إبحث عن موضوع

رواية حب بعد عذاب الحلقة١٢

(حب بعد عذاب) 
أّلَحًلَقُهّ أّلَثًـأّنِيِّةّ عٌشُـرةّ

امير بدهشه: انتي.. انتي بتعملي ايه هنا انتي اتجننتي
......: اه اتجننت اتجننت عشان بحبك وانت ولا انت حاسس ولا انت هنا واسمع بقاا اقسملك بالله لو حور وافقت عليك انت هقتلها ومش هتردد ثانيه واحده
امير بغضب: نعم ياروح امك دانا كنت خفيتك فيها م الدنيا كلها انتي سامعه بتقولي ايه
.....: سامعه وواعيه لكل كلمه قلتها وانا قدها وانت عارف دا كويس
امير ببرود خارجي ولكن في داخله غضب كبير جدا اذا خرج فسوف يحرق اليابس والماء: خلاص ماشي ي هايدي مش هتجوز حور بس اقسم بالله ماهتجوزك بردو
هايدي بغيظ ونظرات ماكره: هتجوزني بمزاجك او غصب عنك هتتجوزني والا قول علي حبيبت الاقلب ومعاها شروق يارحمن يارحيم
امسكها امير من شعرها ويشده بشده في يده
امير بغضب لدرجة ان عيناه تحولة للون الاسود الداكن: وحيات امي لو لمستيهم بس اقسملك بالله ان هتدفعي التمن غالي اووي والتمن دا حياتك
هايدي بالم: ااه سيب شعري ابعد ايدك عني ي حيوان
يذهب امير الي باب الغرفه ويفتحه بغضب ويلقيها في الخارج وفجأه يظهر مصطفي 
مصطفي بدهشه: امير هايدي ايه اللي بيحصل هنا داا
هايدي بتمثيل: الحقني ي بابي روحت اقوله يجيب الشاحن بتاعه لان تلفيوناتنا شبه بعض راح ضربني وطردني بره بالشكل دا
مصطفي باستغراب وتساؤل: الكلام دا حصل ي امير
هايدي ببكاء مصطنع: ايوه يابابي حصل
مصطفي بنفاذ صبر وغضب مكتوم: انا مش بسالك انتي وروحي علي اوضتك دلوقت بسرعه 
خافت هايدي من نبرت والدها وذهبت الي غرفتها
اما مصطفي نظر الي امير الغاضب وامسكه من يده وادخله غرفته ودخل معه واغلق الباب جيدا
مصطفي بجديه: قولي كل اللي حصل واللي هي قالته بالحرف الواحد
امير: بنتك بتهددني 
مصطفي بدهشه: بتهددك ازاي
قص له امير كل نا حدث وقالته هايدي له 
مصطفي بصدمه: انا كنت عارف انها بتحبك وانو حب تملك بس قلت هتعقل 
ثم وضع راسه بين يديه وقاله: اااه اكيد ساره اللي كبرتها ف دماغها ثم وقف وقال: خلاص ي امير انا هتصرف ف الموضوع دا متقلقش 
ثم انصرف الي غرفته غاضب من ابنته وزوجته بشده
~~~~~~~~~~~~~~~
في الصباح استيقظ الجميع واستعدت حور لتقول لوالدها علي اختيارها و
حور بتعب تخفيه: صباح الخير يابابا
محمد: صباح النور ياقلب بابا
حور بدوار بسيط: انا قررت خلاص
محمد بتوتر وسعاده: ها قررتي مين ياحبيبتي
حور بدوار وتعب لا تستطيع اخفائه ولاحظه محمد الذي قلق جظا عليا و
حور: ااانا مموا.... 
ولم تكمل كلامها بسبب اغمائها ووقوعها في احضان محمد في لحظة دخول كريم وحمزه وامير الذين جرو اليها بسرعه للاطمئنان عليها ودخلت عفاف بعدهم وهي تقول
عفاف: محمد مشوفتش حو.. 
قطع كلامها صدمتها عندما رأت حور واقعه فاقده وعيها فصرخت باسمها وجرت اليها وهي تبكي وتقول: حور حور حبيبتي حور مالها يامحمد
اجتمع جميع من بالمنزل وقال منصور بخضه: حور مالها ثم قال بصوت عالي: انتو قاعدين كداا يلا قومو نوديها علي المستشفي اخلصو
حملها كريم وذهبو بها جميعا الي المشفي واتصل حمزه واخبر والدته ونور وذهبو الي المشفي لهم ووجدوهم جميعا بانتظار خروج الطبيب من غرفة حور 
مر اكثر من 3 ساعات ولم يخرج احد ليطمئنهم وكانو يحلسون علي احر من الجمر للاطمئنان عليها
كان امير يمسك دموعه بصعوبه لألا تهبط اماهم ولكن كان قلبه يبكي بشده خوفا عليها وكان حال حمزه لا يقل عنه بشئ
وكان كريم يقف يضع رأسه علي الحائط خائف بشده علي شقيقته الذي لم يفعل معها ما اراد لم يجن معها اراد ان يفرحها ويوعوضها علي سنين عذابها ولكن انشغل بعمله عنها واقسم ان يهتم بها اكثر لكن تخرج سليمه
كان محمد يحتضن عفاف المنهاره من البكاء خوفا علي حور ابنتها فلذة كبدها وتدعي ربها لحمايتها
وكان محمد خائف بشده عليها وقلبه به نار شديده خوفا علي فتاته الصغيره
كان الجميع حائفا عليها الا اثنان نعم هايدي وساره جالسون بلا اهتمام بحالتها
خرج الطبيب من غرفة حور بعد مرور 4 ساعات واسرع الجميع اليه بلهفه يسالونه عن حالتها و
محمد بخوف: بنتي يادكتور طمني عليها ارجوك
الطبيب بأسف: انا اسف انسه حور.......... 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بِقَلَمِي ~رَوْنَاءْ سِلِيمَانْ~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ليست هناك تعليقات