إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٤٣

🦋      الحلقة     ٤٣    🦋

.
  
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

الظابط / انتو مراقبين بكاميرات 

اشرف / اية ازاى 

رحمة بتخاف على الولاد 

رحمة / الولاد 

الضابط / متخفيش يامدام فى اتنين من الامن معاهم فوق متقلقيش بس اسمعو الى انا بقولو بالظبط انو هتتعملو مع الكاميرات دى عادى خالص كانها مش موجوودة بس بتغير بسيط فى حياتكو 

اشرف / مش فاهم 

الضابط / من التحريات الى عملناها عرفنا ان الشخص دة بيحب مدام رحمة جدا وكمان بيعشقها بجنون ومستعد يعمل اى حاجة علشان يخدها منك حتى لو كان قتلك انت

رحمة بتمسك فى اشرف اوى و اشرف بيضمها 

الظابط / احنا لازم نفهمو ان فعلا انتو مش متفاهمين ابدا مع بعض يعنى بشوية خناق ومشاكل عادية وواحدة واحدة رحمة تقول اكتر من مرة انها نفسها تشوف الى بيبعتلها الهدايا وانو فعلا بيحبها وانو هيكون حبها الحقيقى واكيد هو بيتمنى طبعا انها تحبو زى ما هو بيحبهاواكيد سعتها هيقع فى شر اعمالو

 
اشرف / بس الى انت بتقولو دة بيحصل فى الافلام وبس وكمان انا عمرى ما هعرض مراتى للخطر 

الظابط / الحياة كلها عبارة عن فيلم واحنا عايشين فية ومتقلقش احنا هنكون مرقبين كل خطوة مدام رحمة بتخطوها 

سليم / انا من راى انها فكرة حلوة فعلا 

الظابط / فكرو بسرعة ولازم اسمع القرار دة علشان لازم بعد دقيقتان نرجع الضوء تانى وافصل جهاز الاشارة دة علشان هو ممكن يشك فى حاجة 

رحمة / اشرف مفيش حل تانى غير دة 

اشرف / خلاص موفقين 

الظابط / هترجعو عادى خالص وكان مفيش حاجة حصلت

 والظابط بيخرج وبيشغل الكهرباء بسرعة 

سليم / الحمد لله النور رجع 

رحمة /  انا تعبت اوى النهاردة 

اشرف / انا هطلع اطمن على الولاد 

سليم و همسة بيقاعدر مع رحمة وبيتكلمو عادى خالص 

الظابط / احنا لزم نمشى وهسيب حراسة اكتر على الفيلا
 
سليم / شكرا يا حضرة الظابط 

رحمة / سليم خليك معانا النهاردة انت و همسة الوقت اتاخر اصلا 

سليم بيبص لهمسة و  همسة بتهز رسها بنعم 

سليم / ماشى يلا خلينا نرتاح الكل تعبان اصلا 

همسة و سليم  بيطلعو و رحمة بتفتحلهم اوضة الضيوف 

همسة / حببتى حولى ترتاحى شوية ومتقلقيش كل حاجة هتعدى على خير 


.
 **********************************

همسة و سليم بيدخلو على اوضة الضيوف و همسة باين عليها الخوف و سليم بيروح يحضنها وبيطمنها 

سليم / حببتى خلينا نرتاح ساعتين والنهار هيطلع 

همسة لسة بتفتح سوستة الفستان الى لبساة 

سليم / بتعملى اية 

همسة / يعنى هنام بالفستان 

سليم / اة هنام بهدومنا الجو برد اوى هنا يلا تعالى 

سليم بيقرب من همسة 

سليم / انتى مجنونة ممكن يكون فى كاميرات هنا 

همسة بتخاف اوى وبتروح تنام فى حضن سليم وبتحط دمغها على صدرو وبتضمو اوى 

سليم / حببتى ارتاحى يلا انا جمبك


              ******************************

       

فى الصباح 

سليم و همسة بيفطرو مع اشرف و رحمة 

سليم / همسة خلينا نمشى لازم اروح اغير هدومي واروح الشركة 

رحمة / خليكو معانا كام يوم 

سليم بيروح على رحمة وبيضمها

سليم / هكون معاكو على تواصل لازم تكون كل حاجة طبيعية 

رحمة باين عليها القلق و همسة بتودعهم وبتمشى هى
 و سليم

      **********************************

 بيروحو على الفيلا واول ما بيدخلو بيسمعو صوت هاشم عالى اوى و همسة بتتخض وبتروح على هاشم وبتشوف هاشم بيتخانق مع يوسف 

همسة / يوسف هاشم فى اية 

هاشم / عمرك مهتكون راجل ابدا 

يوسف / لو مش عوزنا هنا انا همشى واسبلك الفيلا 

هاشم بيروح علية ومتعصب اوى وبيرفع ايدو هيضرب يوسف و سليم بيبعد هاشم عنو وبيقف بينهم 

سليم / هاشم انت بتعمل اية هتضربو 

يوسف / خلية يضربنى فاكرنى عيل صغير 

هاشم / وياريت كنت عيل صغير كنت حاسبتك على الى عملتو دة 

همسة / هاشم ارجوك اهدى شوية 

سليم / اية الى حصل لدة كلو 

هاشم / دخلت اوضته لقيت بنت معاة فى الاوضة 

همسة و سليم بيتصدمو وبيبصو ليوسف اوى 

همسة / يوسف انت 

يوسف / مكنش فى حل غير دة انا و سارة بنحب بعض ومستحيل اخلى حد يفرق بينا ابدا انا خطفتها 

ولسة يوسف هيكمل كلامو سليم بيضربو بالبكس و همسة بتجرى على سليم وبتبعدو عنو 

سليم / يا حقير يا سافل سارة 

وشريين مسكة سارة من اديها بقوة ونزلة بيها من فوق
 و سارة بتصرخ وبتعيط و سارة اول مابتشوف سليم بتبعد شيرين عنها وبتجرى على سليم وبتترمى فى حضنو 
 و سليم بيمسكها بقوة 

سليم / ازاى تعملى حاجة زى دى انا مش مصدق نفسى 

سارة / انا معملتش حاجة غلط انا معملتش حاجة 

سليم / وجودك فى اوضة شاب غريب دة بتسمية اية هااا هاااا 

سارة بتعيط 

شيرين /هو دة الى اخدناة من اخواتك ابنى لما يشوف الى بيحصل دة

 
يوسف بيروح على سارة و سليم وبياخد سارة منو وبيخبيها وري ضهرو 

يوسف / مفيش حد يقرب منها انا و سارة اتجوزنا 

سارة / اة انا ويوسف اتجوزنا 

سليم / اتجوزتو ازاى يعنى 

يوسف / رانيا كانت هتخدها وتسافر وتبعدنا عن بعض وانا روحت وهربتها منها ملقناش غير الحل دة اننا نتجوز 

همسة / بس سارة صغيرة وانتو 

سارة / لا انا عندى ١٩ سنة وانا فوق السن القانونى 

سليم / انتى اخرسى خالص بدل ما امد ايدى عليكى 

سارة بتخاف من سليم وبتستخبى وري يوسف وبتمسك فية اوى  و سليم هيتجنن ومش قادر يفكر 

هاشم / سليم هنعمل اية 

سليم / مش عارف 

همسة / هم اتجوزو وخلاص اية المشكلة دلوقتى 

سليم بيبص لهمسة اوى بعصبية 

سليم / مش بالسهولة دى ابدا

هاشم / وفيين عقد  الجواز 

يوسف / المازون قال بكرة هنروح نستلمها منو 

ولسة بيتكلمو الباب بيخبط بقوة وشيرين بتفتح بسرعة وبتدخل الشرطة ومعاهم رانيا 

رانيا / هما دوول هما دوول الى خطفو اختى اهى اختى هى دى 

رانيا بتشاور على سليم ويوسف و الشرطة بتمسك سليم ويوسف و همسة بتصرخ وبتمسك فى سليم 

هاشم / خطف اية يافندم مفيش حد هنا مخطوف 

الشرطى / انتو متهمين بخطف الانسة سارة 

رانيا بتروح على سارة بتخدها من اديها بقوة 

سليم / يافندم احنا مش خطفيين حد 

رانيا / لا هم الى خطفو اختى وياعالم عملو اية فيها كمان 

الشرطى / هتوهم على البكس يلا 

همسة / هاشم اعمل حاجة 

وبيخدو يوسف و سليم على عربية الشرطة و همسة بتجرى عليهم وبتعيط

 
سليم / همسة اهدى متخفييش همسة همسة 

هاشم بياخد همسة و همسة بتعيط اوى و سليم قلقان اوى عليها والشرطة بتخدهم وبيمشو 

هاشم / همسة خليكى هناانا هروح  ورهم

همسة / لااا انا هروح معاك 

همسة مش بتستني رد هاشم وبتروح على العربية و هاشم بيركب العربية وبيمشى بيروح على القسم 

      **********************************

همسة بتشوف سليم ويوسف فى اديهم الحديد و بتجرى عليهم 

همسة / انتو مسكينو لية هم معملوش حاجة 

سليم / همسة اهدى شوية هشششش همسة بوصيلى 

همسة بتبص لسليم اوى 

سليم / حببتى مفيش حاجة هتحصل متخفيش 

يوسف / انا اسف انا الى دخلتكو فى المشاكل 

الظابط بينادى عليهم وبيدخلو للظابط و همسة وقفة هى هاشم برة و بعد نص ساعة بيخرج سليم ويوسف ومعاهم عسكرى ماسكهم
 
همسة / سليم يوسف 

هاشم / ها حصل اية 

يوسف / لزم عقد الجواز لازم تروح تجيب العقد من المازون 

سليم / همسة حببتى انا مش عوزك تقلقى ابدا احنا هنفضل هنا النهاردة
 
همسة / لية بس انتو معملتوش حاجة 

سليم / لازم عقد الجواز  علشان معناش دليل انهم اتجوزو

 
والعسكرى اخد يوسف و سليم 

همسة / هاشم انت هتسبهم يخدوهم كدة

هاشم / اهدى يا همسة خلينا نروح من هنا 

همسة /لا انا مش همشى من هنا من غير سليم ابدا 

هاشم / همسة انا مش عاوز جنان هتفضلى هنا ازاى انتى شايفة انتى فيين هتقاعدي هنا مع المجرميين والحرمية يعنى

 
همسة بتعيط و  هاشم بيخدها فى حضنو وبيخرج وبيروحو على العربية و هاشم بيكلم المحامى 

هاشم / انت اتاخرت لية لحد دلوقتى 

المحامى / انا وصلت انا قدم القسم وداخل حالا 

هاشم/ اهو المحامى وصل خليكى انتى هنا متتحركيش من هنا 

همسة / بس انا عوزة 

هاشم / همسة قولتلك متتحركيش من هنا علشان الى فى بطنك على الاقل

همسة بتحط اديها على بطنها وقلقانة اوى على سليم 
 و هاشم بيروح للمحامى وبيدخلو القسم و بعد نص ساعة هاشم بيخرج ومعاة يوسفرو سليم و همسة بتخرج من

 العربية ومبسوطة اوى وبتجرى على سليم  ولسة 
هتعدى الطريق وكانت عربية هتخبطها بس بترجع وري بسرعة و سليم بيجرى عليها وبيحضنها 

سليم / انتى مجنونة فيكى حاجة 

سليم بيمسح دموع همسة 

همسة / انا كنت خايفة اوى احسن ميردوش يخرجوكو 

يوسف / انا اسف انا السبب فى الى حصل 

هاشم / هيعمل اية الاسف بتاعك 

يوسف / انا لازم اروح اجيب سارة 

سليم / يوسف استنى رايح فيين 

هاشم / يوسف اركب العربية

يوسف / سارة مراتى والمحامى جاب العقد وقدمو للظابط 
وتاكدو انها مراتى 

هاشم / اهدى بقي وحاول تفكر مش كل حاجة بتيجى بالعفيا كدة 

سليم / يوسف خلينا نروح على البيت ونفكر براحة 

يوسف / يعنى اية هسيب سارة ازاى 

هاشم بيتعصب وبيركب العربية 

همسة / يوسف سارة مع اهلها بكرة نروح ونتكلم بهدوء من غير مشاكل اكيد سارة مش هتحب انك تعمل مشكلة على عيلتها

سليم / يلا اركبو خلونا نمشى 

ويوسف بيركب و سليم و همسة بيقاعدو وري و همسة ماسكة دراع سليم اوى و نايمة على كتفو 

      **********************************

فى الصباح 

يوسف بيدخل اوضة همسة و سليم وهم نايميين وبيروح عليهم بسرعة 

يوسف / سليم سليم اصحى بسرعة 

سليم و همسة بيتخضو اوى 

سليم / فى اية حرام عليك انت هتقطعلى الخلف قريب 

يوسف / رانيا سارة هيسفرو دلوقتى على لبنان 

همسة / ازاى يعنى 

سليم / بالطيارة 

همسة / لا ياشيخ

سليم / هبلة 

همسة / ابو شكلك 

يوسف / وانا المفروض اعمل اية اقاعد اتفرج عليكو وانتو بتتخنقو 

سليم / وهعمل اية انا يعنى 

يوسف / اتصرف 
سليم بيبص لهمسة بغضب 

سليم / والله انتو عيلة مجنونة كلكو 

سليم بيقف

سليم / يلا اخرج خلينى اغير هدومي 

يوسف / انا هستني فى العربية

يوسف بيخرج و همسة بتروح تطلع هدوم سليم 

همسة / هروح معاكو 

سليم / هو احنا ريحيين الملاهى ولا حاجة 

همسة / بس 

سليم / همسة لااا 

سليم بيغير هدومه و همسة بتساعدو
 
همسة / ربنا معاكو ياحبيبى ونبى متتعصبش على يوسف هو نفسيتو تعبانة 

سليم بيبوس همسة من خدها وبيبتسم وبيخرج وبيروح ليوسف 

يوسف / اتاخرت لية 

سليم / اركب يلا خلصنا 

.. 
      **********************************

وبيروحو على بيت رانيا و البواب بيقولهم انهم راحو على المطار و يوسف مخنوق اوى وبيخبط العربية برجلو 

سليم / انت لسة هتتعصب اركب خلينا نلحقهم على المطار 

وبيروحو على المطار بسرعة و سليم ويوسف بيدورو عليهم كل واحد فى اتجاة وبيتقبلو بعد دقايق 

سليم / مش موجوديين هنا 

يوسف بيشوف سارة و رانيا بيقدمو اورقهم وبيجرى عليهم هو و سليم 

يوسف / سارة 

سارة بتفرح اوى لما بتشوف يوسف و سليم و رانيا بتبعد سارة عنهم ولسة بتخدها علشان يدخلو ممر الطيارة 
يوسف بيمسك سارة من اديها 

رانيا / ابعد ايدك عنها احسن اجبلك الشرطة 

سليم / رانيا خلينا نتكلم بهدوء مينفعش الى بتعملية دة 

الشرطة بتروح عليهم وبتبعدهم عن بعض 

رانيا / دوول عوزيين يخطفو اختى منى 

يوسف / دى مراتى وهى عوزة تخدها وتسافر غصب عنها 

سليم / اة هى مراتو وكانت هتسافر من غير ازن جوزها
 
الشرطى / دة جوزك 

رانيا بتبص لسارة اوى 

رانياا / احنا هنتاخر على الطيارة 

سارة بتروح تمسك فى يوسف اوى  

سارة / اة دة جوزى وانا مش عوزة اسافر  

يوسف بيطلع قسيمة الجواز والشرطى بيخدو وبيشوفو 

الشرطى / العقد سليم دة فعلا جوزها 

سليم / يوسف سارة خلونا نروح من هنا 

رانيا / لااا هتندم يا سليم سارة سارة 

سارة بتعيط وبتروح مع يوسف و سليم على العربية 

سارة / بس رانيا 

سليم / هى الى اختارت كدة 

.
      **********************************

بيروحو على الفيلا و هاشم و همسة مستنين روجعهم 
 و همسة بتروح على سارة وبتحضنها  و  سارة بتعيط
 و يوسف بيروح عليها وبيمسح دموعها 

يوسف / حببتى مش عوزك تعيطي اكيد لما الموضوع يهدى هنرجع نتكلم معاها

هاشم / اهلا بيكى فى بيتك 

سارة / شكرا انا اسفة على المشاكل الى سببتهلكو 

هاشم / المهم انكو تعرفو قيمة بعض كويس 

يوسف بياخد سارة ولسة هيطلع على اوضتهم
 
هاشم / يوسف 

يوسف بيبصلو اوى 

هاشم / رايح فيين 

يوسف / على اوضتي تعبان منمتش طول الليل 

هاشم / تعالة عاوز اتكلم معاك 

يوسف / ناجلها لوقت تانى 

هاشم / همسة خدى سارة على اوضة الضيوف وسعديها لو محتاجة حاجة 

همسة بتروح تاخد سارة من يوسف وبتبتسم اوى و سارة بتبص ليوسف

يوسف / همسة انتى ريحة فيين استنو سارة

سليم مش قادر يمسك نفسو من الضحك 

يوسف / بس دى مراتى 

هاشم / بكرة هيكون فى حفلة هنعلن فيها جوزك من سارة وقبل كدة مشفكش عندها ولا بتكلمها 

هاشم بيمشى وبيسيبو و يوسف هيتجنن وبيبص لسليم اوى

 
سليم / اااة دماغى همسة همسة حياتى تعالى اعمليلى مساج احسن الصدع هيجننى ههههههههة 

يوسف بيتعصب وبيقاعد فى الرسبشن

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات