتين خالص واول ما بيوصلو بيلقو هبة بتتتصل بيهم 

سلمي \ الو هبة انا برة ثوانى وهنكون عندك 

هبة \ هاتى حمزة معاكى 

سلمي\ فى حاجة 

هبة \ لما تدخلو هتعرفو 

-- سلمي قفلت التلفون وبتبص لحمزة بتلقية سرحان 

سلمي \ انا مش هسالك فى اية 

حمزة \ قولتلك مفيش حاجة انا ماشى 

سلمي \ هبة عوزانا انا وانت جوة 

-- سلمي \ لو مش حابب تدخل عادى 

حمزة راح لسلمي ومسك اديها وبسها من كف اديه

حمزة \ سلمي انا عوزك تكونى وثقة انى بحبك ومقدرش استغنا عنك ابدا ومتخليش حد يفرق بنا 

سلمي \ حد مين قصدك اية 

حمزة \ هبة بترن تعالى ندخل وهحكيلك بعدين 

-- سلمي و حمزة دخلو و هبة جريت عليهم 

هبة\ اتاخرتو لية اياد هنا 

سلمي \ هنا ازاى 

هبة \ جة وطلب يقابل بابا وبابا خدو ودخلو يتكلمو جوة 

حمزة \ مش مصدق بجد 

سلمي \ يا رب خير 

-- وهم وقفين اياد بيخرج هو وولدهم وبيروحو عليهم هبة و سلمي و حمزة خايفين اوى ---

عاصم \ اعرفكو على اياد هو صاحب شركة ازياء 

مرون \ اهلا استاذ اياد 

اياد \ ممكن تقولى اياد بس بلاش الالقاب 

حمزة \ اهلا اياد 

اياد \ اهلا 

اياد \ استاذن من حضرتك ومنتظر رد من حضرتك 

-- هبة و سلمي و حمزة وقفين ومصدومين 

حمزة \ هبة اية الى حصل 

هبة \ مش عرفة اتفاجات لما لقيت اياد طلب مقابلت بابا

-- وبيدخل ولدهم 

سلمي \ وهو جاى ليه هنا فى شغل يعنى 

عاصم \ لا فى حاجة شخصية 

حمزة \ طب استاذن انا 

عاصم \ لا استنا خليك انت مش غريب 

عاصم \ جاى يتقدم لهبة 

سلمي \ بجد يابابا 

حمزة \ وحضرتك رديت علية 

عاصم \ فى اية اهدو مش لما نسال علية الاول ونشوف الاميرة بتعتنا رايها اية 

حمزة \ بكرة الصبح يكون عندك كل حاجة عنو 

عاصم \ طيب تصبحو على خير 

مرون \ انا هروح اعمل قهوة حد يشرب معايا 

حمزة \ انا هشرب معاك 

-- هبة و سلمي و حمزة مع بعض 

هبة \ انا مش مصدقة 

حمزة \ ولا انا 

سلمي \ المهم دلوقتى ان بابا يوافق علية 

هبة \ المهم دة كلو يكون بسرعة علشان بطنى 

سلمي \ اكيد 

-- اياد بيتصل بهبة و هبة بتطلع فوق --

سلمي \ ممكن تقولى انت مش سعيد ليه

حمزة \ طول ما انتى معاية هى دى سعاتى 

سلمي \ بس انا حاسة ان فى حاجة فى قلبك مخبيها عنى 

حمزة \ مفيش حاجة فى قلبى الا انتى

سلمي \ حمزة انا حلسة ان فى حاجة

مرون \ انا عملت قهوة يا سلام تحفة 

حمزة \ يالله عليك يا مرون باين عليها حلوة 

مرون \ شكلكو كنتو بتتخنقو اسبكو انا 

حمزة \ وهتسبنى لوحدى يا مرون مع اختك 

سلمي \ لو عاوز انا ممكن اطلع انام 

حمزة \ سلمي انا بهزر معاكى 

سلمي \ وكمان موضوع الفستان دة مديقنى اوى 

حمزة \ بكرة نروح اماكن تانية وان شاء الله تعجبك حاجة 

سلمي\ اتفضل روح نام علشان عندنا شغل بكرة كتير 

حمزة \ وكمان بتطردينى يا سلمي امال لما نتزوج هتعملى اية 

سلمي \ وقتها اكون فكرت فى حاجة جديدة 

حمزة \ طول عمرك مبهدلانى كدة ماشى 

سلمي بتشد حمزة وبتشدو على الباب 

سلمي \ يلا باة روح نام شوية علشان بكرة 

حمزة \  تصبحى على خير 

سلمي \ وانت من اهل الخير 

حمزة \ هتوحشينى اوى 

سلمي \ وانت اكتر 

-- وبيمشى حمزة وبعد يومين عاصم بيسال هبة على رايها فى اياد 

هبة \ هو باين علية انسان محترم انا موفقة يابابا 

عاصم \ الف مبروووك يابنتى 

عاصم \ هو  جاى كمان شوية علشان نتكلم فى تفاصيل 

-- هبة مبسوطة اوى ومستنية اياد هى و سلمي و حمزة و مرون وولدهم فى المكتب 

هبة \ مرون اتاخر 

سلمي \ لسة بدرى 

-- هبة بتتصل بية 

اياد \ الو يا حببتى انا ثوانى وهوصل 

هبة \ بسرعة باة كدة هتتاخر على ميعاد بابا 

اياد \ افتحيلى الباب
 
-- هبة قفلت الفون وبتجرى على الباب 

حمزة \ هبة ثوانى انا هفتح 

حمزة بيفتح لاياد وبيسلمو على بعض 

حمزة \ كل يوم بتكبر فى نظرى اكتر من اليوم الى قبلو 

اياد \ وانا مش عارف اشكرك ازاى علشان البوكس دة هو الى فوقنى

مرون \ اهلا اياد 

-- اياد بيدخل وبيقابل عاصم ويسلم عليهم وبيحكو مع بعض 

عاصم \ سلمي فرحها قرب خليكو انتو بعدهم بشهرين 

و سلمي و هبة بيبصو لبعض بخوف بسبب التاخير وحملها

حمزة \  اية رايك يا عمى لو فرحى انا سلمي و هبة و اياد مع بعض فى يوم واحد

عاصم \ ازاى مش هيلحقو يجهزو كل حاجة وكمان هيسكنو فين ولوازم الفرح 

مرون \ هى فكرة حلوة يا بابا 

سلمي  \ اة ونبى يا بابا طول عمري حلمي نتجوز في يوم واحد ارجوك بلاش تحرمني من الامنية دي وانا هبة فى خلال يومين هنكون مظبطين كل حاجة 

(( طبعا عاصم ضعيف قدم طلبات سلمي علشان الا عاشتو)) 

عاصم \ طب فكرتو تسكنو فين 

مرون \ زى سلمي و حمزة هنا معانا طبعا الفيلا كبيرة جدا 

اياد \ ويكون كويس علشان لما اسافر اكون مطمن على هبة معاكو انا  موافق

عاصم \مدام الكل موافق يباة انا موافق وعليا ان الاوضة بتاعتكو تكون جاهزة من بكرة باذن الله 

سلمي و هبة بيحضو بعض 

حمزة \ والفستان 

سلمي \ ياة هنعمل وانا لوحدى مش عرفة اجيب فستان ليا 

اياد \ ودى مهمتى كل وحدة فيكو تقولى على الفستان الى بتحلم بية وانا هصممهلها وخلى الشركة كلها تبدا تشتغل فيهم من بكرة 

سلمي \ حمزة انا مبسودة اوى 

حمزة \ ربنا يخليكى ليا يارب 

مرون \ مبروك يا حمزة 

حمزة \ خلاص هندخل القفص برجلينا 
 
سلمي \ بتقول حاجة يا حبيبي
 
حمزة \ مين انا لا هو انا اقدر بردو 

عاصم \ فاضل انت يا مرون امتى افرح بيك باة 

مرون \ هو انا اتجننت ولا اية انا ابدا هو فى حد يسيب الحرية ويروح للاعدام 

سلمي و هبة بيحدفوة بالمخدات وبيجرو وراة

عاصم \ ربنا يسعدكو يا ولاد

ليست هناك تعليقات