إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 14

الحلقة     14

 🌺  عشق و لكن  🌺

حمزة خد سلمي من اديها وبسها وراحو على هبة وركبو العربية وراحو على محل السمك و هبة بتدايق من ريحت السمك 

حمزة \ طب تعالو نفاعد فى الهوى برة 

حمزة و سلمي و هبة قاعدو على طربيزة برة وطلبو كلهم سمك و هبة اول ماشافت السمك بطنها قلبت وجريت على الحمام وسلمي جريت ورها

سلمي \ فى اية يا هبة 

هبة \ لا مفيش شكلى وخدة برد فى معدتى 

وراحو لحمزة 

حمزة \ فى اية مالك 

هبة \ مفيش بس شويت برد فى معدتى

حمزة \ انا طلبتلك شوربة سخنة 

هبة \ شكرا يا حمزة 

وكملو السهرة وروحو و هبة طلعت على اوضتها بسرعة علشان تكلم اياد
 
حمزة\ بكرة هعدى عليكى علشان ننزل نشترى شويت حجات
 
سلمي \ اوكى خلى بالك على نفسك وسوق براحة 

حمزة \ حاضر واشرب اللبن قبل ما انام ارحمينى باة 

سلمي \  تصبح على خير 

حمزة \ تصبحى على كل حاجة حلوة

-- حمزة مشى و سلمي طلعت على اوضتها و هبة بتكلم اياد
 
هبة \ اية هم يومين الى حجزتهم وراجع تانى يعنى اية

اياد \ انتى عرفة انى عندى شغل مهم 

هبة \ يعنى انا هفضل كدة وهتكلم بابا امتى ان شاء الله ولا انت عجبك انت كدة 

اياد \ اصبرى عليا كمان شهرين وانا هاجى وهكلم ولدك فى الموضوع 

هبة \ انت عاوز تجننى ولا اية يعنى  

اياد \ طب اقفلى وهكلمك بعدين 

-- هبة بتخلص المكالمة وبتعيط و حمزة بيتصل بيها
 
حمزة \ عملة اية دلوقتى 

هبة \ والله تعبانة شوية وحاسه انى ديخة شكلى خت برد شديد

حمزة \ انتى متاكدة ان الى عندك دة برد ولا حاجة تانية 

هبة \ قصدك اية مش فاهمة 

حمزة \ اختى وهى حامل كان عندها نفس الاعراض الى انتى بتحسى بيها دى 

هبة \ مش عرفة اكيد لا 

حمزة \ انا بكرة الصبح هعدى عليكى ونروح نعمل تحليل

-- هبة فضلت طول اليل سهرانة وخايفة طبعا و فى الصباح حمزة بيرن على هبة 

حمزة \ انا مستنيكى بعيد عن البيت شوية تعالى بسرعة 

هبة نزلت وراحت لحمزة وركبت العربية 

حمزة \ عملة اية 

هبة \ تعبانة اوى مقدرتش انام طول الليل 

حمزة \ ان شاء الله خير 

-- وراحو على المستشفى و عملت التحليل و حمزة جاب النتيجة 

هبة \ ها النتيجة اية 

حمزة \ انتى حامل 
 
-- و هبة انهارت من العياط
 
حمزة \ اهدى  لازم نتصرف بسرعة ولازم اياد يجى يتقدملك بسرعة 

هبة \ دة هيسافر بكرة 

حمزة \ اكيد لما يعرف الخبر دة هياجل السفر متقلقيش 

و حمزة وصل هبة  للعربية

حمزة \ كلمية وانا هروح اجيب الادوية بسرعة 

هبة \ الو اياد 

اياد \ فى اية مالك 

هبة \ انا حامل 

اياد \ اية ازاى يعنى حامل
 
هبة \ هو اية الى ازاى انا حامل  اتصرف بسرعة 

اياد \اعمل اية يعنى نزلية مش وقتو خالص 

هبة \ مستحيل انت اتجننت دة ابنى وانت جوزى مش هنزلو ابدا 

اياد \ وانتى عوزانى اعمل اية دلوقتى انا مسافر بكرة  عندى شغل مهم اتصرفى لحد ما ارجع واكلم ولدك 

هبة \ اية البرود الى بتكلمنى بية دة انا مراتك يا اياد واحنا اتجوزنا جواز شرعى على ايد مازون يعنى انا مسئولة منك والى فى بطنى دة ابنك وانت الى لازم تتصرف 

اياد \ طيب سلام دلوقتى وهكلمك بعدين

-- هبة بتعيط و حمزة بيروحلها 

حمزة \ هبة فى اية 

هبة \ اياد عوزنى انزل الجنين وبيقولى ان دة مش وقتو خالص 

حمزة \  اهدى وكل حاجة هتتحل ان شاء الله 

حمزة وصل هبة للفيلا و سلمي قبلتو 

سلمي \ كنتو فين
 
حمزة \ مفيش انتى جاهزة 

سلمي \ اة جاهزة ثوانى اجيب الشنطة 

-- سلمي طلعت فوق --

حمزة \ ادينى عنوان الاوتيل الى هو نازل فية 

هبة \ لية هتعمل اية 

حمزة \ مفيش هو فين 

-- هبة طلعت ورقة وقلم من الشنطة وكتبت العنوان و سلمي نزلت 

سلمي \ انا حاسه ان فى حاجة مخبينها عنى 

حمزة \ انتى مفكرة نفسك المفتش كرومبو ولا اية ها جهزة يا روحى 

سلمي \ انتى كويسة يا هبة
 
هبة \ اة كويسة روحو انتو اتبسطو 

-- هبة طلعت فوق 

حمزة \ ها هنبدا من فين 

سلمي \ اية رايك نروح نطبع الكروت بتاعت الفرح 

حمزة \ انا تحت امرك اتفضلى 

سلمي \ ميرسى 

سلمي ماشية بتتدلع 

حمزة \ يا لهوى حببتى قمر يا ناس 

-- سلمي و حمزة بيتسوقو واشترو حاجات كتير و سلمي معاها كرت من الكروت بتاعت الفرح مسكاة فى اديها وفرحانة بية اوى 

حمزة \ خليكى هنا هروح اودى الحاجات دى على العربية وهرجع تانى 

-- سلمي وقفة بتتفرح على البتارين وبيجى سامح من وراها 

سامح \ الف مبروك يا سلمي

-- سلمي اول ما شفتو بتبعد بعيد وبيمسكها من اديها وبياخد كرت الدعوة الى معاها 

سلمي \ انت بتعمل اية سيبو

سامح \اسمو حمزة بتحبية صح 

سلمي \ ملكش دعوة 

سامح طلع ازازة صغيرة من جيبو ودلقها على الكرت والكرت اتحرق علشان فيها مياة نار و سلمي شافت المنظر دة صرخت باعلا صوت و حمزة سمع و بيجرى عليه 

حمزة \ سلمي سلمي فى اية 

سلمي بتدور حوليها على سامح و سامح واقف بعيد و سلمي بيغما عليها 

حمزة \ سلمي حببتى فيكى اية ردى عليا حد يجيب الاسعاف
 
حمزة بيطلع الموبيل وبيتصل بمرون 

حمزة \ مرون سلمي اغمى عليها واحنا ريحين على المستشفى 

-- والاسعاف وصلت وخدو سلمي على المستشفى والدكتور معاها جوة وكلهم وقفين برة وبيخرج الدكتور
 
عاصم \ بنتى عملة اية 

الدكتور \ اهدو شوية هى كويسة مفيهاش حاجة بس شويت ارهاق 

حمزة \  ممكن ادخلها 

الدكتور \ واحد واحد يدخل 

حمزة قبل مايفكر دخل هو و سلمي نايمة على السرير وفى دموع على خدها و حمزة بيمسحلها دموعها

حمزة \ يا روحى 

و سلمي بتفتح عنيها 

سلمي \ حمزة انت كويس 

حمزة \ انتى الى عملة اية الدكتور قال ان شويت ارهاق من هنا وجاى مش عوزك تعملى اى حاجة 

سلمي \ انا اسفة بوظت اليوم 

حمزة \ فداكى عمرى كلة يا عمرى انتى خوفتينى عليكى اوى يا رخمة 

سلمي \ انت ارخم 

-- حمزة ماسك دراعو 

سلمي \ فى اية 

حمزة \ مكنتش اعرف انك تقيلة اوى كدة 

سلمي \ بقي كده 😔
 
حمزة \ انا مستعد اشيلك طول عمرى 

سلمي \ انا بحبك اوى يا حمزة 

حمزة \ وانا بموت فيكى يا روحى انتى ومتعمليش فينا الحركات دى تانى ولا انتى كنتى عوزة تعرفى انتى غالية علينا قد اية ماشى يا ستى ادلعى برحتك 

سلمي \ يعنى هتقدر تستحملنى 

و حمزة بيحط ايدو على شفايفها 

حمزة \ متكمليش انا روحى متعلقة فيكى 

سلمي \ ممكن تساعدنى 

حمزة \ راحة فين 

سلمي \ همشى مش قدرة افضل هنا فى المستشفى اكثر من كدة 

و حمزة بيساعد سلمي و سلمي بتخرج برة وبتروح على والدها 

عاصم \ بنتى عاملة اية 

سلمي \ انا كويسة اهو مفيش حاجة يالا نمشى 

مرون \  استنى النهاردة ارتاحى 

هبة \ انتو عرفين انها مبترتحش فى المستشفى يالا بينا نروح على البيت احسن 

-- حمزة وصل سلمي على البيت 

حمزة \ عندى مشوار لازم اعملو النهاردة 

سلمي \ مشوار اية 

حمزة \ متقلقيش فى واحد صحبى مسافر النهاردة لازم اودعو قبل ما يسافر 

سلمي \ وهتسبنى لوحدى يعنى 

-- حمزة راح عليها ومسك اديه وبسها 

حمزة \ والله لو مكنش مشوار مهم مكنتش اسيبك ولا دقيقة ابدا 

سلمي \ ماشى بس خلى بالك على نفسك وكلمنى 

-- حمزة مشى وراح على الاوتيل بتاع اياد وبيخبط على باب الاوضة و اياد بيفتح و حمزة اول ما اياد بيفتح  بيضربو بالبكس فى وشو

اياد \ فى اية عاوز اية 

حمزة \ انت عارف انا مين 

-- اياد بيبصلو اوى 

اياد\ اة انت الى فتحتلى الباب عند هبة 

حمزة \ هبة قالتلى على كل حاجة 

اياد \ هبة مراتى شرعا 

حمزة \ وانا مش عاوز اى حاجة منك غير انك تعلن الجواز دة تيجى تتقدملها رسمى 

اياد \ وانت مين 

حمزة \ انا خطيب اختها وفى مقام اخوها 

اياد \ انا بحب هبة بس ظروفى متسمحش انى اخر الشغل 

حمزة \ شغل اية الى هيخليك تتنازل عن ابنك وعن مراتك بالطريقة دى هبة حامل انت عارف يعنى اية حامل يعنى فى ولد هيتظلم 

اياد \ انا مكنتش عاوز ولااد دلوقتى واحنا متفقين على كدة من الاول والله انا بحبها وهى مراتى بس مقدرش اعلن جوزنا دلوقتى هيحصل مشاكل كتير كمان عايلتي مش هيوافق ابدا
 
حمزة \ هبة زمبها اية الى وثقت فيك وسلمتلك حيتها كلها تعمل فيها كدة متخيلتش لو ولدها واخوها عرفو ممكن يعملو اية 

حمزة \ انا همشى وهسيبك لضميرك 

-- اياد واقف ومش عارف يعمل اية وقدمه البسبور والشنط وفاضل ساعة على ميعاد الطيارة

ليست هناك تعليقات