إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 45

🍎   الحلقة      ٤٥   🍎

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

شمس / حبيبى متخفش بتخاف من اية انت بس

زياد بيسحب الروب بتاع شمس من على حرف السرير وبيشاور لشمس علية  و شمس بتاخد الروب وبتلبسو وبتبص لزياد وبتهز رسهاا وبتبتسم

زياد / اية رايك تنام معايا النهاردة

فهد بيبص لشمس

فهد / هنام مع شمس

شمس بتبص لزياد وبتضحك

زياد / والله عاال اوى كدة لسة مطلعتش من البيضة انت

شمس / تعالة يا روحى يلا

شمس بتاخد فهد وبتنيمو فى حضنها و زياد بينام فى الاتجاة التانى و شمس بتبعت بوسة لزياد فى الهوى  و زياد بيبتسم وبيطفى النور وبيبص لشمس وضوء القمر داخل من البلكونة
ومنور وشهاا و زياد بيحاول يقرب من شمس وبيلمس خدهاا 
وفهد بيتعدل فى نومو وبيبعد ايد زياد عن شمس  و شمس بتضحك اوى  و زياد بيبص لفهد وبيرفع حوجبو 

         
فى الصباح

علي بيقرب على ريهام وهى نايمة وبيبسها من خدها و ريهام بتفتح عنيها

علي / نايمة وانتى زعلانة منى

ريهام بتغطى وشهاا  و علي بيشد الغطااء من عليهاا

علي / مش هقدر اروح الشركة غير لما اخد بوسة منك

ريهام / لاااا لااا

علي بيقرب منهاا 

علي / لو بخصوص محمد عوزك تعرفى ان محمد صحبي من زمان ومتربين مع بعض وهو ندم على الى عملو وخلاص زياد  و شمس عايشين مبسودين مع بعض ومفيش اى مشاكل

ريهام /انا معنديش اى ثقة فى الانساان دة هو حية بيستني لحد ما يلدع زى ما عمل مع شمس و زياد

علي / ريهام انا مش عاوز اتكلم فى الموضوع دة تانى انتى حرة فى رايك وانا هحترم رايك مهما كان ومش هجبرك انك تسمحية او تتعملى معااة

ريهام / براافو انت كدة برافو عليك
 
ريهام بتبعدو عنهاا وبتروح على الحماام وبتقفل الباب بقوة

.
            **********************************

زياد بيفتح عنية وبيبص حولية شمس مش موجودة فى  
و بيقاعد بكسل

زياد / شمس شمس

شمس مش بترد علية

شمس قاعدة مع فهد فى الجنينة وبتاكلو باديهاا

فهد / انا شبعت

شمس / لاا لازم تخلص الطبق بتاعك كلو يلااا كماان واحدة

زياد بيروح عليهاا

زياد / صباح الخيير

شمس / صباح النور يا حبيبى

زياد/ والله ملاحظ انك اهملتينى واهتميتى بالمفعوص دة

شمس بتضحك

شمس / هخلى سالى تعملك القهوة بتعتك

زياد / انا قولتلهاا

شمس/ انا كلمت لينا وهى بخيير

زياد / اة لسة مكلمها وهتخرج النهاردة من المستشفي
خليها ترجع وتستلم ابنهاا باة علشان تهتى بيا شوية

فهد / شمس تعالى العبى معاايا 

زياد / والد مش قولتلك قولها مرات خالى 

فهد / لا شمس صحبتى انا اقولها شمس هى تقولى فهد واما اكبر هتجوزها

شمس بتحط اديها على شفايفهاا وبتضحك اوى  و زياد بيبص لشمس بغضب

زياد / والله شايف انك مبسوطة انو هياخد مكاانى

سالى بتجيب القهوة لزياد

شمس / سالى خدى فهد يغير هدومه

 
وسالى بتاخد فهد
 
شمس / حبيبى دة مجرد طفل 

زياد / دة من دلوقتى رتب هيتجوز ميين

شمس / حبيبى الغيوور انت رووحى رووحى

زياد بيمسك اديهاا وبيبسها

زياد / ربنا يخليكى لياا يا روحى

شمس بتروح علية وبتلف وره وبتحضنو من ضهرو وبتبوسو من خدو  و زياد بيمسك اديها وبيلفهاا وبيخليها تقاعد فى حضنو وبيلمس خصلات شعرهاا بحنية ورقة

زياد / اعمل فيكى اية بس هاين عليا اكلك اكل 

شمس / تاكلنى وانا موافقة

زياد بيقرب خدها منو وبيعضها على خفيف  شمس بتصرخ 
وبتضحك اوى

.
            **********************************

.

محمود فى مكتبو والسكرتيرة بتدخل المكتب

السكرتيرة / فى شخص برة طالب يقابل حضرتك

محمود / اخد معاد

السكرتيرة / لاا بس قال ان حضرتك مستني

محمود / اسمو اية 

السكرتيرة / فوزي يحى

محمود / اااة ااة دخلية واستني شوفية يشرب اية

والسكرتيرة بتخرج وبتدخل مع فوزى و محمود بيقف يستقبلو بكل احترام

محمود / اهلا فوزي تحب شرب اية

فوزي باين علية التوتر

فوزي / انا لااا ولا حااجة

محمود / يبقي نشرب قهوة مع بعض

فوزي / اااة ااة طبعا

محمود بيقاعد على مكتبو

محمود / انت جاى علشان تكلمنى فى موضوع يخص سلمي

 
فوزي / بصراحة انا و سلمي بنحب بعض وكنت عاوز يعنى اتقدم واطلب اديهاا من والد حضرتك بس سلمي طلبت انى اقبلك الاول

محمود بيبتسم

محمود / ممكن اعرف يعنى تفاصيل عن حياتك

فوزي /  انا اسمى فوزي يحى بدرس فى كلية سياسة واقتصاد اخر سنة ووالدى كان وكيل نيابة بس هو متوفى من ٣ سنين وعندى اخت واحدة متجوزة وانا عايش مع والدتى انا عندى مشرووع بتاعى

محمود / مشروع

محمود / مصنع مفروشاات هو مش مصنع اوى هو عبارة 
عن اوضتين وسالة بس شغال كويس جدا ودلوقتى معروفين فى السوق

محمود قاعد بيسمع  ومبيتكلم

محمود / فوزي انت تعرف العربية بتاعت سلمي بكاام

فوزي بيبص لمحمود

محمود / او الشنطة الى هى لبساها بكاام

فوزي / مش فاهم تقصد اية

محمود / لا انت فاهم كويس انا بقصد اية

فوزي / ااة فهمت بتقصد انى طمعان صح

محمود / مش بالصورة دى بس اكيد انت محتااج ممول علشان مصنعك يكبر وملقتش احسن من سلمي شريف

فوزي  / بعد ازنك الظاهر انى جيت مكان غلط

محمود / انا بقول كدة برضو مع السلامة 

فوزي بيخرج بسرعة ومتعصب اوى ومش قادر يمسك نفسو 
وبيخرج من الشركة

.
            **********************************

شمس فى أوضة لينا وسالى بتوضب اوضة لينا  و شمس بتنفخ بلالين وبتزين الاوضة  و زياد بيدخل الاوضة وبيشاور لسالى تخرج من الاوضة وبيقرب من شمس وبيحضنها من ضهرهاا  و شمس بتتخض والبلونة الى فى اديها بتتفرقع
و بتصرخ

شمس / زياد.

زياد بيضحك و شمس بتلفلو وبتبصلو اوى

شمس / اية رايك ان انت الى هتنفخ البلالين دى كلهاا ولوحدك كمان
زياد / بس بعد كل بلونة اخد واحدة من هناا

زياد بيشاورلها على شفايفهاا

شمس / انت طمااع اوى على فكرة

زياد / خلاص انفخى انتى كل البلالين دى كلهاا

شمس / خلاص خلاص موافقة

زياد / واحدة بااة مقدماا

شمس بتبوسو من خدوو  و زياد بيقاعد وبيبدا بنفخ البلالين 
وكل لما ينفخ بلون شمس بتبوسو من خدو  و شمس بتزين الاوضة كلها بالبلونات و الاوضة طلعة جميلة اوى

شمس/ اية رايك

زياد / انتى اى حااجة تلمسيها بايدك دى لازم تكون جميلة

زياد بيمسكها من خصرهاا وبيقربها منو لدرجة ان شمس بتقف على رجلو و زياد بيبسها من شفايفهاا وفهد بيدخل  فجاة  و شمس بتخبط زياد بسرعة فى صدرو وبتبعد عنو

فهد / ماما وصلت ماااماااوصلت

وفهد بيخرج على برة بسرعة وبيجرى

شمس / كنت هتفضحناا حضرتك

زياد بيمسكها من اديها قبل ماتخرج

شمس / زياد سيب ايدى

شمس بتجرى على برة بسرعة وكانت هتخبط فى ليناا

شمس / لينا حمدالله على السلام

لينا / الله يسلمك يا شمس

شمس بتاخد النونو من ساالى و زياد بيفتح أوضة ليناا 
ولينا بتدخل

لينا / الللله انتو الى عملتو كدة

زياد / والله شمس هى الى عملت كل حااجة

شمس / لا زياد كمان ساعدنى

زياد / فين ابو العياال

لينا / راح يجيب الادوية الى الدكتورة كتبتهاا

لينا بتتفرج على الاوضة

لينا / شكرا يا شمس

شمس بتحط البيبى فى سريرو و شمس بتحضن ليناا اوى

لينا / انا تعبتكو معاياا وسعود قالى على الى فهد عملو معاكى 
اكيد مخلكيش تنامى طول الليل

زياد / لا ابدا احنا كنا مرتحين جداا

شمس بترفع حوجبها لزياد و لينا بتاخد منديل وبتمد اديها بالمنديل لزياد

زياد / اية دة

لينا/ امسح الرووج

شمس بتحط اديها على شفايفهاا وبتتكسف اوى  و زياد بياخد المنديل من لينا ولينا بتبصلهم وبتبتسم اوى

زياد / احم احم انا هرووح اشوف سعود تحت

زياد بيخرج  بسرعة ولينا بتبص لشمس وهم الاتنين بيضحكو و شمس بتحضن لينا اوى

.
            **********************************


علي قاعد فى الجنينة و ريهام وقفة بتبص علية من بعيد

سهي / حرام عليكى يلا روحى صلحية

ريهام / انا لااا وانا الى اصلحو لية هو لى غلطاان

سهي / عوزة تفهمينى انك مش هتموتى وتروحى تكلمية

ريهام / سهي اعمل اية بس وحشنى اوى من امبارح متكلمش معايا ولا كلمة

سهي بتقرص ريهام بقوة و ريهام بتصرخ

ريهام / ااااااة

سهي / علي علي

علي بيجرى عليهم بسرعة و ريهام مسكة درعهاا

 
سهي / فى حااجة قرصتهااا في درعها باين انها حشرة

علي بيمسح دراع ريهام باهتماام و سهي كتمة الضحكة
 و  ريهام بتبصلهاا بغضب

علي / احسن تكون حشرة مسممة

ريهام / لااا دى كلبة مش حشرة

علي بيبص لريهام اوى باستغراب

سهي / علي دى كمان بدات تخرف خدها بسرعة حطلها كريم عليها

علي بياخد ريهام وبيخدهاا على الاوضة وبيطلع علبة 
الاسعافاات وبيحطلهاا كريم عليهاا

علي / بتوجعك

ريهام / بعدك عنى بيوجعني اكتر

علي بيبصلها وبيحط ايدو على خدهاا بحنية و بيحضنها اوى

 
علي / خلينا نتصالح ومتخليش اى حااجة تفرقناا

ريهام بتحضن علي بقوة و علي بيحضنهاا

.
            **********************************

زياد بييسقى الورد فى الجنينة و شمس بتروح علية

شمس / حبيبى انت لسة هناا

زياد / الظاهر ان فى حد مدايق من وجودى فى البيت

شمس / حياتى انت حبيبى روووحى

زياد بيشاورلهاا على خدو

شمس / اية مشبعتش فضايح

زياد بيضحك وبيقرب منها وبيبسها من خدهاا و شمس بتاخد منو الرشاش وبترش هى والورد و زياد بيقف وره وبيمسك معاها الرشاش وبيرش الورد معااها و شمس فرحاانة اوى 
 و زياد بيبسها من خدهاا و شمس بتاخد الرشاش وبترشو

 بالميااة وبتضحك وزياد بيهجم عليهاا وبياخد هو الرشاش من اديهاا و شمس بتصرخ وبيرشهاا بالمياة وبيجرى وره وبيحضنهاا و شمس بتستخبى فى حضنو علشان تبعد عن الميااة  و زياد بيضحك ذ عليهااا وبيسيب الرشاش من اديه وبيحضنها وبيضحكو اوى هم الاتنين

.
            **********************************

سراج قاعد مع حسام بيلعبو

ابتسام / سرااج سراااج

سراج / استنى هناا يا ابنى لما اشوف الست والدتك عوزة اية

 
وسراج بيسيب حسام وبيروح لابتسام  فى المطبخ بتغسل 
الاطباق

سراج / بتنادى عليا يا حببتى

ابتسام / تعالة شوف الحنفية مش عوزة تتفتح لية

سراج بيحاول معااها ومش عوزة تتفتح

سراج / شكلها باظت بكرة هخلى السباك يجى يشفهاا

ابتسام / يعنى اية هخلى الاطباق دى كدة لبكرة

سراج / يعنى اعمل اية عندك حل

ابتسام / اة روح دلوقتى للسباك وهاتو معااك

سراج / صبرنى يااربى صبرنى حتى يوم الاجاازة

ابتسام بتخرج وري
 
ابتسام / فين حسام

سراج / انا كنت سيبو هناا

وكل واحد بيدور فى اتجااة بخووف

ابتسام / سراااج سراااج

وسراج بيجرى عليها وبيشوفو سراج بيسحف وبيضحك وبيجرى منهم وابتسام بتضحك اوى هى و وسراج وبيروحو علية وبيحضنوة

.
            **********************************

شمس فى الاوضة اخدت دوش ولبسة البرنس وبتنشف شعرهاا

زياد / شمس بكرة سعود عامل وليمة علشان فريدة

شمس بتبص لزياد

شمس / يعنى هيكون فى ناس كتير
 
زياد / اكيد

شمس / بس انا معرفش حد منهم هتكسف

زياد بيروح عليهاا وبيبعد شعرها عن عيونهاا

زياد / حببتى الى هيكونو موجودين عيلتى وانتى مراتي 
لازم هيتعرفو عليكى

شمس / هتكون معايا

زياد / مينفعش يا روحى انا هكون مع الرجاالة ولينا معااكى هيكون هناا حريم بس

شمس / لااا انا مش هخرج من اوضتي افرض معجبتهمش

زياد / ومين الى يشوفك ميتسحرش بجمالك وبجمال  
 
الباب بيخبط

زياد / مين

سالى / الست لينا طلبة الست شمس

شمس / ثوانى وجااية

زياد / حياتى خلينا نقدم الهدايا الى جبناها للينا وفريدة

شمس / هغير هدومي ونروح مع بعض

شمس بتروح تغير  و بتلبس فستان ابيض لتحت الركبة  وبشرايط من على الخصر وبتعمل شعرهاا و زياد واقف بيبص عليهاا وبيشدلها الشرايط

شمس / زياد خلاص

وبتربط الشرايط تانى و زياد بيشد الشرايط و شمس بتصرخ

شمس / زياد بليييز خلينى اخلص لينا مستنية

زياد بيحضنها من ضهرهاا

زياد / عوزانى اشوف الحلاوة دى كلهاا واقف ساكت

فهد بيدخل
 
فهد / شمس شمس شمس

زياد بيوقفو وبيشليو

زياد / انت مفيش فايدة فيك يعنى مش قولتلك تخبط الباب

فهد / اسف خالى نسيت

شمس / فهد يلا خلينا نروح لاختك فريدة

فهد / لااا مش هروح اوووف بتعيط انا مش بحب البنات

زياد بيضحك  و شمس بتضرب زياد فى كتفو

شمس / فهد كدة هزعل منك فى حد ميحبش اختو  يعنى انا
كمان مش بتحبني مش انا بنت

فهد / لا انا بحبك انتى انا هتجوزك

زياد / لااااا وبتقولهاا قدمي كماان
 
شمس بتضحك عليهم و زياد بيزغزغ فهد وبيضحكو وفهد بيجرى على برة بسرعة  و شمس و زياد بيروحو عند لينا فى

 
ليناا / فينك يا شمس من بدرى

شمس بتروح على فريدة وهى نايمة فى السرير وهادية

شمس / زياد شووف بتضحك وهى نايمة ازااى

زياد بيتفرج عليهاا وبيحط دراعو حولين رقبت شمس وببسها من جبنها و زياد و شمس بيروحو على لينا وبيقدملها الهداياا

لينا / الله جميل اوى الحلق دة اكيد دة اختيار شمس
 
زياد / لااا يعنى انا مبعرفش اختاار

لينا / لا بس شمس غيير بصرحة

شمس بتروح تبوس لينا من خدهاا

زياد / انا هروح مع سعود نختار الدبايح

شمس / عوزة اجى معااك عوزة اتفرج

زياد / تعالى البسى عبايتك

لينا / لا خليكى معايا عوزاكى فى موضووع

شمس / اوكى

زياد / سعود مستني تحت سلاام

زياد بيخرج

شمس / موضوع اية الى انتى عوزانى فية

لينا / يعنى بكرة هيكون فى ضيوف كتير هناا وهتلاقى منهم 
الى هيرحب بيكى بشدة والى مش هيكون خابب وجودك هناا

شمس / لية مش هيكونو حبين وجودك

لينا / بصى شمس اهل بابا فى بينا خلافات من زمان وكمان زادت بعد قصة ليلى وعلى فكرة انا كمان فى منهم بيعملونى كويس وفى منهم مش حبين يشوفونى اصلااا يعنى كنت

 حبة اقولك انك متزعليش من اى رد فعل ابدا وكمان هيزيد لما يشوفو جماال مرات اخوياا فى بقي ضيفة مهمة جداا هى مرات عمى حافظ وام ليلى زياد بيعزهاا اوى اوى وهى كمان

 بتحبنا اوى زى ولادهاا بالضبط وكانت بتقف مع امى لما ابويا كان بيعملها مشاكل وانا متاكدة انها هتحبك وكمان بعد ما ليلى سفرت وسابتنا هى الى طلبت من زياد يطلقها ويتجوز ويشوف حياتو

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات