إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ١٥

🦋   الحلقة   ١٥   🦋


 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

.     
سليم / اسف بعد ازنكو تليفون مهم

سليم بيخرج بسرعة ومصعب بيدايق اوى وبيكمل بدل سليم
 و سليم بيكلم همسة تانى

همسة /سليم

سليم / همسة فى اية همسة كلمينى

همسة / انا خايفة اوى ممكن

همسة بتعيط و سليم من غير تفكير بيجرى على العربية بتعتو بسرعة

سليم / همسة بس قوليلى انتى فيين

سليم بيشغل العربية وبيمشى

اشرف بيروح على البيت وبيدخل و رحمة بتتخض لما بتشوفو

رحمة / انت لسة معاك المفتاح

اشرف / اة نسيت انا جاى اطمن على البنت وامشى على طول

رحمة /  نايمة من بدرى

اشرف بيسيب رحمة وبيطلع على اوضة همسة بنته وبيشفها نايمة  وبيقاعد جمبها وبيبسها وبيبص على الباب بتكون رحمة وقفة

رحمة / بعد كدة لما تحب تشوفها كلمنى قبل ما تيجى

اشرف / متنسيش اننا لسة متجوزيين

رحمة / لحد دلوقتى اة بس متقلقش من بكرة هروح لمحامى
وهبدا اتكلم معاة

اشرف / اوكى معنديش مانع

رحمة بتدايق اوى

رحمة / انا تعبانة وعوزة انام ممكن تقفل الباب ورك

اشرف / حاضر

اشرف بيبوس بنته تانى وبيمشى و رحمة بتعيط

      **********************************

سليم بيروح لهمسة وبيشفها قاعدة على الرصيف وسرحانة وبيروح  يقاعد جمبها ومبيتكلمش ولا هى بتتكلم

سليم / لو مش حبة خلينا نيجى وقت تانى

همسة/ تفتكر هلقى  اجوبة لاسالتى كلها هنا

سليم / اكيد

همسة بتقف وبتقرر تروح لهاشم

سليم / لو تحبى اجى معاكى

همسة / لا عوزة اكون لوحدى

سليم / ماشى انا هستني هنا

همسة بتمشى وبتروح قدم الفيلا وبتقف وبتبص لسليم
 و  سليم  بيبتسم لهمسة علشان تتطمن و همسة بترجع لسليم تانى وخايفة 

همسة / سليم ممكن تخليك معايا انا خايفة 

سليم بيمسك ايد همسة وبيروحو على الفيلا وبيتكلم مع الامن وبيدخلو الفيلا و سليم مسبش ايد همسة ولا لحظة
 و همسة بتتخض لما بتشوف كلاب فى الجنينة كتيير وبتصرخ اوى وبتضم سليم اوى بخووف و سليم بيبصلها اوى وبيحس باحساس غريب 

همسة / سليم

سليم / متخفيش خلينا ندخل يلا

همسة بتمسك فى سليم اوى وخايفة من الكلاب وبيدخلو
الفيلا وفى واحد بيخليهم يقاعدو لحد لما يبلغ هاشم

همسة بتبص لصورة هاشم وبتعرف ان دة المغنى المشهور

سليم / انا كمان معرفتش فى الاول

همسة قاعدة قلقانة اوى وهاشم بينزل بسرعة وبيروح على همسة بسرعة وبيحضنها و همسة بتبص لسليم اوى بخوف
  و سليم بيبعد هاشم عن همسة

هاشم / اسف بس من حماسى لما بلغونى انتى كويسة

همسة بتهز رسها بنعم

هاشم / اتفضلو اقاعدو اتفضلو تحبو تشربو حاجة

همسة / لا

سليم / شكرا

همسة / انا انا كنت حبة اعرف يعنى اعرف

هاشم / ممكن نقاعد لوحدنا انا وانتى ونتكلم

سليم / انا ممكن اسبكو لوحدكو شوية

همسة بتمسك ايد سليم وبتبصلو اوى و هاسم بيبصلهم 

هاشم/ اولا ولدتنا اتوفت من زمان كانت مريضة بالسرطان واتوفت وابونا كمان اتوفى بعدها بتلات شهور وقدرت اجيب شهادة الميلاد بتاعتى انا وانتى

همسة / وملناش اى حد يعنى

هاشم / لنا اخ تانى بس للاسف مش قادر اوصلو بس فى خلال يوميين هيجيلى خبر عنو انا متاكد

سليم / واية عرفك ان اختك دى هى همسة

هاشم / والدى او الراجل الى ربانى هو الى قالى

سليم / بس دة مش دليل

هاشم / عندى دليل تانى

همسة بتبصلو اوى و هاشم بيقلع القميص بتاعو

سليم / بتعمل اية

هاشم فى جمبو وحمة حمرة وبيوريها لهمسة و همسة بتعيط

سليم / مش فاهم

هاشم / همسة عندها نفس الوحمة 

هاشم بيروح على همسة وبيقاعد قدمها على الارض وبيمسك اديها

هاشم / فضلت ٦ سنين ادور عليكى واخيرا

همسة بتحضن هاشم اوى وبتعيط و سليم مبسوط اوى

هاشم / من النهاردة مفيش دموع ابدا انتى هتعيشى اميرة

سليم بيقف وبيمشى بهدوء وبيبص على همسة من بعيد وبيبتسم وبيسبها وبيمشى و همسة بتجرى ورى سليم

همسة / انت رايح فيين

سليم / ارجع على بيتى الى استوليتى علية و على سريرى بقي

همسة بتبتسم و سليم بيمسحلها دموعها

همسة / شكرا شكرا على كل حاجة

هاشم بيروح عليهم

سليم / اول مرة فى حياتى اشوف صداقة زى دى

همسة بتدى مفتاح الشقة لسليم

سليم / لا خلية معاكى

هاشم / انتو محسسنى انكم مش هتشوفو بعض تانى

سليم / اكيد فى حاجات كتير عندكو لازم تتكلمو مع بعض شوية

سليم بيمشى همسة و عنيها علية وهو ماشى وسرحانة اوى

هاشم / انسان محترم اوى

همسة / اة

هاشم / واخلاق كمان

همسة / اة

هاشم / بتحبية

همسة/ اة

همسة بترتبك / لا انا و سليم اصدقاء وبس

هاشم / اة واضح يلا تعالى ندخل يلا

همسة بتتخض من الكلاب. 

هاشم / اية انتى مبتحبيش الكلاب

همسة / لا

هاشم / من بكرة مش هيكونو هنا متقلقيش

همسة / لا انا مش حبة اغيرلك نظام حياتك انا

هاشم / انتى من حقك تغيرى اى حاجة يلا تعالى علشان تحكيلى كل السنين دى كنتى بتعملى اية

همسة بتدخل هى و هاشم 


      **********************************

سليم بيروح على البيت وبيروح على اوضته وبيفتكر همسة وهى بتعيط وبيقاعد  بيفكر و الصباح بيتصل همسة بس همسة مبتردش وبيقلق عليها اوى وبيكلم نفسو

سليم / وانا قلقان لية هى مع اخوها دلوقتى وممكن تكون نايمة  او مثلا بتتمشى او مثلا

سليم بيصحصح نفسو

سليم/ اية الى انا بعملو دة انا بكلم نفسى ولسة لحد دلوقتى بكلم نفسى

سليم بيرمى الموبيل على السرير وبيروح ياخد شور


  **********************************

هاشم بيخبط على اوضة همسة و همسة بتفتح عنيها وبتبص حوليها

همسة / ادخل

 هاشم بيدخل ومبتسم اوى

هاشم / صباح الخير

همسة / صباح النور

هاشم / اية رايك لما نفطر انا وانتى فى الجنينة

همسة /فى الجنية بس فى هناك

هاشم بيروح عليها وبيخدها من اديها وبيروح بيها على البلكونه  و همسة بتبص على الجنينة والكلاب مش موجودة

هاشم / يعنى اختى تطلب حاجة وانا منفزهاش

همسة /بس انا كدة هلغبطلك حياتك يعنى انا

هاشم/ انتى تلغبطى حياتى زى ما انتى عوزة ماشى يلا بقي دة هيكون اول مرة افطر انا واختى

همسة بتبتسم اوى وبتروح مع هاشم على الجنينة وبيفطرو مع بعض

همسة / انا هروح على البيت

هاشم / بيت اية

همسة / بيتى انا

هاشم / همسة دة بيتك انا مستحيل اسيبك تعيشى بعيد عنى

همسة / بس

هاشم / دة قرار نهائى وكفاية السنين الى فاتت دى كلها واحنا بعيد عن بعض

همسة / بس ماما

عيسى / همسة مكانك هنا مش فى اى مكان تانى

همسة /طب خلينى يوميين بس وانا

هاشم / يوميين بس انا انهارده عندى حفلة فى لبنان وهسافر كمان ساعة لما ارجع عاوز اختى تكون مستنيني

همسة /حاضر

هاشم بيروح على همسة وبيحضنها اوى وبيبسها من خدها


      **********************************

سليم بيروح على الشركة 

مصعب / عمرو مستنيك فى المكتب وباين علية متعصب

سليم / عمرو

مصعب / مش عارف فى اية هو هنا من بدرى

سليم بيروح على المكتب و عمرو قاعد ومستني سليم

عمرو / مستنيك من بدرى

سليم / طب مكلمتنيش لية وقولتلى انك عوزنى كنت جيت
على طول

عمرو / يعنى متاكد انك كنت هتيجى لو انا طلبتك

سليم مستغرب اوى

عمرو /انا جاى اسالك سؤال لية كدبت عليا انت وهى

سليم / مش فاهم

عمرو / والا عامل نفسك مش فاهم انا سالتك قبل كدة وقولتلى الى بينك انت و همسة مجرد صداقة عادية وهى كمان قالتلى دى صداقة طفولة مش اكتر

سليم/ وفعلا هى كدة انا و همسة اصحاب من الطفولة وبس

عمرو بيتعصب اوى وبيخبط المكتب بايدو جامد

عمرو / لسة لحد دلوقتى بتعاملنى انى مغفل

سليم / عمرو انا مهدى اعصابى بالعفيا

عمرو / انتو خدعتونى انتو الاتنين

سليم / انا و همسة مفيش اى حاجة بينا من الحاجات دى الى فى دماغك عاوز تصدق صدق ولو مش عاوز تصدق انت حر بقي

عمرو بيهجم على سليم بقوة وبيمسكو من هدومه

عمرو /صداقة اية الى تخلى واحد و واحدة يفضلو يوميين يوميين فى شقة واحدة ومخبيها من اى حد

سليم بيضرب عمرو بالبكس جامد

سليم / انت اتجننت ازاى تفكر بالطريقة دى فى همسة

عمرو / اية عاوز تفهمنى انك انت وهى كنتو نايمين فى مكان واحد ومحصلش حاجة بنكو
    

سليم / حقير اخرج برة اخرج برة

عمرو/ انا هعزبكو زى معزبتونى انت وهى ومش هسبكو تفرحو ابدا

سليم / اخرج برة

عمرو / انا شفتكو بعينى انت وهى وانتو على سرير واحد
شفتكو بعينى

سليم بيفتكر لما همسة طلبت منو انو يفضل معاها وكان جمبها وهى بتنام وكانت البلكونة مفتوحة واكيد عمرو كان عند همسة وشفهم من البلكونه 

عمرو / ايه  اكدب عينى برضو

سليم/ لو ازيت همسة فى حاجة مش هخلى اى حد يقدر يتعرف على وشك دة ابدا انت فاهم

عمرو / من شوية مكنتش عاوز تعترف انك انت وهى احقر اتنين شفتهم فى حياتى اما دلوقتى اتغيرت نبضة صوتك هى همسة حلوة فعلا وتستاهل

سليم بيهجم على عمرو بقوة وبيضربو و عمرو مش قادر يقف

عمرو / قولى الحقيقة انت وهى حصل حاجة بنكو لازم اسمعها

سليم متعصب اوى

سليم / اخرج من هنا

عمرو / حصل حاجة بنكو اعترف اية خايف ولا اية

سليم / اة اة انا و همسة كنا مع بعض ارتحت ودلوقتى اخرج برة

عمرو مش مصدق وبيخرج من المكتب زى المجنون

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات