إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٢٨

🦋   الحلقة     ٢٨   🦋


🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

رحمة مع الولاد فى الاوضة وبتوصف لمنير كل حاجة عن الولاد و اشرف بيدخل الاوضة

رحمة / اشرف حبيبى حمدالله على السلامة

اشرف / الله يسلمك اهلا بيك فى اول يوم

منير / اهلا بحضرتك

رحمة /حبيبى انت رجعت بدرى لية من المكتب

اشرف / لية مش عوزانى ارجع بيتى

رحمة بتروح على اشرف

رحمة / حبيبى فى اية

اشرف / مفيش انا مصدع شوية

رحمة / روح انت ارتاح وانا اجبلك مسكن حالا

اشرف بيروح يقاعد فى الاوضة و رحمة بتجبلو مسكن للصداع وبتروح علية

رحمة / سلمتك يا حبيبى

اشرف مبيردش عليها وباين علية زعلان و رحمة بتروح تقاعد على رجلو بدلع

رحمة / حبيبى زعلان منى ومبيردش عليا

اشرف / رحمة طول اليوم مقدرتش اشتغل اى حاجة طول ما الراجل دة هنا انا مش عارف بيعصبنى وجودو هنا معاكى

رحمة / ااااة افهم من كدة انك بتغيير عليا صح ولا اسميها عدم ثقة

اشرف / رحمة متتجننيش

رحمة/ خلاص متتعصبش كدة انا بس شايفة انو شاب كويس ومحترم وكمان قالى على حاجات كتيير اعملها مع الولاد لما اكون لوحدى مكنتش اعرفه

ا
اشرف / مش عارف بقي اتصرفى

رحمة  بتلاعب اشرف بدلع وبتبوسو من خدو بدلع

رحمة / اشرف حبيبى

اشرف / مش هتاثرى عليا يا رحمة منير  دة لازم يمشى انا مش مرتاح

رحمة /  روحى حبيبى انا يسلملى الغيووور

اشرف / يوووة ولا غيرة ولا حاجة

رحمة بتضحك و اشرف بيبصلها اوى وبيضمها

اشرف / اة بغير عليكى

رحمة / ربنا يخليك ليا يا روحى

      **********************************

سليم و همسة بيوصلو الفيلا وبيطلعو على اوضة هالة
 و سليم همسة بيتفجاة ان هالة قاعدة على كرسى متحرك
همسة فرحت اوى وبتجرى عليها

همسة / ماما حببتى امتى دة حصل

الممرضة / الدكتور النهاردة هو الى قال كدة وكمان مدام هالة بتتحسن بسرعة جدا ومش بس كدة

هالة / فى مفاجاة تانى

سليم / مفاحاة اية احسن من كدة

هالة بتحرك صوابع رجليها

همسة بتعيط وبتحضن هالة

سليم / يعنى قريب جدا هنشوفك بتجرى ورانا زى زمان

هالة / عوزين تتجوزو و انا مش ماسكة لبنتى الطرحة

همسة بتبص لهالة

همسة / ماما احنا ماجليين الموضووع دة بعديين لما تتحسنى

هالة / لا ابدا مستحيل انا هكون احسن لما اشوفك فى ايد سليم

همسة / ماما بس احنا

سليم بيحط ايدو على كتف همسة علشان متتكلمش و هالة بتشوف سليم

هالة / شيل ايدك يا ولد عيب انا موجوودة

همسة بتضحك هى و سليم

سليم / يعنى كدة هتتفقى معاها عليا

هالة / انا على طول مع بنتى وهكون فى ضهرها ديما بس مش مهم تعالة انت كمان انت الغالى ابن الغالية

هالة بتحضن سليم و  همسة و  سليم و  همسة بيكونو قريبيين لبعض اوى وهما فى حضن هالة وبيبصو لبعض

هالة / ها حددتو ميعاد الفرح ولا لسة

سليم / لا لسة انتى عارفة الفرح والحاجات دى بتاخد وقت يعنى

هالة / لا انتو قدمكو اسبوع بس وتكون كل حاجة جاهزة 

همسة / ماما انتى

هاشم بيدخل عليهم

هاشم / طنط هالة عندها حق وانا عليا الفستان كمان

هالة / بس همسة مجهزة الفستان

سليم بيبص لهمسة باستغراب

همسة / ماما

هالة / همسة فضلت شهوور وشهوور ترسم الفستان الى هتتجوز بية

سليم / بجد انتى عاملة تصميم للفستان

هاشم / يعنى الموضوع كدة فى ايد سليم

هالة / يعنى كدة بعد عشر ايام يكون الفرح

همسة / لا مش معقوول ناقص تقولو بعد ٩ شهور اجيب النونو

هالة / معنديش مانع

سليم بيضحك

همسة / هاشم اعمل حاجة

هاشم / مليش دعوة طنط هالة هى الى قررت

هالة / ومن النهاردة نطبع الدعوات

هالة فرحانة اوى وبتكلم نفسها هتعمل اية وتتصل بميين
 و همسة بتبص لهاشم و سليم بغضب و سليم بيهز اكتافو انو ملوش زمب و هاشم بيشاور لهمسة على هالة قد اية مبسوطة

      **********************************

 همسة بتخرج من اوضة هالة و هاشم و سليم بيخرجو ورها

هاشم / فى اية انتى مش قولتى مستعدة افديها بحياتى

همسة / فعلا بس

سليم / همسة دة هيكون جواز على الورق وبس علشان نحافظ على حياتها 

هاشم / ودة راى كمان

همسة / خلاص ماشى بس لو ماما عرفت الى بنعملو دة انا مش مسؤالة

همسة بتروح على اوضتها و هاشم بيبص لسليم و بيضحك

هاشم / يلا يا عريس تعالة نشرب القهوة مع بعض

      **********************************

همسة فى اوضتها وبتقلد صوت سليم

همسة/ دة هيكون جواز على الورق وبس ابو شكلك فيها اية لو مسكت ايدى وقولتلى انا بحبك من كل قلبى تقبلى تتجوزينى

همسة بتفوق لنفسها

همسة / انا بعمل اية فوقى يا همسة فوقى انتى بالنسبة لسليم صديقة وبس

همسة بتخرج من اوضتها وبتنزل لهاشم و سليم

هاشم / همسة تحبى نعمل الفرح فيين

همسة/ فرح

سليم / لازم كل حاجة تكون على الاصوول

همسة / حبة انها تكون حفلة بسيطة

هاشم / مدام حفلة بسيطة تكون هنا فى الفيلا فى الجنينة

سليم / فكرة حلوة فعلا

هاشم بيجيب ورقة وقلم وبيكتب حاجات هيحتجوها و همسة بتقرب علشان تشوف بيكتب اية وبتقرب على سليم
وشعرها بيجى على وشو و سليم بيشم ريحة شعرها و همسة بتاخد بلها ان شعرها على وش سليم

همسة /  اسفة

همسة بترفع شعرها لفوق

هاشم / انا هجهز كل حاجة بس انت يا سليم لازم تشتغل فى الفستان

سليم / همسة تبعتلى التصميم وانا هخلى البنات الى عندى يشتغلو فية

همسة / لا انا عوزة اعملو بنفسى

سليم / اوكى اية رايك تجيبى التصميم دلوقتى ونشوف القماش الاول

همسة / اوكى

همسة بتطلع على اوضتها وبتدور فى الصندوق القديم بتعها وبتطلع التصميم وبتنزل بتورية لسليم و هاشم و بيعجبهم
 اوي

سليم / فعلا حلو اوى

هاشم / خلاص انتو يلا روحو شوفو القماش

سليم / بالنسبة للحراسة بتاعت همسة

هاشم / اة عرفت الى حصل وانا نبهت عليهم ان لو انت معاها مفيش مشكلة

      **********************************

همسة و سليم بيروحو على العربية وبيركبو و سليم بيشد شعر همسة وبيفردو

همسة / اااة بتعمل اية

سليم / قولتلك اكدة احسن  

همسة بتبتسم اوى و  سليم بيتحرك بالعربية وبيمشى

.
      **********************************


همسة فى الشركة بتختار قماش الفستان و سليم جايب لهمسة كل انوع القماش للفستان و بتختار بنهم والمكتب بيتفتح فجاة وبتدخل رحمة

رحمة/ لا انا مش موافقة

همسة و سليم بيبصو لبعض

رحمة / ايوة مش موافقة اية بتبصولي كدة لية

سليم / مش موافقة على اية

رحمة / مش عارفة مش موافقة وخلاص بس انا حاسة انى فرحانة

همسة / حببتى انتى اتجننتى يعنى فرحانة ولا مش موافقة

رحمة / مفيش وقت يعنى اية الفرح بعد ١٠ ايام بس فى حاجات كتيير لازم نجبها قبل الفرح وكمان الفيلا بتعتك لازم تتوضب

همسة / رحمة واحدة واحدة براحة

سليم/ فيلا اية احنا مش هنعيش فى الفيلا

همسة / رحمة الجواز دة هيكون على الورق وبس يعنى عادى سليم هيعيش فى شقتو وانا هعيش مع ماما دى مجرد ورق وبس علشان ماما

رحمة / انتو بتلعبو يعنى

سليم / رحمة طنط هالة تعبانة واحنا

رحمة / ماشى وانا هلعب معاكو كمان سلام

همسة / ريحة فيين رحمة

رحمة / متشغليش بالك انتى اهتمى بالفستان لازم يخلص بسرعة وانا ههتم بالحاجات التانية

همسة بتبص لسليم و رحمة بتمشى

همسة / الحاجات التانية هى بتقصد اية

سليم / مش عارف صحبتك وانتى عرفاها مجنونة

همسة / خلينا فى القماش بيتهيقلى ان دة حلو اوى

      **********************************

بعد خمس ايام همسة فى الفيلا و هاشم جايب عمال بيوضبو الجنينة وبيشيلو شجر من مكانو وبيزرعوة فى مكان تانى
وبتدخل رحمة ومعاها شنط كتيير وكمان اتنين من الحرس معاهم كراتيين

همسة / اية دة كلو

رحمة/ خلاص شكرا حطو الحاجة دى هنا

رحمة / بصى دوول حاجات الحنة لوازم الحفلة يعنى اما دوول هتتفرجى عليهم بعديين هيعجبوكى اوى اما دوول
يعنى شوية حاجات وملايات للسرير مترزة ودوول بقي

همسة / رحمة انتى مش عوزة تفهمى لية قولتلك دة جواز على الورق وبس

رحمة / همسة انتى ممكن تضحكى على الناس كلها اما عندى انا لا

همسة / رحمة حولى تفهمى انا اصلا تعبانة اوى مفيش حد حاسس بيا والى انتى بتعملية دة بيتعبنى اكتر

رحمة /همسة انتى بتحبى سليم يعنى اية المشكلة ان الجواز دة يكون حقيقى

همسة/ لان سليم بيعتبرنى صديقة مش اكتر وانا كمان الحب الى كان زمان دة اتغير خلاص

رحمة / ماشى افضلو العبو مع بعض انتو الاتنين القط والفار
اما انا  فرحانة بااخويا واعز صديقة عندي

رحمة / ياستى اعتبرى الحاجات دى هدية منى ليكى تنامى عليها بعد الجواز كنوع من التغيير

همسة بتبص لرحمة

رحمة / يااة نسيت لازم اجيب همسة من المدرسة سلام

رحمة بتمشى بسرعة و همسة بتبص على الحاجة الى رحمة جبتها وبطلعها وبتتفرج عليها وبتشوف البرانس بتاع الحمام

همسة/ مجنونة

الممرضة / انسة همسة مدام هالة عايزكي

همسة بتطلع لوالدتها وبتتفاجا لما بتشوف والدتها وقفة على عجازات

همسة / ماما انتى وقفة

الممرضة بتروح تسند هالة وبتجليها تقاعد

همسة / ماما انا مش مصدقة انك وقفتى على رجلك

هالة/ ولسة ولسة لازم اقف معاكى يوم فرحك انا فرحانة اوى يا حببتى

همسة / ربنا يخليكى ليا يا روحى

هالة / الفستان خلص ولا لسة

همسة / لسة خلاص قربت اخلصو ناقص حاجات بسيطة

هالة / اكيد سليم مشغوول فى الشقة صح

همسة / سليم الشقة اة اة انا هنزل اشوف هاشم بيعمل اية وافرحو انك وقفتى على رجلك تانى

همسة بتخرج من عند والدتها وبتهرب من اسالة والدتها
و بتروح على الجنينة وبتشوف سليم واقف على السلم فى الجنينة وبيظبط الزينة مع العمال وبيضحك هو و هاشم
 و همسة بتروح عليهم

سليم / همسة اية رايك كدة ولا انقلها هناك احسن

همسة / اى حاجة

سليم بيشاور لهاشم على همسة ملها و هاشم بيهز اكتافو بانو مش عارف و سليم بينزل من على السلم وبيروح لهمسة هو  و هاشم

هاشم / فى اية مالك حصل حاجة

همسة / فى مشكلة

سليم / فى اية

همسة / ماما مفكرة ان انا و سليم هنعيش مع بعض فى شقتو ازاى هنقنع ماما ان انا و سليم هنعيش كل واحد فى مكان

هاشم / متقلقيش وقتها هنتصرف

وموبيل هاشم بيرن

هاشم / تليفون مهم بعد ازنكو

هاشم بيبعد وبيرد على التليفون 

سليم / متقلقيش هيكون فى حل اكيد مقدرتيش تعرفى رحمة بترتب اية

همسة / رحمة الهانم جبتلى حاجات علشان عوزة تعمل يوم حنة وشوية حاجات للعرايس كدة يعنى

سليم / حاجات اية

همسة / يعنى شوية حاجاات

همسة بتتكسف و سليم بيضحك اوى

همسة / انت قاصد تحرجنى صح

سليم / لا خلاص متزعليش تعالى ساعدينى يلا

همسة و سليم بيظبطو فى الزينة و هاشم بيروح عليهم

همسة / هاشم فى حاجة

هاشم / انا جهزت كل حاجة ويوسف هيسافر كمان ٤ ايام

سليم / يعنى قبل الفرح بيوم

همسة/ يعنى يوسف ميقدرش يكون معانا كام يوم كمان

هاشم / همسة الخطر الى حوليين يوسف كل يوم بيقرب اكتر من اليوم الى قبلو

همسة / للدرجة دى

      **********************************


يوسف فى الفيلا بتاعت سليم قاعد مخنوق اوى وبيلف فى الفيلا وبيسمع خبط علي الباب

يوسف / هيكون ميين الى بيخبط سليم معاة مفتاح

ويوسف بيقرب من الباب وبيبص من العين السحرية وبيشوف بنت وقفة على الباب و مستغرب ميين دى وعوزة اية وبيتردد انو يفتح الباب وبيفتح الباب وبيبص للبنت اوى والبنت بتبصلو

سارة/ سليم موجوود

يوسف / لا هو مش موجوود

سارة / اوكى شكرا

يوسف / ثوانى اقلو ميين

سارة / قلو الفارة الصغيرة

يوسف بيضحك / الفارة الصغيرة

سارة بتركب الموتوسكل بتعها وبتمشى ويوسف بيبص عليها
لحد لما بتبعد

يوسف / يعنى القمر دى واسمها فاارة يا تري مين دي وايه علاقتها بسليم   ......

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات