إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٢٩

🦋   الحلقة     ٢٩   🦋

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

. سارة/ سليم موجوود

يوسف / لا هو مش موجوود

سارة / اوكى شكرا

يوسف / ثوانى اقلو ميين

سارة / قلو الفارة الصغيرة

يوسف بيضحك / الفارة الصغيرة

سارة بتركب الموتوسكل بتعها وبتمشى ويوسف بيبص عليها
لحد لما بتبعد

يوسف / يعنى القمر دى واسمها فاارة يا تري مين دي وايه علاقتها بسليم   ......

هاشم بيروح لسليم

هاشم / سليم انت هتاخد همسة والشنطة دى وهتروحو ليوسف الشنطة دى فيها كل حاجة ممكن يحتجها والاوراق بتعتو كمان وتبلغوة انو خلاص هيسافر

همسة / هو هيسافر فيين

هاشم / لبنان

همسة / ولية لبنان

هاشم / انا اعرف ناس كتيير هناك وممكن تساعدو وهيكون فى حماية هناك

سليم / همسة جهزى نفسك وخلينا نروح

همسة بتروح تجهز نفسها

هاشم / سليم وانت ماشى خد بالك يمكن حد بيراقب يعنى خلى بالك

سليم / لا ولا يهمك كون مطمن

هاشم / مش هطمن غير لما يوسف يخرج من مصر ويوصل للمكان وساعتها اطمن

همسة / انا جاهزة 

هاشم / خلو بلكو على نفسكو

      **********************************

همسة و سليم بيروحو على العربية وبيروحو على الفيلا وبيقبلو يوسف وبيقولو ليوسف انو هيسافر خلاص و يوسف فرحان اوى

همسة / يعنى هتسافر قبل الفرح بيوم بس

يوسف / بيتهيقلى ان الفرح دة يعنى

همسة / اة بس كنت بتمنى ان اخواتى يكونو معايا فى يوم زى دة بس المهم انك تكون فى امان

يوسف / اة سليم فى واحدة جتلك سالت عليك هنا

همسة / واحدة ميين

يوسف / وحدة حلوة اوى واسمها الفارة الصغيرة

همسة / نعم الفارة الصغيرة

سليم / اية هى جت هنا امتى طب مسبتش رقم تلفونها ذب اى حاجة

يوسف/ لا هى جت سالت عليك وقولتلها انك مش هنا

سليم / ياااة وحشتنى اوى وكان نفسى اشفها

همسة بتبص لسليم اوى ومستغربة من حماسو لما سمع الفارة الصغيرة

همسة / هعملكو قهوة

همسة بتعمل القهوة وبتخرج ليوسف و سليم

يوسف / يعنى هتتجوزو كمان كام يوم

همسة / يعنى مش هيكون جواز اوى يعنى

يويف / بس هتكتبو الكتاب وهتعملو فرح يعنى سليم هيكون جوزك رسمى وقانونى وشرعى

همسة بتبص لسليم وموبيل همسة بيرن وبتفصل وبيرن تانى وبتفصل

سليم / لو فى حاجة ممكن تردى

همسة / لا مش مهم

همسة بتقفل الموبيل وبتحطو فى الشنطة

سليم / همسة لازم نمشى دلوقتى

يوسف / خليكو معايا النهاردة انا زهقان لوحدى

همسة / بس فى حاجات كتيير لازم اعملها بس اوعدك هاجى بكرة هفضل معاك طوول اليوم كمان

يوسف بيحضن همسة

يوسف / انا كمان كان نفسى اكون معاكى فى يوم زى دة ياريت ماكنا اتفرقنا من زمان كان دلوقتى

همسة / يوسف احنا هنفضل مع بعض على طول وكمان لبنان مش بعيد اوى يعنى كل فترة هجيلك

يوسف / سليم خلى بالك على همسة ولو فى يوم زعلتها مش هيهمنى اى حاجة هاجى واطربق الدنيا فوق دماغك انت حر بقي

همسة بتحضن يوسف اوى ودموعها بتنزل

سليم / خلى بالك من نفسك ومتقلقش همسة فى عيونى

همسة بتبص لسليم اوى

سليم / وميين يقدر يزعل همسة

يوسف / خلاص يلا روحو بقي كفاية كدة يلا روحو

همسة و  سليم بيخرجو وبيروحو على العربية وفى موتوسكل بيدخل من باب الجنينة وبيقف قدم سليم
وبينزل منو الفارة الصغيرة و همسة استغربت انها بنت لما قلعت الخوزة وزى القمر وبتروح على سليم وبتجري علية وبتحضنو اوى

همسة الشنطة بتاعتها بتقع من اديها لما بتشوف البنت دى بتحضن سليم و سليم بيضحك اوى معاها ومبسووط 

سليم / رجعتى امتى

سارة/ بقالى ٤ ايام بس

سليم / والله وحشتينى كنتى فى بالى على طوول

همسة وقفة وهتتجنن

همسة/ سليم هنفضل وقفيين كدة كتيير

سليم بببص لهمسة و  همسة مديقة اوى

سليم /خلينا ندخل شوية

سليم بيرجع على الفيلا هو و سارة وحاطط ايدو حوليين رقبتها وهو ماشى والبنت قريبة منو اوى

يوسف / اهلا وسهلا اتفضلو

همسة بتدخل ورهم ويوسف بياخد بالو من همسة وبيضحك
 و سليم مش شايف اى حد غير البنت دى

يوسف /همسة هى ميين دى

همسة / معرفش اسالو انت

يوسف / يمكن تكون حببتو السابقة

همسة / يوسف متجننيش

يوسف بيضحك اوى على همسة و همسة وقفة بتاكل فى نفسها طبعا

يوسف / تحبو تشربو اية

سليم / همسة تعالى انتى وقفة بعيد ليه

همسة / انا هروح اعملكو عصيرر وانتو خليكو زى ما انتو كدة بعد ازنكو

همسة بترمى الشنطة بتاعتها على الكرسى بعصبية وبتروح على المطبخ

سارة / ميين دى

سليم / استنى انتى يا فاارة رجعلك

يوسف / سليم خلى بالك الكهربة عليا اوى فى المطبخ

سليم بيضحك وبيروح وره همسة ويوسف بيروح يقاعد مع  سارة

همسة بتكلم نفسها فى المطبخ

همسة/انا هوى مش موجوودة اية حد شايفنى لا لاااا

سليم بيتفرج عليها وهى بتكلم نفسها بكلام مش مفهووم

سليم / همسة

همسة / همسة ماتت

سليم / نعم

 همسة / اية اة بقصد نعم

سليم / مالك فى اية شكلك متعصبة

همسة / نعم انا لااااا ابدا مش متعصبة ابدا وتعصب لية

سليم / يلا تعالى اعرفك على سارة

همسة / اسمها سارة يااة

سليم / اوعى تكونى غيراانة

همسة / اية غيرانة وهغيير لية يلا خلينا نخرج قال غيرة قااال

سليم بيضحك وبيخرج وره همسة و همسة بتقدم العصير لسارة وبتشوف يوسف اتعرف عليها وبيضحك اوى مع سارة ومبسوط هو كمان

سليم/ همسة اقدملك سارة

همسة / اهلا

سليم / سارة دى همسة

سارة / انتى همسة انا سمعت عنك كتيير وكان نفسى اشوفك

همسة / انا

سليم/ همسة سارة بتكون اخت رانيا الصغيرة بس علاقتنا احنا الاتنين بعيد عن اى حاجة هى كانت مسافرة لبنات

سارة / سليم كان بيحكيلى عنك كتيير انتى الصديقة الصدووقة صح

همسة بتضحك

يوسف / بس الموضووع اتطور اكتر من صداقة همسة
 و سليم  هيتجوزو

سارة / اية انا مكنتش اعرف

سليم / هو فى حد كان يعرفلك اى مكان

سارة / مبرووك يا همسة

همسة / عقبالك

سارة / لاااا انا لااا انا بحب الحرية

يوسف / فعلا مفيش احلا من الحرية فعلا

سارة / ممكن اسال سوال بس بلييز همسة متفهمييش غلط

سارة / هى رانيا تعرف انك هترتبط

همسة بتبص لسليم و سليم بيبص لهمسة

سليم / بيتهيقى ان مش هيفرق معايا انها تعرف او لا سارة انا و رانيا خلاص صفحة وحزفتها من حياتى

سارة / سليم انت عارف انا بعزك قد اية وبتمنالك الخير طبعا

همسة / يوسف تعالة معايا

ويوسف بيطلع مع همسة على اوضته

سليم / وكان لة لازمة اوى السؤال دة يا سارة

سارة / انا عارفة ان انت و رانيا فى اختلاف بنكو كتير بس كنت بتمنى انكو ترجعو تانى وخصوصا ان رانيا لسة بتحبك

سليم / سارة قولتلك خلاص مبقاش فى اى حاجة رانيا جوايا

همسة بترص هدوم يوسف الى فى الشنطة الى جبوها

يوسف / بتتعبى نفسك لية سبيهم وانا هرصهم

همسة / لا انا حبة اعملهم بنفسى

يوسف / اديقتى من سوال سارة

همسة / وهدايق لية لا خالص

يوسف / فعلا

همسة بتبص ليوسف اوى

همسة / فيين الظرف الى فى الاوراق بتعتك

يوسف / كان مع الهدوم شوفيهم هنا

همسة / الظرف دة مهم سليم سلمهولك فى ايدك انت انا هنزل اشوفو تحت

همسة بتنزل وبتسمع سارة

سارة / سليم انا اكتر وحدة اعرف انت قد اية كنت بتحب رانيا وكل مرة كنتو تختلفو كنت بكون متاكدة انكو هترجعو تانى مستحيل اصدق انك خلاص مبقاش فى حب لرانيا فى قلبك

سليم / سارة مبقاش لة لازووم الكلام دة دلوقتى

سارة / بس رانيا لسة مستنيك وبتحبك اوى

همسة بتدايق اوى وبتروح عليهم

همسة / اطمنى العلاقة الى بينى وبين سليم مش زى ما انتى فاهمة 

سليم / همسة

همسة / احنا هنتجوز على الورق وبس يعنى مش جواز حقيقى ماشى

همسة بتتعصب اوى وبتاخد شنطتها وبتخرج من الفيلا
 و سليم بيبص لسارة اوى بزعل

سارة / انا مش فاهمة هى قصدها اية

سليم / سارة خلاص اسكتى

سليم بيجرى وره همسة و همسة اختفت وبيسمع صرخة همسة وبيجرى بسرعة على برة وبيشوف اتنين مسكيين همسة وبيجرو بيها

سليم / همسة  همسة

وبيجرى عليهم ويوسف بيسمعهم بيخرج من الفيلا وبيجرى على المجرميبن هو و سليم وبيضربو فيهم وفى واحد بيمسك همسة من رقبتها وحاطط المسدس فى دمغها

المجرم / اقف مكانك انت وهو احسن افجر دمغها حالا

سليم بيبص لهمسة و همسة بتبص لسليم وخايفة اوى ومنهارة من العياط

سليم / خلاص انتو عوزيين منها اية خلوها تروح خدونى انا

المجرم / انت متهمناش

يوسف / سبوها انتو عوزنى انا صح انا اهو خدونى انا سبوها تروح

سليم / لا يايوسف استنى

همسة / لااا يوسف لاااااا

المجرم / قرب هنا وايدك  لفوق يلا قرب هنا

همسة خايفة اوى على يوسف و سليم بيشاور ليوسف لااا
ويوسف بيقرب على المجرم دة

يوسف / خلاص انا اهو سبها تروح من هنا

والمجرم بيرمى همسة على الارض بقوة وبيمسك بدلها يوسف و سليم بيلحق همسة بسرعة وبيخبيها وري ضهرو

همسة / يوسف يوووسف لاااااا

يوسف / سليم خد همسة من هنا وقول لهاشم ميدورش عليا خلاص اللعبة كدة خلصت خلاص

والمجرميين بيخدو يوسف على العربية ولسة هيتحركو وفى عربيتين بيقفو قدم العربية وبيوقفوها وبينزلو منها رجالة هاشم وبتوصل عربية الشرطة كمان ومعاهم هاشم و همسة

 على هاشم بسرعة وبتعيط والمجرميين بيسلمو نفسهم لما بيشوفو الشرطة وبيخرجو يوسف من العربية ويوسف بيبص لهاشم اوى والشرطة والشرطة بتمسك يوسف كمان

همسة / يوسف هاشم اعمل حاجة هيخدو يوسف معاهم

هاشم / متخفيش خلينا نروح ورهم

سارة دة كلو ووقفة بعيد وبتشوف سليم واقف لوحدو
 و همسة و هاشم بيركبو وبيمشو وره الشرطة

سارة / سليم فى اية

سليم / سارة انا بحب همسة اوى ومش مستعد انى ابعد عنها ولا لحظة

سارة  / ومستنى اية يلا روح ورها

سليم بيجرى على العربية بتعتو وبيروح ورهم على القسم

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات