إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقه15

الحلقة     15

 🌺  عشق و لكن  🌺 

 
-- حمزة راح على الفيلا و هبة هى الى فتحت لحمزة 

هبة \ كنت فين 

حمزة \ كنت عند اياد 

-- هبة بتبص على ايد حمزة بتلقيها حمرة اوى 

هبة \ انت عملت اية هو لية انت و مرون مبتفكروش الا بدرعكو وهو كمان موبيلو مقفول
 
حمزة \ خايفة علية هو ميستهلش دة انسان جبان 

هبة \ لا اياد مش كدة هو بيحبنى بس ظروفة ملغبطة 

حمزة \ هو زمانو سافر دلوقتى وسابك هنا توجهى المشاكل لوحدك انتى وابنك الى فى بطنك وكمان شهرين بطنك هتبان هتعملى اية ها 

وفجاة 

سلمي \ انتى ازاى تعملى حاجة زى دى وانا الى بقول انك اختى الكبيرة الوعية ازاى هانت عليكى نفسك 

حمزة \ اهدى شوية انتى متعرفيش الموضوع 

سلمي \ ملكش دعوة بيا خالص وحسابك معاية بعدين 

-- حمزة خد سلمي و هبة من اديهم وخرجو على الجنينة 

حمزة \ اهدى باة شوية افهمى الاول بدل متقولى كلام تندمى علية اختك متجوزة جواز  رسمى وهى حامل ولو حصلها حاجة هتكونى انتى المسؤلة 

-- هبة منهارة من العياط --

سلمي \ وزاى متقوليش عن موضوع زى دة وانا الى مفكرة انك مبتخبيش عنى حاجة واحنا الاتنين حاجة وحدة بس لللاسف طلعت لسة معرفكش كويس 

هبة \ كفاية يا سلمي حمزة مكنش يعرف حاجة عن الموضوع دة وهو كان بيساعدنى علشان نحل المشكلة من غير محد فيكو يعرف علشان منزلش من نظركو 

--و  سلمي بتعيط
 
سلمي \ ازاى انتى شيلة دة كلو وانا معرفش اى حاجة وانا الى مفكرة نفسى اقرب وحدة ليكى 

هبة \ انا اسفة يا سلمي انا عرفة انى غلطانة بس انا حبيت واتجوزت وانا عرفة ان دة غلط بس حمزة هو الانسان الوحيد الى وقف جمبى بجد متزعليش منو 

-- سلمي بتبص على حمزة بتلقية خارج من باب الجنينة بتجرى وراة 

سلمي \ حمزة 

-- حمزة وقف ومديها ضهرو وحاطط ايدو فى جيبو 

سلمي \ مش عاوز تبصلى 

حمزة / تصبحى على خير 

-- و حمزة بيكمل طريقة و سلمي بتروح علية وبتمسك ايدو 

سلمي \ انا معرفش ان قلبك قاسى كدة 

حمزة \ روحى على الفيلا علشان الجو برد 

حمزة مشى وكمل طريقة 

سلمي \ خلاص انا هفضل هنا فى الشارع 

-- سلمي قاعدة  على الرصيف 

حمزة \ روحى على الفيلا 

و سلمي بتهز كتفها بالاعتراض 

-- سلمي \  قولى انك سمحتينى 

حمزة \ انا مش زعلان منك ومقدرش ازعل منك ابدا ياسلمي انا عوزك تعرفى انك روحى ومقدرش اعيش من غيرك انتى حبى الوحيد وانا بخاف على هبة زى منتى بتخافى عليها 

سلمي \والله عرفة خلاص باة يعنى مش زعلان 

حمزة \ لا مش زعلان 

سلمي \ انا بحبك اوى 

حمزة \ وانا كمان بحبك ومقدرش استغنا عنك ابدا يا سبب سعادتى انتى
 
-- سلمي باست حمزة من خدو واتكسفت وجريت على الفيلا و حمزة ابتسم وحاط ايدو على مكان البوسة وبيروح على العربية وبيمشى 

حمزة \ مجنونة 

-- وبيروح على البيت وبيقابل تامر -

تامر \ اتاخرت لية يا خالو مستنيك من بدرى 

حمزة \ فى اية 

تامر \ ماما هتسافر بكرة وهتخدنى معاها 

-- وبتخرج ولدت حمزة

ولدت حمزة \ انت رجعت امتى 

حمزة \ اهلا بست الحبايب انا لسة واصل 

تامر \ قولهم يا خالو يخلونى معك هنا 

حمزة \ مين الى هيسافر 

ولدت حمزة \ انا وجوز اختك واختك 

حمزة \ احنا حددنا الفرح وانتو عوزين تسافرو 

ولدت حمزة \ احنا هنرجع قبل الفرح بيومين انت عارف انا مش متعودة افضل برة بيتى اكتر من كدة 

-- فاروق بيدخل البيت 

فاروق \ السلام عليكم 

كلهم \ عليكم السلام ورحمت الله وبركاتو 

حمزة \ مقولتش انكم مسافرين بكرة 

فاروق \ اختك والحجة مصممين انهم يسفرو مش مرتحين هنا 

حمزة \ هتسفرو امتي
 
فاروق \ بعد الضهر 

تامر \ خلونى مع خالو 

حمزة \ خلو تامر معى  متخفوش علية 

فاروق \ انت طول النهار فى الشغل 

حمزة \ لو هروح الشغل هودية عند سلمي متقلقش 

فاروق \ ولو حصل اى حاجة قولي 

تامر \ يحيا خالو يحيا خالو 

حمزة \ روح على اوضتك احسن ابوك يغير راية 

-- تامر وولدت حمزة دخلو جوة 

فاروق \ شكلك مبسوط 

حمزة \ شوية عرفت ازاى 

فاروق طلع منديل من جيبو مسح خد حمزة وادلو المنديل ومشى و حمزة اتصدم  😳

حمزة \ يالله يا سلمي
 
-- ودخل اوضته وبيمسح فى خدو --

وفى الصباح حمزة راح على الشركة وبيلقى سلمي هناك 

حمزة \ مقولتليش انك جاية النهاردة 

سلمي \ عز اتصل بيا علشان فى حاجة ملغبطة فى التصميمات بتعتى 

حمزة \ سامح 

سلمي \ حمزة بليز انا بعز عز جدا بلاش مشاكل بليييز 

حمزة \ ومتصلش بيا انا لية مش انا المهندس المنفذ ولا اية 

سلمي \ ممكن نروح نشتغل احسن

-- سلمي راحت على المكتب و حمزة ماشى وراها  وبيشتغلو هم الاتنين  وبيدخل عاصم  --

عاصم \ اية النشاط دة ممكن انتو الاتنين تروحو تشوفو اية الى فضلكو 

سلمي \ حاضر يا بابا هنخلص الشغل ونمشى علشان نشوف الفستان والبدلة 

عاصم \ لا دلوقت سيبو الى فى اديكو حالا بدل مطردكو من الشغل بسرعة 

حمزة \ تمام يا باشا اجرى بسرعة احسن يطردنا بجد 

و سلمي و حمزة خرجو ر سلمي بتقابل عز
 
عز \ انتى ماشية يا سلمي فى لسة الدوسية دة مخلصش 

حمزة \ خلصو انت امال انت بتشتغل اية هنا 

سلمي \ حمزة لو سمحت 

سلمي \ اوكى يا عز خلية لبكرة علشان فى عندى انا حمزة مشوار مهم 

-- حمزة خد سلمي من اديها ومشيو و عز عمال يبص عليهم وهم مشيين

سلمي \ حمزة لو سمحت انا و عز اصحاب من زمان ومش حبة الصداقة دى تخرب وانت بتعملو بطريقة غريبة وهو معملش حاجة غلط 

حمزة \ هو الى حركاتو غريبة 

سلمي \  اتعصبت كالعادة انا همشى احسن 

حمزة \ سلمي سلمي استنى خلاص عندك حق انا كنت مزودها شوية
 
سلمي \ انت بتقول كدة علشان انا زعلت ولا علشان شفت انك زوتها فعلا معاة 

حمزة \  ممكن نمشى باة علشان هنتاخر 

سلمي \ مش هتتغير ابدا 

-- حمزة و سلمي مشيو وراحو على سنتر فساتين افراح 

سلمي \ مش عجبنى اى فستان من دول 

حمزة \ دة عاشر محل ندخلو مفيش اى واحد عجبك خالص
 
سلمي \ اعمل اية مفيش حاجة عجبانى خالص 

سلمي خرجت ومديقة و حمزة بيخرج وراها 

حمزة \ طب زعلتى لية خلاص ندور فى مكان تانى عادى متزعليش باة 

سلمي \ انا نفسى فى فستان معين فى دماغى
 
حمزة \  ممكن حببتى تضحك باة
 
-- سلمي بتبتسم -

سلمي \ ندي  ندي 

-- حمزة بيبص ورره وبيلقى ندي وبيتصدم 

-- سلمي بتجرى على ندي وبتحضنها وبيسلمو على بعض 

سلمي \ تعالى اعرفك على خطيبى 

ندي \ اية اتخطبتى كمان 

سلمي \ تعالى وانا هحكيلك 

ندي راحت عند حمزة وبتبصلو 

ندي \ مين حمزة انت خطيب سلمي 

سلمي \ انتو تعرفو بعض 

حمزة \ اهلا ندي 

ندي \ اهلا يا حمزة

سلمي \ انتو تعرفو بعض من امتى 

حمزة \ انا و ندي كنا بنغنى فى فرقة وحدة 

سلمي \ ياااة ازى انا نسيت حاجة زى دى 

-- ندي مشلتش عنيها من على حمزة و حمزة مرتبك اوى 

سلمي \ الشنطة ثوانى نسيت الشنطة فى المحل 

-- سلمي راحت على المحل --

ندي \ ملقتش غير سلمي من البنات الى فى البلد دى كلها الى تعمل معاها كدة 

حمزة \ ندي انتى فاهمة غلط انا و سلمي بنحب بعض 

ندي \ سلمي لازم تعرف الى بيحصل من وراها 

حمزة \ ندي انتى متعرفيش حاجة انا حبيت سلمي بجد بلاش تفرقى بنا 

ندي \ مش هى دى البنت الى ولدك غاصب عليك انك تتجوزها وانك مبتحبهاش سلمي لازم تعرف اننا كنا بنحب بعض وانك وخدها دلوقتى علشان مصالح شغل مش اكتر 
 

-- سلمي بتيجى --

ليست هناك تعليقات