إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ١١

🦋   الحلقة   ١١   🦋

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

سليم / همسة استني

همسة / اظن انى هعرف اجيبو متقلقش

همسة بتحاول بجيب القماش و سليم بيجرى عليها بسرعة
وبيرمى نفسو عليها والصندوق بيقع على سليم و بيغما علية
 و همسة بتصرخ وبتبعد الصندوق من على سليم والصندوق تقيل اوى وبتدفعو بكل قوتها

همسة / سليم سليم كلمني سليم

همسة بتبعيط اوى وخايفة تحركو من مكانو وبتشوف دماغو فيها جرح و  بتجرى بسرعة على المكتب بتاع سليم وبتاخد الموبيلو بتكلم الاسعاف وبترجع تانى لسليم و منهارة من العياط

همسة / سليم سليم فتح عنيك ارجووك

 وبعد دقايق بتسمع صوت الاسعاف بتجرى بسرعة وبتجيب  الاسعاف على مكان سليم وبيشلوة براحة وبيخدوة على العربية و همسة معاة وبتمسك ايدو باديها الاتنين وبتعيط  وبينقلوة على المستشفى وبيخدوة على اوضة الاشاعات

همسة / لو سمحت هو هو

الممرضة / احنا اخدناة على اوضة الاشاعات علشان نتاكد 
 
همسة بتعيط

همسة / انا السبب انا السبب

بعد شوية بيخرج الدكتور

الدكتور / متقلقيش هو كويس الحمد لله ان جسمو قوى قدر يتحمل الوزن دة جسمو سليم بس شوية كدمات فى ضهرو وجرح مش خطير فى دماغو

همسة / هو انا ممكن اشوفه. 

الدكتور / حالا هيطلعوة على اوضة

وبتشفهم مطلعيين سليم على الاوضة و همسة بتروح
معاهم بسرعة

همسة /  سليم انت سمعنى سليم

الممرضة / متقلقيش الدكتور مديلو منوم ومسكن للالم علشان لما فاق كان بيتالم اوى

وبيدخلوة على الاوضة و همسة بتقاعد جمبو وبتعيط
و بتفتكر انا مكلمتش اى حد وبتدور على الموبيل بتعها 
مش موجود افتكرت انها من خفها سابتو فى المكتب

والممرضة بتدخل وبتدى همسة كل المتعلقات الى كانت معه
وبتاخد موبيل سليم وبتتصل برحمة وبتبلغها وبتتصل بولدتها وبتطمنها على سليم وعليها

. ا

      **********************************


عمرو قلقان على همسة وبيتصل بيها و همسة مبتردش على الموبيل وعمرو فى اوضة الفندق ومتعصب اوى وبيضرب
برجلو الكرسى

عمرو / همسة

و بياخد الجاكيد بتاعو وبيخرج من الاوضة


      **********************************

بعد شوية رحمة و اشرف بيوصلو المستشفى وبيروحو على الاوضة الى فيها سليم

رحمة / سليم سليم

همسة بتمسح دموعها و رحمة بتجرى على اخوها و سليم  لسة نايم

رحمة / همسة فى اية سليم فى اية

همسة / هو هو كويس الدكتور قال كدة

اشرف / انتى كويسة

همسة بتعيط اوى

همسة / انا اسفة انا السبب انا السبب

همسة بتحكلهم على الى حصل

رحمة / اهدى يا همسة المهم انكو بخير انو الاتنين

رحمة بتبص لهمسة اوى و همسة عنيها على سليم

اشرف / هروح اجيب مياة

رحمة / استنى انا جاية معاك

رحمة بتخرج مع اشرف واول ما بيخرجو سليم بيبدا
يفوق وبيتالم

همسة / سليم سليم انت كويس

سليم بيفتح عنية وبيمسك دماغو و بيبص لهمسة اوى

سليم / انتى كويسة فيكى حاجة انتى

همسة بتعيط

همسة / انا اسفة انا السبب

سليم / ااااه انتى السبب انتى الى قولتى للصندوق يقع عليا

همسة بتزيد فى العياط و سليم بيبتسم

سليم / هششششس خلاص انا كويس المهم ان محصلكيش حاجة

همسة / وانت لية انقذتنى

سليم / ان اسف المفروض انى كنت سبتو يقع على دماغك
وخلصنا منك خالص

همسة / ابو شكلك

سليم / ابو شكلك انتى

همسة و سليم بيضحكو اوى و همسة بتمسح دموعها

همسة / انت حاسس بحاجة تحب انادى الدكتور

سليم / لااا انا كويس متقلقيش

همسة / سليم بجد اسفة انا السبب انا غبية. 

همسة بترجع تعيط و سليم بيمسك اديها و همسة بتبصلو اوى وبيدخل عمرو عليهم وبيبص لهمسة و سليم اوى

همسة / عمرو

عمرو / عرفت الى حصل انتى كويسة يا روحى

عمرو بيروح على همسة وبيمسك اديها وبيبوس اديها
 و سليم بيحس لاول مرة بضيق

همسة / انا كويسة بس سليم

عمرو / حمدالله علي سلمتك الحمد لله باين ان صحتك كويسة بقصد الحمد لله جت سليمة

همسة / لولة سليم مكنتش عارفة هيحصلى اية

وبتدخل رحمة و اشرف 

رحمة / سليم انت كويس حاسس بحاجة

سليم / رحمة انا كويس

اشرف / حمدالله على سلمتك

سليم / وفيين البنت

رحمة / معلش يا همسة مكنش قدمي اى حد غير طنط هالة مينفعش اجبها معايا المستشفى

همسة / كويس انك عملتى كدة متقلقيش ماما هتاخد بلها منها كويس

رحمة / انا متاكدة

عمرو / همسة يلا خلينى اوصلك ياحببتى

همسة / مينفعش طبعا انا هفضل هنا لازم اطمن على سليم

عمرو بيدايق اوى

سليم / همسة قولتلك انا كويس وكمان رحمة و اشرف معايا روحى انتى

همسة / طيب لو احتجتو حاجة كلمونى بسرعة

عمرو بيلف دراعو حوليين همسة وبيخدها وبيخرجو

سليم / فعلا عندك حق عمرو دة باين علية رخم اوى

رحمة بتبص لاشرف و سليم لسة عيونو على الباب الى خرجت منو همسة


      **********************************

فى الصباح

همسة نايمة فى اوضتها وجمبها همسة الصغيرة و بتصحي 
و بتروح تغير هدومها وبتخرج

هالة / ريحة فيين يا بنتى انتى ملحقتيش تنامى ساعتين

همسة / هروح اطمن على سليم كفاية الى حصل دة كان بسببى

هالة / انا لسة مكلمة رحمة وقالتلى انهم مستنين الدكتور
وهيكتبلو على خروج

همسة / خلينى اروح احسن

همسة بتخرج


      **********************************

سليم فى الاوضة بتعتو والباب بيخبط

سليم / ادخل

سليم بيتفاجا لما بيشوف رانيا قدمه

رانيا / انا اول ما سمعت الى حصل حبيت اجى اطمن عليك

سليم / مكنش له لزووم انك تيجى وعموما شكرا

رانيا / يعنى للدرجة دى مش عاوز تشفنى

سليم / رانيا لو سمحتى روحى من هنا

سليم بيحاول يقاعد كويس وبيتالم و رانيا بتجرى علية
علشان تحطلو مخدة ورى ضهرو

سليم / لا شكرا

رانيا / للدرجة دى مش طايق تشفنى طب خلينى اساعدك
 وهمشى على طول

ولسة رانيا بتحطلو المخدة ورى ضهرو و همسة بتدخل وبتشوف رانيا قريبة من سليم اوى وافتكرت ان فى حاجة

همسة / اسفة مكنتش اعرف ان

سليم / همسة تعالى رانيا كانت هتروح دلوقتى

رانيا بتبص لسليم اوى

رانيا / حمدالله على سلمتك همسة رجعتى امتى مكنتش اعرف

همسة / بقالى اسبوع بس

رانيا بتبص لسليم

رانيا / انا همشى بعد ازنكو

رانيا عيونها بتدمع وبتخرج بسرعة من الاوضة و سليم مدايق اوى وباين علية العصبية

سليم / همسة متتكلميش فى الموضوع دة

همسة /وميين قالك انى هتكلم فى موضوع رانيا

سليم بيبص لهمسة اوى و همسة بتضحك وبتدخل رحمة

رحمة / همسة انتى جيتى امتى

همسة / انا لسة وصلة حالا

رحمة / سليم اشرف بيخلص اجراء المستشفى يلا بينا

رحمة و همسة بيساعدو سليم يقف

سليم / انا بعرف امشى على فكرة

رحمة / بطل عند بقي

همسة / انت حاسس نفسك كويس

سليم / فى اية انا كويس وزى القرد اهو

وبينزلو كلهم و اشرف بيقابلهم تحت وبيروحو على العربية
ومصعب بيوصل المستشفى وبيروح لسليم

مصعب / حمدالله على السلامة

سليم / الله يسلمك يا مصعب

مصعب / اتفضل المفاتيح اهى والأوراق الى طلبتها على مكتبك انا رايح الجمارك اخلص شوية اوراق

ومصعب بيمشى

رحمة / اوراق اية الى انت طلبتها

سليم / عندى شغل مهم لازم اخلصو

اشرف / سليم الشغل يستنى مش مهم انت تعبان لازم ترتاح شوية

رحمة / سليم اتفضل قدمي مش هسيبك ابدا

سليم / ياريت بلاش تعملينى كانى طفل صغير انا كويس ومفييش اى حاجة لازم اروح الشركة

رحمة / بس

اشرف / رحمة خلاص سبية

همسة / سليم انت لسة خارج من المستشفى طب خليك ارتاح النهاردة 

سليم / انا لازم اسلم الورق دي النهاردة هى ساعة بس رحمة روحى انتى على البيت وانا ساعة واكون عندك

اشرف / رحمة خلاص يلا تعالى يلا يا همسة

همسة / مدام الاستاذ عنيد انا اعند منو هاجى معاك

رحمة / خلى همسة معاك على الاقل تخلى بلها منك

همسة بتروح على عربية سليم وبتقاعد و سليم بيبصلها وبيبتسم 


      **********************************

سليم همسة بيروحو على الشركة وكل الموظفيين بيروحو يسلمو على سليم و همسة الموبيل بتعها بيرن وبيكون عمرو
 و همسة بتروح بعيد وبترد على الموبيل

همسة / عمرو

عمرو / انا روحتلك على البيت وماما قالتلى انك خرجتى بدرى

همسة مش عارفة تقول اية

عمرو / انتى نسيتى اننا هنفطر مع بعض النهاردة انا مبجيش على بالك صح

همسة / اسفة جدا والله انا

عمرو / مع سليم صح

همسة / كان لازم اطمن علية انت عارف انى

عمرو / الظاهر انى معرفش حاجة لما يكون عندك وقت فاضى كلمينى سلام

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات