إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ١٦

🦋    الحلقة   ١٦    🦋


    
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋


سليم/ لو ازيت همسة فى حاجة مش هخلى اى حد يقدر يتعرف على وشك دة ابدا انت فاهم

عمرو / من شوية مكنتش عاوز تعترف انك انت وهى احقر اتنين شفتهم فى حياتى اما دلوقتى اتغيرت نبضة صوتك هى همسة حلوة فعلا وتستاهل

سليم بيهجم على عمرو بقوة وبيضربو و عمرو مش قادر يقف

عمرو / قولى الحقيقة انت وهى حصل حاجة بنكو لازم اسمعها

سليم متعصب اوى

سليم / اخرج من هنا

عمرو / حصل حاجة بنكو اعترف اية خايف ولا اية

سليم / اة اة انا و همسة كنا مع بعض ارتحت ودلوقتى اخرج برة

عمرو مش مصدق وبيخرج من المكتب زى المجنون 

مصعب وكل الموظفيين كانو وقفيين برة وسمعيين كل حاجة
ومصعب بيدخل لسليم و سليم متعصب اوى

مصعب / سليم انت اية الى انت قالتو دة انت

سليم بيفتكر الكلام الى قالو لعمرو و بيكسر فى المكتب

سليم /انا ازاى قولت كدة ازاااى

مصعب / سليم انت

سليم / لا مستحيل اعمل حاجة زى دى انا مش عارف قولت كدة ازاى مش عارف


      **********************************

همسة بتروح لولدتها البيت وبترن الجرز و هالة بتفتح

هالة / بنتى همسة

هالة بتعيط اوى وبتحضن همسة جامد

هالة / تعالى يا حببتى تعالى

هالة بتخدها وبيقاعدو جمب بعض و هالة مش عوزة تسيب
ايد همسة ابدا

هالة / همسة يا بنتى انتى هتسمحينى صح انتى لازم تكونى عارفة  ان عمرى ماكنت اعمل حاجة تازيكى ابدا لو انا مختكيش كان حد غيرى اخدك بس لما شفتك وبصتيلى بعيونك دوول فى حاجة جوايا قالتى احضنى بنتك واوعى تبعدى عنها ابدا

همسة دموعها بتنزل

همسة / بس كان لازم تقوليلي

هالة / مقدرتش والله العظيم مقدرت ابدا

همسة / خلاص الى راح راح خلينا نبدا من جديد

همسة /انا هروح اعيش مع هاشم

هالة / لا انتى مش هتسبينى يا همسة

همسة / انا لازم اعيش حياتى الى كان لازم اعشها مع عيالتي الحقيقية

هالة بتتعب لما بتسمع كلام همسة وبتمسك قلبها وبتقع على الارض

همسة / ماماااا ماماااا


      **********************************

سليم قاعد فى المكتب ومدايق اوى

سليم / اكيد همسة هتقدر تفهم انى مكنتش اقصد وان الكلام دة اتقال فى عصبية اكيد هتفهمنى

وموبيل سليم بيرن و بيشوف الموبيل وبتكون همسة

سليم / اكيد عرفت اكيد الحقير دة

سليم بيرد على همسة

سليم / همسة انا عوزك تسمعينى الاول قبل كل حاجة

همسة / سليم الحقنى ماما نقلناها المستشفى وانا لوحدى ومش عارفة اعمل اية

سليم/ اهدى اهدى يا همسة انا ثوانى واكون عندك

سليم بيجرى بسرعة على عربيتو وبيروح لهمسة المستشفى  و همسة وقفة قدم اوضة وبتعيط و بيروح عليها

سليم / همسة

همسة / سليم مفيش حد هنا بيخرج مفيش حد بيقول حاجة
اكيد ماما محصلهاش حاجة صح اكيد صح سليم قول حاجة

سليم / هشششش اهدى اكيد مش هيحصلها حاجة اهدى

همسة بتعيط و سليم و بيضمها علية وبيفتكر الكلام الى حصل بينو وبين عمرو وبيخرج الدكتور وبيروحو علية بسرعة

الدكتور / احنا انقذناها فى اخر لحظة هى شكلها اتعرضت لصدمة كبيرة وللاسف حصل عندها شلل نصفى واحنا دلوقتى نقلناها العناية المركزة

همسة مصدومة ومبتتحركش ومبتتكلمش والدكتور بيمشى  و سليم بيبص لهمسة اوى

سليم / همسة متخفيش هتكون بخيير وهتتحسن

همسة / انا السبب

سليم /لااااا

همسة / انا الى قولتلها انى هسبها وهروح اعيش مع هاشم انا السبب مفتكرتش قد اية دة ممكن يزعلها مفكرتش فيها

سليم بيمسك ايد همسة

سليم / همسة اهدى متخفيش احنا لازم نكون جمبها دلوقتى ونساعدها انها تتحسن وترجع زى الاول

رحمة بتروح لهمسة المستشفى

رحمة / همسة حببتى. 

همسة بتجرى على رحمة وبتحضنها اوى وبتعيط

      **********************************

عمرو فى اوضة الفندق وباين علية كان كان بيسكر طول الليل ومدايق اوى وماسك دماغو وباب الاوضة بيخبط
 و عمرو بيفتح وبيكون مصعب

عمرو / اية جاى انت كمان لية

مصعب / فى سوء تفاهم حصل بينك وبين سليم لازم يتصلح

عمرو / سوء تفاهم فعلا مجرد سوء تفاهم ان خطبتى فى وقت شددتها بدل ماتروح تترمى فى حضنى لا بتروح تنام فى حضنو وانا الغبى كنت مصدق انها مجرد صداقة

مصعب / عمرو انت فهمت غلط مفيش اى حاجة حصلت بيين سليم و همسة

عمرو بيضحك

عمرو / فعلا ياااة وهو الى بعتك علشان تقولى الكلام دة صح

مصعب / لا سليم ميعرفش انى هاجى اقبلك

عمرو / صح وانا صدقتك

مصعب / صدقنى مفيش حاجة حصلت بنهم ابدا انت بس

عمرو /انا غبى بس مش هسبهم ابدا لازم يدفعو تمن انهم استغبونى للدرجة دى اة وكمان اعتبر ان العقد الى بينا انتهي

مصعب متعصب اوى وبيمشى وبيسيبو

مصعب / سليم الغبى ضيعت كل حاجة بغباك

ومصعب بيمشى من الفندق ومتعصب اوى


      **********************************

همسة معاها رحمة وقفيين بيبصو على هالة من ازاز الاوضة 
 و سليم بيروح عليهم ومعاة مياة

سليم / همسة خدى اشربى مياة

همسة بترفض وبتعيط

رحمة / همسة انتى وقفة من بدرى على رجلك طب تعالى نقاعد شوية

همسة بتروح معاهم وبيقاعدو جمب الاوضة

سليم / رحمة البنت فيين

رحمة / سبتها مع اشرف فى الفندق

سليم / اية فندق

رحمة / سليم هنتكلم بعديين

سليم بيبص لرحمة اوى ومدايق وبيروح الدكتور على اوضة هالة  وكلهم بيروحو يرقبو الدكتور وهو بيطمن على حالتها
وبعد دقايق الدكتور بيخرج

همسة / دكتور ماما هى

الدكتور / ممكن نروح على مكتبى نتكلم شوية بخصوص الحالة

سليم / هى الحالة خطيرة كدة

الدكتور / من الاحسن اننا نروح نتكلم فى كل حاجة بالتفصيل

وبيروحو على اوضة الدكتور و همسة خايفة اوى

رحمة / همسة اهدى شوية

الدكتور / انا مش هخبى عليكو حالتها صعبة بس كل حاجة بترتبط بحالتها النفسية هى حاليا مش هتقدر تمشى على رجليها بس مع العلاج الطبيعى كل حاجة هتكون احسن اكيد وبرضو هرجع اقول ان كل حاجة مرتبطة بحالتها النفسية يعنى ممنوع الزعل ابدا وكل حاجة لازم تتنفذ مهما كانت

همسة بتعيط

الدكتور / وممنوع تشوفك بتعيطى وخصوصا انتى هى طول الوقت بتنادى باسمك بس

سليم /متقلقش يا دكتور كل حاجة هتقولها هتتنفذ بالحرف الواحد

الدكتور / وان شاء الله انا هتابعها باستمرار

همسة / يعنى ماما هتقدر تمشى على رجليها تانى

الدكتور / هرجع اقولك على حسب حالتها النفسية

وبيخرجو من عند الدكتور و همسة لسة بتعيط

سليم / همسة الدكتور قالك اية ممنوع تشوفك بتعيطى ابدا

رحمة/ خلينا نروح نطمن عليها الاول

وبيروحو على اوضة هالة

الممرضة /انتى حضرتك حامل ممنوع تدخلى

رحمة / عوزة بس اطمن عليها

سليم / الاجهزة الى فى الاوضة غلط على الجنيين انتى روحى

همسة / رحمة وجودك فى المستشفى غلط عليكى روحى كفاية كدة

رحمة / بس انا مش هسيبك لوحدك وانتى فى الحالة دى

سليم / متخفيش انا موجوود ومش هسيب همسة لوحدها

همسة بتبص لسليم اوى و رحمة بتروح و سليم و همسة بيدخلو لهالة و هالة  بتعيط لم بتشوف همسة و همسة بتروح عليها وبتمسحلها دموعها

همسة / ماما ارجوكى سمحيينى انا اسفة

هالة / بنتى انتى بنتى

همسة بتمسك ايد هالة وبتبسها

همسة / ماما انتى امى وروحى ومقدرش استغنا عنك ابدا مش هسيبك ابدا

هالة / مش هتسبينى

همسة / لا ابدا

سليم بيسبهم لوحدهم وبيخرج برة الاوضة علشان يتكلمو براحتهم


      **********************************

فى الليل 

سليم قاعد قدم الاوضة و همسة بتخرج من عند والدتها وبتروح تقاعد جمب سليم

سليم / هى عاملة اية دلوقتى

همسة / هتكون احسن اكيد

سليم / اكيد

همسة / شكرا يا سليم

سليم / بصراحة مش متعود على كمية اللطافة الى انتى فيها دى

همسة / ابو شكلك

سليم / ابو شكلك انتى

همسة و سليم بيبصو لبعض وبيضحكو

.
      **********************************

.

فى الصباح 

همسة و سليم نايمين على الكراسى قدم اوضة والدتها
 و همسة ساندة رسها على كتف سليم

هاشم / همسة همسة

همسة و سليم بيفتحو عيونهم و همسة بتعدل نفسها بسرعة
وبتروح على هاشم

همسة / هاشم انت كنت مسافر

هاشم / لما عرفت اخت طيارة خاصة ورجعت مستحيل اسيب اختى لوحدها فى موقف زى دة

همسة بتحضن هاشم اوى و هاشم بيبص لسليم اوى

هاشم / بس سليم بيكون موجود فى الوقت المناسب جمبك

همسة بتبص لسليم

سليم / حمدالله على سلمتك

هاشم / الله يسلمك شكرا يا سليم انك بتكون جمب همسة ديما

همسة / ماما تعبانة اوى

هاشم / انا كلمت مع الدكتور وقالى على حالتها بالظبط ومتخفيش هتكون بخير حتى لو محتاجة تسافر برة هسفرها

وبيجى الدكتور ومعاة ممرضات وبيروحو على اوضة هالة

همسة / فى اية هما

هاشم / متخفيش هننقل ماما على عربية الاسعاف

همسة / لية

هاشم / هتكمل علاجها فى البيت وكل الاجهزة الى هتحتجها
هتكون تحت امرها

همسة فرحانة اوى وبتبص لسليم ومبسوطة

همسة / انا مش عارفة من غيرك كنت هعمل اية

هاشم / انا الى يهمنى سعاتك وبس ومدام دة هيسعدك انا معنديش مانع

همسة بتشوف والدتها نايمة على سرير والدكتور معاها وبيخرجوها وبتجرى عليها بسرعة و هاشم معاها وبينقلولها على العربية الاسعاف و همسة معاها و بتبص لسليم
 و سليم هيمشى

همسة / سليم. 

سليم بيقف وبيبص لهمسة اوى وهاشم بيبص لهمسة و سليم وبيبتسم

همسة / هتروح فيين

سليم / دلوقتى اخوكى معاكى يبقي سليم لازم يهرب بقي

سليم بيبتسم لهمسة وبيروح لعربيتو و هاشم بيركب مع همسة و هالة وبيروحو على الفيلا

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات