إبحث عن موضوع

رواية حب بعد عذاب الخاتمة❤

(حب بعد عذاب) 
*الخاتمه*

يامامييييييي الحقينيييييي
صرخ بها هذا الطفل الذي يركض من والده و
الام بلهفه: في ايه ياحبيبي مالك

الطفل بغضب: شوفي جوزك داا بقاا خليه يبعد عني

جاء الاب وهو يقول: هو فين الواد داا خد يلا تعالي هناا

اختبئ الطفل خلف والدته وقالت الام: في ايه بس ياحمزه عملك ايه بس

حمزه بغضب: بيلعب في ورق الشغل ولما اقوله عيب انت بتعمل ايه يقولي بعمل مركبه عشان هخليها تعوم واركب فيها انا وياسمين عايزاني اعمل فيه ايه بقا ياست شروق

كتمت شروق ضحكتها وهي تقول: حبيبي دا طفل

حمزه بغضب: اهو دلعك دا اللي بيخليه يعمل كداا

اخرج الطفل راسه من خلف والدته واخرج لسانه لوالده فقال حمزه بغضب: شوفي ابنك بيطلعلي لسانه ازاي ثم ذهب بسرعه له وهو يقول تعالي هنا يلاا خد بدل مازعلك

امسكته شروق وهي تحاول منع ضحكتها علي شجارهم اليومي وتقول: بس ياحمزه بس ياحبيبي انا هفهمه غلطه استني بس

وقف حمزه وهو غاضب وقال: كلمت كل يوم انا هفهمه غلطه وولا بتفهميه ولا نيله

نظرت له شروق بغضب ثم نظرت الي طفلها بحنان وقال: ليدو ينفع كدا مش قولتلك قبل كدا ملكش داعوه بشغل بابا عشان بابا مش يزعل منك

احني الصغير راسه وقال: حاضر ياماما مش هعمل كدا تاني

شرق بحنان: طيب يلا روح اعنذر من بابا يلا

ذهب الصغير الي والده وهو محني راسه وقال: Sorry Dad

جلس حمزه  علي ركبتيه ليصل الي طوله وقال: حصل خير ياحبيبي بس متبقاش تلعب ف ورق الشغل تاني وانا هجبلك ورق تعمل فيه كل اللي نفسك فيه ايه رايك

قفز الصغير بسعاده وقال: يعيش بابا يعيش بابا هاي هاي هاااي
ثم  احتضن اباه وقال: انا بحبك اوي يابابا

احتضنه حمزه بحنان وقال: انا بحبك اكتر ياقلب بابا

كان هذا يحدث امام شروق التي قالت: ياسلام ياسلام بتحبو ف بعض وسايبني لوحدي كدااا

حمل حمزه وليد الصغير وذهب اليها ليحتضنها وهو يقول: بس كدا احلي حضن لاحلي ماما ف الدنيا دي كلهاا 
ثم احتضنو بعض بسعاده
_________________________
في مكان اخر كانت هناك طفله تجلس بحزن امام حمام السباحه فجاء اليها طفل اخر وهو يقول ياسمين انتي قاعده هنا ليه لوحدك

ياسمين بحزن: عادي روح العب انت مع اثيا وثيبني لوحدي عادي انا مث بكلمك اصلا

جلس ياسين بجانبها وهو يحتضنها وهو يقول بحنان: ياسو انتي اختي وحبيبتي مقدرش استغني عنك طبعا ولازم نلعب مع بعض علي طول ومتبعديش عني ابدا

فرحت ياسمين بشده واختضنته وقالت: انت احثن اخ ف الدنيا دي كلها انا بحبك اووووي ي ياثوو

ياسين: لا انا بحبك اكتر ويلا قومي عشان نلعب مع اسيا وكمان زمان وليد جاي

قامت ياسمين بسرعه وقالت بسعاده: ليدو جاي هيييه ليدو جاي وهلعب معاااه هاااااي

غضب ياسين بشده وقال: مش هتلعبي معاه فاهمه معندناش بنات بتلعب مع ولاد

غضبت ياسمين اكثر وقالت: يووووووه اثمعني انت بتلعب مع اثيا زي مانت بتلعب معاها انا كمان هلعب مع ليدو هاه 
وتركته وركضت الي والديها وركض ياسين خلفها وهو غاضب

ذهبت ياسمين الي والدها وهي غاضبه وقالت: بابا بابا باباااا

نظر امير لها ثم حملها ليجلسها علي قدمه وقال: ايوه ياقلب بابا مالك مين معصبك كدا

قالت ياسمين بغضب:ابنك اللي معثبني

نظر امير الي ياسين الغاضب وقال: معصب اختك ليه ي ياسين

ياسين بغضب: عشان بقولها مش تلعب مع وليد ومش عندنا بنات بتلعب مع ولاد راحت زعقت فيا وقالتلي لا هلعب معاه

صاحت ياسمين بغضب: اثمعنا هو بيلعب مع اثيا وانا ملعبث مع وليد هاه 

ضحكت حور عليهم ولف امير عينين بملل من مشاجرات ابنائه كل يوم وقال: بس انت وهي اسكتو كام مره اقولكو وليد ابن خالكو وابن عمتكو ف عادي العبو معاه لحد ماتكبرو انتو لسه صغيرين واسيا بنت خالكو وخالتكو وبرضو تلعبو مع بعض لحد ماتكبرو متتخانقوش تاني بقاا

نظر الطفلان لبعضهما بغضب وقالا: قولو هو كداا / قولها هي كداا

امير بنفاذ صبر: سمعتو انا قولت ايه

قال الطفلان معا: حاضر يابابا

جائت طفله عليهم غاضبه بشده وقالت: ياسين انت سايبني لوحدي هناك مستنياك عشان نكمل لعب وانت وقاعد هناا

نظر لها ياسين وضرب علي راسه وقال: اوبس Sorry اسيا مش تزعلي مني

اسيا بغضب: انا مش هلعب معاك اصلا وانا هلوح عند بابا وماما

همت لتذهب ولكن ركض ياسين لها تحت نظرات الصدمه من حور وامير وقال: استني بس ي اسيا انا اسف بجد سامحيني مش هنساكي تاني ثم قبلها من خدها

فقالت اسيا بابتسامه: خلاص مش زعلانه

ثم ذهب الاثنان معا للعب تحت اعين حور وامير الذين كادت افواههم تصل الي الارض من صدمتهم فإبنهم قد ثبتها في دقيقه 
حور بصدمه: ابنك ثبت البت ف دقيقه يا امير لا وباسها كمان

ضحك امير يشده و: الواد دا هيطلع نمس

نطرت له حور بنصف ابتسامه وقالت: من شابه اباه

ضحك امير وقال: انتي طالماني والله انا مكنتش كدا خالص

لالالا انت البنات كانت بتجيلك لوحدها وهم اللي بيصالحوك مش انت اللي بتصالحهم خالص

كان هذا صوت كريم القادم من خلفهم فضحك حمزه القادم مع كريم وقال: دانت مكنتش عاتق بنت واحده حرام عليك

امير بتوتر من نظرات حور التي كادت تحرقه: الله يخربيتك انت وهو الملام دا مش صح ياحور صدقيني دا هم اللي كانو بيروحو للبنات ويفضلو يعاكسوهم وساعات كانت بتوصل للمسات كمان

قالت الفتيات بصدمه وصوت عالي تقريبا: نعم ياخوياا لمسااااات

كريم وحمزه بتوتر: لالالا والله عمرها موصلت للمسات الله يخربيتك يا امير حور احنا كنا بنضحك عليكي امير عمرو مابص لبنت ‘الله هم اللي كانو بيجرو وراه وهو مطنشهم

امير بابتسامة نصر: ايوه كدا ثم نظر للفتيات وقال مكنش في لمسات يابنات دول اخرهم ابتسامه شوية هزار بس

قامت الفتيات غاضبه من ازواجها وذهبو الي غرفهم بالفندق فقال امير: عاجبكم كداا اهم زعلو بسبب هزاركو البايخ

حمزه بسخريه: هزارنا احنا اللي بايخ بردو

امير ببرود: مش انتو اللي بداتو اهو اتقلب السحر ع الساحر

اخذ امير ابنته وذهب الي ابنه واخذه وصعد الي غرفتهم لمراضاة معشوقته
_________________
صدعد حمزه وطفله ايضا لغرفته عله يستطيع مراضاة حبيبته
_________________
ذهب كريم الي ابنته التي قالت: بابا هو عمو اميل اخد ياسين وياسمين ليه
حملها كريم وقال وهو ذاهب الي غرفته: عشان هيطلعو اوضتهم ياقلب بابا عشان ياخدو شاور وينامو بقاا

اسيا بتذمر: بس انا مش عاوزه انام يابابا

كريم وهو يدلف الي جناحهم: حبيبت بابا جدعه وهتسمع الكلام صح

اسيا بعبوس: حاضل يابابا

قبلها كريم ثم اخذها لغرفتها بالجناح واخرج لها ثيابها وساعدها في اخذ حمامها ثم جعلها تخلد الي النوم وبعدما اطمئن انها نامت ذهب الي غرفته دلف ووجد نور تنام وتعطي له ظهرها فقال: اسيا نامت خلاص اخدت شاور ونامت

لم تتحرك نور من مكانها ‘طلت تتظار بالنوم فذهب كريم لها واحتضنها وقال: حبيبتي والله مافي ولا هيبقي في ف قلبي غيرك 

تقلبت نور ونظرت له وقالت: والبنات اللي كنت بتعرفهم زمان

قال كريم بحب: انا معرفش حد غيرك دلوقن انتي البنت الوحيده اللي ف حياني وف قلبي وف عقلي  ومليش داعوه باي بنت تانيه غيرها هي وبنتي اللي هي حته منها

ابتسمت نور وقبلته من خده وقالت: انا بحبك توي ياكيمو

ابتسم كريم وقال: بحبك تكتر ياقلب كيمو
ونتركم معا في لحطاتهم الخاصه
_________________________
عند حمزه
اخذ طفله وصعد الي جناحه وقال في نفسه: هو مصيف باين من اوله 
ثم اخذ طفله وساعده علي الاستحمام وتبديل ثيابه وجعله يخلد الي النوم وعندما تأكد من غفيانه ذهب الي غرفته وعندما دلف اليها كانت شروق سوف تخرج منها فأمسكها وقال: رايحه فين تعالي وليد نام خلاص 

قالت شروق دون ان تنطر له: هروح انام مع ابني

حمزه بتنهيده ورجاء: شروق انتي عارفه ان مفيش غيرك ف قلبي لاكان ولا هيكون فيه غيرك ف عشان خاطري عدي الليله دي ومتزعليش عشان خاطري

نظرت له شروق بطرف عينيها وقالت: مفيش غيري

حمزه بابتسامه: والله مافي غيرك ف قلبي

اخذها حمزه الي السرير واستلقي عليه واخذها بين احضانه و
لنتركهم في لحظاتهم السعيده الخاصه
_________________________
عند امير
اخذ ابنائه الي غرفتهم بالجناح و
امير: بصو بقاا واحد واحد هياخد شاور شوفو مين اللي هيدخل الاول يلا
رفعت ساسمين يدها اولا وقالت: انا يابابا اناااا

قال ياسين: لالا انا الاول

امير بنفاذ صبر: ياسين اختك اللي رقعت اديها  الاول استني بقا عما خي تخلص ثم حملها واخذ ثيابها وحممها والبسها ثيابها وخرج وسرح لها شعرها ووضعها بالفراش واخذ ياسين وحممه ثم البسه ثيانه وسرح له شعره ووضعه بالفراش وجعلهم يخلدون الي النوم وعندما تاكد من غفيانهم ذهب الي غرفته وجلس علي اقرب كرسي له وتنهد بتعب

كانت حور تراقبه وعندما رات انه مريض ذهبت له بسرعه وقالت بقلق: امير امير انت كويس فيك ايه

وعندما اقتربت منه جذبها اليه بسرعه واجلسها علي قدمه وقال لها بقا انتي بتسيبيني وتطلعي لوحدك 

تفاجئت حور من فعلته وقالت: انت بتمثل عليا انك تعبان طب اوعي بقاا اوعي سيبني انا مخصماك ومش بكلمك

نظر لها امير بعشق وقال: واهون عليكي كدا

نظرت له بطرف عينيها ثم تنهدت وقالت: تؤ مش تهون

ابتسم امير وقبل خدها وقال: حبيبتي عايزك تتاكدي ان مفيش واحده ف قلبي غيرك ولا كان في قبلك ولا هيكون في بحد حد ف قلبي غيرك انتي وبس

وضعت حور يديها خول عنقه وقالت: هتفضل تحبني لحد مانعجز وناكرمش وسنانا تقع 

ضحك امير بخفه وقال: هفضل احبك واعشقك لحد مانعجز ونكرمش وسنانا تقع

ابتسمت حور بعشق وقالت: بعشقك يانبض قلبي

امير بعشق واضح جدا: انا اللي بعشقك ياقلبي وروحي وعقلي وكياني كلو

ونتركهم في لحظلتهم الخاصه وحدهم

انتهت
اتمني تكون عجبتكو يارب💜💜

____________________________
بقلمي&*~روناء سليمان~*&
____________________________

ليست هناك تعليقات