إبحث عن موضوع

رواية حب بعد عذاب الحلقة ١٩

( حب بعد عذاب) 
*الحلقه التاسعة عشر *

حور بدموع: اللي حصل اننا نسينا الموضوع وانكو مينفعش تتجوزو عشان انتو اخوات ف الرضاعه لان نور رضعت معايا من ماما

كريم بصدمه: انتي بتقولي ايه

لم تستطع حور الرد بسبب وقوع نور غائبه عن الوعي

جرت نور وامير الي نور الفاقده الوعي ومازال كريم واقف مكانه من شدة الصدمه شارد لا يستطيع استيعاب الامر 

فاق من شروده علي صوت حور وهي تقول

حور بخضه: نور نور فوقي نور امير هات مايه بسرعه

اسرع امير يحضر الماء 
ذهب كريم الي نور بسرعه وحملها بين يديه وضعها علي الفراش واخذ يبكي وهو يحتصنها ويقول لا لا مستحيل اكيد في حاجه غلط اكيد

بكت حور علي بكاء اخيها وحالت اختها وقالت: انا اسفه ياكريم اسفه

نظر لها كريم ونطق بدموع: انتي متاكده من الكلام دا ياحور

اومات حور بدموع وقالت: ايوه نور اللي قالتلي انها رضعت معايا

كريم ببعض الامل: قالتلك رضعت من ماما ولا من طنط رباب

صمتت حور تتذكر ثم قالت: هو انا سالتها لما قالتلي كدا قالتلي انها متعرفش وكنا هنسال ماما بس نسينا ومسالناش

حضر امير وسمع كلام حور فقال وهو يعطي الماء لكريم: خلاص تفوق نور ونتصل علي طنط عفاف ونسالها

كانت غرفة حمزه بجانب غرفة كريم وسمع صوتهم فقام بذعر وهو يقول خير يارب في ايه هم بيزعقو كدا ليه

شروق بخضه: استر يارب

ارتدي كل منهم ثيابهم وذهبو لهم وعندما دلفو وجدو نور فاقده الوعي بين يدي كريم وكريم وحور يبكون وهم يحاولون افاقة نور و

حمزه بخضه: في ايه نور حصلها ايه

امير بهدوء: اقعد وهحكيلك

سرد امير كل شئ بحمزه و

حمزه بصدمه: ازاي نسينا الموضوع دا انا هقوم اتصل بخالتي وجوز خالتي واسالهم 

فاقت نور في هذا الوقت واخذت تبكي بشده و

نور بانهيار: لالالا حرام لا كريم مش اخويا لا

احتضنها كريم وبكي معها وقال: اهدي ياحبييتي هنتاكد اهو لو حور اللي رضعت معاكي يبقا انا مش اخوكي لكن لو انتي االي راضعه معاها يبقا... وصمت كريم لم يستطع قولها وبكي

امير بعقلانيه: اهدو انتو الاتنين حمزه بيرن عليهم اهو وهنتاكد

صمتو جميعا منتظرين رد عفاف علي الهاتف
_________________
كانت عفاف ومحمد نائمين ولكن ايقظهم صوت الهاتف فاستيقظو عليه وهم يقولو: سترك يارب مين بيتصل دلوقت

نظر محمد بالهاتف ووجد المتصل حمزه فقال

محمد بقلق: حمزه بيتصل ليه خير يارب

ثم اجاب سريعا وهو يقول بقلق: حمزه خير يابني حد حصله حاجه انتو كويسين

حمزه بهدوء: اهدي ياعمي اخدي كلنا كويسين

محمد بقلق: امال بتتصل ف الوقت دا ليه يابني وانت المفروض تكون مع عروستك

حمزه بقلق: يعني عاوزين نسال طنط عفاف وحضرتك علي حاجه مهمه ف ممكن تفتح الاسبيكر لو سمحت

فتح محمد الاسبيكر باستغراب و

محمد بتساؤل قلق: فتحته اهو في ايه يابني

حمزه: طنط عفاف موجوده

عفاف بقلق: ايوه يابني في ايه

حمزه بتساؤل حزين: هم نور وحور لما رضعو علي بعض حضرتك اللي رضعتي نور ولا حور اللي رضعت من ماما

صدمت عفاف فميف لم تفكر بهذا الشئ من قبل و 
عفاف بصدمه: ايه مش فاكره مش فاكره مين رضع من مين

صدم حمزه وقال: لا ابوس ايدك حاولي تفتكري واحنا هنتصل بماما كمان يمكن تكون فاكره 

التفت حمزه لأمير وقال: امير اتصل علي ماما بسرعه

اومأ امير وقام بالاتصال علي رباب التي كانت نائمه واستيقظة علي رنين الهاتف وعندما وجدته امير اجابت سريعا و

رباب بقلق: امير خير يابني في ايه حد حصله حاجه

امير بهدوء: اهدي ياطنط رباب احنا كلنا كويسين انا بتصل بيكي عشان اسالك علي حاجه ضروريه بس

رباب بقلق: حاجة ايه يابني

امير: نور وحور رضعو علي بعض بس هل انتي اللي رضعتي حور ولا طنط هفاف هي اللي رضعت نور

صدمة رباب هي الاخري فلم يخطر هذا الموضوع علي بالها ابدا فقالت: ...........


____________________________
بقلمي&*~روناء سليمان~*&
____________________________

ليست هناك تعليقات